Kiezen tussen twee beeldschermen, maar welke!?

Pagina: 1
Acties:

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-05 16:23
Hallo allemaal,

Ik ben alweer een ruime week aan het kijken naar een opvolger van mijn 22 inch Samsung monitor met 1680x1050 als resolutie. Ik wil een iets grotere monitor met een hogere resolutie waar ik voornamelijk op game(als ik niet aan het internetten ben), maar ook af en toe films/series op kijk. Is 1920x1080 of 1920x1200 dan de betere keus? Eigenlijk kom ik elke keer bij het vergelijken uit op de volgende monitor:

pricewatch: Samsung Syncmaster P2450H

Dit lijkt me een erg goeie voor een niet al te dure prijs. Echter kwam ik gisteren een monitor tegen met LED backlight, van Benq. Deze viel me op omdat het geen dure monitor is en waarvan ik denk dat de kleuren hier meer vanaf spatten dan van bovenstaande Samsung:

pricewatch: BenQ G2420HDBL

Ze zitten beiden in dezelfde prijsklasse, maar ik kan nog geen echte review van deze nieuwe monitor vinden. Het zijn allebei 1920x1080 monitoren. Wanneer ik zoek op 1920x1200 monitoren kom je qua prijs toch wel wat duurder te zitten, en de uitstraling van de meeste monitoren vind ik niet schitterend. Daarom vroeg ik me af wat jullie zou doen of hebben gedaan als jullie in mijn schoenen stonden en moet kiezen tussen 1 van bovenstaande monitoren of een monitor met 1920x1200 als resolutie. Wat betreft budget vind ik een prijs nabij de 200 wel keurig.

Mijn eisen kort op een rijtje:

Monitor die geschikt is om mee te gamen, af en toe film/serie.
24''
Geen gek ontwerp, gewoon strak (scherm moet mat zijn, rand mag piano zwart)

Gr. Maurice

[ Voor 4% gewijzigd door mauricedb op 10-01-2010 19:49 ]

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-03 13:33
Tja ik zit precies in hetzelfde dilemma, precies. Ik ben benieuwd naar wat de meesten zeggen.
1920x1080 is de perfecte formaat voor films en tv kijken. Terwijl 1920x1200 beter geschikt is voor gamen. Maar deze schermen zijn al gauw 30-40 euro duurder.

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-04 16:37
Ik zou dan voor de prijs gewoon een 1920x1080 aanraden. En inderdaad zijn er met 1920x1080 veel mooiere modellen en zoveel scheelt het met gamen ook weer niet. Of je moet de afweging maken ik 'game' meer of ik kijk vaker 'tv' en 'films' en wil je er 30-40 meer aan uit geven.

Overigens ligt je keuze er natuurlijk ook geheel aan of je HDMI (gaat) gebruik(t)(en)!
De Samsung zo ver ik kan zien heeft wel een HDMI aansluiting en de BenQ niet.

Ik denk dat dat een beetje verbeelding is dat de BenQ met meer kleuren van het scherm afspat.
Als je ze naast elkaar zult houden zal er (waarschijnlijk) O-) geen verschil tussen zitten.

Ik ben een LG fan als het over monitoren gaat:
pricewatch: LG Flatron W2261VP-PF
Zoals deze een leuk en nette monitor, alleen in jou geval geen 24''
Maar wel een resolutie van 1920x1080, Breedbeeld dus.

En dit is ook zeker een mooie:
pricewatch: LG Flatron W2442PA-BF

• PerfectLight
  • Laatst online: 10-05 09:43
Ik ben het met Wurmpje eens, die paar pixels onder en boven maken het verschil niet zo in gamen naar mijn ervaring. Je kijkt toch liever rondom dan naar boven/onder. En om daar nou 30 euro extra aan uit te geven.

