[Reviews] Klacht reviews i.p.v. echte reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
(Ik weet niet zeker of het hier moet maar ik zag zo gauw geen betere plek)

Ik zie regelmatig reviews opduiken die meer een klacht zijn dan een echte review. Vaak gaat het om een gebruiker die een defect exemplaar heeft gekregen en dan de review lijkt te gebruiken om zijn frustraties te uiten. Vaak worden dan niet alleen het defect en de kwaliteit negatief beoordeeld, de rest komt er ook slechter vanaf.

Dit lijkt me niet de bedoeling van een review. Of wel?

Als dit niet de bedoeling is kan er misschien wat aan gedaan worden.

Hier een voorbeeldje (niet het beste voorbeeld maar deze werd vandaag ingediend):
productreview: HP Pavilion dm3-1020ed (VJ248EA) review door MarcelGo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Inmiddels blijkt dat het probleem beschreven in bovenstaande review opgelost kan worden d.m.v een instelling. Iets meer uitzoek werk en de laptop had prima voldaan. Jammer.
Ik heb een DM3 1030, het fluctueren van de schermintensiteit komt door een energiebesparings-instelling die je gewoon kunt uitschakelen. Het is dus geen defect of probleem! Ik zit op het werk dus ik kan niet direct de naam van de instelling noemen, maar het zit bij de eigenschappen van de Intel 4500MHD.
Uit Upbeat in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Het is mogelijk om dat soort reviews te beoordelen met 1 ster. Mocht er toch een andere waardering aan gegeven zijn dan 1 ster, dan kun je hem altijd nog melden in Het kleine Productreview beoordelingentopic *. Als het echt een nutteloze rant is, dan kun je altijd een topic openen hier in PW, dan kan een Frontpage Admin hem verwijderen. Op dit moment is er geen meldpunt voor productreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat soort info heb je de reacties (daar had je hem ook al gezet d:)b ), en verder is er de rating voor reviews. Hoe lager de rating, hoe minder de review ook meegewogen wordt in de scores. Op zich is het een ervaring, en kan er een review over geplaatst worden.

Voordat ingegrepen wordt, moet het wel erg ver gaan, zoals bijvoorbeeld tegen de algemene voorwaarden in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ja hij heeft de review inmiddels wat beter gemaakt. Dit was ook maar een voorbeeld, ik heb nog veel slechtere reviews gezien.

Het jammere is dat als ze hun tijd zouden steken in het oplossen van het probleem i.p.v. ranten ze een prima product in huis zouden hebben. Achja.

Misschien zou een opmerking als deze op zijn plaats zijn: "Heb je een probleem of is het product defect zoek dan eerst naar een oplossing. Gebruik je review niet als plek om klachten te dumpen."

[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 15-01-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan sowieso reviews even aanhalen in het eerder gemelde productreview topic, als het over de grens gaat wordt het dan opgepakt :)
Pagina: 1