Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag die ik hier waarschijnlijk wel beantwoord kan krijgen. Natuurlijk heb ik al het e.e.a. gelezen maar er zijn zoveel soorten en merken van apparatuur dat ik het toch maar weer vraag.

In dit draadje was ik nog zoekende in mediacenter richting... Nu richt ik me meer op een media player. Reden hiervoor is dat ik mijn digitale content wil kunnen bekijken op TV; dus foto's, video's en gedownloade films. Het kunnen opnemen van programma's en internet op TV (wat ik eerst ook nog wilde) laat ik bij deze schieten.

Ik zoek dus een mediaplayer die foto's kan tonen, films etc. kan afspelen, een harde schijf intern heeft om de content op te bewaren en die via een netwerkkabel (cat5e / RJ45) te benaderen is. Als ik dan met mijn PC (elders in de woning) een film heb gedownload of wanneer ik foto's heb, dan wil ik ze via het netwerk op die mediaplayer zetten. Op die manier kan ik hem naast de TV laten staan en bedraad laten op de HDMI aansluiting.

Volgens mij is het eigenlijk de bedoeling om een mediaplayer via USB aan te sluiten op de PC om zo de content over te dragen. Tenminste dat idee heb ik altijd gehad. Als het via het netwerk kan is dat veel praktischer. Zal wel wat langer duren enk ik maar ik heb ook geen haast ;)

Wat er verder aan handigheden in een mediaplayer kunnen zitten zegt me niet zoveel. Bijvoorbeeld HD afpelen: mijn TV is HD ready... ? Geen idee wat ik daar mee moet.

Het netwerk is overigens niks meer dan mijn pc en de mediaplayer via een experia box van KPN. (De Siemens variant). Heeft iemend reden om aan te nemen dat dit niet zal werken?

Alvast bedankt voor de reacties.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:08
Tja, een willekeurige Mediaspeler is hetgeen dat je wilt, maar wat voor content is het dan? Je hebt toestellen die super gemakkelijk zijn,maar een beperkt aantal codec's heeft , en je hebt toestellen die heel uitgebreid zijn ( bv NMT's ) maar meestal nog een "work in progress" zijn.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je hebt de lawine van mediaspelers van het laatste jaar gemist of zo? :)

Kijk even in de pricewatch naar de categorie Mediaspelers en leef je uit zou ik zeggen. :P

Je eisen zijn zo laag, dat je daar zeker en vast iets vind dat bij je past.
Tweakers.net heeft er ook een aantal gereviewed, die kan je vinden via de Frontpage...

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik heb inderdaad in de pricewatch gekeken.

Deze bevalt mij qua specs wel.

De contant waar ik het over heb is simpel, DVD's (VOB / ISO) en DIVX moet minimaal kunnen. En verder... geen idee. Ik stel maar even een "wellicht domme vraag".

Zijn er ook mediaspelers die, omdat ze toch via het netwerk met internet verbonden zijn, ook internet op de TV Kunnen toveren? Eventueel met een draadloos toetenbord via de USB ingang?

• tomtom66
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
Hallo Aerdvark..

Is de Azbox Premium HD niets voor je ?
Het is een full HD sat decoder waar je een hard disk kunt inbouwen of aansluiten via usb, er kan een kabel ontvanger bij geplaatst worden.
Ook heb je de mogelijkheid om er mee op het net op te gaan voor bv youtube.
Hij speelt (bijna) alle mediabestanden af neemt films op en is heel makkelijk door de pc te benaderen.

Ik heb er zelf 1 en ben er zeer tevreden over.
Wil binnenkort zijn kleine broertje kopen en als mediaplayer gebruiken in de kamer.

Hoop dat je hier wat aan hebt

Greetzzz TomTom