Toon posts:

PS3 hapert als ik films afspeel via media server van Java.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik draadloos internet via een router van Sitecome, op deze router heb ik 2 playstations 3 en een pc aangesloten. Ik gebruik PS 3 media server van Java en heb volgens mij alle recente updates.

Het vreemde is dat ik muziek via de ps3 afspeelde en toen stopte constant me geluid, althans hij haperde constant. Ik heb zitten klooien in wat instellingen van de PS 3 en het probleem was opeens opgelost.

Mijn films via de PS 3 liepen vlekkeloos er zat geen hapering in, maar nu mij muziek wel normaal loopt hapert opeens mijn films die ik wil streamen via de ps3.
Ik heb verder weinig veranderd aan mijn instellingen.

De verkoper van BCC rade me een dure gaming router aan van het merk Netgear a 120 euro, tevens moest ik er nog een stick bij kopen van 60 euro voor de ontvangst van me pc.

Ik ben toen naar een andere winkel gegaan om te kijken of hun goedkoper waren en deze verkoper zei echt heel duidelijk dat het onzin was om zo'n dure router aan te schaffen.
Hij rade mij de sitecome 300n router aan a 60 euro, en zei dat de router probleemloos alles aan zou kunnen.
Voor dat geld was me keus natuurlijk snel gemaakt!

Wie kan mij antwoorden geven op mijn vragen,

Was de keuze van het merk sitecome wel goed, of had ik een ander type of ander merk router voor deze verbindingen moeten kiezen.

Verkeerde instellingen gekozen op mijn pc , mijn router of de PS3 , het vreemde is dat die het eerst wel deed.

Zou kunnen dat er nog geen oplossing voor draadloos streamen van je pc naar je ps3 is en dat het alleen goed werkt met een bekabeling.[/b]

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb het zelf ook draadloos geprobeerd maar ik krijg het niet soepel werkend. Heb nog niet echt diep gezocht met Wireshark wat er mis is, maar ik vermoed dat de bandbreedte van draadloos gewoon niet goed genoeg is en dat je een bekabelde verbinding moet nemen. Ik zou zeggen: test het eens? Sluit je PS3 en je PC eens bedraad aan en kijk of het dan wel goed gaat?

Vicariously I live while the whole world dies

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:00
Watvoor film stream je om mee te beginnen? 720p/1080p?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

Playstation 3 als media center - deel 4

genoeg leesvoer lijkt me :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:00
Offtopic: I know scorpie ;) Maar laten we 'm ff op weg helpen

PS3 Media Server:
Reset naar alle default instellingen en probeer eens op het tabblad Transcoding Instellingen bij het kopje Videokwaliteit instellingen de optie Good Quality for HD Wifi Transcoding te kiezen mits het natuurlijk om een HD film gaat...

[ Voor 77% gewijzigd door Gusev op 10-01-2010 23:46 ]

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:26

scorpie

Supra Addict

Ok, nevermind mijn eerdere post.

Ik heb inmiddels met spoed een nieuw deel gepost (ik had em al een tijdje in de koelkast staan / gezet), maar het introductieverhaal zal voor veel mensen (hopelijk dan) het een en ander een beetje ophelderen. Doe er alsjeblieft je voordeel mee, want des te meer je ons over je probleem kunt vertellen, des te beter wij gericht (!) naar een oplossing kunnen zoeken.

Playstation 3 als media center - deel 5

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Verwijderd

Topicstarter
Echt relaxed dat er meteen word gereageerd op mijn topic, bedankt hiervoor!!

Ik ga alles uitproberen en als ik de oplossing heb gevonden zal ik het direct posten!

Gr

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles opnieuw op me pc gezet en via ps 3 media center - deel 5 alle stappen gevolgd!
Alles werkt weer na behoren !

Thx allemaal voor jullie fijne hulp!!!
Pagina: 1