Zit al een tijdje met het probleem dat mijn pc zeer lastig opstart.
Power aan > lampjes, fans, etc gaan aan > alles uit > 1 seconde pauze > lampjes, fans etc weer aan > alles uit > etc.
Hij probeert dus constant op te starten maar vliegt ook meteen weer uit. Automatisch gaat hij het dan weer proberen en pas na 10 keer (soms wat minder) start hij op.
De bios geeft dan meteen aan dat "overclocking" failed is. Wat onzin is, want ik heb mijn systeem niet overclocked. Voltages van de voeding zijn prima, en heb voor de rest geen gekke spullen eraan hangen.
Wat heb ik geprobeerd :
- andere voeding
- ram modules eruit
- videokaart eruit
- harde schijf ontkoppelt
- usb randspullen ontkoppelt
Allemaal geen succes, de computer blijft moeite hebben met opstarten.
Heb geen idee wat er precies mis mee is. Soms wil de computer ook helemaal niet opstarten dan blijft hij het verhaaltje wat hierboven beschreven is herhalen. Pas nadat de voeding compleet van het stroomnet af is, 10 minuten wachten en weer proberen, wil hij met een beetje geluk weer doorstarten.
Specs:
Nexus Value 430watt voeding
Asus P5B moederbord
Intel Core2Duo E6600
XFX 7300GT passieve vidkaart
SBLive 5.1
Corsair 2x1gb dual channel geheugen
edit : volgens mij heb ik het in het verkeerde subforum geplaatst, excuses
Power aan > lampjes, fans, etc gaan aan > alles uit > 1 seconde pauze > lampjes, fans etc weer aan > alles uit > etc.
Hij probeert dus constant op te starten maar vliegt ook meteen weer uit. Automatisch gaat hij het dan weer proberen en pas na 10 keer (soms wat minder) start hij op.
De bios geeft dan meteen aan dat "overclocking" failed is. Wat onzin is, want ik heb mijn systeem niet overclocked. Voltages van de voeding zijn prima, en heb voor de rest geen gekke spullen eraan hangen.
Wat heb ik geprobeerd :
- andere voeding
- ram modules eruit
- videokaart eruit
- harde schijf ontkoppelt
- usb randspullen ontkoppelt
Allemaal geen succes, de computer blijft moeite hebben met opstarten.
Heb geen idee wat er precies mis mee is. Soms wil de computer ook helemaal niet opstarten dan blijft hij het verhaaltje wat hierboven beschreven is herhalen. Pas nadat de voeding compleet van het stroomnet af is, 10 minuten wachten en weer proberen, wil hij met een beetje geluk weer doorstarten.
Specs:
Nexus Value 430watt voeding
Asus P5B moederbord
Intel Core2Duo E6600
XFX 7300GT passieve vidkaart
SBLive 5.1
Corsair 2x1gb dual channel geheugen
edit : volgens mij heb ik het in het verkeerde subforum geplaatst, excuses
[ Voor 10% gewijzigd door kaos001 op 12-01-2010 17:46 ]