Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
(jarig!)
Nu wil ik niet meteen zeggen dat dit de duurste camera is, maar toch;

Gisteren dit cameraatje gekocht, 4GB geheugen erbij voor totaal € 175,00.
Dat was in eerste instantie zp'n beetje mijn budget.

Binnenkort wordt de kleine geboren, en dan wil je toch leuke dingen op film vastleggen.

Nu heb ik er gisteravond ff binnen mee gefilmd, aangesloten op de tv (lcd 82cm sony), maar ik vind
de beeldkwaliteit erg slecht.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik verwacht gewoon een redelijk scherp beeld. Dit is meer luxe-webcamkwaliteit.
Kan best zijn dat dit een defect exemplaar is, vandaar de vraag.

Anders ga ik hem zaterdag ruilen voor een betere/duurdere, evt hd.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je de camera nu koopt met een HDD of met een flashkaartje maakt niet uit. Sony heeft dezelfde camera zowel met flash als met HDD (dan heet ie de SR37).

Bottomline: als je een standard definition camera haalt dan is dit de kwaliteit die je tegenwoordig krijgt. Een beeld met weinig detail, geen lichtsterkte en altijd ruizig. De belangrijkste verbeteringen bij een hoger geplaatst SD model zijn groter geheugen en een megapixel voor je foto's. Verder zit hierin geen betere beeldkwaliteit.

Wil je beter dan moet je naar een high def camera en die kosten een veelvoud van je budget (hoewel de Sanyo HD2000 recent voor iets van 250 euro verkrijgbaar was). Check anders even de laatste pagina('s) in Betaalbare HD Videocameras - Deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb 'm inmiddels geruild voor een wat duurder exemplaar met HDD.

Het is de 'wat oudere' Sony DCR-SR55E geworden.

1 Megapixel CCD, volgens de verkoper een betere beeldkwaliteit dan het goedkopere exemplaar welke ik had.

Zat te twijfelen tussen deze en de Canon SF200, maar die schijnt net ietsje minder te zijn.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You think?

Scroll naar beneden naar Beste Standard Def camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:53:
You think?

Scroll naar beneden naar Beste Standard Def camera
Zo'n test zegt niet alles.

Ga liever af op gebruikservaringen.
Deze Sony is van eind 2008 geloof ik zoiets, dus al iets ouder.

De nieuwprijs toen was hoger dan de Canon of JVC nu.
Specificaties ZIEN er iets beter uit dan de Canon of JVC.