Toon posts:

[LCD] Welke 40/42inch Full-HD LCD Tv is de beste keus?

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit de goede weg is, maar dit is mijn vraag:

Ik heb op dit moment een Samsung LE32S62B, 32inch, HD-Ready LCD Tv.
Die heb ik ongeveer 2 jaar geleden gekocht voor ongeveer 550/600 euro.

Ik gebruik hem voornamelijk voor mijn Xbox360 waarmee ik spellen speel en DVD's kijk maar ook HD films kijk.
Daarnaast heb ik een KPN Digitenne kastje die ik met scart heb aangesloten op de Tv.
Verder is hij ook nog aangesloten op mijn PC met een HDMI kabel. Dit voor het kijken van HD/Divx films en series.
Speakers zijn niet belangrijk aangezien ik voor geluid mijn Surround systeem gebruik.

Ik wil echter naar een groter model met Full-HD. Ik heb een beetje rond zitten kijken en ook op koopinfo gekeken.
Ik weet echter nog steeds niet waar ik voor moet gaan. Als ik het goed heb zijn de beste merken; Samsung, Philips, Sony en Panasonic. Het liefst ga ik dus voor één van deze merken. Samsung bevalt mij prima en ik zou best weer ééntje willen. Volgens mij hebben zijn een aardig prijs-kwaliteit verhouding of niet?

Wat ik dus graag wil:
Technisch
-40/42inch
-Full HD 1080p

Aansluitingen
-Minstens 1 Scart voor Digitenne
-Component Video voor Xbox360
-Minstens 1 HDMI aansluiting voor PC

Overig
-Goed voor gamen met Xbox360 (Geen lag dus)
-Goed voor HD films vanaf Xbox360 / PC
-Van een goed merk, bv Philips, Panasonic, Sony of Samsung?

Mijn budget is niet gigantisch (Arme student hè!) maar ik heb toch wel wat geld bij elkaar gesprokkeld en ik hoop voor mijn oude tv ook wel tussen de 200/300 te krijgen (ja ben optimistisch).
Ik denk aan ongeveer tussen de 500 - 700 euro. Liefst rond 600. Maar als ik met wat geld extra een stuk betere tv krijg met extra functies of een veel betere kwaliteit sta ik daar voor open!

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het zoeken naar de beste keus. Als er nog aanmerkingen/tips zijn bij mijn wensen alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 18:29 ]

Verwijderd

Ik ben zelf meer fan van plasma, maar als ik voor LCD zou gaan zou ik voor de Sony 40W5500 gaan. Heb je geen Xbox360 met HDMI?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb nog een oude Xbox360 met alleen Component of VGA kabel.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:39:
Nee ik heb nog een oude Xbox360 met alleen Component of VGA kabel.
Let er dan zeker op dat de tv 1080p over VGA en/of component ondersteunt. Er zijn namelijk genoeg tv's die dat niet doen en een max hebben van 1080i. Niet dat het überhaupt uit maakt aangezien de negen van de tien spellen toch een upscale zijn van 720p (of zelfs lager). Maar goed, jij wilt een Full HD-tv dus dan moet deze ook wel Full HD op alle ingangen ondersteunen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

En dan gaat deze nu op slot aangezien je een nieuw topic hebt aangemaakt: [LCD] Philips 42inch of Samsung 40inch?

Let wel dat zoiets niet de bedoeling is: je had met gemak verder gekund in het huidige topic. Zie hiervoor ook De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.