mogelijk videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb sinds twee weken dat mijn pc vastloop na het spelen van 1 potje cod mw 2
nou heb ik al een beetje rond gekeken en het zou met me harddisk te maken kunnen hebben of geheugen maar ik denk zelf dat het de videokaart is.

het volgende gebeurt als ik aan het spelen ben zie ik aan het begin al af en toe blokjes in het beeld verschijnen op een gegeven moment krijg ik witte strepen en blokken in beeld en loopt het geluid vast en doet heel me pc niks meer

Ik heb me harddisk al getest met een tooltje daarin stond dat mijn schijf 100% in orde was.

hoop dat jullie een idee hebben

bedankt alvast

Gr Arjan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Misschien handig om te zeggen over welke setup we spreken? Onderdelen geven dus..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is altijd makkelijk :P.

Video Kaart = Nvidia geforce 8800 gts 320 mb
Moederboord = Asus p5n32-e sli
CPU = Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz (2 CPUs)
harddisk = een maxtor maar weet niet precies welke moet ik nog even naar kijken.

hoop dat je hier wat mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58

Haan

dotnetter

Alsof er blokjes en streepjes e.d. op het scherm verschijnen, kan dat er op duiden dat je videokaart te heet wordt. Heb je je kast al eens open gehad om te checken of de koeler van je videokaart niet vol stof zit?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPims
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

Kijk even hoe warm je kaart word ;)
Heb hier het zelfde probleem -.-'' kaart word dik over de 100C heen :o

What the BBQsaurusrex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit niet echt veel stof in en op de kaart, en de kaart word idd 110 graden en dan zit ik alleen in een gameserver zonder dat er wat gebeurt heb ook al wat met rivatuner zitten rommelen om die fan harder te zetten dat scheelt wel een beetje maar hij blijft dan nog steeds die blokjes en strepen geven.

is misschien een optie om hem uit elkaar te halen en nieuwe pasta en alles er op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, dat lijkt me opzich geen slecht idee. Een videokaart kan best warm worden maar 110 graden in idle is echt niet gezond meer.

Ook kan bij jouw kaart dit probleem spelen maar die temperatuur lijkt me toch het meest verdacht dus dat zou ik als eerste proberen te verhelpen. Heb je al naar de kaart gekeken, draait de fan nog wel goed enzo?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem vanavond even helmaal uit elkaar gehaald en er zat idd aardig wat stof tussen de koelribben dit heb ik verwijderd nieuwe koelpasta aangebracht en weer in elkaar gezet.

hij is nu weer goede temp 40 idle 65 ingame

bedankt voor de hulp alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister avond 3 uur cod gespeelt en na 3 uur begon liep hij weer helemaal vast en bleef het geluid hangen :(
kan het zijn dat me videokaart toch te warm is geweest dat hij alsnog stuk is of kan het ook nog iets anders zijn?

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scoor eens een aftermarket cooler. wordt ie nog stil van ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, het ligt aan COD MW2
Bij mij gebeurd het of ik nou in een party speel of alleen.
me beeld freezed dan even, daarna hangt het geluid en word mijn beeld zwart met melding geen signaal.
en dan kan ik handmatig rebooten.

bij geen enkel ander programma of spel gebeurd dat behalve dan CODmw2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:21:
Ik heb het zelfde probleem, het ligt aan COD MW2
Bij mij gebeurd het of ik nou in een party speel of alleen.
me beeld freezed dan even, daarna hangt het geluid en word mijn beeld zwart met melding geen signaal.
en dan kan ik handmatig rebooten.

bij geen enkel ander programma of spel gebeurd dat behalve dan CODmw2
Ik heb hetzelfde, alleen ik ben erachter gekomen dat het de driver was die de fout maakte. 1 of andere manier doet hij het een hele dag niet en zo komt het opeens opdagen. Met WoW of CODmw2, behoorlijk irritant als het gebeurd.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb gister ook al een andere videokaart driver geinstalleerd maar dat hielp ook niet echt maar licht dus niet aan die videokaart blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Zolang de videokaart verder niet al te heet meer wordt lijkt het me niet meer aan die kaart te liggen. Ik heb zelf verder niet veel ervaring met COD MW2 dus daar kan ik niks over zeggen.

Bij mij zat overigens een tijdje geleden na het bouwen van een nieuw systeem een sata kabel tegen de fan van de videokaart. Deze werd toen ook 100ºC alleen werd meteen mijn pc gereboot en ik kreeg geen artefacts van te voren.

Maargoed.. mij lijkt het niet echt meer aan de videokaart te liggen (de hardware tenminste) als deze niet te heet wordt.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Om echt uit te sluiten dat warmte geen probleem is moet je de kast open laten en er een tafelventilator in laten blazen. Dat zou genoeg moeten zijn om de boel koel genoeg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warmte is bij mij geen probleem. CPU is 30 idle en 42 load.
GPU is 50 IDle 58 load bij CODMW2

Ik heb deze vastlopers ook pas sinds CODMW2, daarvoor weinig incidenten gehad.
vervelende is dat er geen log wordt gecreeerd waarom het systeem is blijven hangen.
Ik denk toch dat er iets in het spel is wat een soort van buffer overflow veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee me hardware wordt niet te nu niet meer te warm ik kreeg gister wel een bleu screen ook opeens maar het is ook echt alleen met cod als ik op internet zit of met andere dingen bezig ben gebeurt er niks benieuwd hoe we dit gaan oplossen

ga vanavond ook nog is met een andere kaart proberen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Logisch dat het niet gebeurt als je gewoon 'kantoorwerk' doet, dan wordt je pc, en zeker je videokaart immers nauwelijks belast en zal de temperatuur laag blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kantoorwerk? :P wat is dat ? maar ga het vanaaf ff proberen jullie horen het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus toch me 8800 GTS die overleden is kreeg vanavond bij het inloggen in win 7 al raare kleuren strepen en stippen heb nu een 8600 GT er in geplaatst heb nu nergens last van.
ga ik toch nog even de oven truck proberen met me 8800 kijken of dat nou werkt bedankt voor de hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
ff een vraagje: heeft die truck met de oven gewerkt? Ik wil weten of ik die truck ook kan gaan toepassen...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Laatst online: 16-10-2018
rcor schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:47:
ff een vraagje: heeft die truck met de oven gewerkt? Ik wil weten of ik die truck ook kan gaan toepassen...
Als je geen garantie meer hebt kun je het sowieso doen, dan heb je toch niks meer te verliezen. Bij veel mensen werkt de truc wel, maar dat wil niet zeggen dat degene bij wie hij niet werkt dat ook posten op forums/sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
WingsOfFury schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:42:
[...]

Als je geen garantie meer hebt kun je het sowieso doen, dan heb je toch niks meer te verliezen. Bij veel mensen werkt de truc wel, maar dat wil niet zeggen dat degene bij wie hij niet werkt dat ook posten op forums/sites.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de kaart inmiddels al weggegooid, aangezien deze gewoon te warm geworden is en hierdoor niet meer goed functioneerde (bleek uit onderzoek)...

www.discogs.com/collection?user=rcor

Pagina: 1