Je had een tijd geleden wel Orb, waarmee je een client op je PC kon installeren en die dan via de webbrowser kon benaderen om media van je PC naar dat apparaat te streamen. Dat werkte ook op de Wii, maar dat was dus alleen voor media op je PC, niet voor YouTube. De Wii zelf ondersteunt het niet, en de WiiU ook niet. De Wii is een gamesconsole, geen Xbox One.gram501 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 22:47:
Is het ook mogelijk om te casten naar je Wii zoals bijvoorbeeld google Chromecast??
stel je kijkt een youtube film op je telefoon dan druk je op de cast knop rechtsbovenin en dan cast je hem naar je TV (smart TV / chromecast)
vraag is dus of dit mogelijk is...
Ik heb een paar weken terug controllers uit Japan gehaald voor omgerekend 31,50 eur per stuk (incl. verzendkosten). Het duurde 8 dagen om ze binnen te krijgen en ik hoefde geen extra kosten te betalen aan de grens. Besteld bij Nippon-Yasan.DukeBox schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:10:
Of je moet ze uit japan bestellen voor €27 maar dan moet je langer wachten met mogelijk nog inklarings kosten wanneer je over de vrijstelling gaat.
xelfer schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:03:
Ik heb een paar weken terug controllers uit Japan gehaald voor omgerekend 31,50 eur per stuk (incl. verzendkosten). Het duurde 8 dagen om ze binnen te krijgen en ik hoefde geen extra kosten te betalen aan de grens. Besteld bij Nippon-Yasan.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik hoefde geen inklaringskosten te betalen alleen de controllers waren iets duurder vanwege de dalende waarde van de euro. Dat is het verschil.
Ik had een tijdje geleden een tweede Wii (zwart) gekocht, wat een GC-D4 model is. Wat ik toch wel jammer vind is dat ik er geen video dvd's op kan afspelen met WiiMC (vanaf type GC-D3-2 er uit gesloopt). Heeft iemand toevallig ervaring met verwisselen van de dvd-drive dan wel motherboard? Ik lees een beetje tegengestelde berichten dat de oude revisies wel of niet passen in de D4, en of alleen de dvd-drive voldoende is of ook echt de motherboard moet worden geswapped.
Het begon met het constateren van meer lege doosjes dan verwacht. Nu heb ik ook een apparaat dat niet werkt. Bij in t gleufje kijken lijkt het erop dat een dom kaboutertje een tweede schijfje in de wii gepropt heeft... Hoe krijg ik dat eruit?!
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Open maken.Testert schreef op zondag 12 juni 2016 @ 09:57:
Het begon met het constateren van meer lege doosjes dan verwacht. Nu heb ik ook een apparaat dat niet werkt. Bij in t gleufje kijken lijkt het erop dat een dom kaboutertje een tweede schijfje in de wii gepropt heeft... Hoe krijg ik dat eruit?!
Of met iets duns en stevigs eruit proberen te wippen.
Beide op eigen risico overigens.
Hmmm, daar was ik al bang voor. Geen klepje dat ik er even af kan wippen... Zal vanavond even wat gereedschap pakken. Kijken of ik de passende schroevendraaiertjes heb.
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Ik heb er met een pincet 3 schijfjes uit getrokken... 👹
Edit: Bleek zelfs nog een vierde in te zitten! Gelukkig doet hij t weer!
Edit: Bleek zelfs nog een vierde in te zitten! Gelukkig doet hij t weer!
[ Voor 37% gewijzigd door Testert op 25-06-2016 08:49 ]
Anoniem: 135195
Tweedehands Wii gekocht, vooral voor Wii fit met balance board. Dat board hadden we nog liggen. De bijbehorende Wii is zo'n twee, drie jaar geleden kapot gegaan. Mijn vrouw miste het toch te veel dus... tweedehands Wii.
Nou werkt alles BEHALVE het skateboarden: het balance board reageert niet als je van het board moet afstappen om je af te zetten. Ook naar voren of naar achteren hangen doet niets. Het poppetje doet niets anders dan springen als je op het board staat. Gekke is dat bij andere onderdelen alles wel werkt!
