Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06-2023
Beste mensen,

Ik zit met m'n handen in het haar omdat ik een mediaspeler zoek voor m'n vader z'n verjaardag maar die moet voldoen aan de volgende eisen :

- Interne HDD of Externe HDD ? 1 terra intern vast
- DVD-RW ? ja
- HDMI ? ja
- Netwerk zonder draad (WIFI) ja
- USB ? ja
- 5.1 surround ? graag
- Kaartlezer ? (SD/MMC/Microsd/…) ja
- Afstandsbediening ? ja

Het is belangrijk dat het 1 box is, grote maakt niet echt uit.

Heeft iemand dit al gevonden want ik vind telkens een deel maar nooit alles in 1 apparaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

Heeft iemand al iets gezien in die aard ? Ik heb al verschillende media spelers gevonden die ofwel het één of

Lalalala.... :) Watercooling rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 10:57

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Volgens mij kun je beter een Multimedia PC aanschaffen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Yep, er is geen mediaspeler die doet wat jij wilt. WIl je de DVD RW schrappen, kun je eventueel kijken naar de xstreamer.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.desaucijzenbakker.nl heeft een mooi centertje in de aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zou ok gaan voor een MediaCenter (Windows XP) pc. Ik heb al een paar jaar zo'n ding hier in de woonkamer staan. Bevalt uitstekend.

[ Voor 5% gewijzigd door WFvN op 14-01-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En welke spelers heb je zelf al gevonden en waarom voldeden ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:51:
En welke spelers heb je zelf al gevonden en waarom voldeden ze niet?
Da's gemeen, zijn laatste zin is nog niet af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

IJsbeer schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:53:
[...]

Da's gemeen, zijn laatste zin is nog niet af ;)
Dat is niet gemeen, hij kan z'n zin altijd nog afmaken, want er lijkt idd een stuk van de startpost weggevallen te zijn. En dat lijkt me een redelijk essentieel stukje waarin hij aangeeft wat er nu precies niet voldeed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 14:03
Ik heb deze week een AC ryan aangeschaft heb alleen geen tijd gehad om er uitgebreid mee te spelen. ik schrijf binnen kort een review. Maar deze heeft wel veel optie zoals je net noemt.

als je alle optie wilt zul je inderdaad moeten gaan voor een PC. De rekenkracht van een mediaspeler is niet groot en toegespitst op afspelen van film (ik had ruzie met de playon toen ik torrents ging downloaden hij viel uit!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
Alvast bedankt voor de reacties !

Ja blijkbaar was een stukje van m'n laatste zin afgekapt... niet erg ;)

Wel het is net de bedoeling dat het geen pc is maar een design apparaat dat je mooi in je huiskamer kan plaatsen. Of laat ons liever zeggen , het mag ook een pc zijn maar dan geruisloos en in een mooie kist.

Wat ik bvb al had gevonden was :

- Is bvb de DSM-510 van D-link maar die bied alleen een interface aan en Wlan en dus niet alle zaken die ik wou.
- De NMH410 van Linksys is dan weer goed van design en opslag en bied ook het lezen van mediacards aan maar je kan geen interfaces (hdmi,...) aankoppelen en geen Wlan.
- De C54WMP van Conceptronic zit er dan ook wel tussen maar die heeft dan weer geen kaartlezer of HDMI aansluiting....

Eigenlijk zoek ik een combinatie van dit alles zoals in het lijstje staat aangeduid.

Wat denken jullie ?

