Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

XP instaleren op hp dv9755ed

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

• Egemenox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2024
Hallo,

Ik heb al 3 dagen lang mezelf suf gezocht op het internet om dit probleem op te lossen. Uit het grote dv9000 topic op tweakers heb ik het antwoord ook niet kunnen halen. Uiteindelijk dus besloten om toch maar voor hulp te vragen :).

Het probleem zoals uitgelegd in de titel is dat ik xp niet kan instaleren omdat XP mijn hard drive niet herkent.

Bij veel dv9000 laptops heeft men in de bios een optie genaamd Native sata drivers.
Deze optie heb ik niet ook niet na een bios flash.

Toen ergens gelezen dat een geslipstreamde versie van xp ( gewoon xp waar je drivers in gooit ) dat dat de oplossing was. Maar helaas bied dit ook niet de juiste oplossing want hij heeft alsnog mijn hard disk niet gevonden. Erg raar want hij zit er toch echt wel in 8)7.

Mijn vraag is dus kortom : Heeft er iemand ervaring met XP instaleren op een hpdv9755ed of heeft iemand een ander idee hoe ik xp er op kan krijgen ?

• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-11 23:36
De bios optie wordt ook wel eens IDE/AHCI/RAID genoemd. Zet 'm op IDE. let wel op dat de performance (vooral in slaapstand) aanzienlijk lager is.

Als je nog een USB Floppy drive hebt kun je de drivers ook via F6 laden. Zo weet je ook zeker of de drivers werken en de juiste zijn.

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Je moet Sata drivers slipstreamen in een xp installatie met Nlite ofzo.
Ik heb ook zo'n cd gemaakt en al tal van recentere laptops en desktops mee geïnstalleerd die hetzelfde probleem hadden (vooral in het vista tijdperk dan ;) )

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica