Magnetron invloed op wifi?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:50
He mensen, ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik de magnetron aan doe de snelheid van de Wifi compleet inzakt.

In windows zie ik dan 54Mbps staan en valt naar 1.0 Mbps gevolg geen snelheid en verbinding meer met internet. Combi/Oven is net een 3/4 jaar oud (Siemens) zit achter de aardlek en heeft een aparte groep. Wifi is de WRT54GL met custom DD WRT firmware.

Moet ik me een beetje zorgen maken of de combi oven eventueel defect is?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:16

allure

Titaan fase 2/3

De magnetron stoort WIFI wel degelijk dus die is niet stuk...

[ Voor 8% gewijzigd door allure op 10-01-2010 15:54 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zit allebei op 2,4Ghz dus het kan storen ja, maar volgens mij hoort dat niet te kunnen.

Zou goed kunnen dat je magnetron 'lek' is

Verwijderd

Nee dat hoef je niet.

Wifi en de magnetron werken beide op 2,4(5)GHZ. en jou magnetron heeft een straalbuis van een dikke 900 watt. Daar lekt altijd wel een kleine beetje van weg(enkele watts) wat je wifi kan storen. Je wifi signaal is maar enkele mW`s sterk dat is zo verstoord.

De deur/sluiting/glas/rooster achter glas/behuizing van je magnetron is onbeschadigd? Zo niet dan is er iets aan de hand en lekt er iets meer weg als een paar wat en heb je een potentieel gevaarlijk situatie.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 15:56 ]

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Er komt veel relatief straling uit de magnetron, ten opzichte van je wifi signaal, ondanks de bescherming. En die straling zit toevallig op de 2,4 GHZ band, waar ook je wifi op zit.

Dus het is heel goed mogelijk dat de magnetron je wifi verstoort.

[ Voor 9% gewijzigd door MadDonkey op 10-01-2010 15:56 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
Magnetron beinvloed Wireless verkeer? 1ste hit met de search..

Het antwoord is al gegeven, magnetron stoort inderdaad. Het kan zijn dat een ander merk/type minder stoort, maar dat is een kwestie van trial and error. Lijkt me niet dat je daaraan gaat beginnen.

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:50
wist dat het op de zelfde freq zat maar vond het eigenlijk een beetje gevaarlijk idee dat mijn wifi er last van had. Ik zal even nagaan wat er aan waardes mag "lekken" en dan even een meting doen of dit de grens overschrijdt.

tnx voor jullie reakties

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 00:23
Ik zou even testen of je magnetron niet teveel radiogolven lekt, het zou immers een afgeschermde kooi moeten zijn (Faraday). 800 Watt aan straling is natuurlijk heel wat anders dan die paar mW (Waar sommige mensen al over klagen m.b.t gezondheidsrisico's).

My favorite programming language is solder.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-03 14:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

en hoe wil je dat testen dan :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zoals ik ook in die andere thread had geplaatst: mijn specifieke magnetron stoorde eigenlijk alleen als ik mijn laptop erbovenop zette.

Naar mijn mening hoort een magnetron goed afgeschermd te zijn en waneer hij op redelijke afstand van je WiFi-apparatuur staat (dus in de keuken terwijl jij in de woonkamer bezig bent), dan zou hij, wederom naar mijn mening, niet moeten storen.

Het gezondheidsgevaar zal zeer beperkt zijn, maar ik vind het gewoon geen deugdelijke werking van de magnetron als hij zo "lekt".

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Frank J. schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:07:
wist dat het op de zelfde freq zat maar vond het eigenlijk een beetje gevaarlijk idee dat mijn wifi er last van had. Ik zal even nagaan wat er aan waardes mag "lekken" en dan even een meting doen of dit de grens overschrijdt.

tnx voor jullie reakties
Elk apparaat op 2.4Ghz stoort de ander.. je magentron is net zo gevaarlijk als je draadloze router.
Net zo gevaarlijk als je draadloze koptelefoon, je dect telefoon en je laptop.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-03 08:30
job schreef op zondag 10 januari 2010 @ 16:47:
[...]

