[MMORPG] Blade & Soul

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 17:51

Ryada

Afbeeldingslocatie: http://www.gameogre.com/reviewdirectory/upload/Blade%20and%20Soul.jpg
http://www.bladeandsoul.com/en/

Nieuwe TS in de maak, nog even geduld :)

Voor de mensen die nu Blade & Soul spelen, gebruik onderstaand formulier om je toe te voegen aan het lijstje. Altijd handig te weten wie precies waar speelt en mocht je nieuw zijn, nog suggesties nodig hebt voor server of eventueel een clan.

http://goo.gl/forms/aYpcKe5mTN

Inmiddels is het zover, Blade en Soul is live in Europa. Met een free-to-play en een premium systeem, kan iedereen dit spel gratis spelen.

Overige video's.

Classes:

The assassin

Blade Dancer

Force master

Kung Fu master

Destroyer

Blade Master
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RWPNV1eNXbE%5B]

[ Voor 81% gewijzigd door Ryada op 22-01-2016 13:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

sja na de aion teleurstelling weet ik niet of ik nog wel trek heb in een andere mmo van ncsoft.

die martial arts hoek.. vraag me af hoe ze dat gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

de game ziet ergoed uit maar er komt waarschijnlijk zo irritante betaal systeem op zoals aion eerst kopen + speel uren kopen.
is er meschien een site voor je te kunne inschrijven voor beta of zijn ze nog niet zover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

sorry na aion rf online en ga zo maar door komt er van ncsoft weinig meer binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278390

Mensen die dit spel nog willen doen?

Het is totaal toch anders dan andere mmorpg die we nu zo kennen ik vind het er leuk uit zien en de gameplay ziet er ook goed uit als je al videos heb gezien met de gameplay van de closed beta ^^

Ik ga hem echt kopen en kan me ook niets schelen of je er 13 euro per maand er voor moet betalen want voor wow betaal je ook geld en daar klaagt niemand over dus waarom niet voor dit spel betalen?

Maar ik betwijfel wel of Ncsoft west goed kan omgaan met dit soort games Aion is ook hard gefaald en loopt met de dag leeg Ncsoft neemt amper de moeite om reclame te maken voor hun games en de support van hun is ook slecht.

Maar B en S ziet er leuk uit wel zonde als Ncsoft west het zou gaan verpesten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477666

Currently in development for the West

ik kan niet wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Geruchten gaan dat hij aanwezig zou zijn dit jaar op Gamescom, samen met Wildstar.

Maar het 'aanpassen voor de westerse wereld' ben ik niet helemaal blij mee, of ze zouden eens duidelijk moeten aangeven wat 'onze speelstyle' is :P
(ik maai liever 10 mobs van 100 hp neer dan 1 van 1000).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 13:22
Private servers zijn grijs gebied.

[ Voor 86% gewijzigd door psychoclown op 23-03-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem met Europa is dat steeds voor Duitsers en Fransen moeten wachten. Het zelfde probleem heb ook met Aion ik heb liever dat die 2 partijen buiten gesloten moeten worden. het steeds dat vertragingen op lopen met het vertalen. Het gameplay zou ik graag origineel hebben met het Koreaanse versie. Maar met het gold farmen het voorbeeld aan swtor. Doordat met dailys en weeklys genoeg geld hebt om gear te fixen en upgrade. Is er nog geen officiële forum waar we over de gameplay kunnen praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 16:01
YouTube: Steparu TV

Die man heeft veel gameplay vids van B&S , zelf de koreanse versie gespeeld op het te testen, had toen ooit een key gekocht van newgameway voor cb3.

Het beviel me wel de artwork en armor en de combat is er leuk gedaan. Uiteindelijk zat ik vast op lvl 11.

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Anoniem: 477666 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:55:
Het probleem met Europa is dat steeds voor Duitsers en Fransen moeten wachten. Het zelfde probleem heb ook met Aion ik heb liever dat die 2 partijen buiten gesloten moeten worden. het steeds dat vertragingen op lopen met het vertalen. Het gameplay zou ik graag origineel hebben met het Koreaanse versie. Maar met het gold farmen het voorbeeld aan swtor. Doordat met dailys en weeklys genoeg geld hebt om gear te fixen en upgrade. Is er nog geen officiële forum waar we over de gameplay kunnen praten?
Ik ken zo 123 maar 1 game die vroegah aparte updates had voor franse en duitse servers, de rest is 'west europa' 1 pot nat en daar valt dus ook localisation onder voor franse en duitse mensen (bij de wat kleinere jongens ook turks of spaans).

An sich kan ik daar nog wel mee leven, alleen ze mogen van mij wel duidelijk aangeven wat ze nu precies anders maken voor de game tov het koreaans origineel. 'Wij' zouden niet zo'n grind-fan zijn, wij houden niet van doelloos honderden mobs neer te maaien.. dan zeg ik simpel: ligt aan de game.

1000 mobs in GW2 of Aion en ik wordt gek, 1000 mobs in CoH of Tera (incl minions) en ik kan het nog wel overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:15:
[...]

Ik ken zo 123 maar 1 game die vroegah aparte updates had voor franse en duitse servers, de rest is 'west europa' 1 pot nat en daar valt dus ook localisation onder voor franse en duitse mensen (bij de wat kleinere jongens ook turks of spaans).

An sich kan ik daar nog wel mee leven, alleen ze mogen van mij wel duidelijk aangeven wat ze nu precies anders maken voor de game tov het koreaans origineel. 'Wij' zouden niet zo'n grind-fan zijn, wij houden niet van doelloos honderden mobs neer te maaien.. dan zeg ik simpel: ligt aan de game.

1000 mobs in GW2 of Aion en ik wordt gek, 1000 mobs in CoH of Tera (incl minions) en ik kan het nog wel overleven.
ik hoop dat de mogelijkheid is om spraak koreaanse to houden met Engelse subs. Ken wel mensen die vroeger wow door mobs maaien te levelen in aion had ik paar plekken waar ik dat solo deed ^^. als je cleric had kon je de meeste dingen wel solo'n. Ik hoop niet als de game niet goed doet als aion verpesten. op swtor kun f2p en sub spelen zonder alle belemmeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dankje ik speel hem nu al :)
ik heb een paar plaatjes gemaakt. Jammer genoeg zit vast trail cave, ik kon niet verder dan dat komen
http://s979.beta.photobucket.com/user/adanakebab/library/

[ Voor 38% gewijzigd door psychoclown op 23-03-2013 15:06 ]

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 13:27
Ik speel het nu sinds zaterdag, russische versie met engelse patch eroverheen.
Niet alles is goed vertaald, maar het is heel erg goed te doen.

