Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 10:30
Hallo,

Ik heb mijn E8400 geklokt naar 3600, naar mijn idee loopt mijn pc (nog) soepel.
Nu mijn vraag aan jullie. In CPU-Z geeft hij bij Core Speed 2400 MHz aan maar soms ook 3600 MHz. kan dit juist zijn? (misschien moet je andere topics eens lezen dan weet je of het goed is. heb ik gedaan maar helaas niets hierover gevonden :*) )

Mijn PC opzet:
DualCore Intel Core 2 Duo E8400
Asus P5Q Deluxe
2 x Corsair Dominator CM2X2048-8500C5D
2 x Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4
OS windows 7 32 bit.
Cpu is watergekoeld en geeft in everest 26 graden, gestrest 29/30 graden. Met de game MW 2.

Dit heb ik aangepast in mijn bios:
Dram Freq. op 667MHZ
FSB op 400
Cpu Voltage op 1.23750

Nu komen er vragen. waarom? 3000 is toch ook fijn mee te werken?
Juisthum, is het ook. Maar zeg nou eens eerlijk hoe leuk is het om met een stel mensen op Tweakers te praten over overklokken en de problemen die erbij komen??

Correct me if iam wrong, don't just me with the name NoOb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pranger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:14
je hebt waarschijnlijk intel speedstep nog aan staan, als je pc niet druk bezig is zet hij de multiplier op 6 in plaats van 9 om wat energie te besparen ofzoiets.

offtopic:
zie ik het goed 6gb geheugen met 32 bit OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Pranger schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:18:
je hebt waarschijnlijk intel speedstep nog aan staan, als je pc niet druk bezig is zet hij de multiplier op 6 in plaats van 9 om wat energie te besparen ofzoiets.

offtopic:
zie ik het goed 6gb geheugen met 32 bit OS?
Hallo Pranger,

Helemaal Correct!!!!

Je ziet het goed van die 6GB. is dat overkill? 32bit gebruikt ze niet alle heb ik ooit ergens gelezen.
En duidelijk wat je vermeld, ik laat mijn pc maar lekker energie besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:11
Er wordt niet meer dan 3GB gebruikt dus dat is nogal zonde... Je had beter voor een 64-bits Win7 kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:05

M2M

medicijnman

en helaas kun je zonder complete reinstall niet switchen naar een 64 bits OS.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Forcepoint schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:27:
Er wordt niet meer dan 3GB gebruikt dus dat is nogal zonde... Je had beter voor een 64-bits Win7 kunnen gaan.
Ik had 2 dagen geleden 2 mnd lang nog Win7 64 bits op mijn pc draaien.
Sinds die tijd tikte mijn harde schijf. heb deze dan ook weer terug gebracht naar de winkelier dacht dat deze defect was. nieuwe meegekregen deze tikte ook weer. totdat een maat van me zei wat heb je draaien prutser :*) hierna 32 bit gedaan en weg was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
hoi allen weer,

Ik kon het niet laten maar ik ben maar verder gegaan, hij loopt nu volgens CPU-z 3780.0 MHz.

@ Pranger, ik heb mijn intel speedstep aan en uit gehad in mijn bios maar nog steeds gaf hij aan in multiplier X6.0 en dan weer X9.0 enz.

Ook merk ik niet erg veel aan mijn temps (meeting everest) niet stress is hij 28 graden en wel gestressed 35 graden en hoger gaat hij niet dit getest met MW2. (2 maps achter mekaar gegamed) kan het zo zijn omdat ik nu alleen mijn cpu watergecooled hebt??.

