Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226907

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een receiver waar ik een blu-ray speler en een Xbox360 kan aansluiten doormiddel van een HDMI kabel..

Ik ga er voorlopig 2 vloerspeakers op aansluiten (JBL CST55), maar in de toekomst wil ik wel gaan uitbreiden dus het moet wel een 5.1 receiver zijn..

Als een receiver HDMI out heeft heb ik dan alleen maar een HDMI kabel nodig vanuit de receiver naar de LCDtv of is dat verschillend bij iedere receiver met HDMI out (dit heeft namelijk wel mijn voorkeur)

Ik kom er zelf niet uit..

Ik heb al eens gekeken naar de: Harman Kardon AVR155, Onkyo TX SR607, Denon AVR1610

Welke zouden jullie nemen, mag ook een ander type of merk zijn

Mijn budget is 500,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:13
Tita14,

Zoals ik in je andere topic ook al zei: Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum.Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Ik heb daar ook gezegd dat je een shortlist moest hebben als je er niet uit kwam. Nu heb je wel een short-list, maar gewoon drie merken/types neer zetten voegt niets toe. Waarom heb je voor die drie receivers gekozen, wat zijn de voor- dan wel nadelen, enzovoort.

Ik laat het topic nu nog even open zodat je het aan kan passen, maar anders gaat ook dit topic weer op slot. Want met alle respect voldoe je nog steeds niet aan de eisen die worden gesteld in De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-07 13:59
In jou prijsklasse zou ik deze misschien ook even meenemen: http://www.whathifi.com/Review/Sony-STR-DH800/

Maar zoals Fear al zegt: Wat zijn je wensen? Bijv. hdmi-ingangen, upscaling, welke codecs, design etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 226907 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:14:
Als een receiver HDMI out heeft heb ik dan alleen maar een HDMI kabel nodig vanuit de receiver naar de LCDtv of is dat verschillend bij iedere receiver met HDMI out (dit heeft namelijk wel mijn voorkeur)
Elke receiver met HDMI ondersteund HDMI Switching. Dit houdt in dat alle apparaten met HDMI naar de receiver kunnen worden verbonden en dan met één HDMI kabel naar de tv. Echter wil het nog niet zeggen dat de receiver dan ook het audio deel uit het HDMI signaal kan halen, daarvoor heb je een receiver nodig met HDMI Processing.

Met HDMI Switching kan de receiver alleen schakelen tussen bronnen. Beeld en geluid worden dan naar de tv doorgestuurd. Voor geluid over de receiver moet je dan een extra kabel leggen. Dus bijvoorbeeld nog een extra optische kabel vanaf de gameconsole of DVD-speler.
Met HDMI Processing is dit niet nodig: de receiver haalt het audio deel vanaf het HDMI signaal. Het audio deel wordt over de speakers weergegven en het beeld wordt naar de tv gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat er mij vooral om dat ik mijn blu-ray speler en xbox360 beide via HDMI kan aansluiten en vanuit de receiver een HDMI kabel naar de LCDtv, dus niet nog extra kabels voor audio

Mijn wensen zijn een receiver te vinden waar ik met de huidige speakers (JBL CST 55) een leuk geluid krijg, en in de toekomst nog kan uitbreiden met meerdere speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:08
Je bent in ieder geval wat uitgebreider en duidelijker met je vraag dan in je vorige topic.

De drie receivers die jij noemt voldoen allemaal: ze hebben allemaal minimaal twee HDMI ingangen (voor jouw BD speler en Xbox) en een HDMI uitgang voor naar jouw tv. De HK heeft trouwens geen DTS-HD en Dolby True HD decoders, de overige twee wel. Ik zou toch eentje nemen met die alle geluidsformaten ondersteunt. Verder moet je beslissen welke je neemt op basis van de overige gewenste features en budget (voor max 500 Euro kun je wel leuke receivers halen) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 226907 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:37:
Mijn wensen zijn een receiver te vinden waar ik met de huidige speakers (JBL CST 55) een leuk geluid krijg, en in de toekomst nog kan uitbreiden met meerdere speakers
Die zijn allemaal geschikt. Weet je al welke speakers je eraan wilt hangen? Als je dat niet weet dan kan je beter de mooiste kiezen. Als je daarintegen weet welke speakers eraan komen te hangen (op lange termijn dan) dan kan je eens luisteren naar de verschillende receivers.