Het spreekt me nu al behoorlijk aan, doet me denken aan Tera alleen voelt alles wat opener en losser.

Verbaasd dat niemand anders nog iets heeft gereageerd sinds zolang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Sommige games zijn nu eenmaal niet zo populair op het forum, ik volg het nog steeds, vaak op Twitch weer een stream en staat aardig wat op youtube. Ik heb die Russische versie ook geprobeerd, maar de patcher loopt bij mij continue vast, precies hetzelfde wat ik had bij APB Russische versie.

En nu Wildstar niet bepaald een succes is geworden, blijf ik me afvragen of deze ooit wel in Europa uitkomt :(

Gelukkig al wat ervaring met Russische game providers, best aardig volk als je wat hulp nodig hebt. Hoe zit je trouwens met je ping? APB zat op een 60-80ms, wat voor een FPS soms wat irritant was, maar denk voor een MMO is dat nog steeds erg netjes.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Ik heb echt nergens problemen mee, behalve dan dat er af en toe een woordje of grammaticaal fout vertaald wordt.

FPS blijft constant 60 op hoogste settings, op een toch niet hele zware game pc.
Ping, nergens problemen mee!

Ik vind het allemaal heel relaxed spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ook via wegen die we hierbuiten laten gaan spelen, het draait inderdaad bizar goed. Voelt echt als Tera en stap hoger, al die combo's zijn behoorlijk complex maar speelt zo lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Goed om te horen! Hopelijk wat meer mensen die het een kans gaan geven, zou leuk zijn als er wat mede tweakers te vinden zijn.

Het gaat toch nog wel even duren voordat er een westversie komt, maar dit werkt goed genoeg.

Het jammere is dat er nog niet echt een global chat is, voor zover ik zie, waardoor ik niet direct een engelse guild kan vinden. Maar goed, het schijnt dat je toch nog geen guild kan joinen voordat je bij een faction zit en dat gebeurd pas op lvl 30+ ofzo?

Allemaal nog niet echt naar gekeken, maar zal het zeker meer spelen :D level 12 ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Zoiets begreep ik ook, zit veel in wat door brakke vertaling best vaag is, net als hele craften. Maar van wat ik nu ervan begrijp is het wel een leuk nieuwe insteek op het geheel, niet mindless farmen maar de 'guilds' opdracht geven zut voor je te gaan halen/maken.

Begreep op 25 je echt in de grote combo's gaat, ik heb nu al moeite al die chains goed te doen :P Nu 17 op Swordmaster, 13 op summoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
Lekker hoor! Ik speel ook swordmaster, die vind ik voorlopig het lekkerste spelen. Ernaast nog een level 7 forcemaster, ook wel fijn.

Ben heel erg benieuwd naar de komende levels en vooral de endgame en dungeons. Heb nu 2 dungeons gedaan waar 6man bij stond, maar telkens gewoon solo gedaan omdat er niet echt iemand te vinden was (en niet nodig was). Er staat wel zo'n partyfinding paal of zoiets buiten zo'n dungeon maar die complete telkens zonder iets te vinden helaas.

Weet jij al iets meer van de dungeons/endgame? Komen er wel moeilijkere dungeons etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Had er gister eentje tegen een grote scorpion, die was solo al bijna niet meer te doen, had veel HP en mepte aardig hard. Die heb ik met 3 man gedaan, stonden toevallig buiten.

Die paal is channelwide, iedereen die queued bij zo'n paal kan dus worden samengevoegd, kans is dat die dungeons dus niet zo populair zijn. Er is ook een normale que-finder, maar ben er nog niet achter wanneer deze gaat werken (hij is nog steeds leeg).

Had eerder al wat bossfights gezien, zijn heel erg C9/Tera style, weinig tank&spank maar erg actief rondmeppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:11

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

ik houd dit spel ook al een tijdje in de gaten, maar wordt een beetje moedeloos van de FAQ op de officiele EU/US site. Elke keer weer dat ik kijk zie ik staan dat de game pas wordt gereleased wanneer het klaar is??? De game is klaar, al lang zelfs, maar nog steeds geen release.
Wellicht is de Russische versie iets met die patch eroverheen, maar toch lijkt mij een officiele release ook wel iets, kopen zal ik deze game bijna zeker.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasA1991
De russische versie met engelse patch werkt prima en is gratis voor zover ik weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
De versie in kwestie, als jij dezelfde speelt, valt in het zwartgrijze gebied qua regeltjes hier, daar is wel genoeg over te vinden.

De vertaling is wel erg brak, veel auto translate en diverse zinnen slaan werkelijk nergens op :P

EU versie? Ik vraag me af of die uberhaubt nog komt, ik gok op een US launch met beetje geluk een aparte EU server (in EU) en daar houd het wel op, succes van NCsoft afgelopen jaren is dramatisch geweest.

Tijdje gepraat met een 34 swordie, tanken heeft dus hetzelfde probleem als in Tera.. Agro. Je moet blijven meppen en doen om agro te houden, gelijktijdig dus wel alles blijven timen qua defenses.

Heb nu weer een combo set erbij, wordt behoorlijk complex omdat je van veel skills geen cooldown zie (die enkel werken bij bepaalde status), dus af en toe beetje gokken. Wel heerlijk dat je een mob kan neermaaien zonder maar 1x geraakt te worden :D

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Ooit de Chinese versie met een Engelse patch geprobeerd, maar ik viel er toch over dat niet alle quests vertaald waren en ik nog veel zelf uit moest vogelen. Ik kijk al wel jaren uit naar dit spel, en hoop zeker dat er nog een westerse release komt. Hoewel, hoop, ik ben er wel zeker van, aangezien NCsoft US een vacature heeft voor "Senior Brand Manager (Blade & Soul)", naast nog enkele andere.

