[Vista] Streaming audio en video werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 19:35
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een nieuwe PC met daarop Vista. Voorheen had ik XP. Voorheen kon ik via internet naar de online radio's luisteren. Als ik nu op zo'n site inlog zie ik het venstertje van de radio met daarin een 'afspeelbalkje' met daarboven het woord "Gereed'. Ik hoor echter helemaal niets. Aan de geluidsinstelling van mijn PC mankeert verder niets. Ik kan bijvoorbeeld gewoon MP3 bestanden afspelen.
Staat er bij mij iets niet goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
heb je de nieuwste versie van mediaplayer? kun je wel naar youtube luisteren/kijken?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja

maar even serieus ik vermoed dat je wat codec zooi mist

Modbreak:da's wel erg kort en bondig, nietwaar? Bovendien heb je voor een normale webradio stream geen extra codecs nodig, dus enige motivatie achter je post zou geen kwaad kunnen.

[ Voor 60% gewijzigd door alt-92 op 18-03-2008 23:56 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Bij Youtube krijg ik wel beeld en geluid. Ik weet niet welke versie ik heb van de mediaplayer. Waar kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Ik zie aan het bestand WMplayer.exe dat het verise 11 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, zoals je kan zien aan alle andere topics hier is het gewoonte om de Windows versie ook in de titel te zetten.

Wat Youtube betreft: dat wordt via Flash afgehandeld, en niet via MediaPlayer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Is er iemand die me kan helpen?

Ik zag nu dat als ik rechts klik op het afspeelbalkje een menuutje met iets over Fouten. Ik klikte daarop en kreeg het volgende bericht:
Het bestand kan niet door Windows Media Player worden afgespeeld. Maak verbinding met internet als het bestand zich daar bevind. Plaats de opslagkaart in het station als het bestand zich op een verwisselbare opslagkaart bevindt.

Vreemd! Ik heb gewoon verbinding met internet, en in de Mediaspeler bij opties Speler maakt het niet uit of ik 'Verbinding met internet maken' aanvink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
kijk eens met tcpview welke poort WMP probeert te gebruiken, en zet die eens open in je firewall (die van Vista)

OF

zet tijdelijk je firewall van Vista (of/en andere) uit, en kijk of het dan wel werkt :)

én, misschien heb je per ongeluk de instellingen verkeerd staan van Internet Explorer. Je kunt in de IE settings je browser terugzetten naar 'standaard'

[ Voor 21% gewijzigd door sjongenelen op 19-03-2008 20:45 ]

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Daar was ik al bang voor. Ik ben niet zo'n grote expert dus wat ik met TCPview kan weet ik eigenlijk niet.
Het uitschakelen van de Firewall helpt niet.

IE terugzetten naar standaardinstellingen, hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
extra > internetopties > tabblad beveiliging > alle zones standaard....

en

extra > instellingen > tabblad geavanceerd > opnieuw...

in IE 7

mocht het dan nog niet werken, probeer het dan eens met firefox, dan kun je het e.e.a uitsluiten

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Ik heb de zaak op kunnen lossen. Ik heb mijn broer gevraagd aan mij al zijn instellingen voor Media Player door te geven. Ik heb de instellingen bij mij nu hetzelfde als hij die heeft. Helaas ik weet nu niet meer hoe ze eerst bij mij stonden. Volgens mij stonden er bij mij op het tabblad Privacy teveel vinkjes.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad. Eerst na veel gehannes WMP in uitzendinggemist.nl weer aan de praat gekregen. Firefox deed het toen nog wel. Paar weken later hetzelfde probleem. Ik kwam elders de volgende tip tegen: Hernoem of verwijder de "Windows Media" directory in: "C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Microsoft\". Dolle pret erna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Al deze dingen werken bij mij niet. Heb ze alle geprobeerd. Maar sinds 2 dagen kan ik ineens niet meer streaming radio luisteren op internet of via de gadget balk. Hij opent, gaat laden en zegt ready, verder niks! Heb ook windows vista, heeft altijd gewerkt, maar nu ineens niet meer? Hulp is erg welkom!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je in de buurt van de player eens op je rechtermuisknop klikken en dan iets van optie 'foutgegevevens'? Doet de player het wel op uitzendinggemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cory
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-08 17:16
water_escape schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:41:
... Maar sinds 2 dagen kan ik ineens niet meer streaming radio luisteren op internet ...
Hier geldt -min of meer- hetzelfde: plotseling is een stream niet meer vanuit IE7 te openen, wel direct in WMP11. Klik op de link, en "Kan de server niet vinden" zegt IE. Copy/Paste van de inhoud van de adresbalk in WMP (Open URL) en de stream speelt vervolgens prima. |:(