Mijn ervaring met Samsung schermen is erg goed. En die P2470H is een zeer mooie.
Een paar weken terug heb ik zelf de 2494HS gekocht, achteraf gezien had ik toch liever die P2470H gehad, omdat ik nu €25 euro extra uit moest geven aan een conversieplaat voor dat VESA gebeuren, maar dat is nu eenmaal maar zo...

Maar verder kan ik je de 2494HS ook erg aanraden, alhoewel de P2470H me qua design iets mooier lijkt door de piano-finish.

En ik denk toch niet dat je het contrast en de helderheid op maximaal zet op je scherm, omdat je dan min of meer blind wordt... Dus ik zou voor de P2470H gaan (of eventueel de 2494HS).

• mauricedb
Maar is het niet zo dat schermen met LED backlight betere/mooiere kleuren laten zien dan normale TFT's? Daarom was ik eigenlijk aan het kijken naar dat Benq scherm, omdat die dus LED backlight heeft. Maar aangezien ik daar tot zover weinig over terug kan lezen op het internet (over dat Benq scherm) was ik aan het twijfelen of dat LED écht een meerwaarde is ten opzichte van de normale TFT's.

Het is btw de P2450H, PerfectLight, niet de P2470H, of was je in de war? :P

[ Voor 11% gewijzigd door mauricedb op 11-01-2010 01:17 ]

• PerfectLight
Oh haha, ik was in de war :P
De P2450H is zelfs mooier dan de P2470H naar mijn mening, hoekiger is beter :P. Alleen verbruikt hij iets meer stroom, maar die 11 Watt maakt het verschil ook niet.

Het enige grote verschil met LED is volgens mij dat het minder stroom verbruikt. Ik heb wel eens 2 dezelfde Samsung schermen naast elkaar zien staan, waarvan de ene een LED versie was van de ander, en er was geen verschil in beeldkwaliteit te zien.
En daarbij komt nog (uit ervaring), dat als je een LED dimt deze niet echt minder fel gaat schijnen, maar heel snel achter elkaar gaat knipperen ipv voluit schijnen (des te meer je m dimt des te langzamer hij gaat knipperen zegmaar), en volgens mij schuilt hier nog wel een hoofdpijn potentieel achter. Mijn laptop heeft dat namelijk, en als ik daarachter vandaan kom is mn hoofd toch wel iets gevoeliger ;o.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ga even een ander advies geven :p

Ik stond ook een tijd terug voor die keuze en ik heb gekozen voor een 1920x1080 monitor. Maar bij mijn keuze zat nog een extra eis: ik wou die monitor ook gebruiken op mijn ps3.

Dus als je alleen gamed en/of film afspeelt op je pc zou ik gaan voor 1920x1200. Als je er nog andere dingen wilt op aansluiten via hdmi (console dvd/hdd recorder, ...) kies dan voor een 1920x1080 monitor of voor een monitor van 1920x1200 met 1:1 pixelmapping. Die pixelmapping zorgt ervoor dat indie je 1920x1080 afspeelt op je 1920x1200 monitor, je zwarte randen krijgt ipv een uitgerekt beeld.
Ik hoog dat er zijn die zeggen dat die paar pixels zo veel niet uit maken maar het zijn er toch 1920x120=230400 pixels meer. Dat is bv de plaats van een ribbon in office.

Dit lijstje kom ik bv uit: http://tweakers.net/pricewatch allemaal schermen van onder de €250
Wat je er verder mee doet is natuurlijk jouw zaak.
Ik zou persoonlijk ook eens kijken naar de leeftijd van die schermen, dat je geen scherm koopt welk al meer dan een jaar op de markt is. Geen echte reden, alleen dat ik niet graag oude technologie koop. Maar dat ben ik.