Tera is sinds de release mijn favoriete MMO, al speel ik het maar af en toe in kleine "bursts", omdat ik schijnbaar de leeftijd heb bereikt dat ik niet continu met gaming bezig wil zijn :-P

[ Voor 21% gewijzigd door jurrie op 28-11-2014 12:30 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Tera is ook mijn grote favoriet, maar het bizarre tussen die 2 games, B&S loopt bij mij op setting 4 (5 is hoogste) gewoon vaak 60fps, Tera krijg ik amper meer op normaal 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
hallo ik kreeg een mail dat b&s online is.
url weg gehaald :D
dus mijn vraag is is dit een officiële of een grap/spam om jou gegevens te stelen?

[ Voor 12% gewijzigd door raro007 op 28-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Dit is de 'grijze' server waar we het eerder over hadden, ik speel er zelf ook op, is dus geen officiële server maar absoluut geen grap/spam.

Gezien grijs gebied, zou ik de URL even weghalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
maar speelt die goed of zijn er problemen?
zoals lag en crashes?
dat verklaart ook de russisch email :o

[ Voor 23% gewijzigd door raro007 op 28-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Speelt aardig goed, weinig lag, alleen de vertaling is verre van optimaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
Ik heb het even geprobeerd daar, maar het feit dat de npc's Chinees praten en de teksten, die na het stoppen van de fan-translators, via Google Translate zijn "vertaald" waren voor mij show stoppers. Als ik een MMORPG voor het eerst speel wil ik opgaan in het verhaal, niet zo snel mogelijk door elke dialoog skippen. Bovendien vind ik Chinees geen mooie taal om te horen, in tegenstelling tot Japans, maar die bestanden werden door de patcher telkens verwijderd :(

Onderhand is het voor mij wachten welke MMORPG die mij aanstaat er als eerste beschikbaar komt in het westen: Blade & Soul, Revelation, Cabal II, Tree of Saviour, BLESS, of eentje die ik nog moet ontdekken. B&S geef ik eigenlijk het meeste kans, want de rest is nog lang niet af, of heeft nog geen hint gegeven van een westerse release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Cabal II heb ik nog meer hoop op dan B&S, wel jammer dat de animaties/graphics van de skills gigantisch dumbed down zijn tov Cabal 1 (die nog steeds in mijn top 3 staat qua animaties), maar gelukkig nu alles freeroam.

Fighters club online is gecanceled, Magic Sword online is nog best stil (beta beelden uit 2013 zagen er erg netjes uit), Swordsman online is meer een Age of Wu geworden (met betere animaties) en servers van Arcgame zijn niet echt Westen-vriendelijk, Bless is nog best still qua nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ben nu ook met een stel vrienden begonnen op die engelse versie playbns.com

is erg vet nu. Was tijdje terug druk bezig met de koreaanse versie maarja dat is af en toe toch net ff te moeilijk.
Speel assassins en god wat zijn die skills tof zeg

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Nightcrowy
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik ben nu zelf gestart met een kong-fu char, erg gaaf zeg, mooi spel en eindelijk te doen met de huidige engelse patch erover heen. Ga straks de assassin en sword eens checken hoe dat speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Zitten nog wel wat rare dingen in helaas, kom nu wel een vervelende tegen, kan voor 15 hero stones een paarse dagger kopen en krijg uiteindelijk een axe??? dus.... alle steentjes wg voor niets behoe...., heb nog ff gekeken of de rus variant iets uitmaakte maar helaas ook niet.
Weet trouwens iemand hoe de guilds werken waar je lid van kan worden, zoals hunter guild enzo, kom er nog niet helemaal uit geloof ik....
Verders top spel hoor, mooi en de combat is echt awsome!! Echt zin in de dungeons straks...

Nog een vraagje, hebben jullie ook gezien dat de russische versie nog een beta versie is en nooit zal worden vernieuwd, dus dat bijvoorbeeld het nieuwe karakter (Shaman) ook niet speelbaar zal worden aan de russische kant?

Ik ben nu bezig om op de chinese qq te gaan spelen, maar is wat lastiger en trager qua download ook zie ik net....

[ Voor 25% gewijzigd door Nightcrowy op 19-02-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Het werd een keertje tijd:
We plan to hold a Closed Beta Test in the fall, with launch coming this Winter. Keep an eye out for exclusive Closed Beta invites that will be sent to a select few later this summer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
Hoewel BnS absoluut niet leeft op deze fora leef ik met je mee; ik ben hyped! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik speel al tijdje de russische versie (semi-grijs gok ik), ze hebben dat weapon-upgrade systeem toch geweldig uitgewerkt. In principe kan je gewoon vanaf je eerste wapen blijven upgraden tot mid 20, daarna kan je zelfs nóg verder maar er zit een translate fout in de client waardoor je dus niet de juiste wapen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightcrowy
Ik heb het uiteindelijk vrij kort gespeeld in de hoop dat het toch officieel naar het westen zou komen en joepie goed gegokt ;)
De combat vind ik heerlijk in deze mmo en de wereld is tof gemaakt, alleen wat mij steeds meer gaat irriteren , ook bij deze mmo, is hoe makkelijk ze alles maken, ze halen echt alle uitdaging uit het spel om maar veel spelers aan te trekken, erg jammer want wat is een game zonder uitdaging nu precies....
Dungeons zijn tegenwoordig ook niets meer dan een bepaald patroontje ontwijken, maar ben geloof ik ook wel aardig mmo moe geworden onderhand.
Maar hoor helaas dat ze hetzelfde ook al bij Black Dessert aan het doorvoeren zijn, lekker godmode door de wereld rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik ben een dit spel de laatste paar weken beetje aan het volgen, en ziet er best gaaf uit. Heb ook maar meteen een Founder's pack gekocht. Helaas te laat voor de Alpha dit weekend, maar kan dan in ieder geval de beta einde van de maand spelen.

Iemand die wel in de Alpha zit en zijn ervaringen kan delen?

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Dit weekend was de alpha, in principe gelijk aan de 'semigrijs' versie van rusland, alleen betere vertaling en iets minder lag.

Nu merkte ik echt dat storyline zo lineair is dat hij nu al begint te irriteren.

Speelt wel nog heerlijk wel, al zag ik toevallig wat screenshots van character creation van BDO, dat is even een hoog gehalte wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
Ik heb expres niet gespeeld omdat ik, als de boel live gaat, alles voor het eerst wil ervaren en niet mijn alpha- of beta-ervaring wil herhalen. Ik heb dus enkele uren presets zitten maken voor de characters die ik tzt wil starten, wat ook leuk was ;-)

Verder vind ik een vergelijking met Black Desert mank lopen omdat het een totaal ander soort spel is. Grafisch leuk, maar mensen die erin zijn gedoken komen vaak terug met verhalen die tegenvallen. In Korea schijnt B&S ook nog in de top-tien van MMO's te staan, waar Black Desert rond de 80e plek hangt.

Dit alles van horen zeggen op fora en reddit, zelf heb ik BD niet gespeeld want ik houd absoluut niet van sandbox-MMO's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Korea is ook verre van maatstaaf hoe het hier gaat, daar staan games als Aion, LA1/2 en AA, tijd zal vertellen hoe het verder met de game zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158292

Alleen een flinke wachrij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Meh, dit betaweekend is een grote teleurstelling voor mij. Blijkbaar is er iets mis met mijn key. Ik heb een founder's pack gekocht, code applied, maar het spel herkent het niet. Zelf nog bevestigd door een actieve NC Soft medewerker op Reddit.

Support reageert alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Net als vorige beta:
<< Error Message >>
[Update error] Cannot download file.
Please restart the launcher. If this problem persists, please contact Customer Support at http://us.ncsoft.com/en/support/.
E02018

Dan toch niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Ik moet zeggen dat de support mij overtuig heeft. Binnen drie uur werd ik geholpen, en is mijn account actief geworden. Zelfs de NC Soft medewerker op Reddit was in contact met dezelfde medewerker van support. Kreeg namelijk een PM op Reddit dat hij het nu weer zou moeten doen. Echt super.

Spel gisteren een paar uur gespeeld, en ben erg enthousiast moet ik zeggen.. Zit nu alle classes uit te proberen en ik denk dat is een Assassin, Blade Master of Blade Dancer ga levelen nu en als het spel uitkomt. Ik baal alleen dat een Blade Dancer alleen gespeeld kan worden door een Lyn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:02
Wat ik me nu afvraag, omdat ik zelf nu op de Russische server speel, en niet wil betalen voor een beta die toch gereset word(tijd verdoen).

Als je de ''map'' bekijkt, zijn dan de plekken ook benoemt in het engels? Op de Russische server is met de engelse patch wel alles in het engels behalve de plekken in de map, maakt bepaalde plekken zoeken nogal lastig, als je bv een wapen nodig hebt uit X gebied, maar op de map staat het in het Russisch... welk gebied is X dan! :+

Enig Russisch wat ik kan is Cyka Blyat! Thanks csgo! :+

[ Voor 20% gewijzigd door Facenoise op 10-11-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-06 20:17
Ik heb gisteren een beta key ontvangen. Dus vanavond maar is proberen en kijken of Blade & Soul iets voor mij is. Ik heb de Client gedownload, deze was ongeveer 11-12 GB.

Bij de character screen zag ik dat je wel een mooie introductie krijgt van elke class, dus bij het aanmaken van een character maar kijken wat mij het leukste lijkt.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Facenoise schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:27:
Wat ik me nu afvraag, omdat ik zelf nu op de Russische server speel, en niet wil betalen voor een beta die toch gereset word(tijd verdoen).

Als je de ''map'' bekijkt, zijn dan de plekken ook benoemt in het engels? Op de Russische server is met de engelse patch wel alles in het engels behalve de plekken in de map, maakt bepaalde plekken zoeken nogal lastig, als je bv een wapen nodig hebt uit X gebied, maar op de map staat het in het Russisch... welk gebied is X dan! :+
Bijna elk gebied is nu in het engels, hier en daar zitten er nog wel vage Koreaanse vertalingen in, bv heet in de quest een zak eten 'bag of food' en de item op de grond zelf 'sack of grain'. Maar verder lijkt het zo goed als compleet.

Zit met name weer tegen hele lineaire storyquests aan te hikken, ook in deze versie zit blijkbaar geen diversiteit tussen de classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
Ook opgegeven voor de beta :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
SinergyX schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:00:
[...]

Bijna elk gebied is nu in het engels, hier en daar zitten er nog wel vage Koreaanse vertalingen in, bv heet in de quest een zak eten 'bag of food' en de item op de grond zelf 'sack of grain'. Maar verder lijkt het zo goed als compleet.

Zit met name weer tegen hele lineaire storyquests aan te hikken, ook in deze versie zit blijkbaar geen diversiteit tussen de classes.
Bedankt voor je antwoord :)

Ik ben nog bezig met me eerste char dus het verhaal is voor mij gelukkig nog nieuw. Zit er wel over te denken de overstap te maken zodra de EU versie gereleased word. Het is namelijk nogal lastig om een leuke groep te vinden, teveel zijn Russen, en kennen totaal geen Engels. Groepje voor dungeon is wel makkelijk te vinden maar ik wil ook leuke interactie hebben tijdens het lvlen!

Ben zelf nu lvl 34(force master), dus nog een paar te gaan! Blade master lijkt me ook wel kick, vooral omdat ik een compleet asswhooping van ze krijg in de Arena. Lijkt wel alsof je niks kan doen... word de air ingebeukt en weer naar beneden, weg 60% HP, hij wacht +- 30 sec en doet het weer en ik ben dood.

Iemand tips voor force master tegen blade master? Freezes lijken weinig nut te hebben, ze breken er gewoon doorheen?

[ Voor 18% gewijzigd door Facenoise op 13-11-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:25
heb een beta key gekregen, is proberen dit weekend:) kan er nog niet inkomen alleen, hoelaat gaan de servers online?

[ Voor 38% gewijzigd door Stylze op 13-11-2015 15:43 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07-2024
Iemand nog een beta key over ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Heb nu tijdje zitten spelen, veel tov CB1 is er dus niet echt veranderd (waar de RU versie op draaide). Upgrade systeem is wat duidelijker (met name de belangrijke breakthroughs) en aantal skills lijken iets anders, maar verder is het weinig anders.
Facenoise schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:02:
Ben zelf nu lvl 34(force master), dus nog een paar te gaan! Blade master lijkt me ook wel kick, vooral omdat ik een compleet asswhooping van ze krijg in de Arena. Lijkt wel alsof je niks kan doen... word de air ingebeukt en weer naar beneden, weg 60% HP, hij wacht +- 30 sec en doet het weer en ik ben dood.

