Toon posts:

ati 4770

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om mijn videokaart te vervangen.
Ik zou alleen willen weten of mijn voeding de nieuwe kaart
trekt. En of het zinvol genoeg is om te doen.

Mijn huidige systeem:

processor: AMD Athlon x2 240@ 2,8GHz
geheugen: 2 gb RAM DDR2
videokaart: x1950 pro
Voeding: Antec earthwatts 380 watt

Mijn videokaart zal ik eventueel willen vervangen. Ik zit te denken
aan een Ati 4770. Alleen moet ik dan mijn voeding vervangen en
ga ik er qua performence erg veel op vooruit?

Verwijderd

Ja, je zult er erg veel op vooruit gaan.
En ja, je voeding zal deze kaart gemakkelijk moeten trekken in combinatie met de rest van je systeem.

Edit:
Laat me nog even snel uitleggen. De x19xx serie is al een vrij verouderde kaart.
De 4770 is een stuk sneller, maar is daarnaast ook een stuk zuiniger omdat deze op 40nm is gebakken.
Daarom zal je voeding deze kaart ook moeten trekken.
Ik wil je nog wel aanraden om ook te kijken naar de 5750. Deze is weer een serie nieuwer. Deze heeft DX11, nog lager idle verbruik en daarnaast ook nog een stukje sneller. Enig minpuntje is dat je dan 2 tientjes meer betaald.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook even gekeken naar de ATI 5750 idd. Trekt mijn voeding deze kaart ook?
Ik neem aan van wel, omdat je zegt dat deze lager in verbruik is.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De 5750 en 4770 verbruiken ongeveer evenveel. Misschien minder in idle (als de kaart niks te doen heeft) maar het maximale verbruik (tijdens gamen o.i.d.) ligt ongeveer even hoog. Om precies te zijn, de TDP van een HD5750 is 86W en die van de 4770 is 80W. Je hebt verder ook een redelijk zuinige CPU dus dat trekt een 380W-voeding prima.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor hulp bij het uitkiezen van een videokaart (waar je op kunt/moet letten, waar info te vinden):
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Voor info over voedingen"
Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

Dit is gewoon een kwestie van twee dingen opzoeken: prestaties in *jouw* resolutie en applicaties van X1950 vs HD4770 vs HD5750 (kijk bijv op THG VGA charts), en vervolgens stroomverbruik van de kaarten opzoeken (daar ga je minstens twee verschillende reviews voor moeten bekijken gezien enorm leeftijdsgat tussen X1950 en HD4770). En dan zelf je conclusies trekken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.