Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Ik heb hier een phenom II met cool 'n quiet geactiveerd maar mijn windows klok loopt nu veel te traag 20min/1h dus zeer aanzienlijk.

Komt dit door cnc? Kan ik hier iets tegen doen?
Ok, synchroniseren met een NTP server helpt, maar dat doet hij default om de week, dat is met deze afwijking dus geen echte oplossing.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Huh, je klok :? Dan zou ik toch even de batterij op het moederbord checken, dit heeft niks met de cpu te maken (lijkt me).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Probeer ook even de AMD Multicore Patch (indien beschikbaar voor P2). Als je een Athlon64 x2 pakt zonder die patch krijg je ook rare timing issues.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

kalizec schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:49:
Probeer ook even de AMD Multicore Patch (indien beschikbaar voor P2). Als je een Athlon64 x2 pakt zonder die patch krijg je ook rare timing issues.
De AMD Dual Core Optimizer is alleen voor de X2's om idd. een bug met de timings op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Hacku schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:46:
Huh, je klok :? Dan zou ik toch even de batterij op het moederbord checken, dit heeft niks met de cpu te maken (lijkt me).
Goeiemorgen ;)

Net even gechecked, klok stond nu net op 3:24, verschil van 2h dus ...

Bios batterij kan het toch enkel maar zijn als de tijd & bios settings bij boot weg zijn, daarna berekend de pc de tijd toch zelf? En aangezien die settings mooi bewaard blijven lijkt me dat het probleem niet.

Het moederbord is een aus m3a78-t.

[update]
Wat gegoogle levert idd op dat het de bios batterij kan zijn, ik zal deze straks even vervangen en mijn bevindingen plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Apache op 15-01-2009 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
he ik heb dit ook haha
met zelfde moederbord het kan door de cpu komen want ik heb hiervoor een X2 erin gehad en dan liep hij ongeveer een kwartier in de week achter nu een kwartier per dag
best stom eigenlijk
even bugje raporteren naar asus misschien??

ik heb het opgelost met atomic klok te insteleren die elke 3 uur de tijd corrigeert
belachelijk eigenlijk

[ Voor 17% gewijzigd door wippo76 op 15-01-2009 11:01 ]

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Het is wel degelijk de cool 'n quiet, als ik mijn powermanagement ipv op minimal (vereiste om cnc te activerne blijkbaar) terug op desktop zet loopt de tijd wel normaal, lijkt mij een grote bug.

Samen met de 2D/900Mhz bug van de 4870 heb ik maar weinig vertrouwen in de hard/software van ati/amd.

Ik ga iig mijn best doen om dit aan te kaarten bij asus/amd.

[ Voor 9% gewijzigd door Apache op 15-01-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hacku schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:46:
Dit kan weldegelijk ;)

@ TS

Als tijdelijke oplossing in Windows een timeserver opgeven die betrouwbaar is..het is iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

superpi gaan draaien en n wereldrecord zetten natuurlijk! d0h :Y)
bios van je moederbord updaten misschien? (als je de nieuwste al hebt, ff naar asus mailen of ze het willen fixen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel slecht dat ze dit nu weer hebben zeg.. is al een oud probleem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet iets met het moederbord/ bios zijn, niet de processor... ik heb ook een phenom 2, en mijn klok loopt prima... maar wel met een ander moederbord dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2D/900MHZ bug vind ik ook ,is die timing niet OS en/of bios gerelateerd?
Ik heb het gehad op een Asus M2A-VM 690G bord met Ubuntu.
Een ding lijkt me wel duidelijk dat we zoiezo nog op echte PhII BIOSen moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer dit ook even nog; http://kb.vmware.com/self...displayKC&externalId=2039
If you are using GSX Server, VMware Server, or Workstation on a 64-bit AMD multiprocessor system, the VMware product does not assign each virtual machine to a subset of processor cores by default. If you need this assignment to be done on your 64-bit AMD system, choose a specific processor core to which to assign each virtual machine, using the processor<n>.use options as described in the next section.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
is er al iemand die hier een passende oplossing voor heeft gevonden
bij mij loopt de klok nog steeds beroert

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:20
Het is vreemd dat je dit probleem hebt sinds de update van een CPU in combinatie met CnQ. Heb je het BIOS al eens proberen te updaten?

In de reparatie van moederborden heb ik dit probleem wel eens een aantal keren gezien en in de meeste gevallen was het probleem verholpen door het vervangen van de clock generator.

Ik denk niet dat het een probleem met het BIOS batterij zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Ik heb cnq afgezet ... geen passende oplossing gevonden, maar k'heb nog wel meer problemen met het systeem, flikkerend beeld bij de 4870OC (veel mensen ervaren dit), soms crashes waarbij eerst mijn muis cursor corrupt word en binnen de 3 min crashed.

Een clock generator lijkt mij sterk omdat als cnq afstaat de tijd perfect loopt.

K'heb ooit gezocht om met asus contact op te nemen maar heb het opgegeven en besloten om volgende keer zeker en vast voor intel te gaan. Het mag dan iets goedkoper zijn dan een i7, t'is trager en blijkbaar buggier ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Topicstarter
Kleine topicschop, maar ik wilde even laten weten dat asus een bios update heeft gereleased een tijdje geleden en de problemen met CNQ en de klok zijn van de baan.

Ik draai nu naar volle tevredenheid windows 7 na de bios update en cnq is by default enabled (als het ook in de bios aanstaat) zonder issues.

Pagina: 1