In bios heb ik ook even gekeken hoeveel graden hij daar aangeeft en dat is 28/29 graden niet gestressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
stressen doe je met orthos,prime,occt of linx, een potje gamen is niet stressen. overigens test je de stabiliteit van je overklok door bijv 8 uur prime te draaien zonder fouten.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
nedernakker schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:46:
stressen doe je met orthos,prime,occt of linx, een potje gamen is niet stressen. overigens test je de stabiliteit van je overklok door bijv 8 uur prime te draaien zonder fouten.
toppie Nedernakker,

Ik durfde het niet te vragen met welk progjes jullie testen. was al opzoek op google.
Ik gaat even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
isman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:32:
totdat een maat van me zei wat heb je draaien prutser :*) hierna 32 bit gedaan en weg was het.
Volgens mij is je maat dan de grootste prutser die er is ;) Want een 32 bits Windows met 6GB geheugen is nutteloos en een HD die een tikkend geluid maakt is kapot (of andere oorzaak zoals voeding, maar sowieso geen 32/64 bits OS)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
isman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:58:
[...]

toppie Nedernakker,

Ik durfde het niet te vragen met welk progjes jullie testen. was al opzoek op google.
Ik gaat even kijken.
lees je anders eens in hier: [OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/info Topic - Deel 3

en zo zijn er nog talloze andere tutorials te vinden, dat maakt het je alleen maar makkelijker.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
WooW vette fouten hierbij mij.

Heb een test gedaan met Orthos en het begint te piepen alsof je in een duikboot zit.
even proberen op te zoeken wat die fouten allemaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
ik ben nu aan het testen met Orthos maar nu Gromacs core. draaid nu 20 min temp blijft constan op #0: 48 en #1: 45 graden. wat raden jullie aan? hoeveel minuten moet ik Orthos draaien omzo mijn ware gegevens te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het tikken van de schijf kan ook een energiebesparingsmodus zijn van Windows. De schijf wordt uitgeschakeld wanneer deze uit de neus zit te vreten.

Of zijn het echt tikken kort achter elkaar?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 23:26

Compizfox

Bait for wenchmarks

isman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:47:
WooW vette fouten hierbij mij.

Heb een test gedaan met Orthos en het begint te piepen alsof je in een duikboot zit.
even proberen op te zoeken wat die fouten allemaal zijn.
Kun je niet vinden, het betekent gewoon dat ie instabiel is.

Je moet je vcore (voltage van de cpu) iets omhoog doen, met stapjes van 0.05 volt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
PD2JK schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:26:
Het tikken van de schijf kan ook een energiebesparingsmodus zijn van Windows. De schijf wordt uitgeschakeld wanneer deze uit de neus zit te vreten.

Of zijn het echt tikken kort achter elkaar?
Het waren tikken achter mekaar,het was zelfs zo dat hij dingen zo traag opende wat er opschijf bevond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Compizfox schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:31:
[...]

Kun je niet vinden, het betekent gewoon dat ie instabiel is.

Je moet je vcore (voltage van de cpu) iets omhoog doen, met stapjes van 0.05 volt.
Klopt kan het ook niet echt vinden. maar dacht eerst zelf zoeken dan vragen hier.
Maar wat jij verteld Compiz, zal ik zeer zeker uitvoeren, over 2 uur. Wil gromacs core nog zeker een anderhalf uur laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Oke, ik heb nu Gromacs Core van Orthon getest, dit heb ik een uur gedaan.

Kamertemp. 19,2
High #0: 50
High #1: 46

En geen fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 08:44

Iska

In case of fire, use stairs!

BTW, ik draai die freq. hiero @ 1.1875V

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:07:
[...]

Volgens mij is je maat dan de grootste prutser die er is ;) Want een 32 bits Windows met 6GB geheugen is nutteloos en een HD die een tikkend geluid maakt is kapot (of andere oorzaak zoals voeding, maar sowieso geen 32/64 bits OS)
whahaha hij is PuuP maar hij bedoelde het goed hoor. het vreemde wel is nadat ik 64 bit eraf heb gekeild tikt hij niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Jasper91 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:30:
BTW, ik draai die freq. hiero @ 1.1875V
ik kan nu even niet snel zien op welk freq. ik draai maar tot nu toe gaat het 15 min goed met Orthos Stress CPU en dit moet ik volgens mij 8 uur draaien.

Heb jij ook een asus P5Q deluxe met dual E8400 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

8 uur is ook overdreven, als ie na 1 uur geen fouten geeft kun je er van uitgaan dat hij stabiel is. En dan ben je er echt zeker van.