[ Voor 8% gewijzigd door kluyze op 11-01-2010 08:45 ]

• mauricedb
Okee, bedankt voor jullie ervaringen/adviezen. Stel, ik heb hier twee monitoren staan van 24''. De één heeft 1920x1080 en de ander 1920x1200. Op allebei start ik CoD: MW2. Aangezien ik nu 1680x1050 (16:10) gewend ben, zal 1920x1200 (ook 16:10) dezelfde maten geven (jullie snappen me vast wel). Met het scherm van 1920x1080 (16:9) mis je dus boven/onder een stuk wat betreft de resolutie. Wordt het beeld dan naar boven/onder uitgerekt of hoe moet ik dat precies zien? In MW2 heb je vast en zeker wel de optie om 1920x1080 in te stellen, maar hoe is het beeld dan ten opzichte van het scherm met 1920x1200?

En ik kijk ook inderdaad naar de leeftijd van de monitoren kluyze. Als je dan naar dat lijstje van jou kijkt zijn alle monitoren van onder de 250,- al meer dan een jaar oud. Als je gaat kijken naar monitoren die 1920x1200 ondersteunen (van alle merken), dan kom je tot de conclusie dat er tegenwoordig bijna geen 1920x1200 monitoren meer worden gemaakt, waardoor je eigenlijk alleen een 1920x1080 monitor kan kopen (of je moet een scherm die anderhalf jaar oud is willen kopen).

Wat betreft dat LED, als dat alleen maar het stroomverbruik verminderd, dan ga ik alleen kijken naar TFT schermen, waar de P2450H voor mij als beste uit de bus komt. Nu zit ik alleen nog met de resolutie, dus als iemand ervaring of een advies heeft voor de eerste alinea hierboven, dan houdt ik bij aanbevolen _/-\o_

• PerfectLight
Het ligt aan het spel of ze er stukken afhakken of dat je een breder beeld krijgt, soms moet je zelf de FOV (Field of View) naar een grotere hoek zetten, zodat je meer ziet. Er is best veel over te vinden.

Voor Unreal Tournament 3 (mijn oude vertrouwde :P) kun je dit bijvoorbeeld handmatig dit instellen:
* DefaultFOV=106.270273 (for 16:9)
of
* DefaultFOV=100.394872 (for 16:10)
Dat geeft de hoek aan waarop je goed zicht hebt. Dus voor 16:10 ongeveer 100 Graden, en voor 16:9 ongeveer 106 Graden.

Er zijn ook spellen die dit automatisch doen, alleen heb ik geen idee hoe dat zit met CoD: MW2. Ik zie wel dat MW het beeld automatisch horizontaal verbreed en je kijkhoek aanpast. Dus zal dit bij MW2 ook wel zo zijn ;).

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door PerfectLight op 11-01-2010 12:06 ]

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 12:22
Ik zelf heb mij recent de Benq 2420HD aangeschaft.

MW2 past zich perfect aan, en zelfs Battlefield 2, wat ik nog weleens met mijn oude "clanvrienden" speel, past zich prima aan. Alles zonder randen of dergelijke. Prima scherm, zonder veel franje, hinderlijke LED'jes, of een TE glimmende pianolak rand.

• mauricedb
Okee, ik ga dan voor de Samsung P2450H. Simpelweg omdat er geen (nieuwe) 1920x1200 monitoren op de markt zijn verschenen en 1920x1080 vast en zeker ook super zal zijn. Bedankt voor jullie reacties :).

• Wurmpje
  • Laatst online: 21-04 16:37
Ik denk inderdaad dat je een goede keus hebt gemaakt, veel plezier er dan maar mee! :+

• mauricedb
Dankje :9~

• PerfectLight
Ik hoop dat ie bevalt! ;)

Verwijderd

Geloof me,

http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LCD

Als je daar spijt van krijg, weet ik het ook niet meer....
Beste scherm ooit gezien en hebm zelf ook.

En ik werk in de Pc,s en heb dagenlijks allerlij schermen in mn hand.

M.V.G. Arno

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 03:19:
Geloof me,

http://www.alternate.nl/h...DWARE&l1=Monitoren&l2=LCD

Als je daar spijt van krijg, weet ik het ook niet meer....
Beste scherm ooit gezien en hebm zelf ook.

