Toon posts:

Computerhardware updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Na een tijdje gegoogled te hebben en door de topics te hebben gelopen weet ik eigenlijk nog steeds niet goed wat ik moet updaten aan mijn computer om deze weer een jaar of 2-3 mee te laten gaan. Budget is +/-€250,-.

Het volgende zit nu in mijn computer:
Mainboard :
Asus M2A-VM

Chipset :
AMD RS690/RS690M

Processor :
AMD Athlon 64 X2 4800+ @ 2500 MHz

Physical Memory :
2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )

Video Card :
ASUS EAH3450 Series

Network Card :
RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter

CPU :
2-jr oude 350W

Ik gebruik de computer naast het standaard gebruik vooral voor downloaden, muziek en video maar wil graag Assasins Creed 2 gaan kopen. Zelf dacht ik het volgende te veranderen:

Mainboard :
Misschien als het nodig blijkt

Processor :
AMD Athlon ll x4 620
€84,90

óf AMD Athlon 64 x2 dual core 5200
€52,54

Video Card :
Sapphire Radeon HD 4650 1GB DDR2
€53,50

CPU :
MS-Tech 620Watt computervoeding MS-N620-Val ATX
€33,-

óf Sumvision Power X2 500W Standaard Edition Power Supply
€19,99

Heeft iemand wellicht tips voor me, ben hier echt een leek in. Iemand vertelde me trouwens ook dat de verschillende onderdelen op elkaar getuned moeten worden?

Alvast bedankt!!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
als je er een jaar of 3 mee vooruit wil kunnen zou ik toch kijken of je je budget iets kunt ophogen zodat je een instap Intel i3 of i5 processor en een 1156 moederbord kunt kopen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

met ie amd x2 ga je er nauwelijk mee op vooruit lijkt me.

kijk maar op http://www.cpubenchmark.net/common_cpus.html

Met die x4 is niks aan de hand. (past een am3 processort in een am2 moederbord? is die proc compatible?)

Videokaart is een luek upgrade, er is overingen geen rede die tegelijk met de CPU te upgraden. je zou eerst de CPU kunnen doen en later de videokaart.
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:29:

. Iemand vertelde me trouwens ook dat de verschillende onderdelen op elkaar getuned moeten worden?
Tja, tunen is lekker vaag he? ze moeten in budget uiteraard passen, net zo goed als een Formule 1 motor nogal zou mistaan in een lelijk eendje. En het moet hardwarematig compatible zijn he? aldus een vaag antwood.

PS navlin advies voor een intel cpu verplicht je ook weer een nieuwe moederbord te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door leuk_he op 15-01-2010 00:04 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• navlim
@leuk_he: da's waar, maar daar heeft hij op de lange termijn meer/langer plezier van imo. Zijn mobo ondersteunt overigens alleen AM2, dus die Athlon II x4 gaat niet passen.

Dus als hij echt alleen een cpu en vga upgrade wil zou een AMD 2x 6000 eventueel wel een redelijke verbetering zijn, maar weet niet of die nog verkrijgbaar zijn.

Daarbij zou ik ook even kijken naar je voeding, MS-Tech en Sumvision zeggen mij helemaal niks en klinken als (niet verkeerd bedoeld) voedingen van mindere kwaliteit. Je voeding is (ook) een belangrijk component van je computer en daar zou ik in ieder geval niet op bezuiningen.

[ Voor 7% gewijzigd door navlim op 15-01-2010 00:23 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

navlim schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:15:
Daarbij zou ik ook even kijken naar je voeding, MS-Tech en Sumvision zeggen mij helemaal niks en klinken als (niet verkeerd bedoeld) voedingen van mindere kwaliteit. Je voeding is (ook) een belangrijk component van je computer en daar zou ik in ieder geval niet op bezuiningen.
Vraag me af of een nieuwe voeding echt nodig is.

Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

daar staan wat links voor calculators. ik kan me bestvoorstellen dat die 350Watt voeding van nu het zou trekken.

Nu selecteerd hij wel geen kwaliteitsvoeding, maar wel met een zodanige overcapaciteit dat de kans dat eht goed gaat best groot is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• navlim
Ik ben even zo brutaal geweest om een setje samen te stellen, die ik, als ik me in jouw positie zou bevinden eerder zou doen als een upgrade van alleen de processor, videokaart en voeding.

Intel Core i3 530 - Socket 1156 dual-core proc. van 2,93GHz - Prijs: € 98,47
MSI P55M-GD41 - 1156, P55, mATX, DDR3, PCI, 3x PCI-e, PCI-e - Prijs: € 81,42
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G - 2GB Dual Channel DDR3-kit - Prijs: € 49,30
OCZ StealthXStream 500W - 500 watt voeding - Prijs: € 43,01

Totaal: 272,20 (ex verzendkosten uiteraard)

Aangezien je videokaart nog wel redelijk mee kan, zou ik die later pas upgraden. Het zou zonde zijn om nu geld in een niet veel snellere processor te steken, als je voor iets meer een PC hebt waar je over 2 a 3 jaar zeker meer plezier van hebt.

Uiteraard wil ik je absoluut niet tot aankoop zetten of verplichten, de keuze van wat je doet/koopt ligt uiteindelijk bij jezelf. Dit is puur wat ik zou doen.

[ Voor 5% gewijzigd door navlim op 15-01-2010 00:54 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica