Anoniem: 249048

Topicstarter
Al eerder een vraag gesteld maar ben nu wat verder met mijn zoektocht.
Ben op zoek naar een goede (voor deze prijsklasse) 40/42inch FullHD tv die goed is om te gamen met Xbox360 en voor HD films vanaf Xbox360 of PC.

Nu heb ik bij de prijswatch met mijn wensen een lijstje bij elkaar waar ik waarschijnlijk mijn keuze uit ga maken:
http://tweakers.net/price...3nmPPE5hUHN6O-cSkDNIcb4BQ

Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen de Philips tvs (die 2 inch groter zijn); de 42PFL3604 en 42PFL5604, waarvan ik aanneem dat de 42PFL5604 de beste is en bij de Philips alternatieven is dat mijn favoriet.

En de Samsung Tv's: de LE40B5..30/50/54/51. Nu heb ik het idee dat bij de B530/B550/B551/B554 het verschil alleen in het uiterlijk ligt, klopt dit? Als het verschil slechts het uiterlijk is dan ga ik voor de goedkoopste optie als favoriet; de LE40B530, maar anderen mogen ook.

Nu heeft de Philips TV Pixel Plus HD. Aangezien ik naast HD Content ook nog Digitenne kijk en ook vaak nog DVD's kijk klinkt dit aantrekkelijk. Is het zo dat het de kwaliteit van SD content sterk verbeterd of is het vooral een verkooppraatje? Is dit een voordeel ten opzichte van de Samsung alternatieven?

Mijn vraag dus: wat zou de beste optie zijn de Philips 42PFL5604 of de Samsung LE40B550/551/554?
Alvast bedankt voor het advies!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik zie dat de Samsung zeer goed uit diverse reviews komt;
http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a

Edit: foutje dat is de B550.

[Voor 8% gewijzigd door Philflow op 13-01-2010 22:49]

Topicstarter
Dat maakt niet uit, en hij krijgt inderdaad goede reviews.
Ik neig echter ook naar de Philips omdat die ook aardige reviews krijgt en iets groter is en Pixel Plus HD is (ik vraag mij dus af of dat echt significant beter beeld levert bij SD content?)

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 09:20
Ik zou voor de samsung gaan, De B530 heeft een veel dieper zwarttint in het beeld wat erg goed bij films naar voren komt. Ik zou ook kijken naar de B550 omdat deze een USB aansluiting heeft. Ga eens in de winkel kijken zou ik zeggen. De Samsung springt meteen naar voren.

• Philflow

Philflow

Ik heb zelf eens een Philips gehad, mooiste beeld kreeg ik door alle trucs uit te zetten.

Deze 'review' van de Philips geeft me ook niet veel vertrouwen: http://www.testberichte.d...pfl5604h-testbericht.html

Ik neig ook naar de Samsung. Bij Samsung heb je alleen wel het nadeel dat je verschillende panels kunt krijgen van wisselende kwaliteit. Goede reviews wil dus niet alles zeggen.

Hier trouwens ook wat info over die Samsung:
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14

[Voor 13% gewijzigd door Philflow op 14-01-2010 10:48]

Topicstarter
Bedankt voor de hulp tot nu toe. Ik denk dat ik toch in de Samsung hoek ga kiezen.
Nu de vraag wat precies de verschillen zijn binnen de 5 serie?
De 530 heeft iets minder functies dan de 550/551/554; minder Scart en HDMI aansluitingen en dus ook geen USB.

Zitten er dan nog verschillen tussen de 550/551/554 behalve uiterlijk? Dan vind ik het strakke design van de 554 net iets mooier en aangezien het prijsverschil tussen de 550 en 554 miniem is ga ik denk ik eerder voor de 554.

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 09:20
Alles binnen de 550-554 is hetzelfde qua specs. Alleen het design is anders. Voordeel is wel dat de 550 een ci+ tuner heeft. Dat mist de 530.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-03 19:17

mr.paaJ

generatie cmd+z

mrc16 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:38:
...
De Samsung springt meteen naar voren.
en moet je dus thuis wel nog even goed afstellen ;) maar idd, mooi scherm. Als je in Ziggo/caiway gebied zit is de 550 met ingebouwde CI+ tuner de aanrader. Net iets duurder maar dat heb je zo terug omdat je geen losse HD tuner (+HDMI kabel) nodig gaat hebben

[Voor 8% gewijzigd door mr.paaJ op 15-01-2010 10:54]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Topicstarter
Ik ben nu bijna zeker met mijn keuze voor de LE40B550. Ik vind de 554 iets mooier design maar is 30 euro duurder, vind dat een beetje zonde van mijn geld; ik vind het design met glasachtige plastic van de 550 ook erg strak voor deze prijsklasse.
Nu werd er door iemand al een opmerking geplaatst bij het feit dat mijn Xbox360 geen HDMI heeft. Sommige Tv's schijnen namelijk geen 1080p resolutie aan te kunnen als deze inplaats van via HDMI, via VGA, dus bijvoorbeeld over Component aansluiting, wordt doorgegeven.

Nu zijn veel spellen nog in 720p resolutie, maar aangezien ik ook HD-films kijk vanaf mijn Xbox360 wil ik toch graag 1080p over component. (ik ga geen hele nieuwe xbox360 kopen natuurlijk).