Iemand tips voor force master tegen blade master? Freezes lijken weinig nut te hebben, ze breken er gewoon doorheen?
Blade master kan buiten die 30sec ook vrij weinig, de chain die ze doen kost je 10 bubs maar het is 1 complete chain. Assasin kan hetzelfde (plus nog een bomb link), PVP is imho weer een WoW gehalte, wie de eerste stun/lock weet te doen, wint ook. Al is de stance wissel van Blade master wel heerlijk, je kan daar even kort enorme damage mee doen. Nadeel is dat je geen block/counter hebt, als je de eerste skill van blade master kan blocken, kunnen ze verder even niets.

Afaik had force wel die stun bij freeze, zit ergens in de skills, daarmee was het gewoon lomp rondrennen en hopen dat je freeze bolt proced zodat je een stun kan doen. Dan meteen berg fire erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
SinergyX schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:05:
Heb nu tijdje zitten spelen, veel tov CB1 is er dus niet echt veranderd (waar de RU versie op draaide). Upgrade systeem is wat duidelijker (met name de belangrijke breakthroughs) en aantal skills lijken iets anders, maar verder is het weinig anders.

[...]

Blade master kan buiten die 30sec ook vrij weinig, de chain die ze doen kost je 10 bubs maar het is 1 complete chain. Assasin kan hetzelfde (plus nog een bomb link), PVP is imho weer een WoW gehalte, wie de eerste stun/lock weet te doen, wint ook. Al is de stance wissel van Blade master wel heerlijk, je kan daar even kort enorme damage mee doen. Nadeel is dat je geen block/counter hebt, als je de eerste skill van blade master kan blocken, kunnen ze verder even niets.

Afaik had force wel die stun bij freeze, zit ergens in de skills, daarmee was het gewoon lomp rondrennen en hopen dat je freeze bolt proced zodat je een stun kan doen. Dan meteen berg fire erop.
Oke, heb van het weekend ook een zooi filmpjes zitten kijken van 1 van de beste Force Masters, Waar hij uitlegt hoe je het beste tegen BM's kan vechten. En dan kom je toch achter een paar functies van skills die me nog niet opgevallen was, bv mijn ''1'' skill, die blokt dus ook voor 0.5 sec en tegen BM's zie ik hem constant op 1 drukken om maar een skill te blokken.

Laat ik het zo zeggen, na de filmpjes gekeken te hebben snap ik de andere classes wat beter, en heb dus ook 6-7 wins streaks nu in arena, weliswaar op een lage rating nog...

Heb alle skills ook zitten uitpluizen en uitproberen, elk even aangevinkt en kijken wat het precies doet en daar me pvp build op aangepast. Pas nu ook skills aan tegen de classes waar ik tegen vecht en dat scheelt ook enorm.

Ik heb alleen te weinig Stun breakers, ik zie er maar 1 en dat is TAB, wellicht dat ik nog wat gemist heb...

EDIT: Het blijkt dat SS wanneer gespecced ook een stunbreaker is. Ga ik vanavond gelijk eens proberen!

[ Voor 3% gewijzigd door Facenoise op 16-11-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Vandaag weer een beta tot de 30ste, even wat verder de breakthrough's bekijken (man wat worden sommige spawn bosses gecamped) en of er nog grote wijzigen zijn qua skills. Blademaster had namelijk een niet werkende skillset (die 7 blade spawn), alleen 'even' naar dacht lvl30 rammelen.. gaat even duren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Mocht iemand interresse hebben, ik heb nog een beta key liggen. PM maar, de eerste wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 514610

Facenoise schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:09:
Mocht iemand interresse hebben, ik heb nog een beta key liggen. PM maar, de eerste wint.
Beetje laat, maar is die beta key nog beschikbaar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facenoise
Anoniem: 514610 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:13:
[...]

Beetje laat, maar is die beta key nog beschikbaar? :)
De beta is ondertussen al 4 dagen voorbij. Helaas ben je dus net laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
MHCO3Z8OIT0D2QMB4BLA a.u.b. bèta key

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ik heb een paar dagen geleden een starterspack gekocht. Ik had de beta gespeeld en dat was erg goed bevallen. Ik heb niet extreem veel gespeeld omdat ik niet teveel wil spoilen :P. Verder ben ik wel weer toe aan een nieuwe MMO.

Ik ben van plan om een Blade Master te gaan spelen. Het lijkt mij op dit moment het mooiste om toch een zwaard te hebben aangezien ze er best epic uit zien :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoof
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-03-2016
Vrijdag de 15de begint early access en dinsdag de 19de is de officiële release van Blade & Soul in het Westen (of hoe je deze versie ook wilt noemen). Wij (Cantonium Elites) zijn nog aan het bekijken op welke server we willen gaan spelen. Heeft GoT al een voorkeur? Wij zijn geen hardcore PVEérs of PVP'ers. Over het algemeen spelen we redelijk casual en zoeken daarom ook een server die daar het beste bijpast. Op dit moment is er een lichte voorkeur voor de Windrest of Starfall Crater server, maar eerlijk gezegd weten we het gewoon niet. Iemand van jullie die hierin kan adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Zoof schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:13:
Vrijdag de 15de begint early access en dinsdag de 19de is de officiële release van Blade & Soul in het Westen (of hoe je deze versie ook wilt noemen). Wij (Cantonium Elites) zijn nog aan het bekijken op welke server we willen gaan spelen. Heeft GoT al een voorkeur? Wij zijn geen hardcore PVEérs of PVP'ers. Over het algemeen spelen we redelijk casual en zoeken daarom ook een server die daar het beste bijpast. Op dit moment is er een lichte voorkeur voor de Windrest of Starfall Crater server, maar eerlijk gezegd weten we het gewoon niet. Iemand van jullie die hierin kan adviseren?
Ik ben ook erg benieuwd op welke server iedereen gaat beginnen! Aangezien het wel fijn is om met meerdere Nederlanders op dezelfde server te beginnen. Ik vind zelf zowel PvE als PvP erg leuk. Op servers waar PvP erg actief is daar wordt vaak ook wel gewoon PvE gespeeld (ervaring met andere MMO's. Kan natuurlijk hier verschillen). Ik weet niet hoe het zit in Blade & Soul maar kan je op een PvP server ook iedereen aanvallen ongeacht de locatie? Als ik een nieuwe MMO speel dan begin ik wel vaak op een PvE server. Om toch te kijken hoe het spel precies werkt etc. Maar als de meeste mensen op een PvP sever beginnen dan volg ik ook! :D

Vanavond om 19:00 is het mogelijk om een character naam te reserveren. Je moet hiervoor wel minimaal de Blade & Soul Disciple Pack hebben gekocht om 1 naam te reserveren. Bij het kopen van de Master Pack is het mogelijk om 2 namen te reserveren.

