Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:
C2D E6600 op 2x3GHz
6 GB DDR2 800
AMD 4870 1GB videokaart
Windows 7 Ultimate x64

Samsung UE37B6000 tv aangesloten via HDMI als 2e scherm, naast een 226BW scherm van samsung.

Volgens mij moet dit systeem prima in staat zijn vloeiend HD materiaal te laten zien, zonder enige haperingen. Dit krijg ik alleen niet voor elkaar. Het ziet er een beetje uit als gamen met een iets trage pc, die het net niet bij kan benen. Het geluid wordt doorgestuurd via S/PDIF en wordt prima afgespeeld. Het beeld is alleen soms niet niet helemaal soepel.

Het gaat mis bij 1080p (mkv x264) materiaal, maar zelfs ook bij 720p (mkv x264) materiaal wat makkelijk zou moeten kunnen werken.

Al geprobeerd:
-nieuwe drivers installeren voor mijn videokaart
-diverse afspeelsoftware geprobeerd:
- CCCP codecpack icm MPC of WMP
- VLC
- Mplayer
-andere HDMI kabel
-andere DVI -> HDMI converter
-VGA-kabel
-verschillende framerates van de tv: 60 Hz (standaard), 50 Hz, 24 Hz (tv ondersteunt 24p)
-DVXA inschakelen. Zorgt voor een zeer lage CPU usage, maar sommige video speelt niet goed af (problemen met de kleuren) en het lost het probleem alsnog niet op.

De CPU is bij het afspelen niet voor de volle 100% in gebruik, maar soepel is het nog steeds niet. De media staat op verschillende TB schijven die aan een ICHR9 controller hangen.

Het moet gewoon goed kunnen werken, maar ik weet even niet hoe ik het aan de praat krijg. Dit topic heb ik al doorgenomen, maar mocht niet baten:
Nieuwe videokaart, 1080p speelt nog steeds niet af

edit: Oh ja, wat verder nog wat vreemd is, is dat als ik de HDMI kabel aansluit CCC zegt dat er geen audio overheen gestuurd kan worden, maar dat zou wel moeten kunnen werken. Geen idee wat ik daar aan kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoreAVC icm MPCHC al geprobeerd?

Verder zou het ook aan je voeding kunnen liggen. Misschien wordt videokaart te heet?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:23:
CoreAVC icm MPCHC al geprobeerd?

Verder zou het ook aan je voeding kunnen liggen. Misschien wordt videokaart te heet?
M'n videokaart doet helemaal niets en zou dan ook problemen moeten geven bij games. De CPU doet het werk behalve bij DXVA. Mijn voeding is prima. Ik zie niet in hoe het daar aan kan liggen. Mijn systeem kan ik prima langdurig stresstesten met mijn 500W Earthpower Antec voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delaregulus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 01:26
Als je zonder de HDMI aansluiting 1080p wel vloeiend op je PC draait dan ligt het niet inderdaad niet aan de PC. Hardware is ruim voldoende maar een en ander hangt ook af van andere software die op je PC draait. Ik heb zelf 64bits Vista met 8 GB en een quadcore. Draait 1080p met 30% CPU load maar als er veel andere rommel actief is (bijvoorbeeld 50 browser tabjes) dan krijg ik af en toe nog steeds schokkerige beelden.

Als het niet de PC is dan kan het nog aan de verschillen in framerates liggen tussen source en de TV. Compensatie daarvan geeft wel eens een minder vloeiend beeld.

Verder hebben de 7000 en 8000 serie van Samsung misschien wat meer toeters en bellen aan boord. Bijvoorbeeld om video met 24 frames per second netjes weer te geven op 96 (x4) hrz in plaats van 100 (niet deelbaar door 24).

Op mijn Philips TV moest ik o.a. een PC modus inschakelen om een beter beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
delaregulus schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:58:
Als je zonder de HDMI aansluiting 1080p wel vloeiend op je PC draait dan ligt het niet inderdaad niet aan de PC. Hardware is ruim voldoende maar een en ander hangt ook af van andere software die op je PC draait. Ik heb zelf 64bits Vista met 8 GB en een quadcore. Draait 1080p met 30% CPU load maar als er veel andere rommel actief is (bijvoorbeeld 50 browser tabjes) dan krijg ik af en toe nog steeds schokkerige beelden.
Ik sluit steeds zoveel mogelijk af. Ook zonder de tv te gebruiken schokt het een beetje, maar het valt minder op omdat het scherm kleiner is.
Als het niet de PC is dan kan het nog aan de verschillen in framerates liggen tussen source en de TV. Compensatie daarvan geeft wel eens een minder vloeiend beeld.
Ik denk wel dat het de pc moet zijn, alle andere sources geven prima beeld. Zelfs mijn laptopje met een T3200 CPU geeft een prima 720p beeld via VGA. Dus de tv kan het bijna niet zijn.
Verder hebben de 7000 en 8000 serie van Samsung misschien wat meer toeters en bellen aan boord. Bijvoorbeeld om video met 24 frames per second netjes weer te geven op 96 (x4) hrz in plaats van 100 (niet deelbaar door 24).
Die toeters en bellen zijn vooral extra functies, maar weinig meer met beeldverwerking. Tenminste, kijkend naar de 7000-serie. Daarnaast kan ik het scherm dus op 24 Hz instellen en dan is het nog niet goed, terwijl de PS3 ook 24Hz uitspuugt en het beeld geweldig is. De tv beschikt dan ook over 24p functionaliteit. Dit mag dus geen probleem zijn en kan de oorzaak bijna niet zijn.
Op mijn Philips TV moest ik o.a. een PC modus inschakelen om een beter beeld te krijgen.
heb ik bij mijn tv niet kunnen vinden.