[ Voor 5% gewijzigd door Fish2281 op 15-01-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
En als de cardreader extern mag zijn heeft de PCH C200 alles wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
IJsbeer schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:00:
En als de cardreader extern mag zijn heeft de PCH C200 alles wat je wil.
Nope, geen wifi, geen dvd-rom/rw, .... dus die valt er al van tussen ! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Euhm, niet standaard nee. Maar optioneel wel: http://www.popcornhour.co...uginoption=productcompare

/edit: voor meer info: http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists

[ Voor 29% gewijzigd door IJsbeer op 15-01-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
Ik heb nog es goed gekeken en Wifi en afstandsbediening kan je idd oplossen maar er zit dan nog steeds geen kaartlezer noch dvd-rom/rw op. Of kijk echt vekeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
Dvd speler is in te bouwen... iig een blu-ray drive, of dvd kan weet ik niet.

Waar je dan wel mee zit is dat er dan nog maar maximaal een 500gb 2.5" hdd in kan.

Een speler met standaard ingebouwde bluray drive is de Dune Prime 3.0.

Wat je misschien beter kan doen is kijken of er spelers zijn die een externe dvd drive via usb ondersteunen. Nadeel is wel vaak dat mediaspelers geen CSS ondersteuning hebben en beveiligde dvd's niet af kunnen spelen.

Welke vormen van geheugenkaart moet de speler kunnen lezen? de PlayonHD heeft bv een SD slot ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:04:

Waar je dan wel mee zit is dat er dan nog maar maximaal een 500gb 2.5" hdd in kan.

Wat je misschien beter kan doen is kijken of er spelers zijn die een externe dvd drive via usb ondersteunen. Nadeel is wel vaak dat mediaspelers geen CSS ondersteuning hebben en beveiligde dvd's niet af kunnen spelen.

Welke vormen van geheugenkaart moet de speler kunnen lezen? de PlayonHD heeft bv een SD slot ingebouwd.
Wel ja die HDD zou liefst een terra moeten zijn. Wat betreft geheugenkaarten zou het zoveel mogelijk moeten zijn... Dus ook MMC/Sony Sticks... enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:04:

Laat maar. Kaartlezer had ik al aangegeven en in de tweede link die ik gaf zie ik echt een kopje optical drives die ge-installeerd kunnen worden. En Afstandsbediening wordt stnaard meegeleverd.
Om het punt van CSS te omzeilen, nieuwe eis?, zul je een htpc moeten hebben.
Al met al kansloos topic, je onderzoekt zelf maar bar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 10:57

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Als ik zo vrij mag zijn om het nogmaals te adviseren is kijken naar een mooie behuizing voor een media pc en bouw een media PC. Het probleem is dat naar alle waarschijnlijkheid geen apparaat is die aan al jou eisen voldoet. Het probleem is dat cardreaders meestal een beperkt aantal standaarden ondersteunen. Wellicht is dit iets om naar te kijken:
http://www.pcmeisters.co....hp?comid=26&preconfid=102

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish2281
IJsbeer schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:17:
[...]

Laat maar. Kaartlezer had ik al aangegeven en in de tweede link die ik gaf zie ik echt een kopje optical drives die ge-installeerd kunnen worden. En Afstandsbediening wordt stnaard meegeleverd.
Om het punt van CSS te omzeilen, nieuwe eis?, zul je een htpc moeten hebben.
Al met al kansloos topic, je onderzoekt zelf maar bar weinig.
Ijsbeer ik zoek zelf wel veel maar telkens als ik een mediaspeler vind die alles op het eerste zicht heeft dan ontbreek ik 1 stuk. Wat ik bedoel is als je naar de Popcorn kijkt is dat je OF een hdd OF een dvd-rw drive moet inbouwen en je kan ze niet beiden hebben tegelijkertijd. Het is wel een NMT die er het dichtste bij ligt en voor dat advies bedank ik je ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Fish2281 op 15-01-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat ding heeft een 2.5" bay voor een interne schijf en in de 3.5"bay kan dan de blu ray optical drive (of dvd drive) gepleurd worden. Dat bedoel ik met onderzoeken.

• Fish2281
Beste Ijsbeer,

Ik heb hem besteld en ben in blijde verwachting :)

Ik laat je weten of ie goed is of niet :)

Pagina: 1