Daarnaast kan ik zelf ook beginnen op de 15e. Voor de name reservation heb ik Blade & Soul geïnstalleerd op mijn laptop omdat ik nog aan het wachten ben op mijn PC. Hopelijk krijg ik die deze week weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:58
Ik heb alle bèta's meegespeeld inclusief de alpha, ik ben zelf begonnen op de Russische server met vertaling van engels eroverheen. Het spel is mij erg goed bevallen, ziet er goed uit werkt smooth en ik ben erg tevreden over de gameplay.

Wat in PvP erg goed gedaan is in deze game is dat het naar mijn inziens erg gebalanceerd is, iedereen heeft evenveel kans om te winnen. Je kan op lvl 20 al de Arena inspringen echter mis je dan wel een aantal skills, je stats worden gestandaardiseerd naar Lv 45 van jou class. Items hebben hier totaal geen invloed op. (Goede TIP!!! zorg dat je een laag wapen bij hebt in PvP, je wapen verliest durability tijdens het gevecht.) Als je wapen 0/100 durability heeft verlies je geen damage dus repair je wapen niet! Zo verlies je namelijk geen gold aan repairs van je wapen tijdens PvP.

Ik heb wat onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat Winterest de meeste PvPers zal aantrekken. Waarom dit precies is kan ik niet aangeven dit komt uit bronnen van Forums die ik heb bezocht.

Mocht je meer informatie willen over deze game dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
PVP skip ik toch bij deze game, dus ik begin wel bij een PVE server. Jammer alleen dat het verhaal zo statisch is, dat ik alweer weinig zin heb om dat 3-4x door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
valermos schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:53:
Wat in PvP erg goed gedaan is in deze game is dat het naar mijn inziens erg gebalanceerd is, iedereen heeft evenveel kans om te winnen. Je kan op lvl 20 al de Arena inspringen echter mis je dan wel een aantal skills
Als ik het goed lees is er dus geen open world PvP?
In dat geval kan PvP me weinig boeien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ereaser schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:50:
[...]

Als ik het goed lees is er dus geen open world PvP?
In dat geval kan PvP me weinig boeien :p
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Dan maakt het voor mij niet zoveel uit als ik een PvP of PvE server join. Dan kan ik net zo goed Winterest beginnen. Zoals ik zei spelen veel mensen ook wel beide, dus als daar ook mensen in zitten die PvE doen, dan vindt ik het goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Er is gewoon open world tussen de factions. Outfit aan en meppen maar. Aantal quests in de desert zijn al PVP based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:58
Zoals SinergyX aangeeft is er inderdaad Open World PVP tussen factions. Dit is wel gear gerelateerd en wapen gerelateerd.

Je kan Open World pvp aanzetten doormiddel van Outfits. Er zijn verschillende outfits die dit aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoof
SinergyX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:50:
PVP skip ik toch bij deze game, dus ik begin wel bij een PVE server. Jammer alleen dat het verhaal zo statisch is, dat ik alweer weinig zin heb om dat 3-4x door te spelen.
Volgens mij is B&S PVP based en kan je moeilijk aan ontkomen. Vraag me dan ook af of je echt voor een PVE server kan kiezen? Als dit wel het geval is, heb je dan een naam van die server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Zoof schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:06:
Volgens mij is B&S PVP based en kan je moeilijk aan ontkomen. Vraag me dan ook af of je echt voor een PVE server kan kiezen? Als dit wel het geval is, heb je dan een naam van die server?
Game is niet specifiek PVP of PVE, dungeons/bosses zijn er gewoon PVE, maar aantal dailies verplichte je weer om een outfit aan te trekken. Er zijn ook geen specifieke PVE/PVP servers, maar op het forum zullen aantal grote guilds waarschijnlijk servers claimen, daar loop ik met grote boog omheen.

Ik zat in de beta op een server waar je op het PVP aspect gewoon de NPC's stond te meppen en mensen van de andere faction lieten je ook gewoon je gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoof
Als je eruit bent op welke server je gaat spelen, zou je dat dan even kunnen laten weten? Wij hebben op dit moment een flinke discussie over op welke server we gaan spelen. Zelf loop ik ook met een grote boog om de servers heen die door de grote guilds geclaimed gaan worden, maar ik zou dus niet weten welke servers dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Windrest lijkt nu al de populairste, zie ook de meeste pvp guild daar gaan zitten, al is dat in de basis geen probleem, lijkt het gros crimson te gaan. Betekent al snel dat je als 'klein clubje' aan de andere kant zit (ok, volgens mij gaat Vanguard wel cerulean), zal niet echt fijn gaan worden. Zie maar een paar clans cerulean gaan, welke mijn initiele voorkeur heeft. (Crimson is rood, cerulean is blauw, zegmaar Horde vs Alliance, ook qua style).

Servernamen op dit moment:
Ebon Hall
Windrest
Cardinal Gates
Wild Springs
Starfall Crater
Hao District

En anders begin ik gewoon ergens (hao district klinkt leuk :P) en mocht het niet bevallen, ga ik weer verder op andere server. De kans dat ik voor Windrest ga is in ieder geval behoorlijk klein.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 11-01-2016 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
SinergyX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:40:
Windrest lijkt nu al de populairste, zie ook de meeste pvp guild daar gaan zitten, al is dat in de basis geen probleem, lijkt het gros crimson te gaan. Betekent al snel dat je als 'klein clubje' aan de andere kant zit (ok, volgens mij gaat Vanguard wel cerulean), zal niet echt fijn gaan worden. Zie maar een paar clans cerulean gaan, welke mijn initiele voorkeur heeft. (Crimson is rood, cerulean is blauw, zegmaar Horde vs Alliance, ook qua style).

Servernamen op dit moment:
Ebon Hall
Windrest
Cardinal Gates
Wild Springs
Starfall Crater
Hao District

En anders begin ik gewoon ergens (hao district klinkt leuk :P) en mocht het niet bevallen, ga ik weer verder op andere server. De kans dat ik voor Windrest ga is in ieder geval behoorlijk klein.
Ik ben ook waarschijnlijk van plan om de The Cerulean Order te kiezen. Het is dan inderdaad jammer dat de meeste dan Windrest gaan maar dan wel bij de opposite faction.