CoreAVC draait nu, maar geeft soms artifacts. Het lijkt iets beter, maar met slechtere beeldkwaliteit.Perfect is anders. Net een film (720p) gekeken gebruik makend van CoreAVC en toch ging het weer haperen. CPU usage lag zo rond de 30%. Weinig programma's die draaien.

Ter extra informatie: Ik vergelijk het eigenlijk vooral met een PS3.

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2010 22:52 . Reden: coreAVC ervaring toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, in mijn geval is de tv weliswaar 1080P, maar 50Hz. De pc speelt het spel op 60 Hz, dat verschil in Hz tussen wat de tv weergeeft en waarop de pc het spel afspeelt 60Hz, zorgt voor de stottering in beeldfrequentie. Speel ik hetzelfde spel af terwijl ik de pc aangesloten heb op een pc monitor met 6o Hz frequentie, dan ziet alles er weer mooi vloeiend uit.

Ik werd aardig pissig op sommige spellen want mijn pc kan ze makkelijk afspelen en het zag er uit alsof mijn hardware onvoldoende was. Dat was dus niet het geval, verschil in Hz tussen pc en tv waren het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
Hann1BaL schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:55:
edit: Oh ja, wat verder nog wat vreemd is, is dat als ik de HDMI kabel aansluit CCC zegt dat er geen audio overheen gestuurd kan worden, maar dat zou wel moeten kunnen werken. Geen idee wat ik daar aan kan doen.
Mijn oude HD4870 (op een machine met Q6600 B3 @ 3.2) had ook problemen hiermee, ik moest heel specifiek de juiste DVI->HDMI converter hebben, maar zelfs dan had ik regelmatig issues met weergave. Ik heb het met de jaren opgegeven en heb toen de kaart vervangen door een GTX560 nog. Zuiniger, meer performance en geen gezeur meer met het afspelen van HD materiaal (mits er maar h/w acceleration was).

Puur op de CPU afspelen ging bij vlagen soepel, maar vaak niet. Echter was dat bij mij altijd aanwezig, ook gewoon op PC schermen

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 10-06-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 21:30
:+ 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Een goed antwoord heeft afentoe even nodig.. ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Suicyder schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Mijn oude HD4870 (op een machine met Q6600 B3 @ 3.2) had ook problemen hiermee, ik moest heel specifiek de juiste DVI->HDMI converter hebben, maar zelfs dan had ik regelmatig issues met weergave. Ik heb het met de jaren opgegeven en heb toen de kaart vervangen door een GTX560 nog. Zuiniger, meer performance en geen gezeur meer met het afspelen van HD materiaal (mits er maar h/w acceleration was).

Puur op de CPU afspelen ging bij vlagen soepel, maar vaak niet. Echter was dat bij mij altijd aanwezig, ook gewoon op PC schermen
Ja de kaart is al jaren met pensioen :) Een paar kaarten verder en het probleem bestaat al lang niet meer.
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:30:
Precies ja! :) We hebben de oplossing!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 10-06-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:36
SAiN ONeZ schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:30:
Nja de respons kwam eigenlijk omdat er iemand anders in het topic reageerde. Nooit gezien dat het zo oud was :o

Naja beter laat als nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Suicyder schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:14:
[...]

Nja de respons kwam eigenlijk omdat er iemand anders in het topic reageerde. Nooit gezien dat het zo oud was :o

Naja beter laat als nooit
Zo is dat!
Zowel de PC, TV en receiver zijn vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Maar één keer!? Doe eens niet zo zuinig!? ;)
Ga eens net als die nvidiots de dikste highend halen, nadat je dat vorig jaar ook al had gedaan en even 1500e spenderen, en nog op 1080p spelen, zo komen we nooit uit de crisis! :P ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1