Toon posts:

enquête: Concurrent voor iPhone ?

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers en iPhone bezitters,

Voor school moet ik research doen naar een mogelijke concurrent voor de iPhone 3GS. Dit is een fictief onderzoek waarin ik mijzelf moet verplaatsen in een marketing researcher van elektronica bedrijf X. Dit bedrijf wil mogelijk de mobiele markt betreden afhankelijk van de onderzoeksresultaten. Een deel van mijn opdracht bestaat uit het maken en uitvoeren van een enquête, en ik dacht waar beter dan op mijn favoriete website..:)

Dit zou het toestel worden, een toestel met alle sterke punten van andere fabrikanten, ik weet dat dit niet al te realitisch is.. maar het is dan ook bij wijze van :)
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/107mdd3.jpg

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie een berichtje achter laten op de volgende vraagstelling:

Stel dat bedrijf X een concurrerend toestel voor de iPhone op de markt zou brengen, en dit tegen een lagere prijs ( zeg 400-500 Euro zonder abbo ).. zou je dan overwegen om er 1 aan te schaffen? en waarom?

Alvast hartstikke bedankt voor de tijd en moeite ! :)

RJ Soetendal
HU student - International Business studies

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 22:16
hier kan je toch geen conclusies uit trekken? wat heeft dat concurrende toestel dan voor functies of mogelijkheden die bijhalve de prijs je van een iPhone zouden wegtrekken?

wat meer informatie zou hier denk ik niet misstaan :>

[ Voor 14% gewijzigd door !GN!T!ON op 14-01-2010 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Idd, kan ie precies hetzelfde als die van de iPhone? En hoe ziet ie eruit, net als de iPhone?
Teveel onbekende variabelen :+ .

Het is onmogelijk op wat jij nu aangeeft een goed onderbouwt antwoord te geven ;). Sorry :P.

[ Voor 45% gewijzigd door PerfectLight op 14-01-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Misschien is dat niet een hele goede vraag. Veel mensen zullen zeggen dat ze het wel overwegen, maar als puntje bij paaltje komt toch afzien van aankoop.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

NvM

Als bedrijf X een concurrerende telefoon op de markt brengt die dus zodanig concurreert met de iPhone dat deze zijn voordelen verliest, lijkt mij het antwoord op je vraag vrij logisch.

Ja.

PS Je veronderstelt dat de telefoon los zonder abonnement wordt aangeschaft? Of is het toestel + abonnement waar het abonnement lager/voordeliger uitvalt door de lagere aanschaf prijs van toestel X?

[ Voor 35% gewijzigd door NvM op 14-01-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NvM schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:02:
PS Je veronderstelt dat de telefoon los zonder abonnement wordt aangeschaft? Of is het toestel + abonnement waar het abonnement lager/voordeliger uitvalt door de lagere aanschaf prijs van toestel X?
Idd, zonder abonnement, ik heb me post al wat aangepast ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 09:13
Wat ook van belang is bij zo'n toestel is het OS waar het op draait....
Dat kan bij een flink aantal mensen ook erg belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57
Dit is geen enquete, dit is een open vraag.

Nou studeer ik geen international Business studies maar wat als je nu aankomt met een ja/nee antwoord op je vraag bij je fictieve opdrachtgever ? Zal deze daar blij mee zijn ? "Ja ze zullen hem kopen!" Betalen ze nu daar jou al dat fictieve geld voor ?

Kom eens met meer vragen. Zo kom je erachter wat mensen nu zo goed vinden aan een Iphone. En wat ze er slecht aan vinden. Dan kan je na een x aantal vragen alsnog de enquete afsluiten met je vraag in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Als ik het zo'n beetje bekijk denk ik dat de Interface zwaar meetelt. De Iphone heeft een "geweldige" interface. Het gebruiksgemak lijkt daarbij voorop te staan. Neem dit mee bij het bedenken van jouw top telefoon.

Een ander belangrijk ander ding is de mogelijkheden die je hebt. Iphone heeft vele mogelijkheden qua Apps, hun Apps store is gigantisch en dat trekt mensen ook heel erg aan. Een goede App store bij een goed OS met een top interface.

Wat de Iphone dan weer niet heeft is de vrijheid. Je hebt niet de vrijheid om zelf te doen met de telefoon wat je zelf wilt. Apple controleert de apps van te voren en staat ze toe of niet. Je mag niks zonder toestemming van Apple. Dit is voor veel mensen ook een struikelblok. Kom met een systeem waar totale vrijheid in is maar gecontroleerd (daarmee bedoel ik dat ze wel eerst kijken naar virussen ofso)

Qwerty toetsenbord. Lekker dun toestel, redelijk groot scherm (3,8 denk ik) met een qwerty toestenbord.

Misschien ook kleuren. Geef deze top telefoon 10 verschillende kleuren, voor ieder wat wils.

Zoiets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 15:54
bedenk wel dat een toestel wat 'alle sterke kanten' heeft niet per se een goed toestel is..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Helaas kunnen we hier niet zoveel mee. Een potentiele concurrent is leuk, maar zonder concrete info is het natuurlijk lastig voor je mede-tweakers om aan te geven of ze er interesse in hebben. Je geeft aan dat het een enquete is, maar je stelt maar een (open) vraag. Daarbij heb je voor een enquete / huiswerkvraag echt toestemming nodig :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.