• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Ik probeer een ATI Radeon x1950pro van asus aan mijn beeldbuis te koppelen. Op mijn videokaart zit een s-video uitgang en op mijn tv heb ik zo'n blok met 3x tulp & VHS op een scart aansluiting zitten.

Gisteren heb ik het via een (1,5 mtr) VHS -> tulp kabeltje aangesloten en dat werkte perfect. In een keer, zonder iets aan te passen.

Nu heb ik een losse vhs kabel van 5 mtr tussen mijn pc en tv zitten en nu krijg ik helemaal niks te zien (zwart beeld).

In de CCC van ati heb ik alles proberen aan te passen (force tv, force composiet e.d.) maar dat heeft niet geholpen. Toen heb ik de Omega drivers van ati geprobeerd en de tv-out proberen aan te zetten, maar dat helpte ook niet.

Ik kan een s-vhs female -> s-vhs female kopen en zo de 5 mtr kabel + de 1,5 mtr VHS -> tulp gebruiken.
Vraag: Zal dat lukken? Kan ik niet beter iets anders doen? Kan het iets goedkoper (zo'n plugje kost 7 euro).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Kennelijk heeft de tv geen svideo ingang via scart, enkel composite (tulp). Dat het op een scartblokje zit betekent namelijk nog niet dat de tv het ondersteunt.

/edit
Al zou ook zonder ondersteuning de tv een zwart/wit beeld moeten laten zien. Welke tv is het?

[ Voor 26% gewijzigd door ShittyOldMan op 14-01-2010 20:59 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Het is een Aristona tv. Model weet ik niet, maar hij heeft 2 scart aansluitingen en een coax.