Logitech Squeezebox Radio

Pagina: 1
Acties:
  • 1.375 views

• hopjesvla6
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2010
Beste lezer

Ik ben me ervan bewust dat er al soortgelijke topics bestaan, echter mijn vraag word in geen van alle besproken of toegelicht door anderen.
Dus raise ik even een topic voor mijn vraag.

Ik zit te denken om de Logitech Squeezebox Radio aan te schaffen, aangezien ik veel via webradio's luister. Alleen ik wil weten of het mogelijk is om vanaf verschillende computers in het netwerk mogelijk is om de Logitech Squeezebox Radio te besturen (veluwe harder/zachter, aan/uit, mute etc).

Bij voorbaat dank!

Groeten

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-01 12:34
Is geen probleem, dit kan gewoon via je webbrowser.

• hopjesvla6
Via webbrowser? Misschien heb ik het niet correct uitgelegd:
Het idee is dat ik via 1 computer het internet radiostation stream naar de Logitech Squeezebox Radio, en dat ik via andere pc's in het netwerk die in een andere kamer staan bv, het volume etc kan aanpassen van de Logitech Squeezebox Radio. Dus dat meerdere computers toegang hebben tot het beheer, in plaats van de computer waar vandaan het gestreamed word.

bvd! :)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

hopjesvla6 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:39:
Via webbrowser? Misschien heb ik het niet correct uitgelegd:
Het idee is dat ik via 1 computer het internet radiostation stream naar de Logitech Squeezebox Radio, en dat ik via andere pc's in het netwerk die in een andere kamer staan bv, het volume etc kan aanpassen van de Logitech Squeezebox Radio. Dus dat meerdere computers toegang hebben tot het beheer, in plaats van de computer waar vandaan het gestreamed word.

bvd! :)
Ja, dat is via de webbrowser, daarme benader je de server-software die het volume van de client kan aanpassen.

*hint*
Misschien moet je de documentatie van de squeezebox eens doorlezen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• hopjesvla6
Thanks! Alleen ik heb nergens een documentatie of handleiding kunnen vinden, enig idee hoe dat in z'n werk gaat?

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-01 12:34
Hierbij de link naar de handleiding: http://www.logitechsqueez...-radio-feature-guide.html
Succes ermee.

• hopjesvla6
Bedankt mannen ;)

• hopjesvla6
Hmm ik zie alleen niets over hoe dat precies werkt via de browser? Ik zou jullie erg graag willen geloven, maar pas als ik weet hoe zoiets werkt en of het mogelijk is zou ik het graag aan willen schaffen :$

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Squeezebox Server software draait een webserver waarop je kan verbinden met je browser vanop eender welke pc die toegang heeft tot die server. Als je je router juist instelt kun je dus zelfs over Internet aan je Squeezebox Server. De website die je te zien krijgt geeft je totale controle over de Squeezebox Server en alle aangesloten Squeezebox-toestellen. Je kan er per Squeezebox-toestel de instellingen veranderen, playlists beheren, de player bedienen (inclusief volume). Dus als je vanuit kamer A op computer 1 een Squeezebox Radio wil bedienen in kamer B die verbonden is met een Squeezebox Server op computer 2 in kamer C, dan is dat geen probleem. Zolang er maar netwerkverbinding is tussen alle componenten.

Als je even zoekt op Internet naar afbeeldingen van "squeezecenter" (de software is recent wel hernoemd naar Squeezebox Server maar met de oude naam vind je meer resultaten) dan zul je zien dat er bovenaan in de rechterhelft van de website bedieningselementen zijn voor het Squeezebox-toestel. De volumecontrol kun je niet missen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Met alle respect, maar dit is een google / zoek vraag en je kick binnen 24 uur. Beide zaken zijn niet echt gewenst hier.

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 14-01-2010 11:13 ]

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

teacher schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:11:
Met alle respect, maar dit is een google / zoek vraag en je kick binnen 24 uur. Beide zaken zijn niet echt gewenst hier.
Slotje vergeten? :>

Maar deze (simpele) vraag had ook in [WA] Squeezebox geplaatst kunnen worden.

En aanvullende op wat teacher zegt. Zie darvoor De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dankjewel schat :>

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Ssst... niet in het openbaar Afbeeldingslocatie: http://www.tribalgod.nl/brinkster/smileys/roosje.gif

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.