Het overclocked zou wel heel langen duren als je 8 uur moest wachten...
8 uur stressen, 10 Mhz hoger, 8 uur stressen... :+ :z

[ Voor 45% gewijzigd door Compizfox op 15-01-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
pfffff ja ik dacht al 8 uur wachten, leuke hobby.

ik probeer van elk een uur te draaien.
Nu even wat anders in Core temp geeft hij bij mij aan hoogst temp stress 51 graden, ik gaat er dan vanuit dat hij dan de hoogste temp registreert en dit dan onthoud dit is al 30 min zo stress.

maar waarom zijn er mensen die het hebben over 80 graden stress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waar zie jij mensen met een E8400 die met een laag voltage en niet hele speciale overklok over de 80 graden gaan?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
-The_Mask- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:03:
Waar zie jij mensen met een E8400 die met een laag voltage en niet hele speciale overklok over de 80 graden gaan?
Sorry verkeerd gezegd van mij. ik bedoel over het algemeen. Mij (en ik zelf) is altijd verteld, overklokken man weet je hoe warm je cpu gaat worden, nu ik het zelf doe zonder veel van af te weten valt warmte mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Compizfox schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:52:
8 uur is ook overdreven, als ie na 1 uur geen fouten geeft kun je er van uitgaan dat hij stabiel is. En dan ben je er echt zeker van.

Je neemt de snelheden die je wil - of waarvan je denkt dat je er stabiel op kan draaien - en dan stress je dat ding voor 8u. Je gaat niet voor elk megahertzje dat je erbij doet benchen en testen... Dat schiet z'n doel voorbij ;).

Ik doe zelf een 24u burnin voor de CPU met Prime95 en ik draai Memtest86+ 24 of zelfs 48u voor de systemen die ik in mekaar zet. Better safe than sorry.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Compizfox schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:52:

zo niet waar, geef mensen aub niet zulk advies. een systeem dat 1 uur primestabiel is is niet stabiel, denk je dat die 8 uur verzonnen is?

een 8 uur test doe je idd pas als je een gewenste frequentie hebt bereikt en wilt weten of dit echt stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Hallo allen,

vanochtend mijn pc gecheckt want heb namelijk Orthos stress CPU laten draaien, dit heef 8 uur gedraaid en geen fouten op 3852,14MHZ.

[ Voor 4% gewijzigd door isman op 16-01-2010 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

nedernakker schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:08:
[...]

zo niet waar, geef mensen aub niet zulk advies. een systeem dat 1 uur primestabiel is is niet stabiel, denk je dat die 8 uur verzonnen is?

een 8 uur test doe je idd pas als je een gewenste frequentie hebt bereikt en wilt weten of dit echt stabiel is.
Inderdaad. Je klokt over met stapjes, waartussen je eventueel ook nog even stresst.

Als je op de grens zit, stress je echt lang om te kijken of hij echt stabiel is. Maar dit doe je natuurlijk niet bij elk stapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
ja dat was ik ook van plan ik neem er wel de tijd voor hoor ik test iedere keer als ik een stap omhoog ga een kwatier. gaat dat goed, dan nog een stap, gaat dat goed dan een uur en daarna moet ik even gamen verslaving i think. en voor dat ik slapen ga doe ik mijn testen tot de volgende morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Hallo,

Ik heb hem op 4004.97 MHz, ik heb hem getest met Orthos stress CPU voor 2 uur. ik ga hem nog wel zeker langer laten testen. Met Prime95 een uur, gaat ik ook langer mee laten testen, met beide testers geen fout ondekt. voor dat ik hem op 4004.97 heb gekregen had ik natuurlijk wel fouten maar dat was wel spanning zeg.