Elk apparaat op 2.4Ghz stoort de ander.. je magentron is net zo gevaarlijk als je draadloze router.
Net zo gevaarlijk als je draadloze koptelefoon, je dect telefoon en je laptop.
En niet te vergeten de babyfoon, ik heb laatst de hp laptop van mijn collega verschillende keren thuis gehad omdat s'avonds na 20:00 het internet het niet meer deed, eerst alle drivers geupdated en toen dat ook niet hielp vista er maar opnieuw op en dan zonder alle meuk van hp. Bij mij thuis heeft hij toen 2 dagen onafgebroken aan het internet gehangen, ik dus tevreden dat ding terug brengen, s'avonds telefoon: hij is er weer mee opgehouden, bleek dat hun dochter altijd om 20:00 op bed ging en dan pas de babyfoon ingeschakeld werd (een hele luxe met beeld). De collega kwam er eigenlijk zelf achter, als er geen draadloos nerwerk beschikbaar was, en hij op zoeken klikte stoorde de babyfoon, maar toen waren we al bijna een maand verder.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
je magentron is net zo gevaarlijk als je draadloze router.
Lijkt me niet: zonder problemen leg ik mijn hoofd bovenop mijn router...minimale output. Maar ik ga echt geen folie voor de deurmagneetjes houden, mijn kop in de magnetron steken en dan op de snel-ontdooi-knop rammen, hoor. 800 Watt is behoorlijk veel.

De magnetron is niet voor niets afgeschermd.

• job

job

Oke, oke.. Het bedienen en gebruiken van de magnetron is net zo gevaarlijk als naast een router staan.
:P

[ Voor 6% gewijzigd door job op 11-01-2010 22:21 ]

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je wifi op een ander kanaal zetten wil de ergste pijn nog wel eens verzachten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48
Ik heb het voor de grap net eens getest maar het maakt bij mij voor het wifi signaal niets uit of ik nu wel of niet de magnetron aan heb staan, zelfs aan zwakke signalen van een vijftal accesspoints bij in de buurt verandert er niets. Een werkende magnetron zou het wifi signaal dus niet noemenswaardig moeten verstoren.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

kwiebus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:28:
Ik heb het voor de grap net eens getest maar het maakt bij mij voor het wifi signaal niets uit of ik nu wel of niet de magnetron aan heb staan, zelfs aan zwakke signalen van een vijftal accesspoints bij in de buurt verandert er niets. Een werkende magnetron zou het wifi signaal dus niet noemenswaardig moeten verstoren.
Je kan je eigen situatie niet zomaar extrapoleren. De boel zou elkaar nooit moeten storen, maar er is al lang bekend dat er veel brakke apparatuur op de markt is die er wel degelijk last van heeft.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• job

job

CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:47:
[...]

Je kan je eigen situatie niet zomaar extrapoleren. De boel zou elkaar nooit moeten storen, maar er is al lang bekend dat er veel brakke apparatuur op de markt is die er wel degelijk last van heeft.
Inderdaad. Hier bij mij stoort de magnetron wel degelijk op het daadloze netwerk.
Ben ik via mijn airport express muziek aan streamen en zet ik mijn cheape magnetron aan dan valt mijn muziek uit.

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:47:
De boel zou elkaar nooit moeten storen, maar er is al lang bekend dat er veel brakke apparatuur op de markt is die er wel degelijk last van heeft.
Gelukkig is dat bij mijn Miele wel goed in orde. De Grundig SonoClock Web staat recht tegenover de magnetron (+/- 1m afstand) en de (web)radio blijft het perfect doen als ik de magnetron aan zet...

Alleen moet ik de radio wel een flink stuk harder zetten i.v.m. het geluid van de ventilator.... :)

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 21:08
Toch zou ik een siemens magnetron ook niet per definitie brak willen noemen. Onze 15 jaar oude 1000W whirlpool daarentegen...

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1