Tethering maar dan andersom?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 08:51
Is het mogelijk om de iphone de wifi verbinding van de MBP te laten gebruiken?
Vaak zit ik in hotels met wifi, waar je slechts 1 verbinding mee kan maken.
Nu dus de code gebruikt voor MBP en kan mijn iphone niet via wifi gebruiken.

Is het mogelijk om de Iphone via de usb kabel (oid) gebruik te laten maken van de verbinding die mijn MPB inmiddels heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zeker mogelijk. Je bent op zoek naar een manier om je MBP als wireless AP in te zetten, als ik het goed begrijp?

Zo ja, hier een leuke tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 08:51
thks, das een handige, maar zie dat je je MBP dan wel via een draadje moet verbinden. Dat is vaak niet mogelijk! Kan ik ook een wifi verbinding delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Die 2 verbindingen kun je toch Bridgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Als je Iphone gejailbreaked is zou je eens kunnen kijken naar PDAnet... Ik kan via dit tooltje een AdHoc netwerk Opzetten... en dan heb ik 2 richtingsverkeer...

Iphone ---> laptop
Laptop ----> Iphone.

Ik weet alleen niet wat je hier allemaal overheen kunt sturen. Tot nu toe is mij alles gelukt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Je moet ergens een verbinding hebben, en aangezien een WiFi kaart in principe maar één verbinding kan opzetten (als je met WiFi verbind met het hotel-net, kun je niet een 2e netwerk maken/verbinden om met je telefoon te delen), zul je via bluetooth of een kabeltje aan het werk moeten gaan. Activesync kan dit voor WiMo toestellen regelen, Nokia PC Suite kan dit, ik neem aan dat iTunes dit ook zou kunnen. Anders is er vast wel een of andere tool die dit kan bewerkstelligen, hoewel dit via een jailbreak zou moeten.

Tenzij je het via bleutooth doet, is een draadje je enige oplossing, gezien het feitelijk onmogelijk is om één NIC met meerdere W-Lans te connecten.

Misschien dat een secondaire USB of Expresscard W-Lan netwerkkaart een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzana
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-12-2022
Zomaar een gokje, maar zou je het MAC adres van je iPhone kunnen clonen op je MBP, om vervolgens op beide apparaten een normale wireless verbinding op te zetten naar het wifi netwerk?
Pagina: 1