Het lijkt mij dat dit ligt aan het board... of kan dit te maken hebben met de tweedehands Wii? Belangrijker: iemand enig idee hoe we dit werkend kunnen krijgen? Dat skateboarden was juist een van de favoriete onderdelen.
Nou werkt alles BEHALVE het skateboarden: het balance board reageert niet als je van het board moet afstappen om je af te zetten. Ook naar voren of naar achteren hangen doet niets. Het poppetje doet niets anders dan springen als je op het board staat. Gekke is dat bij andere onderdelen alles wel werkt!
Het lijkt mij dat dit ligt aan het board... of kan dit te maken hebben met de tweedehands Wii? Belangrijker: iemand enig idee hoe we dit werkend kunnen krijgen? Dat skateboarden was juist een van de favoriete onderdelen.
Deze console wordt morgen een retro console.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Mag je hier praten over softmodden?
[ Voor 95% gewijzigd door Gropah op 05-03-2017 19:13 ]
Zo, ik heb mijn inventaris Wii een update gegeven: inventaris: Console (Wii)
Ik gebruik het niet meer omdat er sinds vorig jaar een Wii U in huis staat met nu de belangrijkste spellen er bij: inventaris: Console (Wii U)
Met de Wii U wil ik liever direct spelen i.p.v. de ingebouwde Wii emulator.
Ik gebruik het niet meer omdat er sinds vorig jaar een Wii U in huis staat met nu de belangrijkste spellen er bij: inventaris: Console (Wii U)
Met de Wii U wil ik liever direct spelen i.p.v. de ingebouwde Wii emulator.
Beste,
Ik heb mijn Wii afgestoft. Nu wil ik het internet op.
Alleen ik kom bij verbinding instellen niet verder.
Ik wil de Wii updaten van 3.1E naar ??? Verder kijk is of de kanalen na 12 jaar nog bijgewerkt worden.
Ik ga niet online gamen, want ik hoorde dat Nintendo de stekkers van de servers van Mario Kart Wii online heeft uitgetrokken.
Ik zoek ook nog een component kabel voor de Wii. Weinig aanbod maar ik ben benieuwd welk kabel de beste is.
Ik wil de Wii updaten van 3.1E naar ??? Verder kijk is of de kanalen na 12 jaar nog bijgewerkt worden.
Ik ga niet online gamen, want ik hoorde dat Nintendo de stekkers van de servers van Mario Kart Wii online heeft uitgetrokken.
Ik zoek ook nog een component kabel voor de Wii. Weinig aanbod maar ik ben benieuwd welk kabel de beste is.
[ Voor 21% gewijzigd door MedionAkoya op 28-04-2018 15:53 ]
Trein?
Component kabels voor de wii kun je voor minder dan 5 euro vinden op aliexpress.MedionAkoya schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:42:
Beste,
Ik wil de Wii updaten van 3.1E naar ??? Verder kijk is of de kanalen na 12 jaar nog bijgewerkt worden.![]()
Geen online, want ik hoorde dat Mario Kart Wii online is opgeheven.
Volgens mij zijn alle online diensten niet meer beschikbaar voor de Wii.MedionAkoya schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:42:
Ik wil de Wii updaten van 3.1E naar ??? Verder kijk is of de kanalen na 12 jaar nog bijgewerkt worden.![]()
Daarnaast, waarom zou je willen updaten? Als een spel een update nodig hebt dan staat die ook op de disk van het spel.
Oh sorry, ik leefde teveel in de Xbox 360 en PSP. Bij elke update kwam er toen iets bij.jongetje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:55:
[...]
Volgens mij zijn alle online diensten niet meer beschikbaar voor de Wii.
Daarnaast, waarom zou je willen updaten? Als een spel een update nodig hebt dan staat die ook op de disk van het spel.
Ontopic: ik ga kijken of Gamecube-games mooier uitzien op een Wii (met component).
Wii is ook stuk kleiner dan een Gamecube.
