Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laatste post

Pagina: 1
Acties:
  • 477 views

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:44

sanzut

It's always christmas time

Topicstarter
Hoi,

Misschien een waardevolle toevoeging. Er is al een icon om aan te geven welke berichten van een gebookmarkt topic je nog niet hebt gelezen (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/bookmark_message_new.gif vs Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/bookmark_message.gif), en 'Laatste pagina' knop, maar er is geen manier om via je GOT bookmarks, of browser bookmarks direct naar het eerste ongelezen bericht te gaan.

Ik volg een aantal topics waar niet vaak wat in wordt gepost, als ik dan het nieuwe bericht wil lezen moet ik eerst handmatig naar beneden scrollen. Een mogelijke oplossing zou bijvoorbeeld een #unread-anchor kunnen zijn, zodat je direct naar het eerste ongelezen bericht komt, zonder scrollen?

Ik vermoed dat er meerdere mensen zijn die hier dankbaar gebruik van zouden maken.

gr Sander

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan dat toch in je voorkeuren aangeven? :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SWu8quiegTOkNNfKXTZ2PbRh/full.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door anandus op 10-01-2010 16:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:22

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

anandus schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:02:
Je kan dat toch in je voorkeuren aangeven? :)

Edit:
[afbeelding]
Dat is de laatste pagina, TS wilt naar de laatste post in een topic.

Eventueel een workaround zou zijn je sessie te resetten en dan ga je met de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_off.gif-knop (staat voor elk topic in de topiclisting per forum) naar de laatste post in elk topic. Enig nadeel is dat je dit voor alle topics doet op het forum en je dit niet kan terugdraaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Glaanie op 10-01-2010 16:11 ]

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
sanzut schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:01:
Ik vermoed dat er meerdere mensen zijn die hier dankbaar gebruik van zouden maken.

gr Sander
Check! In het bookmarksoverzicht een manier om meteen naar de eerste ongelezen post te springen is ook hier zeer wenselijk! Hoe vaak ik wel niet de laatste pagina (default) open, om dan te moeten scrollen, vreselijk..mijn left-right instellingen van het 4d-scrollwiel op mijn muis zijn dan ook gemapt naar home/end, om het ietsje makkelijker te maken. Maar dat werkt weer niet goed bij topics met snelle doorloop.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:45
Ben er laatst achtergekomen dat dit al kan ! gewoon in het overzicht op de datum/tijd (laatste kolom) klikken en voila !

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je hebt een aantal mogelijkheden om binnen een topic naar een bepaalde post te springen:
[ul]
• Eerste pagina: gewoon klikken op de topictitel
• Een specifieke pagina: de selectbox gebruiken om het paginanummer te selecteren
• Op de timestamp klikken achter een post: ga je naar de allerlaatste post
• Op het folder-ikoontje klikken vóór de titel: naar de eerste post van jouw sessie

Ik zelf gebruik altijd de laatste optie. Maak intensief van het resetten van je sessietijd en daarmee blijf je altijd op-to-date. Je meot zorgen dat als je GoT bezoekt, je even je post history en/of bookmarks naloopt. Dan heb je alle topics afgehandeld sinds je vorige bezoek. Ben je dan klaar met dat lezen, reset je de sessietijd. De volgende keer dat je GoT bezoekt, zie je alle posts die nieuw zijn sinds die sessie-reset :)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
MEN-O schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:17:
Ben er laatst achtergekomen dat dit al kan ! gewoon in het overzicht op de datum/tijd (laatste kolom) klikken en voila !
Goed lezen. De TS bedoelt iets heel anders!
sanzut schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:01:
[...]maar er is geen manier om via je GOT bookmarks, of browser bookmarks direct naar het eerste ongelezen bericht te gaan.
En ik wil me hierbij ook aansluiten voor een dergelijke feature. Vaak wil je gewoon weer beginnen met lezen op het punt waar nieuwe posts bij zijn geplaatst om weer snel 'up-to-date' te geraken.
mithras schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:24:
[ul]
• Op het folder-ikoontje klikken vóór de titel: naar de eerste post van jouw sessie