Maar qua noden voldoen ze allemaal wel. Alleen de HK heeft, zoals Abbandon zei, niet de laatste audio codecs wat imo wel doorweegt. Zeker met BR weergave.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:X

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 226907 op 11-01-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 226907 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:44:
Heb je misschien wat voorbeelden van receivers met HDMI processing :?
HDMI processing betekent: geluid van de HMDI kabel halen, verwerken en afspelen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus met de Onkyo TX SR607 en de Denon AVR 1610 heb ik alleen maar een HDMI kabel nodig naar de Lcd-tv zonder extra kabels voor de audio

Of misschien toch ff naar duitsland rijden voor de Deneon AVR1910 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 226907 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:59:
Dus met de Onkyo TX SR607 en de Denon AVR 1610 heb ik alleen maar een HDMI kabel nodig naar de Lcd-tv zonder extra kabels voor de audio

Of misschien toch ff naar duitsland rijden voor de Deneon AVR1910 ?
Leg nu eens in geuren en kleuren het volgende uit:
Wat is de hele bedoeling van dit topic?

Want naar mijn mening weet je geeneens wat voor eisen jij stelt aan de receiver. Noch heb ik de indruk dat jij onderzoek hebt gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 10-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 226907 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:44:
Heb je misschien wat voorbeelden van receivers met HDMI processing :?
Als je in de lijst de Harman Kardon AVR 155 vervangt voor de Harman Kardon AVR 255 heb je een receiver welke vergelijkbaar is met de andere twee merken. De AVR 255 heeft namelijk wel HDMI Processing.
Chevy454 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:47:
[...]HDMI processing betekent: geluid van de HMDI kabel halen, verwerken en afspelen.
Dat zeg ik: FeaR1986 in "Welke Receiver ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-03 22:45

gwxkil

|::::...

Zelf heb ik de pioneer vsx-919h-k besteld. Deze kan alles wat je ermee wil doen, en valt ruim binnen je budget. De pioneer heeft naar mijn idee een onovertroffen prijs/kwaliteit verhouding. (Voor eur 338 te koop bij central point)

http://www.bigpicturebigsound.com/Pioneer_VSX-919AH.shtml
http://www.whathifi.com/Review/Pioneer-VSX-919AH/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chevy454 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:03:
[...]

Leg nu eens in geuren en kleuren het volgende uit:
Wat is de hele bedoeling van dit topic?

Want naar mijn mening weet je geeneens wat voor eisen jij stelt aan de receiver. Noch heb ik de indruk dat jij onderzoek hebt gedaan.
De bedoeling is om een goeie receiver te vinden voor maximaal 500,- euro waar ik mijn blu-ray en xbox op kan aansluiten doormiddel van HDMI en dat ik vanuit de reciever maar een HDMI kabel nodig heb zonder extra kabels voor de audio...

En onderzoek is niet makkelijk als je nieuw bent op dit gebied en ook nog 2 kleine kinderen hebt en een vrouw die niet teveel speakers in huis wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Ben ik het mee eens.
Ik ben van plan om een nieuwe HD-TV te gaan kopen en ook een surround set.
Ik heb ook geen idee waar ik allemaal op moet gaan letten.
Wat ik weet is dat ik een FullHD TV ga halen (daarover geen probleem), daar ga ik een PS3 op aansluiten die ik voornamelijk voor films een streamen van m'n computer(s) gebruik, en in mindere mate voor games.
Ook heb ik een Wii die ik er op wil aansluiten.
Wat ik van een maatje heb begrepen is dat ik Dolby TrueHD moet nemen voor VET geluid (?).
Nu ben ik al naar meerdere winkels gegaan en op internet rondgekeken, maar de een zegt dit, de ander dat.
Het is natuurlijk altijd verschillend en afhankelijk aan wie je het vraagt.

Concrete vragen zijn dus;
- Waar moet je rekening mee houden bij het zoeken naar een goede versterker?
- Waar moet je op letten bij het uitzoeken van speakers en wat zijn goede merken?
- Hoeveel aansluitingen wil je hebben?
Budget kan altijd later nog bepaald worden.
Als je eerst weet wat je wilt, kan je later nog keuzes wegstrepen die buiten het budget vallen.
Daarom heb ik nog geen budget vastgesteld en ga ik eerst op zoek naar wat ik eigenlijk wil hebben.
Ik heb nu een paar setjes gezien (zowel met als zonder speakers) van Onkyo, HarmanKardon, Sony en Denon, maar ik word er ook nog niet veel wijzer van.
Wordt dus flink research doen.

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu ook een Harman Kardon AVR160 gezien bij besthomecinema, wat is nu het verschil tussen deze en de Harman Kardon AVR155

Moet ik bij de AVR160 ook bij HDMI out nog een extra kabel voor audio aansluiten zoals bij de AVR155 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 226907 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:22:
Ik heb nu ook een Harman Kardon AVR160 gezien bij besthomecinema, wat is nu het verschil tussen deze en de Harman Kardon AVR155

Moet ik bij de AVR160 ook bij HDMI out nog een extra kabel voor audio aansluiten zoals bij de AVR155 ?
Met alle respect: dit zijn weer dingen die met gemak zelf te vinden zijn. Zie wat ik hier heb gezegd.