Tot nu toe weergeeft mijn Gamecube met Scart mooiere beelden dan een Wii met composiet. Component voor de Gamecube is te duur.

Trein?
@MedionAkoya het is niet zo gek dat een Wii met composiet aansluiting minder goed beeld geeft dan een GC met RGB.
Composiet geeft 3 kleuren door 1 kabel en RGB heeft een draad per kleur.
Bij composiet krijg je hierdoor een waas.
Was toen zelfs zo erg dat de ps2 tekst van final fantasy x nauwelijks leesbaar was op een kleiner scherm. RGB kabel was echt een verademing.
Volgens mij emuleert een Wii nauwelijks iets van de GC omdat de hardware verder hetzelfde is alleen opgevoerd.
Composiet geeft 3 kleuren door 1 kabel en RGB heeft een draad per kleur.
Bij composiet krijg je hierdoor een waas.
Was toen zelfs zo erg dat de ps2 tekst van final fantasy x nauwelijks leesbaar was op een kleiner scherm. RGB kabel was echt een verademing.
Volgens mij emuleert een Wii nauwelijks iets van de GC omdat de hardware verder hetzelfde is alleen opgevoerd.
Qua beeldkwaliteit zal het denk weinig uitmaken, SCART RGB is ook een soort component (al zijn het wat andere componenten
). Voordeel voor de Wii is dat hij kleiner is, Wii-games af kan spelen, en je via nintendont PAL GC games op 480p kunt forceren.
Waarom geen HDMI-converter gebruiken? Kost paar euro op Aliexpress maar dan duurt het even, via Bol.com morgen nog in huis voor een paar euro meer.MedionAkoya schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 14:42:
Beste,
Ik heb laatst een gecombineerde wii/ps2 en ps3 component kabel gekocht.MedionAkoya schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:00:
[...]
Oh sorry, ik leefde teveel in de Xbox 360 en PSP. Bij elke update kwam er toen iets bij.
Ontopic: ik ga kijken of Gamecube-games mooier uitzien op een Wii (met component).
Wii is ook stuk kleiner dan een Gamecube.
Tot nu toe weergeeft mijn Gamecube met Scart mooiere beelden dan een Wim met composiet. Component voor de Gamecube is te duur.
Kostte geloof ik iets minder dan 2 tientjes. Ben er zeer tevreden mee behalve dan dat ik dacht dat ipv van ps3 de laatste functie de org xbox zou zijn.
Ps3 functionaliteit ook nooit getest want die heeft hdmi, maar over kwaliteit ps2 en wii ben ik tevreden.
Qoute of pm me maar als je het merk/model wil weten, dan zoek ik het op voor je.
10 second ninja DONE
Ik heb wii component gekocht voor 8 euro.
Jammer dat er EM interferentie optreedt.
Update voor Wii wordt inderdaad ook via DVD geleverd. Met een spel van de rommelmarkt werd Wii geüpgraded.
Ik heb ook een PS2 gekocht en later een componentkabel erbij gekocht. Ps2 geeft een veel heldere beeld.
Update voor Wii wordt inderdaad ook via DVD geleverd. Met een spel van de rommelmarkt werd Wii geüpgraded.
Ik heb ook een PS2 gekocht en later een componentkabel erbij gekocht. Ps2 geeft een veel heldere beeld.

[ Voor 22% gewijzigd door MedionAkoya op 07-05-2018 20:22 ]
Trein?
Plaats ferriet kernen om de kabel en je bent van de storing afMedionAkoya schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:11:
Ik heb wii component gekocht voor 8 euro.
Sinds deze week er een leuke controller bij voor de wii.
Eindelijk een complete wii cyberbike kunnen vinden. Deze avond aamgesloten en werkt best goed.
Per toeval tegengekomen op marktplaats.nl. Ben er blij mee
Eindelijk een complete wii cyberbike kunnen vinden. Deze avond aamgesloten en werkt best goed.
Per toeval tegengekomen op marktplaats.nl. Ben er blij mee
@Henkje.doc Geinig, moest ff googlen wat dat ook alweer was maar toen herkende ik de big ben fiets
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.