Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09 11:15
Beste mede-tweakers,

Bij mijn nieuwe pc moest uiteraard een nieuwe kast, en die heb ik ook gekocht, het is de Antec 300 geworden.

En zoals ik ben wou ik er graag iets beter van maken en begon ik er in te zagen, ik heb gaten gemaakt om de kabels beter weg te werken.

Alles ging goed tot dat ik mijn moederbord er in wou plaatsen, ik kwam er achter dat ik een klein stukje te veel weg geveild heb. Tot resultaat dat mijn meest links boven gaatje, waar een afstandbus in moest, net niet weg is, maar dat ik het afstandbusje er niet in kon krijgen. Het afstandbusje kan er niet in doordat er nog alluminium 'uitpuilt'.

Nu zul je vast denken "Hij kan het toch ook wegveilen?"
Daar heb ik dus al een antwoord op, nee dat kan niet, al geprobeerd maar ik ben bang dat ik het 3 millimeter stukje aluminium weg veil en dat er helemaal geen gaatje meer is.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Mijn moederbord buigt nu namelijk door en probeer het tijdelijk op te lossen met duct tape. Duct tape houd het ook niet lang wanneer er een Mugen 2 aan hangt.

Hopelijk kan iemand mij dus helpen.

Groet,
Leon Hanewacker

EDIT:
foto van het gaatje
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/250/naamloosqr.png

[ Voor 6% gewijzigd door lays op 12-01-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Tsja, ik zou gewoon met een heel fijn vijltje voorzichtig het bijwerken. Iets anders kan ik me ook niet echt bedenken. Op de een of andere manier moet je dat aluminium toch wegkrijgen.... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:04
Wellicht is het handiger om een foto bij je verhaal te plaatsen. Op deze manier zullen meerdere mensen mogelijk sneller tot een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

foto? :) dan kunnen we beter beoordelen hoe verder te gaan:
anders: braampjes wegvijlen en als ie dr nog niet in wil, dopsleutel waar die afstandsbus in past dr op en met de accuboor/schroevendraaier dr in draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays
Ik zal morgen het moederbord er even uit halen, vandaag geen tijd i.v.m. school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Misschien dat je met een klein boortje de braampjes weg kunt halen?(met de hand, niet in de accutol)
Of een groter gaatje boren waarna je een afstandsbusje+moertje gebruikt? Al weet ik niet of dat bij jou mogelijk is, heb de foto ervan niet kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Wellicht kun je het afstandsbusje er van de andere kant nog indraaien en zo de bramen wegdrukken? Dat werkt meestal wel.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

mooie 3 heb jij in je backplate zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gat voor het afstandsbusje doorboren met een boortje dat net iets groter is? Dan krijg je het busje erdoor, en kan je het misschien aan de andere kant vastzetten met een rondelletje en een moer? (Of hoe noemt dat in nederland?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik ken de kast niet, maar kun je niet een metalen plaatje achter de backplate vastzetten. (lijmen/popnagelen) en dan hierin een nieuwe bevestiging maken voor je afstandbusje?

<off-topic>
En volgende keer beter opletten/meten voor je begint te zagen en te veilen. :)
</off-topic>

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik zou inderdaad ook eerst eens proberen het gaatje bij te werken met de hand gaat dat niet of ben je het gaatje helemaal kwijt na al die noeste arbeid dan gewoon een plaatje er achter busje op het plaatje en hij is weer zo goed als nieuw. Ik zou dan wel popnagels of desnoods moertjes en boutjes gebruiken om het plaatje vast te zetten omdat ik bang ben dat lijm geen goed idee is, zeker omdat de plaat ook nog al eens warm wil worden en metaal nu eenmaal werkt onder invloed van temperatuurs verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 16:32
Hee dat is mijn kast van mijn casemod! :)

hardware.tom in "[CiP] Antec 300 Casemod"

[ Voor 46% gewijzigd door hardware.tom op 13-01-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:32

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik vraag mij hierbij af hoe wijs het is om de mugen backplate te misbruiken voor dit hele verhaal, is het niet een idee als je in de backplate van die mugen 2 een gat boort en daar door heen een (heel) plat schroefje doet, deze met een moertje zekert en met nog een gat in je kast weer zekert met een moertje aan de andere kant van je pc (achter het mobo en mobo tray dus)

Ik weet niet zeker of genoeg ruimte is om daar nog een boutje/schroef kwijt te kunnen, als het niet helemaal past zou ik het zeker niet doen omdat je anders je mobo en misschien wel je cpu er mee verziekt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lays
Klopt:) Ik had mijn mislukte casemod geïnspireerd op die van jou;) Jammer genoeg is het dus niet gelukt, ach het is de eerste keer, en van fouten leer je:)

Ik krijg straks een pakje van Azerty (3.5" brackets) En haal dan direct het moederbord e.d. er uit om te kunnen veilen met een kleine veil. Bedankt iedereen voor de tips:)

EDIT:
Het probleem is opgelost:) Ik heb een klein beetje met een ijzeren nagel vijltje weg geschuurd.
Vervolgens heb ik een schroefje in de afstandbus geschroefd(zodat ik meer grip heb, anders alleen mijn eigen hand) en hard erin gedraaid, en zit nu netjes vast:)
Het moederbord hangt weer normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door lays op 13-01-2010 19:13 . Reden: oplossing ]

Pagina: 1