Een andere, identieke laptop kan 't wel! Ergens is dus een bitje omvergehaald, maar waar en waarom? Ik kan geen wezenlijk onderscheid vinden in blokkering of AV.
De laptop die 't nu niiet doet heeft sinds de recente aanschaf wat extra (tov. de wel-streamende laptop) antispam etc. software geïnstalleerd gehad. Zal daar wel ergens aan liggen, maar hoe herstel ik dat?!

Dank voor de tips!

Mvrgr,
Corné

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Jong
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Een reden waarom de links niet werken is dat de beveiliging van IE erg strak staat. Als de betreffende site wordt toegevoegd aan de 'vertouwde websites' komt er wel verkeer. Zelf heb ik nu nog het probleem dat ik wel geluid heb, maar geen beeld.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Jong
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11-2024
Ook het beeld is ondertussen terug. Dit heb ik gerealiseerd door de beveiliging van de beveiligde sites op 'laag' in te stellen. Nu nog even opzoek naar de specifieke onderdelen in de beveiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het gevonden hebt, ben ik benieuwd naar de oorzaak. Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het nu zo opgelost door die pagina's (bijv. uitzendinggemist.nl) toe te voegen aan vertrouwde pagina's en daar de beveiliging op laag te zetten.
Ik krijg alleen nog geen geluid op radiodigitaal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook.

Firefox, Internet Explorer en Safari lopen allemaal vast bij het gebruik van WMP11 in de browser (geprobeerd met uitzendinggemist.nl en nederland.fm). Ook bij mij is dit probleem plotseling ontstaan.

Ik vind dit een zeer frustrerend probleem. Wel heb ik een keer heel even de stem van de presentator gehoord toen ik met firefox een uitzending op uitzending gemist probeerde te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga u allen helpen!!!
Ga naar start en open: alle programma's zodat u nog meer programma's krijgt te zien.
Kies: Standaardprogramma's / vervolgens: programmatoegang en standaardprogramma's instellen / Aangepast uitschuiven / kies: Een standaardmediaplayer Selecteren / kies hier: Windows Media Player / klik op ok en sluit alles af wat je ziet en activeer je browser opnieuw om je streaming video's af te spelen.

Bij voorbaat dank voor uw bedankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. De oplossing is vrij simpel. Maak een andere audio player de standaard.
Er schijnt een protocol conflict te zijn met IE en Windows Media Player. Nu kan je dat natuurlijk oplossen maar ik koos voor een andere player.
Na installatie nog wel ff checken bij Configuratiescherm/programma's/StandaardProgramma's/een bestandtype altijd met een specifiek programma openen - of mp3 (bijv.) op het nieuwe programma staat.
Bij Uw standaard programma's blijft WMP ook vrij hardnekkig vasthouden aan oude instellingen.
Maar bij mij is het gelukt en kan ik weer mp3 streamen van een Internetsite.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heb ook dit probleem met nederland.fm, alleen kan ik hier wel slam.fm beluisteren maar niet de andere radio's. Nu luister ik alleen bnr radio maar ook dat lukt niet.

Hoe kan ik een andere player als standaard instellen?
Pagina: 1