Ipod touch verbinden met MBP over 802.1x WEP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeerkatMayor
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ik zit al een tijdje met een probleem.
Mijn ipod (touch, 2g) kan m'n mbp niet vinden over wifi. Het gaat om het netwerk van de ut, dat beveiligd is met 802.1x WEP. Ik kan met het netwerk verbinden, maar als ik dan met b.v. de remote app probeer om met m'n itunes library te verbinden, dan kan deze niet gevonden worden. Zo is het ook met alle andere apps die met m'n computer verbinden via wifi

Nu kan ik natuurlijk wel gewoon op m'n MBP een eigen draadloos netwerk aanmaken, maar als ik niet verbonden ben met ethernet, heb ik dan dus geen internet.
Weet iemand heel toevallig of er iets in te stellen is waardoor ik gewoon via het ut-wifi met m'n mbp kan verbinden?

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien handig om ook even Tethering maar dan andersom? te lezen, en daar in door te gaan ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeerkatMayor
  • Niet online
hmm... het probleem in dat topic is toch anders. Ik kan namelijk wel met beiden op het netwerk, maar op een of andere manier 'zien' ze elkaar niet...

of bedoelde je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is dat ik dacht dat je je MBP een wireless verbinding opzetten en dan verbond met je touch, maar in jou geval zit er nog een router/accesspoint tussen, controleer of de uitgedeelde IP's wel in dezelfde range zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeerkatMayor
  • Niet online
hmm.. t zijn (natuurlijk) we twee verschillende IP's, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten of ze in 'dezelfde range' zitten... hoe valt dit te controleren?

verder verschilt de router... tenminste, de code achter 'router' is anders.

is dat misschien het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als ze in dezelfde range zitten dan zou je iPod Touch 192.168.1.14 moeten hebben (bijvoorbeeld) en je MBP 192.168.1.28, de eerste 3 cijfers voor de punten hetzelfde en alleen de laatste anders.

Ze moeten wel in hetzelfde draadloze netwerk zitten om onderandere in dezelfde IP-range te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:01
Hoe bedoel je de code achter de router is anders? En post beide ip instellingen is hier (ip, netmask, gateway, dns).

Je moet beide apparaten wel op dezelfde router aanmelden anders gaat het sowieso niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeerkatMayor
  • Niet online
ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of je wel zelf kan kiezen op welke router je aanmeld, maar hier zijn de gegevens:

iTouch:
IP:130.89.234.2
Subnetmasker: 255.255.240.0
Router: 130.89.224.1
DNS: 130.89.2.2, 130.89.2.3

MBP AirPort:
IP:130.89.224.163 (dit is wel een IP4-adres)
Router: 130.89.224.1
DNS: 130.89.2.2, 130.89.2.3

kunnen jullie hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Schnitzel schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:58:
iTouch:
IP:130.89.234.2

MBP
IP:130.89.224.163 (dit is wel een IP4-adres)
Volgens mij zijn het beide IP v4 adressen, maar dat maakt in het geheel niet uit. Overigens denk ik dat er een typo in zit (234 vs 224 - zie vetgedrukte cijfers). Mocht dit wel de realiteit zijn dan kan ik me indenken dat het niet werkt.
Verder ben ik geen Apple gebruiker, dus inhoudelijk kan ik er weinig aan toevoegen. Werkt het wel als je zelf een draadloze verbinding opzet met je MBP en je touch? In dat geval is het wellicht een issue in de beveiliging van de wifi van de UT?

[ Voor 23% gewijzigd door JvW op 10-01-2010 23:09 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeerkatMayor
  • Niet online
ik heb het even nagekeken, maar d'r zat geen typo in. is er een manier om hier wel dezelfde range van te maken?

Als ik een netwerk opzet met m'n MBP werkt het allemaal wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet zorgen dat je je iTouch en MBP alle netwerken waar ze toegang tot hebben laat vergeten die op dat moment in je buurt staan en vervolgens beide met dezelfde verbinding laten maken, dan maken ze dus verbinding met hetzelfde draadloze netwerk en dus dezelfde router en komen ze in dezelfde IP-range te liggen (het xxx.xxx.224.xxx gedeelte) en moeten ze elkaar wel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 08:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het subnetmasker is is 255.255.240.0 dus dat houdt in dat 130.89.234.X en 130.89.224.X weldgelijk in dezelfde range kunnen liggen. Ik heb echter op de Fontys altijd exact hetzeflde probleem, en volgens mij komt dat gewoon doordat er intern een heleboel poorten niet doorgestuurd worden. In andere woorden, al het verkeer tussen computers onderling intern lijkt altijd door een firewall te gaan waardoor je geen servers kunt draaien.

Op zich bij grote interne, publieke netwerken, zoals op scholen niet onverstandig, want de kans is altijd groot dat er mensen bij lopen met slechte bedoelingen. Op deze manier is iedereen vrij aardig beveiligd tegen dit soort zaken, maar het levert ook ongemakken op, zoals het niet werken van de Remote app.

[ Voor 26% gewijzigd door --MeAngry-- op 10-01-2010 23:34 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Dat is een probleem, inderdaad, ze zitten niet in hetzelfde subnet, wat je in feite niet een LAN verbinding, maar een WAN verbinding geeft (de grens is, zeker met uni netwerken, erg dun). Door het 240 subnetmask heb je 14-host grote netwerken met 16 netwerken in totaal over een hele 255-hoge lijn. Nou weet ik niet hoe die specifieke app functioneert, maar je zou een VPN kunnen overwegen tussen de twee apparaten, of een wat meer out-of-the box oplossing, hoewel ik betwijfel of itunes dat leuk gaat vinden.

Veruit het simpelste bij een dergelijke lokale tool is je eigen netwerkje: een router met accespoint. De router neemt dan een van de IP's, en geeft een 'keurig' 255.255.255.0 IP over DHCP met een zelf instelbare private IP regio zoals de 10.x.x.x of 192.168.x.x regio. Elke willekeurige router met een UPnP NAT functie zou simpel genoeg moeten zijn om te voorkomen dat de gebruiker veel moet gaan instellen aan portforwarding (mits de gebruiker zijn software UPnP gebruikt, uiteraard).
Pagina: 1