Aangezien ik temp belangrijk vin heb ik Core temp samen met Orthos en Prime95 laten draaien max temp was op zijn hoogst 53, naar mijn idee niet slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Ok en nu op naar intern geheugen, heb inmiddels mijn beide Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4 eruit gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .phoz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:02
als je 1:1 draait is et wel goed hoor

als ik et goed heb draait je bus maar rond 450 dus pc6400 ietsje overgeclockd is al goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 11:32
.phoz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:50:

als ik et goed heb draait je bus maar rond 450 dus pc6400 ietsje overgeclockd is al goed
Die 2GB diende toch tot niets.
Hij heeft nog steeds 4GB en draait een 32-bit OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .phoz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:02
ik denk gewoon dat isman denkt hoe sneller hoe beter, maar dat is niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
.phoz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:01:
ik denk gewoon dat isman denkt hoe sneller hoe beter, maar dat is niet zo...
NeeH ik denk niet zo. Zou je willen weten waarom ik het doe: omdat ik wil weten tot hoe ver ik kan gaan met mijn oc-ing, omdat ik wil weten hoe het werkt dat oc-ing, (ik kan ook gaan lezen hoe oc-ing werkt en niets doen) ik heb er eigenlijk niets aan omdat ik niets zwaars op mijn pc draai, omdat ik het leuk vin om het te doen en dat ik weet dat mijn cpu het kan begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
.phoz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:50:

Hoi Phoz,

Ik houd het ook hierbij hoor, cpu. heb wat forums doorgenomen en dacht..is best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
een klein vraagje.

Hij hoort hierwel misschien niet bij maar. een maat van me heeft een M2N sli deluxe, als hij zijn pc opstart blijft hij hangen op beginscherm "AI lifestyle" gaat ook niet verder dan dat TAB en Del reageert hij niet op waarschijnlijk logo van zijn mobo. hij geeftaan dat hij zijn bios ook niet inkomt.

Alvast bedankt namens hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
isman schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:21:
Hallo,

Ik heb hem op 4004.97 MHz, ik heb hem getest met Orthos stress CPU voor 2 uur. ik ga hem nog wel zeker langer laten testen. Met Prime95 een uur, gaat ik ook langer mee laten testen, met beide testers geen fout ondekt. voor dat ik hem op 4004.97 heb gekregen had ik natuurlijk wel fouten maar dat was wel spanning zeg.

Aangezien ik temp belangrijk vin heb ik Core temp samen met Orthos en Prime95 laten draaien max temp was op zijn hoogst 53, naar mijn idee niet slecht toch?
Trouwens. ik heb gister Orthos 6 uur laten draaien zonder fouten en Prime95 7 uur zonder fouten maar in OCCT hoor ik die duck maar steeds bleren na 10 min. welk van de drie progje mag ik geloven dat mijn pc (niet)stabiel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ze testen verschillende dingen op verschillende manieren, dus als 1 van de programma's zegt het is niet stabiel dan is het dat ook niet. Al kun je nooit 100% zeker weten dat de PC 100% stabiel is aangezien je hem dan gewoon altijd moet testen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
-The_Mask- schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:20:
Ze testen verschillende dingen op verschillende manieren, dus als 1 van de programma's zegt het is niet stabiel dan is het dat ook niet. Al kun je nooit 100% zeker weten dat de PC 100% stabiel is aangezien je hem dan gewoon altijd moet testen. :p
Duidelijk verhaal! :) . vervelend maarook weer leuk kijken of het me zou lukken met al de drie de progjes geen fouten te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Hallo ik weer.

Volgens mij mag ik nu wel zeggen dat mijn pc stabiel loopt, stabiel volgens mij nooit echt als hij geclocked is maar geen fouten gevonden in prime95, heb het 13 uur getest, zou langer kunnen/moeten.

Oke. nu ben ik maar weer eens gaan lezen in de topic Overclocking & Tweaking FAQ
hier ben ik iets tegen gekomen namelijk: Op een aantal moderne moederborden is een zogenaamde PCI/AGP lock te vinden. Dit zorgt ervoor dat je de FSB voor de processor omhoog kan gooien maar dat de componenten die op de PCI en AGP poort zitten op hun standaard snelheid blijven draaien.