Er zijn genoeg sites waar je specificaties kan vinden van de Harman Kardon AVR 160 en de Harman Kardon AVR 255. Zet deze naast elkaar en je weet het vershil. Als je iets van een term niet snapt mag je dat best hier vragen maar dit is te makkelijk.

En lees je wel wat er wordt gezegd? Er is al meerdere malen gezegd dat een receiver met HDMI Processing geen extra audio kabel nodig heeft en een receiver met HDMI Switching (of Pass Through) wel. Dus dit is met gemak zelf uit te zoeken.

Iets meer eigen inzet mag wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zeker via google gezocht naar specificaties over de AVR 160 maar ik kan niet vinden of hij HDMI processing heeft of niet..

Als je me nou eens verteld op welke sites ik dit wel kan terug vinden heb ik meer aan..

Pfff is niet makelijk om hier iets goed te doen krijg ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 226907 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:11:
Om hier iets goed te doen hebben we het volgende nodig
1 Duidelijke omschrijving probleem en situatie
2 Wat heb jezelf al gedaan qua onderzoek?
3 Waarom heb je bepaalde twijfels?
4 Waarom ben je toch voor die bepaalde optie gegaan?

Zoals je merkt: het is niet moeilijk hier op GoT. Alleen willen wij onze energie niet nodeloos verslinden als de topicstarter in kwestie zelf al geen moeite doet. Waarom zouden wij dan zelf moeite doen als jij al niet weet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yes, zelf gevonden de AVR160 heeft HDMI processing...

Toch heb ik nog een vraag..

Heeft iemand hier ervaring met de Harman Kardon AVR160 ik kan er namelijk niet veel reviews over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:X

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 226907 op 11-01-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 226907 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:11:
Ik heb zeker via google gezocht naar specificaties over de AVR 160 maar ik kan niet vinden of hij HDMI processing heeft of niet..

Als je me nou eens verteld op welke sites ik dit wel kan terug vinden heb ik meer aan..

Het is gewoon dat de inzet vanaf jouw kant heel erg ontbreekt. In je vorige topics al en nu probeer je er al heel makkelijk vanaf te komen. Je hebt het reeds gevonden, dus dat toont wel deels aan hoe goed je gezocht hebt.

Dus iets goed doen is hier niet zo moeilijk, je moet gewoon wat meer eigen onderzoek doen aangezien het hier geen standaard forum is waar je je vragen neer kan plempen en op antwoord wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, bedankt

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 226907 op 11-01-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Modbreak:Jij weet zeker niet dat wij als modjes de wijzigingen kunnen lezen van posts na een edit >:)

Dus daarop (wat anderen dus niet kunnen zien) reagerende:
Wat mijn situatie is maakt niets uit in dit verhaal. Ik houd me alleen aan de policy die hier geld en aan Het algemeen beleid. Met alle respect: als je alleen een vraag neer wilt zetten en wachten op antwoord zijn daar andere fora voor, op GoT werkt het (helaas voor sommgen) niet zo. Hier wordt verwacht dat je eerst eigen onderzoek doet en dan pas vragen post. En als het te veel werk is om op te zoeken op bijvoorbeeld de Harman Kardon AVR 160 beschikt over HDMI Processing dan zit je hier verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:34
Ik heb laatst de Onkyo 507 gekocht. Is een stuk onder je budget en voldoet voor zover ik het hier zo zie prima aan je eisen. Misschien waard om ook even naar te kijken.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:26:
[...]

Modbreak:Jij weet zeker niet dat wij als modjes de wijzigingen kunnen lezen van posts na een edit >:)

Dus daarop (wat anderen dus niet kunnen zien) reagerende:
Wat mijn situatie is maakt niets uit in dit verhaal. Ik houd me alleen aan de policy die hier geld en aan Het algemeen beleid. Met alle respect: als je alleen een vraag neer wilt zetten en wachten op antwoord zijn daar andere fora voor, op GoT werkt het (helaas voor sommgen) niet zo. Hier wordt verwacht dat je eerst eigen onderzoek doet en dan pas vragen post. En als het te veel werk is om op te zoeken op bijvoorbeeld de Harman Kardon AVR 160 beschikt over HDMI Processing dan zit je hier verkeerd...
*KNIP* zulke opmerkingen houdt je maar voor je...

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 12-01-2010 02:05 . Reden: Flame ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 226907 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:20:
[...]De reden van mijn wijziging is dat ik geen zin meer had om een reactie van jou terug te krijgen. Maar dat is helaas mislukt.
Dan stel ik voor dat je maar van dit forum weg blijft, want als dit het niveau wordt dan heb ik het een beetje met je gehad om eerlijk te zijn....

/done

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.