Ik zal vanavond waarschijnlijk al moet kiezen tijdens de character name reservation op welke server ik wil. Dus nu maar even goed nadenken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Ik heb een character aangemaakt op Cardinal Gates. De naam trok mij wel aan dus vandaar :P. We zullen straks zien hoe druk het wordt op de server :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb die hogere pack niet, dus geen naam reservering, ik wacht wel braaf op vrijdag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 14:39

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

SinergyX schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:25:
Ik heb die hogere pack niet, dus geen naam reservering, ik wacht wel braaf op vrijdag :P
Same here. Eerst maar eens die F2P proberen. Ik hoor en lees gemixte ervaringen bij het spel dus eerst zien en dan geloven! :P

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
FloydRaalte schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:20:
[...]
Same here. Eerst maar eens die F2P proberen. Ik hoor en lees gemixte ervaringen bij het spel dus eerst zien en dan geloven! :P
Hier ook, kijk al vrij lang uit naar de game maar ben hem de laatste jaren een beetje uit het oog verloren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Te bedenken dat het 8 jaar geleden is dat het spel is aangekondigd, 5 jaar geleden dat ik de TS maakte, heeft even mogen duren met deze game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even vraag over naam reserveren: is de naam alleen op de server zélf of is het alleen per regio gebonden (EU en NA dus apart... of is het wereldwijd op beide servers?

Heb naam veilig gesteld, maar weet niet welke server belangrijkste is voor mensen hier. Ik heb maar voor Wild Springs gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
MrDummy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:57:
Even vraag over naam reserveren: is de naam alleen op de server zélf of is het alleen per regio gebonden (EU en NA dus apart... of is het wereldwijd op beide servers?

Heb naam veilig gesteld, maar weet niet welke server belangrijkste is voor mensen hier. Ik heb maar voor Wild Springs gegaan.
Ik had een naam die al in gebruik was. Ik heb geprobeerd om de naam te registeren op andere servers, maar dit mislukte helaas. Dus ik denk de character naam per regio gebonden is. Ik kan dit niet zeggen voor NA. Ik "gok" dat dit wel verschillend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

De forum op BnS is nog niet open, maar Reddit heeft al veel tips. Ik zal ze even posten, voor iedereen.
  • Don't throw away your level 1 crappy white weapon. (Je kan goed gebruiken voor oefenen én voor arena omdat daar stats normalized zijn. Wapens kunnen breken in arena.)
  • Don't use the new faction outfit you get early on, it enables PK. But don't throw it away.
  • Don't drop/sell the purple weapon you're given early on by the NPC (It's your Hongmoon weapon and it's your endgame wep.).
  • Don't forget to grab professions when you first reach Jadestone Village, you don't have to level them, but the gathering professions would help you gain an extra bits of exp.
  • Don't use any green weapon upgrade pills to upgrade your weapon, you will regret it, use it very late in the game.
  • Purple rings and earrings you get from the quest are your Hongmoon accessories, don't throw/sell them away.
  • Don't forget to do a few of the daily quests (one's with white strips on the blue arrow) which gives you crafting mats and/or heroic stones (black stones with green/red/blue symbols on it)
  • Don't farm purple dungeons for bopaes/should shields, use the heroic bopaes from trading the above heroic stones instead, until you get your scorpion bopae later.
  • Don't waste money on bidding for too much in lower level dungeons, it's not worth it.
  • Treat Unsealing Charms like it's your last triple cheese meatlover pizza, regardless of how many you have in your pocket.
  • Don't use your Hongmoon Weapon in Arenas, use the crappy white weapon.
  • Spamming keys to open up chest is fine, but don't overdo it, trade with others if you can (you can't trade purple weapons though). Only use the HM keys if you know what you're doing.
  • Don't throw away the Bell.
  • Don't use XP food when you are at the same level or above the map you're doing quests/grinding.
  • Repair tools are precious during first few days of a new server, be careful when you repair your weapons.
  • Don't worry if you picked the 'wrong' faction, you can switch faction later.
  • Keep your hongmoon weapon for life
  • Save your Keys and Talismans for Weapon upgrades ONLY
  • Learn what all your skill points do, don't just follow cookie cutter guides.
Verder nog wat:
- Ga niet te snel wapens repareren. De stats gaan pas veranderen als durability waarde op nul is. Spaar dus op je repair kits.
- Als je te snel in faction outfit stapt en ermee rondloopt, ben je vogelvrij. Anderen kunnen dan je doden, ook al doe je niks. Het is echt voor PvP/PK bestemd. Doe het niet als je net mee begonnen bent. En je hebt alleen nodig voor sommige quests. Niet meer. Maar voor pvp battles moeten de spelers wel speciale outfit dragen.
- Gebruik liefst minderwaardige wapens voor PvP omdat durability hier ook verandert. Maak geen moeite van om ze te repareren.
- De starter wapen is upgradeable. Het is Hongmoon wapen. Niet verkopen, ook nooit wegdoen.
- De training wapen moet je niet snel weggooien. Goed voor arena en andere oefeningen. Het mag breken en doet nog steeds schade. Andere slechte/oude wapens zijn ook prima voor arena. Verkoop ze niet te snel weg.
- Er kunnen kisten zijn aan het eind van dungeons. Die moet je openmaken met sleutels. Zorg dus ervoor dat je voldoende sleutels hebt. Je kan gewone sleutels nemen, niet hongmoon sleutels.
- Kies professions en plaats werk orders als ze aanwezig zijn. Ze geven je namelijk EXP.
- Endgame zal veel crafting vragen, dus het is goed idee om alvast mee te beginnen. Het kost namelijk veel tijd om te levelen hierop.
- Plaats je in de wachtrij voor de dungeons van je level. Je kan wel als hogere level op lagere level dungeon wachtrij staan, maar het is niet moeite waard behalve als je helpt.

En als laatste: er kunnen OP classes zijn, maar het zal eens gebalaceerd worden door patches. Dus doe gewoon wat je leuk vindt en speel ermee. Elke class heeft goede en slechte punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Beetje vage tips, die lang niet echt tactisch zijn of kloppen. Hongmoon wapen kan je wel terughalen, bamboo outfit en die boss farmen voor tokens (zeker later in de game zie je genoeg 40+ dit nog steeds doen).

