Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:23
PHiXioN schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:16:
De sub kan je eventueel nog later erbij nemen. Dat biedt je tevens de mogelijkheid om nog even door te sparen voor een zwaardere sub. Met een sub zit je ook niet aan 1 merk vast, voor je luidsprekers is dat wel aan te raden.
Klopt.. Ik heb vanmiddag de BR5's gehoord, en zit net even de specificaties van de BR6's te lezen, en deze zijn nog weer een stuk groter, zwaarder en krachtiger dan de BR5's. Hebben een slag grotere woofers, en een veel groter bereik. Ik denk dat ik de subwoofer eerst achter wege laat, en voor deze speakers zal gaan. De setup komt er dan zo uit te zien:

Marantz SR6004:
Afbeeldingslocatie: http://s7d1.scene7.com/is/image/vanns/large_item/538767529.jpg
Marantz BD5004:
Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/marantz_bd5004-400-400.jpg
Fronts, Monitor Audio BR6:
Afbeeldingslocatie: http://www.audioreview.com/channels/audioreview/images/products/Product_409546.jpg
Center, Monitor Audio BRLCR:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiovisualonline.co.uk/images/brlcr-540black_medium.jpg
Rear, Monitor Audio BR2:
Afbeeldingslocatie: http://www.newyorkhighendaudio.com/images/monitor/br2.jpg

De sub zou dan altijd nog kunnen, en wat je zelf zegt, deze zou best van een ander merk mogen zijn, omdat een sub makkelijker bij de rest matcht dan gewone luidsprekers..

Wel zit ik nog te twijfelen om nu te gaan bestellen, of om nog even te wachten. Ik krijg de sleutel van ons nieuwe huis pas 1 Juni, en die akoestiek is totaal anders dan wat we nu hebben. Als ik dan bestel, en het bevalt niet in die akoestiek, dan kan ik het nog ruilen tegen wat anders.. Als ik nu bestel, kan ik tegen die tij niet meer zeggen: "Kan ik toch wat anders proberen..?" De verkoper zei dat de akoestiek ontzettend bepalend is voor het geluid, en je daar dus wel rekening mee moet houden..

Van de andere kant: Ik vond de Bronze serie in de luisterruime mooi klinken. Mooier dan eigelijk alle andere speakers. (Op de duurdere Monitor Audio's na, al was het verschil qua geluid klein, alleen qua prijs groot). Dus zal het in het volgende huis ook nog wel goed klinken lijkt me..

Al met al is de vraagprijs van het bovengenoemde €2.809,-. Ik denk dat ik nog wel wat met de prijs kan doen, en het wel voor €2.500,- mee kan krijgen.. Redelijke prijs toch??

[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 21-01-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Lijkt me inderdaad een mooie muzikale set voor een mooie prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
mac1987 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 00:39:

Ik wacht nog wel ff met de definitieve bestelling, want we krijgen 1 juni de sleutel pas. Dus ga het dan pas bestellen, en misschien is er tegen die tijd wel weer een andere luidspreker die me aan staat, maar ga voorlopig niet meer aktief luisteren, en hou het eerst bij deze configuratie. Ik denk dat dit prijs/prestatie gezien een hele goede deal is.

De subwoofer is iets voor later, en misschien dat deze tegen de tijd dat het zover is wel in de aanbieding is..

Bedankt voor alle reacties hier in ieder geval!

Suggesties blijven uiteraard nog gewoon welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
De bluray-speler is binnen!!

Door een fout van de Mediamarkt stond er op de prijskaart van de Marantz BD7004 een prijs van maar €600,-. Daar ging ivm de BTW-vrije dagen ook nog eens iets van €100,- vanaf, en heb er dus uit eindelijk maar €500,- voor betaald!! Dit terwijl deze blurayspeler overal tussen de €800/900,- kost!! Die is dus in de pocket..

Nu nog de receiver.. Dit wordt waarscheinlijk de SR6004.

Luidspreker worden in ieder geval zoals het nu lijkt de Monitor Audio BR6 als fronts BRLCR als center, en 2 BR2's als achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Mooie deal!
Op de eerste pagina stel je een vraag waar ik het antwoord nog niet op heb gezien. Aangezien ik zelf ook twijfel tussen de 5004 en de 7004 om dezelfde reden als jou vraag wil ik hem graag nog eens herhalen...
powermarcel10 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:05:
Ik lees op de site van Marantz alleen wel dat de BD5004 geen dolbyHD en DTS-HD ondersteunen.. Betekend dit dat ik het echt niet kan gebruiken? Of dat het alleen in de receiver en niet in de speler gecodeert wordt.
Op de receiver staat inderdaad aangegeven dat hij het kan decoderen, maar moet de blu-ray dat dan ook kunnen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Klein schopje voor eigen best wil...

Vraag staat nog steeds en lijkt me te klein om een nieuw topic voor te openen.

De vraag:

De Marantz BD5004 ondersteund geen dolbyHD en DTS-HD. (De BD7004 ondersteund dit wel). Het signaal gaat echter naar een Marantz NR1501 receiver die wel dolbyHD en DTS-HD ondersteund. Betekend dit nou dat ik het met een BD5004 niet kan gebruiken of dat het alleen in de receiver en niet in de speler gedecodeerd wordt?

En hoe werkt dit met een HTPC?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
DeFeCt schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:37:
De Marantz BD5004 ondersteund geen dolbyHD en DTS-HD. (De BD7004 ondersteund dit wel). Het signaal gaat echter naar een Marantz NR1501 receiver die wel dolbyHD en DTS-HD ondersteund. Betekend dit nou dat ik het met een BD5004 niet kan gebruiken of dat het alleen in de receiver en niet in de speler gedecodeerd wordt?
Als een speler geen Dolby TrueHD dan wel DTS HD ondersteunt wil dit zeggen dat de speler dat intern niet kan decoderen om als LPCM naar de receiver te sturen. Elke Blu-ray speler kan gewoon DTS HD en Dolby TrueHD over bitstream uitsturen. Dit is namelijk een signaal waar niets mee gedaan wordt totdat het in de receiver komt, in de receiver wordt het signaal gedecodeerd. Daarom moet de receiver dan weer wél over HD Audio codecs beschikken. Een Blu-ray speler die decodering van DTS HD en Dolby TrueHD ondersteund koop je eigenlijk alleen maar als je een receiver hebt die geen HD Audio kan decoderen en dat de Blu-ray speler het dan moet doen.

In jouw geval kan je dus met een BD5004 af aangezien de Marantz NR1501 gewoon met HD Audio om kan gaan.

Overigens had dit beter in [Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig? gekund...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

FeaR1986 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:49:
[...]
In jouw geval kan je dus met een BD5004 af aangezien de Marantz NR1501 gewoon met HD Audio om kan gaan.
Dank voor het uitgebreide antwoord!

Flickr

Pagina: 1 2 Laatste