Dus nu wil ik graag weten of de Samsung LE40B550 1080p over (VGA) component aankan. Ik heb hiervoor al de gebruiksaanwijzing van de 550 gedownload maar kon het daar niet vinden. Verder heb ik het ook niet kunnen vinden via google. Dus is er iemand die weet of dit kan of niet? Of kunnen allen nieuwe tv's dat gewoon?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:52

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
VGA en Component zijn 2 verschillende aansluitingen ;)

Mijn Xbox 360 kon op m'n LE32A456 volgens mij gewoon 1080p uitsturen :) (terwijl mijn TV niet eens FullHD is, native resolutie is 1360*768 of 1366*768 geloof ik :P )

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Topicstarter
Ooh dan is VGA zeker zo'n blauwe "computer" kabel?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

ThinkPadd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:05:
VGA en Component zijn 2 verschillende aansluitingen ;)

Mijn Xbox 360 kon op m'n LE32A456 volgens mij gewoon 1080p uitsturen :) (terwijl mijn TV niet eens FullHD is, native resolutie is 1360*768 of 1366*768 geloof ik :P )
Is het niet 1080i? Dat zou namelijk wel normaal kunnen gezien het scherm :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:24

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

ThinkPadd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:05:
Veel HD Ready tv's kunnen 1080p als input verwerken. Intern wordt er dan gescaled naar 720p of de juiste resolutie. Dus je bent dan soms dubbel aan het scalen: een game is bijvoorbeeld op 720p gerenderd, de console maakt er dan 1080p van en stuurt het naar de tv en de tv maakt van de 1080p weer passend naar 1366 x 768. Lekker dubbelop allemaal.

En of de tv 1080p via VGA dan wel Component aan kan is te lezen in de manual van de tv welke veelal online te vinden is. Maar sowieso is het de vraag of het handig is om 1080p analoog over lange afstanden te sturen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:52

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
I know, ik had het beeld dan ook op 720p staan, dat zag er beter uit dan 1080p 8)7

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Philflow

Philflow

Anoniem: 249048 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:17:
Ooh dan is VGA zeker zo'n blauwe "computer" kabel?
Ze zijn vaak blauw maar kunnen ook allerlei andere kleuren hebben.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ThinkPadd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:36:
I know, ik had het beeld dan ook op 720p staan, dat zag er beter uit dan 1080p 8)7
Omdat je dan vele malen minder aan het scalen bent. Want met eerst upscalen en dan weer downscalen en passend maken kan je zo veel verliezen.

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:22:
[...]

Veel HD Ready tv's kunnen 1080p als input verwerken. Intern wordt er dan gescaled naar 720p of de juiste resolutie. Dus je bent dan soms dubbel aan het scalen: een game is bijvoorbeeld op 720p gerenderd, de console maakt er dan 1080p van en stuurt het naar de tv en de tv maakt van de 1080p weer passend naar 1366 x 768. Lekker dubbelop allemaal.

En of de tv 1080p via VGA dan wel Component aan kan is te lezen in de manual van de tv welke veelal online te vinden is. Maar sowieso is het de vraag of het handig is om 1080p analoog over lange afstanden te sturen...
Hmm, maar een xbox kabel van ongeveer 2 meter is toch niet echt een lange afstand, of is dat al lang als het hierom gaat?

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-03 20:57

Majapro

Deventer

volgens mij is 1080p te veel bandbreedte om over een minder dan DVI of HDMI te kunnen gaan

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 249048 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:08:
[...]Hmm, maar een xbox kabel van ongeveer 2 meter is toch niet echt een lange afstand, of is dat al lang als het hierom gaat?
Proberen kan altijd natuurlijk. Je hoort verhalen over dat er problemen zijn met 1080p over de standaard kabel van net één meter. En er zijn verhalen dat er geen problemen zijn met 1080p met de standaard kabel en dan nog een koppelstuk om er vijf meter component van te krijgen. Dus er is niet echt een standaard antwoord op te geven. In theorie wordt het inderdaad lastig: analoog signaal plus lange afstanden is veelal niet echt handig. Maar twee meter vind ik op zich nog wel meevallen eigenlijk...

Topicstarter
Ik heb ook na het lezen van de manual nog niet 100% bevestigd gekregen dat hij 1080p over Component aankan.
Enige zinnetje dat ik vind in de manual dat enige aanduiding geeft dat het wél kan: "After selecting Screen Fit in HDMI (1080i / 1080p) or Component (1080i / 1080p) mode......"
Verder ook op veel andere sites gekeken maar niet echt letterlijk antwoord kunnen vinden.

Ik denk dat het kan, maar weet iemand het zeker? Gaat dus om de LE40B550.

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44
Majapro schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:29:
volgens mij is 1080p te veel bandbreedte om over een minder dan DVI of HDMI te kunnen gaan
Volgens mij niet.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 249048 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:31:
Enige zinnetje dat ik vind in de manual dat enige aanduiding geeft dat het wél kan: "After selecting Screen Fit in HDMI (1080i / 1080p) or Component (1080i / 1080p) mode......"
Zo te zien kan de tv dus 1080p over zowel HDMI als Component weergeven. Moet ook zeggen dat het vooral de goedkopere en oudere series zijn die veelal geen 1080p slikken over analoge ingangen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee