Mivoc (luidsprekers) - Ervaringen en meningen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-06 02:16
Afbeeldingslocatie: http://www.hellsound.de/contents/media/l_mivoc-logo.png

Ooit hadden ze op de Conrad site Eltax luidsprekers staan, dit (goedkoop maar goed) merk is nu vervangen door het (voor mij althans) onbekende merk Mivoc. Net zo goedkoop als Eltax, maar ook net zo goed? Op dit forum kan ik maar erg weinig vinden over Mivoc luidsprekers. Op Wikipedia is geen pagina over Mivoc te vinden en www.mivoc.com geeft weliswaar een overzicht van hun speaker arsenaal maar reviews zijn nergens te vinden. Ik las een aantal berichten dat Mivoc onderdeel van JBL zou zijn, maar dit werd later ook weer tegengesproken. De website is in Duits dus zou het kunnen dat Mivoc een Duits merk is?

Wie heeft wat meer informatie over dit merk en mogelijk ook ervaringen met hun speakers?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12
Volgens mij stonden er 10 jaar geleden ook al Mivoc speakers in hun gidsen, ook ravemaster o.i.d. (discospeakers voor een tientje) komen daar vandaan dacht ik.
Volgens mij komt dat allemaal van een of andere OEM fabrikant vandaan, een beetje naar wens aanpassen, 're-branden' en verkopen via postorder gidsen. Bij Wehkamp kom je hetzelfde tegen met de naam Skytec.
Het zal ongetwijfeld leuk zijn voor het geld, maar ik zou eerder op eltax vertrouwen. Dat is nog in de winkel te vinden (megapool/it's/etc)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06 00:52
ik heb zelf een mivoc subwoofer (exacte type weet ik ff niet) maar ik vind de bouwkwaliteit beter als die van eltax.
ik heb namelijk 5 surround speakers van eltax (eltax universe).
het geluid vind ik ook goed te noemen, ik kan het niet vergelijken met mijn eltax speakers omdat dat dat geen sub's zijn.

als jij zelf eltax al als optie aanhoud, ga je zeker geen spijt krijgen van een product van mivoc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12
Vooral in oudere topics (2000-2005) worden mivoc subs wel eens besproken, kijk ook daar even rond. Meestal enkel de subs, zelden de main speakers, maar wellicht zit er wat tussen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nou ik zit een beetje speakers te zoeken in de prijs van ongeveer 200 euro. Ik heb mijn keuze al gelimiteerd tot de Eltax Concept 800 of de Mivoc SB210.
Specificaties Eltax Concept 800:
Vermogen 200 Watt RMS, 400 Watt Max. 4 - 8 Ohm
4-weg bas reflex systeem,
Woofer 1 x 250 mm + 1 x 200 mm
Midrange 130 mm
Tweeter 25 mm soft dome
Schroefaansluitingen
Frequentiebereik 40 - 20.000 Hz
Gevoeligheid 93 dB
Maten 1030x320x300 mm
Gewicht 15,5 Kg. (p. st.)
Specificaties Mivoc SB 210:
Vermogen 250 Watt RMS, 500 Watt Max. 4 Ohm
4-weg systeem,
Woofer 2 x 250 mm
Midrange 130 mm
Horn
Frequentiebereik 35 - 22.000 Hz
Gevoeligheid 93 dB
Maten 980x360x325 mm
Gewicht 23,8 Kg. (p. st.)
De prijs is op een tientje na zowat het zelfde, ze hebben beide zo hun voors en tegens. De Eltax heeft wel een leuke vorm, je ziet niet elke dag piramide vormige speakers bij iemand in de kamer. Daarentegen heeft deze speaker twee verschillende basunits (25 & 20cm). Wellicht heb ik het mis, maar is het niet zo dat met verschillende membraan oppervlakten je verschillende golven krijgt en daardoor verstoring krijgt in het muziek? Nog een minpunt tov de Mivoc is het gewicht. Daar zit toch een goede 8 kilo verschil in. Gewicht zegt iets over de dichtheid van de kast en de gebruikte materialen. In mijn mening is zwaarder altijd beter. Het voorkomt resonanties en een iets minder holle klank in de kast. Alhoewel dat laatste enigszins te verhelpen is met dempingsmateriaal.

Aan de andere kant heeft de Mivoc een hoorn. Hoorns zijn veel scheller dan tweeters. Maar dit is dan nog aan te passen door met de equalizer wat te spelen. De Mivoc gaat met z'n 35 hz net iets lager dan de Eltax.

Ik heb jaren ervaring met Eltax gehad en nooit klachten over gehad. Ooit had ik de Eltax Millennium 500 serie, beesten van speakers, en voor een iets minder langere tijd de Concept 400 gehad. Ook fijne speakers voor hun prijs. Ik ben niet zo het type die naar de winkel gaat om te luisteren, zo strikt nauwkeurig zijn mijn eisen ook weer niet. Over de Eltax Millennium 500 kon ik nog wel redelijk wat reviews vinden, maar over de Mivoc SB 210 dus niet. Het zou dus een gok zijn. Nou ja, officieel mag je spullen een aantal dagen op zicht hebben, dus als het echt nergens naar klinkt zou ik ze kunnen retourneren.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

ST10©DE

Dus.............

Snowwie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:17:
Nou ik zit een beetje speakers te zoeken in de prijs van ongeveer 2 bankjes.
Dat soort HK-opmerkingen mag je hier achterwege laten.

Mijn tip, zoek verder naar aanbiedingen. Zo kon je laast een paar mooie Wharfedales aanschaffen bij Correct voor 95 per stuk.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 10-01-2010 02:45 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Heb zelf ook een sub van Mivoc. Versterker, filters en afbouw zijn voor de prijs goed te noemen. Speakers heb ik nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het merk bestaat ook al wat langer dan ik had verwacht. Minstens vanaf 2001. Toen bood, aldus sommige bronnen hier Conrad deze speakers ook al aan. Ik denk toch dat ik die Mivoc's eens ga proberen. Als het echt belabberd is stuur ik ze gewoon retour. Een gokje moet je maar nemen zeg ik zo. Uiteraard kom ik dan in dit topic er op terug hoe ze klinken. Dan is er in elk geval alvast één review.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik kocht ooit via Conrad een Mitac subwoofer, de SW1000 a2, volgens opgave 150 watt. Weinig gebruikt en altijd licht belast geweest. Op gegeven moment was hij dood. Bij openschroeven bleek er een kleine 24 Volt/ 35 Watt trafo in te zijn (waarvan de primaire was onderbroken). Dus 100W RMS zou onmogelijk zijn geweest. Ook de twee afvlakelco's (die ook het pulsvermogen moeten leveren) waren belachelijk klein. Het schakelaartje voor on/off/auto was ook rotzooi (slechte kontakten). Kortom, afgezien van de 25 cm speaker die wél stevig was, allemaal bullshit. Jammer, want de in licht beuken uitgevoerde kubus was best mooi. Eltac wordt ook in Engeland al tientallen jaren verkocht maar heeft daar geen goede naam voor kwaliteit, meer lower-middle class.

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
Erratum: Ik vermeldde in het voorgaande stukje dat de Mivoc geen zekering had. Dit was een abuis, want hij heeft er wel eentje, geïntegreerd in de net-entree. Deze was echter heel gebleven. Ook vergat ik dat de secundaire 2x24V was. Is ook al zo lang geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik weet niet hoe het met het kant-en-klaar spul ervoor staat, maar weet wel dat hun DIY kits heel veel waar voor het geld leveren. Met name de XAW/XGH units zijn zeer mooi spul.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
De Mivoc SB 210 zijn eergisteren binnen gekomen. Ik moest eerst het één en het ander hier in huis aanpassen om de speakers op de juiste plaats neer te zetten.

Ik ben zeer te spreken over de geluidskwaliteit, maar ook over de afwerking van de behuizing. Het op een hoorn lijkende hogetonen speaker is niet eens een hoorn, maar een tweeter in een hoorn behuizing. Meevaller dus.

De lage tonen klinken ook verrukkelijk, maar gelukkig niet galmend. Dit probleem heb ik eerder wel gehad met de JBL Northridge ND-310 speakers. De dikte van het hout is vergelijkbaar met de Eltax Millennium serie. Waar die extra 8 kilo gewicht bij deze Mivoc's dan in zit is me niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk toch het feit dat de Mivoc 6 cm dieper is en de basspeakers een grotere magneet hebben. Alhoewel dat laatste kan ik (nog) niet bevestigen.

Voor de prijs (€ 210,- per paar) heb je in elk geval geweldige speakers die stevig kunnen spelen).

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
Ik heb nog een aanvulling voor het Mivoc SW1000-A2 verhaal. De cinch low-levelingangen zijn erg ongevoelig, zelfs als je de levelregelaar op max zet. Ik kan ze niet gebruiken voor de sub-uitgang van mijn Onkyo receiver; óf de uitgangsspanning van de Onkyo is te gering. Je kunt hem het beste bedrijven op de high-levelingangen en aansluiten op de luidsprekerklemmen van de versterker of receiver (parallel aan de hoofdluidsprekers) en het low-passfilter op de Mivoc op 40 HZ zetten. Dan komt er aardig wat bas uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
Snowwie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:03:Het op een hoorn lijkende hogetonen speaker is niet eens een hoorn, maar een tweeter in een hoorn behuizing. Meevaller dus.
:? :? :?
Wat bedoel je hiermee? :)

Kun je overigens bekijken (of wellicht beluisteren) of het een 3-weg, 3,5-weg of 4-weg is? Ik vertrouw/geloof het niet helemaal dat het echt een vierweg is namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat hij doelt op het feit dat er geen piezo tweetertje in zit ;) Volgens de mivoc website is ie gewoon 3-weg.

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 23-01-2010 15:15 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azbest
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 20:01
Mivoc produceert voornamelijk redelijke tot erg goede basluidspreker-units, bij het midden/hoog segment is de keuze redelijk maar niet echt bijzonder te noemen.
Ik weet in ieder geval dat Mivoc vaak niet hun duurste luidsprekers-units in de kant en klare luidsprekersystemen zetten. Daarvoor moet je zelf gaan knutselen met losse onderdelen.

Daarnaast nog een belangrijker element, het filter. Onderdelen voor een passief filter (zoals die in bijna alle luidsprekers te vinden zijn) zijn nogal duur. Hier wordt dan ook dikwijls bezuinigd en dat hoor je terug.

Mijn advies, koop niet nieuw maar 2ehands. Zoek op zelfbouw of een bekend merk die zijn eigen luidspreker-units fabriceert zoals Visaton.
Bekijk dit maar eens: http://link.marktplaats.nl/312040742

Die zijn tenminste proper ontworpen en getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tris123
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
@ Snowwie

Hoi Snowwie,

Het is heel toevallig, want ik heb de Mivoc SB 210 ook net gekocht (15-01-2010 waren ze binnen). ik heb ze bij conrad besteld voor 210 euro per paar en daarbij heb nog voor 14.10 euro aan luidspreker snoer bij gekocht.

Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van deze speakers, zowel van het geluid als van de behuizing en nog mooi afgewerkt ook! Wat ook vaak het geval is bij speakers is dat ze niet mooi strak zijn, maar deze speaker zijn bij mij al helemaal top bij +0 Db van laag, midden en hoog! zoals jij al eerder zij galmen de bassen gelukkig niet zoals bij veel speaker setjes het geval is. Ook ben ik zeer te spreken over het midden en hoog weergave, voor dat ik deze speakers ging kopen wist ik al dat het geen piezo hoorn tweeter was, anders had ik ze niet eens gekocht!

de bassen zijn gewoon echt goed, niet te zacht en niet te hard. Ik ben ong. 2 weken bezig geweest met het beoordelen van deze speakers, daarbij heb ik van allerlei muziek soorten getest van klassiek to hiphop, alles klinkt er goed op en zijn dus niet speciaal voor een bepaald soort muziek gemaakt.

Ik raad echt iedereen aan die speakers willen kopen deze te nemen mits ze de ruimte er niet voor hebben, want ze zijn echt heel groot namenlijk 1 meter hoog en ze hebben een inhoud van 112 Liter!

Als iemand interesse heeft, ik heb een ook een review geschreven op de conrad site bij de Mivoc SB 210 beuken al staat daar niet veel meer dan wat ik hier geschreven heb.

Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik kan me geheel aansluiten met de ervaringen van tris123. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 14:19
Zo sinds kort de mivoc sb208 speakers in huis. Het broertje van de sb210.

Mijn ervaring tot nu toe is verassend goed te noemen! Voor dit geld vind je volgens mij niet veel beter.
Ik was in het begin een beetje huiverig,maar voor het geld hoef je het niet te doen.

De speakers blinken vooral uit in de laagweergave, dit klinkt gewoon erg lekker strak en gecontroleerd.
Geen galmende behuizing ongelooflijk goed afgewerkt voor de prijs.
Waar de speaker wel tekort springt persoonlijk is het hoog. Dit kan zo af en toe wel iets schel overkomen.

Al met al een zeer goede speaker met een kromme prijsverhouding!Erg veel bang for bucks.

Voor de mensen die het afvragen, ik betaalde 61.99€ per speaker. Dit is wel voor de walnoot versie. de andere kleuren kosten 74.99€ per speaker. alsnog het geld waard.

Eventueel wil ik nog een foto maken van de speaker als daar vraag naar is.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Volgens mij zijn de Mivoc sb208 serie vergelijkbaar met de Eltax Concept 400 serie.

@Dark Master: een paar foto's van jouw setup zou ik wel even willen zien . :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 14:19
Bij deze de foto's dan maar.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1zyzbbk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2a9bsy8.jpg

Zeer degelijke speakers voor een zeer lage prijs.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ja, zeer mooi afgewerkte luidsprekers.

En lekker oldskool kleurtjeh :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowwie
Snowwie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:03:
De Mivoc SB 210 zijn eergisteren binnen gekomen. Ik moest eerst het één en het ander hier in huis aanpassen om de speakers op de juiste plaats neer te zetten.
^^schopje, blast from the past ;)

Wow, ik heb me altijd al afgevraagd hoe lang ik deze speakers nu al heb, en heel toevallig kwam ik dit topic van mezelf tegen en hier zei ik dus dat ze zijn binnengekomen op 13 januari 2010. Dan heb ik die luidsprekers dus al meer dan 15 jaar in bezit. En wat het nu zo interessant maakt, ik heb de speakers uiteindelijk in de hoeken van mijn hobbykamer gezet, op plankjes (in de hoogte), omdat er geen ruimte was op de grond, en de speakers zijn ook nooit weer van hun plek geweest sindsdien. En de speakers zien er nog steeds als nieuw uit en qua geluid nog steeds niets te klagen.

Huidige situatie in 2025 (foto 0.6 wide angle).

klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/CLfgiLKIvBNlmz4MwMwSJQem.jpg

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1