Jammer dat die ghosts generfed zijn, die dropte namelijk veel exp-scrolls voor je upgrades, combinatie met berg greenies ging dat aardig hard.

Op de dojo site is ook een lijst van beste blue-farms voor upgrades, met name neck/ring wordt soms irritant om te upgraden.

En persoonlijk, crafting kost geld en duurt erg lang voordat het winstgeven is. Pak uitsluitend gathering skills en verkoop alles wat je daarmee binnenhaalt, heb je leuke stream aan inkomsten. Daarmee kan je flink overbieden in dungeons voor de blauwe gear, voor upgrades.

En belangrijk, gebruik de channels. Diverse quests moet je namelijk je faction outfit dragen, kans groot dat er weer iemand op je staat in te beuken, simpel een channelswitch naar een hoog nummer verlaagt de kans aanzienlijk deze mensen tegen te komen.

En gebruik nooit de preset-keuzes in je skills (PVP/PVE/dungeon ofzo?), keuzes zijn vaag en er zijn genoeg builds te vinden die solo/dungeon nog perfect werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Duidelijk. Ik heb voor caster type gekozen, met female versie. Dit is zonder wapens in handen.
Later in headstart pak ik tweede erbij met kleine character. Dan moet ik kijken of ik Summoner neem, maar ik heb nog genoeg character slots voor.

Is de bank account gebonden of per character apart gehouden. In sommige mmos heb je account bank, maar er bestaan ook character gebonden bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope3112
  • Laatst online: 13-01 18:21
Goedenavond, na eerst de Russische bns en bèta te hebben gespeeld wacht ik ook rustig op de launch. Ik heb begrepen dat de client van de bèta niet meer gebruikt gaat worden, weet iemand hier waar de normale client al te downloaden is?
-
Never mind, heb het al gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dope3112 op 12-01-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:45
Dope3112 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:34:
Goedenavond, na eerst de Russische bns en bèta te hebben gespeeld wacht ik ook rustig op de launch. Ik heb begrepen dat de client van de bèta niet meer gebruikt gaat worden, weet iemand hier waar de normale client al te downloaden is?
-
Never mind, heb het al gevonden.
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Op welke server ga je spelen met gemaakte character? Want bij naam reserveren moet je ook server uitzoeken.

Via Reddit krijg ik links:
http://strawpoll.me/6347503/r
en
http://www.bladeandsouldo...ill-you-join/page__st__40

Ik lees dat Windrest meeste pvp guild zal hebben, en Ebon Hall wordt de tweede server.

Je kan nog van server wisselen maar dat betekent wel dat je 6 minuten moet wachten, dan opnieuw aanmaken (beter even oude saven als profiel) dan kun je snel weer aanmaken en server kiezen.

Aangezien er mogelijk p2w effect kan zitten in de grote pvp guilds, ga ik stapje lager doen en neem Ebon Hall, de tweede gekozen server. Daar zal ook pvp zijn, maar zeker meer pve zijn.
Er is ook minder kans op overvolle server = kortere wachtrij. Ben je dus sneller erin dan Windrest, en lag risico is mogelijk wat groter met Windrest.

Kan ik jullie zien op Ebon Hall?

Downloaden kan al: http://download.bladeandsoul.com/BnS_Lite_Installer.exe
Staat gewoon download link bovenaan website.
Let op, bij installatie staat ie op Amerika, in de rechterkant. Switch eerst naar Europa voordat je spel van 8,5 GB begint te downloaden.
Nadat je eerste 8,5 GB hebt, kun je meteen character maken. De step 2 en 3 is andere inhoud en is voor content. Die kan gewoon doorlopen.
Totaal 24GB aan content voor BnS.

[ Voor 104% gewijzigd door MrDummy op 12-01-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope3112
  • Laatst online: 13-01 18:21
Main page, eerst inloggen dan zie je het in het menu staan (ik was vergeten in te loggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoof
Wij (Cantonium Elites) gaan spelen op Starfall Crater. Dit ligt voor 99% vast nu en zal alleen nog veranderen als daar een hele goede reden voor is. Zovilak en Zoofje zijn daar in ieder geval gereserveerd als character. Misschien zie ik jullie daar?

Misschien kunnen we Starfall Crater de onofficiële Nederlandse server maken? Daar is het nu nog redelijk rustig, dus ik verwacht met de launch ook niet al te veel problemen met inloggen.

[ Voor 27% gewijzigd door Zoof op 13-01-2016 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLiN
  • Laatst online: 25-02-2024
Ja, denk dat ik ook voor Starfall Crater ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Hmmm ik heb al 2 characters op Windrest gezet. Er werd totaal geen informatie over de servers gegeven ingame :( Hopelijk komt er een mogelijkheid om van server te switchen in de retail versie.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Avioto schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:01:
Hmmm ik heb al 2 characters op Windrest gezet. Er werd totaal geen informatie over de servers gegeven ingame :( Hopelijk komt er een mogelijkheid om van server te switchen in de retail versie.
Ja ik denk er precies hetzelfde over. Allemaal servernamen geroepen dus ik dacht ik ga ook maar naar één of andere server. Als het weinig kost dan kan ik altijd nog ff switchen. Maar mijn ervaring met Nederlandse guilds is dat het behoorlijk magertjes is. Dus ik kijk eerst gewoon even rond op mijn server :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Diigii schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:15:
Maar mijn ervaring met Nederlandse guilds is dat het behoorlijk magertjes is.
Hoe bedoel je magertjes? Ik heb nog nooit in een guild gezeten in een MMO (tenzij Planetside telt), dus aan mij heb je waarschijnlijk niet zoveel :9

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDutchGuy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb mijn karakter gemaakt op Ebon Hall.
Zover ik weet probeert men daar de onofficiele europese RP server van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoof
Nog 9 uur en 54 minuten. Begin er nu toch wel zin in te krijgen. We gaan spelen op Starfall Crater en we kiezen The Crimson Legion als faction. Iedereen heel veel plezier met de launch, ongeacht op welke server je gaat spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroni1976
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2022
Dan al! Of alleen voor early acces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoof
Alleen headstart. Officiële release is 19 januari. Je moet een van de founders packs hebben voor headstart op 15 januari: https://shop.bladeandsoul.com/founders/list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Benieuwd of de servers het gaan houden, ik kijk vanavond wel rustig welke server ik ga nemen :P

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste