Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand hier weet of ik met de Auzen X-Fi Hometheater HD ook (EAX) games via HDMI met 6-channel PCM kan laten lopen? Ik heb nu zelf al een oude Creative X-Fi maar die heeft geen hdmi en output EAX/games gewoon over 3 anologe stekkers.

Heb HDMI nodig omdat ik op termijn de pricewatch: Onkyo HTX-22HD wil kopen en deze alleen HDMI input heeft (ja, ook coax/optical maar daar heb ik niets aan met games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

hoezo heb je niets aan coax / optical met games? en als ik het niet verkeerd heb, maakt (in windows teminste) de HDMI-out op je videokaart een tweede geluidskaart aan, waar je het geluid over laat lopen. Waardoor de EAX dus niet gebruikt wordt.

edit: of kon je niet op sommige kaarten, het geluid ook intern doorlussen? Ik weet alleen niet of dat 6 kanaals PCM is.

[ Voor 20% gewijzigd door M2M op 10-01-2010 12:09 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het kunnen proberen op mijn HD4890, maar volgens mij kan ik het geluid niet multichannel doorlussen van mijn xfi naar de videokaart. Optical/Coax heb ik niets aan omdat de xfi dan alleen 2-kanaals dolby uitstuurd. Dit zou wel werken met films etc. maar features zoals EAX (voor games) en CMSS3D (voor muziek) heb ik dan niets aan, omdat dit alleen op de analoge output werkt.

Edit: Blijkbaar niet: X-Fi audio in PCM over HDMI

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 12:20 ]