En ik werk in de Pc,s en heb dagenlijks allerlij schermen in mn hand.

M.V.G. Arno
_O-, sorry maar dit zijn dus echt stuk voor stuk allemaal non-argumenten.

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:27
Yellowneck schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 03:55:
[...]

offtopic:
Hehe, inderdaad. :P Vooral de "ik heb 'em zelf ook".. :')

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 12-01-2010 11:35 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

Verwijderd

[/quote]

tja iedereen zo z,n eigen mening, ik probeerde alleen maar goed advies te geven hoor.
keuze zou hij toch zelf moeten maken.

maar wat bedoel je precies met(allemaal non-argumenten)?
scherm doet wel aan de eisen wat hij zoekt, en is goed betaalbaar.

Verwijderd

Modbreak:Laat dit soort reacties

[ Voor 85% gewijzigd door TERW_DAN op 16-01-2010 00:42 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:48:
[/quote]

tja iedereen zo z,n eigen mening, ik probeerde alleen maar goed advies te geven hoor.
keuze zou hij toch zelf moeten maken.

maar wat bedoel je precies met(allemaal non-argumenten)?
scherm doet wel aan de eisen wat hij zoekt, en is goed betaalbaar.
Er zijn tientallen schermen die aan de eisen van de TS voldoen en 'goed betaalbaar' zijn. Daarvoor heeft hij ook dit topic aangemaakt, om tot een keuze te komen.
En door te roepen dat scherm X het beste is met als onderbouwing

• Geloof me
• Ik heb em zelf ook
• Beste scherm ooit gezien
• Ik werk met PC's heb dagelijk allerlei schermen in de hand

is niet bepaald credible ;). Stuk voor stuk allemaal beweringen en (subjectieve) meningen van jou.
Waarom zouden wij je moeten geloven?
Omdat je dagelijks met PC's werken, dus je zal wel meteen verstand ervan moeten hebben?
Dat je em zelf hebt betekend direct dat dit het beste scherm ever is? Nee.
Beste scherm ooit gezien? Misschien heb je wel een kortzichtige blik en kijk je naar andere zaken bij een scherm als de TS.
etc etc. (nofi ;))

Tuurlijk mag je je mening geven over een bepaald scherm, daar is de TS zeker bij gebaat denk ik, maar direct dergelijke beweringen erbij plakken gaat me net iets te ver :P
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:49:
[...]

hou jij gewoon ff je kop, noob
:?

[ Voor 11% gewijzigd door Yellowneck op 12-01-2010 15:43 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:49:
[...]

hou jij gewoon ff je kop, noob
8)7

Sorry, ik wist niet dat je zo snel aangebrand was. Eerlijk gezegd ben ik niet echt gediend van zulke taal. Doe ik je iets aan ofzo?

Maar ik ben het met Yellowneck eens voor wat betreft de inhoud van jouw post. Je redeneert alleen maar vanuit jezelf. Dat is dus jouw mening. Prima, die mag je hebben, maar je moet niet jouw mening presenteren als een feit. En dat is nou net precies wat je juist wél doet. Maargoed, genoeg hierover. Ik denk dat het al wel duidelijk is en zo niet dan moet je de post hierboven nog maar even doorlezen.
Ik zie dat je in zo ongeveer elke post hier op het GoT 'de groeten' doet (in welke vorm dan ook). Dat is niet nodig, users doen hier permanent elkaar de groeten met elke post. Lees de FAQ anders nog even op je gemak na.

Verwijderd

[quote]Yellowneck schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:39:
[...]