Ik zelf gebruik altijd de laatste optie. Maak intensief van het resetten van je sessietijd en daarmee blijf je altijd op-to-date. Je meot zorgen dat als je GoT bezoekt, je even je post history en/of bookmarks naloopt. Dan heb je alle topics afgehandeld sinds je vorige bezoek. Ben je dan klaar met dat lezen, reset je de sessietijd. De volgende keer dat je GoT bezoekt, zie je alle posts die nieuw zijn sinds die sessie-reset :)
Dat lijkt er al op, maar kan dit niet gewoon zonder sessie reset; dus gewoon springen naar de post met het eerste ongelezen bericht zoals je dat in je huidige sessie hebt? Lijkt mij een stuk intuïtiever, sneller en duidelijker.

[ Voor 42% gewijzigd door gertvdijk op 10-01-2010 16:28 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• sanzut

sanzut

Topicstarter
Fijn om te horen dat er meer geïnteresseerden zijn :)
Nu hopen dat een van onze lieve devvers dit topic ook onder ogen krijgt;)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
gertvdijk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:26:
[...]

Dat lijkt er al op, maar kan dit niet gewoon zonder sessie reset; dus gewoon springen naar de post met het eerste ongelezen bericht zoals je dat in je huidige sessie hebt? Lijkt mij een stuk intuïtiever, sneller en duidelijker.
Hoe weet je anders wat je eerst ongelezen bericht is :? Dat werkt altijd met je sessietijd.

Je eerst ongelezen bericht wordt bepaald adhv de sessietijd. Het resetten is een hulpmiddel, resetten gaat ook automatisch na 5 (?) minuten geloof ik. Het is gewoon een handig hulpmiddel, maar niet nodig voor de functionaliteit die jij wil. Die bestaat al namelijk binnen GoT (die mapjes).
Wat betreft de anchor voor een bookmark buiten GoT, daar werken die mapjes natuurlijk niet :)

[ Voor 7% gewijzigd door mithras op 10-01-2010 19:38 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 23:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
gertvdijk schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:26:
[...]

Goed lezen. De TS bedoelt iets heel anders!

[...]

En ik wil me hierbij ook aansluiten voor een dergelijke feature. Vaak wil je gewoon weer beginnen met lezen op het punt waar nieuwe posts bij zijn geplaatst om weer snel 'up-to-date' te geraken.

[...]

Over de nieuwe posts markering: \[BUG?] Nieuwe posts icon
Conclusie: Status bijhouden van gelezen posts is geen doen.

Om binnen je got-bookmarks naar het eerste bericht sinds je laatste sessie te gaan, klik inderdaad op het mapje. (Sessietijd is 15 minuten.)

Over een anchor die standaard naar de eerste ongelezen post linkt: dit is technisch niet mogelijk. Een anchor linkt namelijk naar een locatie op een gegeven pagina, maar hoe weet je in de eerste plaats op welke pagina van het topic je moet wezen? Dit hoeft namelijk niet de laatste pagina te zijn. Wat eventueel wel mogelijk is, is /last te vervangen door bijvoorbeeld /new welke dan door got automatisch wordt herschreven naar de juiste link. Ik verwacht dat dat voor de t.net devvers ook eenvoudig te maken is. Daarmee zou je dan ook met een externe bookmark rechtstreeks naar de eerste nieuwe post kunnen springen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• sanzut

sanzut

Topicstarter
In dat andere topic wordt gesproken over serverside opslag, maar voor een dergelijke feature die je waarschijnlijk maar op enkele pc's wil gebruiken(daar staan immers ook alleen je bookmarks op, is client sided misschien ook een optie, bijvoorbeeld via cookies?

Hierbij dan natuurlijk wel van een beperkt aantal topics, bijvoorbeeld die in GOT bookmarks staan, of die je handmatig een ander kenmerk/vinkje geeft.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

cookies zijn beperkt qua opslag, dus dat gaat hem niet worden ;)

Anyways, ik denk dat alle antwoorden wel zo'n beetje zijn gegeven, en de huidige functionaliteit voldoet (met onze middelen en niet +10 Xeon servers) voldoende :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.