Klopt.. Ik heb vanmiddag de BR5's gehoord, en zit net even de specificaties van de BR6's te lezen, en deze zijn nog weer een stuk groter, zwaarder en krachtiger dan de BR5's. Hebben een slag grotere woofers, en een veel groter bereik. Ik denk dat ik de subwoofer eerst achter wege laat, en voor deze speakers zal gaan. De setup komt er dan zo uit te zien:PHiXioN schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:16:
De sub kan je eventueel nog later erbij nemen. Dat biedt je tevens de mogelijkheid om nog even door te sparen voor een zwaardere sub. Met een sub zit je ook niet aan 1 merk vast, voor je luidsprekers is dat wel aan te raden.
Marantz SR6004:

Marantz BD5004:

Fronts, Monitor Audio BR6:

Center, Monitor Audio BRLCR:

Rear, Monitor Audio BR2:

De sub zou dan altijd nog kunnen, en wat je zelf zegt, deze zou best van een ander merk mogen zijn, omdat een sub makkelijker bij de rest matcht dan gewone luidsprekers..
Wel zit ik nog te twijfelen om nu te gaan bestellen, of om nog even te wachten. Ik krijg de sleutel van ons nieuwe huis pas 1 Juni, en die akoestiek is totaal anders dan wat we nu hebben. Als ik dan bestel, en het bevalt niet in die akoestiek, dan kan ik het nog ruilen tegen wat anders.. Als ik nu bestel, kan ik tegen die tij niet meer zeggen: "Kan ik toch wat anders proberen..?" De verkoper zei dat de akoestiek ontzettend bepalend is voor het geluid, en je daar dus wel rekening mee moet houden..
Van de andere kant: Ik vond de Bronze serie in de luisterruime mooi klinken. Mooier dan eigelijk alle andere speakers. (Op de duurdere Monitor Audio's na, al was het verschil qua geluid klein, alleen qua prijs groot). Dus zal het in het volgende huis ook nog wel goed klinken lijkt me..
Al met al is de vraagprijs van het bovengenoemde €2.809,-. Ik denk dat ik nog wel wat met de prijs kan doen, en het wel voor €2.500,- mee kan krijgen.. Redelijke prijs toch??
[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 21-01-2010 00:10 ]