Er zijn tientallen schermen die aan de eisen van de TS voldoen en 'goed betaalbaar' zijn. Daarvoor heeft hij ook dit topic aangemaakt, om tot een keuze te komen.
En door te roepen dat scherm X het beste is met als onderbouwing

• Geloof me
• Ik heb em zelf ook
• Beste scherm ooit gezien
• Ik werk met PC's heb dagelijk allerlei schermen in de hand

is niet bepaald credible ;). Stuk voor stuk allemaal beweringen en (subjectieve) meningen van jou.
Waarom zouden wij je moeten geloven?
Omdat je dagelijks met PC's werken, dus je zal wel meteen verstand ervan moeten hebben?
Dat je em zelf hebt betekend direct dat dit het beste scherm ever is? Nee.
Beste scherm ooit gezien? Misschien heb je wel een kortzichtige blik en kijk je naar andere zaken bij een scherm als de TS.
etc etc. (nofi ;))

Tuurlijk mag je je mening geven over een bepaald scherm, daar is de TS zeker bij gebaat denk ik, maar direct dergelijke beweringen erbij plakken gaat me net iets te ver :P

oke, je heb ook wel gellijk.
kbedoelde het goed, maar ik reageer normaal nooit op deze site.
maar bedankt voor de uitleg, kzou er voortaan erg in houden.

oja en dat laatste stukhe was niet voor jou bedoeld |( quote:
masteraad schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:49:
[...]

(hou jij gewoon ff je kop noob?, was voor lupo bedoeld.

sorrie, ging verkeerd denk ik

Verwijderd

LuPo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:03:
[...]

8)7

Sorry, ik wist niet dat je zo snel aangebrand was. Eerlijk gezegd ben ik niet echt gediend van zulke taal. Doe ik je iets aan ofzo?

Maar ik ben het met Yellowneck eens voor wat betreft de inhoud van jouw post. Je redeneert alleen maar vanuit jezelf. Dat is dus jouw mening. Prima, die mag je hebben, maar je moet niet jouw mening presenteren als een feit. En dat is nou net precies wat je juist wél doet. Maargoed, genoeg hierover. Ik denk dat het al wel duidelijk is en zo niet dan moet je de post hierboven nog maar even doorlezen.

[...]

Ik zie dat je in zo ongeveer elke post hier op het GoT 'de groeten' doet (in welke vorm dan ook). Dat is niet nodig, users doen hier permanent elkaar de groeten met elke post. Lees de FAQ anders nog even op je gemak na.
sorrie, bedoelde het niet zo

Ben ook niet boos en nu na de uitleg begrijp ik deze forum ook beter, wist niet echt wat ik verkeerd schreef.
maar ik bedoelde het niet als een feit, maar mijn ervaring met dat scherm. klopt, bedankt dat je me er gewoon even op wijs...Yellowneck heeft ook gellijk en ben ook blij dat hij mij er even duidenlijk op wijs,
weet ik dat ook gellijk voor de volgende keer.

van mij part even goeie vrienden

• LuPo
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:40:
[...]

sorrie, bedoelde het niet zo

Ben ook niet boos en nu na de uitleg begrijp ik deze forum ook beter, wist niet echt wat ik verkeerd schreef.
maar ik bedoelde het niet als een feit, maar mijn ervaring met dat scherm. klopt, bedankt dat je me er gewoon even op wijs...Yellowneck heeft ook gellijk en ben ook blij dat hij mij er even duidenlijk op wijs,
weet ik dat ook gellijk voor de volgende keer.

van mij part even goeie vrienden
Mooi dat je het hier nu beter snapt. Daar is het uiteindelijk allemaal om te doen. ;)

In het vervolg kun je prima je mening geven, maar vermeld dan ook even dat het jou mening is. Je kunt ook met feiten over de brug komen (bijv. dit scherm heeft een resolutie van 1920 bij 1080 terwijl dat andere scherm een resolutie heeft van 1024 bij 768). Vermeld dan ook altijd even de bron waar je je informatie vandaan hebt.

Wat mij betreft is de kous nu af en kunnen we weer ontopic in dit draadje. :)

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:38

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Beide TN-panelen aan de prijs te zien. Ik denk niet dat je echt verschil gaat zien in de beeldkwaliteit (dat de Benq een LED scherm is veranderd daar echt niets aan).

