Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 18:23
hey all,

Hoe kan/moet je de bios updaten van een asrock p55m pro?

Als ik naar de asrock website ga en dan naar de sectie van dit moederbord zie ik alleen reclame voor games?

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P55M%20Pro
(hierna is het alleen reclame voor wat het allemaal kan met OC enzo)

thanks!

edit: http://www.asrock.com/MB/...sp?Model=P55M%20Pro&o=All
gevonden ;/
tenminste deze is goed toch?

[ Voor 39% gewijzigd door stategamer op 12-01-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:12

The Executer

Lekker belangrijk!

Als je links kiest voor Download -> List all kom je uit op de volgende pagina:

Klik! waar je diverse versies van de BIOS weg kunt halen.

Dat is hem inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door The Executer op 12-01-2010 13:42 . Reden: TS heeft oplossing gevonden ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Ok thanks maar welke hiervan is voor de "chipset" ?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Je lijkt nu twee zaken door elkaar te halen. Een BIOS heeft niks met de chipset driver te maken.

Een driver is een klein stukje software(code) dat een apparaat in Windows aanstuurt (bijv. de grafische kaart of geluidskaart). De BIOS heeft niets met het Operating System (Windows) te maken, maar regelt de mogelijkheden en beperkingen van het moederbord.

Kijk anders eens op Wikipedia voor wat meer uitleg (dit van mij is redelijk kort door de bocht).

Wat wil je precies veranderen/verbeteren aan je PC?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
RAILGUNNER schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:37:
Je lijkt nu twee zaken door elkaar te halen. Een BIOS heeft niks met de chipset driver te maken.

Een driver is een klein stukje software(code) dat een apparaat in Windows aanstuurt (bijv. de grafische kaart of geluidskaart). De BIOS heeft niets met het Operating System (Windows) te maken, maar regelt de mogelijkheden en beperkingen van het moederbord.

Kijk anders eens op Wikipedia voor wat meer uitleg (dit van mij is redelijk kort door de bocht).

Wat wil je precies veranderen/verbeteren aan je PC?
Ik moet nog de chipset driver updaten ( om hopelijk een "strepen probleem" (ati hd5850 kaart) op te lossen ).
Nu heeft namelijk windows er een driver op gezet die waarschijnlijk niet de beste is (meest recent).

Chipset driver it is.
(Ik heb dus een chipset driver nodig maar mij is niet echt duidelijk welke in de lijst dat nou is)

Is het die INF driver?

[ Voor 7% gewijzigd door stategamer op 12-01-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Vreemd dat er geen chipset driver genoemd staat. De INF zou het kunnen zijn, maar INF is simpelweg de extensie van een driverbestand (kan dus elk soort driver zijn).

Ik zie dat het moederbord is voorzien van de Intel P55 chipset. Dan zou ik de driver bij Intel zelf opzoeken. Zit je sowieso goed.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PMG FAQ
Dat is sowieso handig om eens door te nemen.

Het downloaden van de bios en de drivers is prima te doen via de Asrock site. Voor drivers kun je ook altijd terecht bij de chipfabrikant.
Omdat het een kwestie is van even zelf op zoek gaan gaat dit topic op slot, de downloadlinks staan gewoon op de website vermeldt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.