Al vind ik het zelf, vind ik dat ik een vrij modern mobo heb de P5Q deluxe. Ik heb na dit stukje in mijn bios wezen kijken om te kijken hoe die bij mij staat ingesteld, auto of op disable. maar ik kom de woorden zoals PCI en AGP niet tegen, weet iemand de benamingen hiervan hoe dit wordt aangegeven in een bios ik kom tot de namen

PCIE Frequency die op 100 staat.
PCIE Spread Spectrum di op Auto staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Oude FAQ, hele oude FAQ. Geen 1 moderne CPU heeft nog een FSB (die van jouw toevallig nog wel) en AGP is al jaren geleden dood verklaart.

Het gaat erom dat de PCIe frequentie op 100 moet staan, maar dat staat die automatisch al bij alle moderne mobo's. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
lol.

Die van mij maakt dus toevallig nog gebruik van FSB dus hmmmzzz. duidelijk verhaal.
Maar hoe word dit dan genoemd in de "moderne mobo's" die FSB?

Oke ik kan er dus van uit gaan dat mijn oude videokaart niet mee gecloked wordt.
En stom van me dat ik die PCIE freq niet in de gaten heb gehouden tijdens oc-ing.

Mijn dank is groot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@Isman

PCIE Spread Spectrum die op Auto staat. --> zet die maar op disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Engineer Stewie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 08:16:
@Isman

PCIE Spread Spectrum die op Auto staat. --> zet die maar op disabled
Enginee,

Bedankt! heb hem maar op disabled gezet wat de rest hoeft ik niet te oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Hallo People,

Ik heb een vraag, ik heb mijn pc "ge-oc".
Dit heb ik gedaan onder OS windows 7 32 bit, is het nu zo als ik Wondows 7 64 bit erop knal dat er kans is dat ik fouten krijg, dit zou eventueel kunnen ontstaan door Vcore en of FSB???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
isman schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:17:
Hallo People,

Ik heb een vraag, ik heb mijn pc "ge-oc".
Dit heb ik gedaan onder OS windows 7 32 bit, is het nu zo als ik Wondows 7 64 bit erop knal dat er kans is dat ik fouten krijg, dit zou eventueel kunnen ontstaan door Vcore en of FSB???
Nee, als hij stabiel is is hij stabiel.
Het OS maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Oke bedankt Stwewie.

na opnieuw installen van windows 7 64 bit, voorheen 32 bit geeft hij nu alleen tijdens een game een blauwescherm.

Aanpassing: windows 7 64 bits en 2 x Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4 erbij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Ditis de fout die hij aangeeft, niet in blauwescherm.

De instructie op 0xfcd82031verwijst naar geheugen op 0x nog meer cijfers.
Een lees- of schijfbewerking op het geheugen mislukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266674

Test je geheugen anders even met memtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Yep, testen met memtest.
Als het failed, meer voltage, lage snelheid en/og lossere timings instellen.

Ohja, geen hardware toevoegen vooraleer hij stabiel is.
In een onstabiele pc harware bijduwen zal hem zeker niet stabieler maken (een deftige voeding kan de uitzondering zijn ;-)).

Mijn pc is terug retestabiel op 9.5 x 422MHz (4GHz), hij heeft het lan-party weekend perfect doorstaan, zelfs met een roomtemp van 31°C (was wel lekker warm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Oke heren,

ik ga evenopzoek naar die memtest, heeft het ook een naamdie memtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isman
Hoi allen,

Even voor de duidelijkheid, moet ik nou na het testen met Memtest86+ 4.00 mijn pc opnieuw opstarten met een "waarmee een zelfstartende floppy, usb-stick of cd kan worden gemaakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:54
nedernakker schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:46:
Om de multiplier niet naar beneden te laten gaan moet je in windows 7 in energiebeheer de instellingen aanpassen.
Als je in energiebeheer hoge prestaties aanvinkt en dan kiest voor aanpassen kan je namelijk instellen dat je processor op 100 procent moet blijven draaien.
\dan word je multieplier niet meer verandert
Pagina: 1