Persoonlijk zou ik dan gewoon voor de Samsung gaan om z'n uiterlijk en uiteraard de HDMI poort.

Verwijderd

je heb gellijk, even goeie vrienden voor de rest.
we zitten hier immers om mensen te helpen,
en niet om ruzie te zoeken toch?

maar ff nvraagje, heb je echt veel verstand van pc hardware?
misschien kun je iemand anders met een probleem uit de brand helpen,
ik weet het daar anders ook niet meer....

BSOD PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA

alvast bedankt

• mauricedb
Heb nu een paar uur de P2450H, en tot zover ben ik er zeer tevreden mee. Moest wel even de kleuren en instellingen naar eigen wens instellen (hij wordt erg fel geleverd), maar nu ik de instellingen ongeveer goed heb staan, kan de monitor mooie beelden tonen. :)

Tot zover ben ik er dus erg blij mee! :D

Verwijderd

mauricedb schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:25:
Heb nu een paar uur de P2450H, en tot zover ben ik er zeer tevreden mee. Moest wel even de kleuren en instellingen naar eigen wens instellen (hij wordt erg fel geleverd), maar nu ik de instellingen ongeveer goed heb staan, kan de monitor mooie beelden tonen. :)

Tot zover ben ik er dus erg blij mee! :D
Mooi om te horen en ik hoop dat je er lang plezier van blijft hebben

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:48
Ik kaap dit topic even schaamteloos;

Zelf twijfel ik ook tussen twee beeldschermen, niet qua merk etc, maar qua grootte en functionaliteit.

Ik heb de mogelijkheid om twee 24" schermen te plaatsen, of één 27".

Zoals gezegd maken de types niets uit, maar zoek ik puur argumenten voor beide opties. Series/films is geen argument, aangezien ik deze op mn tv kijk. Games, studie, browsen, etc, zijn dat wél.

Zelf neig ik naar een enkele 27", puur vanwege de grootte. Qua productiviteit lijken twee 24" schermen me echter handiger...

Wat zou u doen?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een 27" heeft gewoon dezelfde resolutie als de meeste 24" schermen (de 27" schermen uit de pricewatch dan toch). Dus 2x24" krijg je veel meer op als die 27". Ik probeer meestal de kleinste diagonaal bij een bepaalde resolutie te kopen. Dan heb je toch die resolutie en ben je dikwijls goedkoper uit. Al heb je wel <24" met een hogere resolutie zoals: http://tweakers.net/price...ZR7UfbZl19X6kgcqluFKef8Aw

Hoger als 24" zou ik naar 30" gaan kijken. Maar dat is wat ik zou doen. En die staan nu nog met een hoge prijs te koop.

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zat ook te kijken naar een nieuwe monitor, ben benieuwd wat jullie van deze vinden:
pricewatch: Samsung Syncmaster T240HD

Of de niet-HD versie (50 euro cheaper):
productreview: Samsung Syncmaster T240 review door Stevie-P

The T240 does not seem to have an option to display a 16:9 image with 1:1 pixel mapping (with the black bars across the top and bottom of the screen), whereas the T240HD does. This will result in games that display at 16:9 appearing stretched vertically on the T240.

[edit]
Of zoiets als deze, iets nieuwer:
productreview: Samsung Syncmaster XL2370 review door Verwijderd

[ Voor 37% gewijzigd door marshallq op 25-01-2010 20:41 ]

• Toffei
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
Ah ik ben zelf ook opzoek, weet het echt niet meer gewoon!
ik wil 1920x1200, maar zit met hetzelfde probleem dat daar geen nieuwere modellen van zijn.
Heb zelf al een 32inch 16:9 tv op me kamer hangen die al mijn series/films draait. Vandaar dat ik graag 1200 wil.
Maar kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de nieuwe modellen die allemaal 1080 zijn en de oudere 1200 bijv. de 2433bw? Is het nog slim om zo'n oudere te kopen?
Pagina: 1