[Win7]WMP browserplugin speelt niks af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb een probleem met de browserplugin van WMP 12 op Windows 7 Ultimate 64bit.
Hetzelfde probleem als hier: [Vista] Streaming audio en video werkt niet*
Echter kan ik niks met zijn oplossing(andere instellingen in WMP zelf->welke?)

Wanneer ik naar een webpagina navigeer die embedded content heeft die afgespeeld wordt met WMP(zoals deze: http://plugindoc.mozdev.org/testpages/wmp11.html ), dan krijg ik niks te zien of te horen, er wordt aangegeven dat er iets 'gereed' is, maar als ik op play druk wordt er niks afgespeeld. Als ik vervolgens in het contextmenu op 'Foutgegevens' druk, krijg ik dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t227/XGBeatz/Untitled-1-1.jpg

Uiteraard heb ik gewoon verbinding met het internet. Het probleem doet zich voor in Firefox 3.5.7, Chrome 3.0.195.38 en Internet Explorer 8.0.7600.

Ik heb één codec pack geïnstalleerd staan: Shark007 codec pack voor Windows 7, deze heeft een grote userbase en zal dus het probleem niet zijn. Verder heb ik ffdshow en een aantal ongerelateerde YUV codecs geïnstalleerd staan.

Ook heb ik 2 andere problemen waarvan ik vermoed dat ze te maken hebben met dit probleem: Media Center wilt niet opstarten(crash nog voordat ik iets kan zien). Het enige wat ik ooit met MC heb gedaan is de Uitzendinggemist plugin installeren, MC heb ik verder nooit gebruikt na het installeren van de plugin, maar ook als ik de plugin deïnstalleer crash MC.

Als ik een netwerkbestand probeer te openen in WMP12 standalone, dan loopt WMP vast, en neemt vervolgens samen met svchost.exe 50% CPU in beslag terwijl WMP continue instances van rundll32.exe opstart en direct weer beëindigt:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/20h0kdx.jpg
(De rood gemarkeerde processen zijn de processen die afgesloten worden, en de groene zijn de processen die gestart worden op dat moment.)

Nog een andere vreemd probleem wat ik heb met Windows Media Player is dit: Wanneer ik albumgegevens wil opzoeken door op 'Albumgegevens zoeken' te drukken, lukt dit prima de eerste keer, wanneer ik het echter nog een keer probeer, krijg ik de melding dat ik een internetverbinding moet hebben. Als ik vervolgens WMP afsluit en weer start en het opnieuw probeer, lukt het wel, om vervolgens de 2e keer weer de melding te geven dat ik geen internetverbinding heb.

Er is nergens een proxy ingesteld., ik maak via een Zyxel P-2602R-D1A verbinding met het internet(Telfort).
Ik heb mijn firewall tijdelijk uitgeschakeld -> helpt niet.
Ik heb NAT en firewall rules toegevoegd op mijn router -> helpt niet.

Als ik een url open in VLC player, speelt deze het bestand prima af, idem met MPC-HC 64 bit.
Het heeft dus 100% te maken met WMP i.c.m. netwerkinstellingen, maar waar ik het moet zoeken weet ik niet...
Het is de eerste keer dat ik embedded WMP content afspeel sinds ik Windows heb geïnstalleerd, dus ik kan niet zeggen wanneer het probleem ontstaan is.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:24
Ik kan me herinneren dat er vroeger bij de opties van WMP een vinkje was, iets als "Maak geen verbinding met internet". Ik weet niet of het ook nog in de laatste WMP zit en of dit problemen kan geven moet video's over internet, het is maar een idee... En anders kan je misschien eens zoeken om de instellingen van WMP volledig te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Die optie is niet te vinden in WMP, wel is er een optie "Verbinding maken met het internet", maar die optie aanvinken of niet maakt niets uit, het heeft geen effect...

Iemand anders nog tips of ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik matige kennis van computers, dus ik hoop dat mijn tip zinvol klinkt, en natuurlijk dat je er wat aan hebt. Ik had een vergelijkbaar probleem, met WMP11. Na een hoop gezoek, gepuzzel en gewoon uitproberen was voor mij de oplossing: bij opties -> beveiliging ook de bovenste optie aangevinken (scriptopdrachten, indien aanwezig, uitvoeren). Sindsdien kan ik weer gewoon radio luisteren via Internet.
Succes!