Toon posts:

problemen bij swith van nvidia naar ati

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik had voor mijn broetje een nieuwe videokaart gekocht nu heeft hij deze er zelf ffies ingeprikt zonder de drivers te deinstaleren. nu komt er geen beeld meer bij het opstarten. iemand ideen? de switch is van een geforce 8600gt naar een ati 5570

Verwijderd

System specs?
Is dat niet een beetje OVERKILL?, Van 8600GT naar HD 5750?

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:37
Opstarten in veilige modus F4 of F11 meestal. Dan zou je in principe beeld moeten hebben. Drivercleaner (zie google) eroverheen jassen. en dan de nieuwe ATI drivers installeren.
Zou moeten werken...

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier om een:

asus p6tdeluxe v1
intel core i7 920
4 gb(2x2gb) ddr2 1333mhz ocz reaper
coolermaster m620 psu

windows 7 ultimate 64bit (echte versie)

de 8600gt was passief gekoeld en werd zeer heet vandaar een switch

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
Weet je zeker dat hij de kaart niet geforceerd heeft? Start hij wel Windows op, of blijft hij in het bios hangen (te horen aan bios bliepjes op sommige pc's)?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 20:09
geen beeld meer bij het opstarten duid op een andere probleem voordat windows laad. dus gaat het fout voor windows, of al als de pc opgestart word. in het geval dat het fout gaat bij windows: oude kaart terug erin, drivers deinstalere, driver cleaner eroverheen voor de zekerheid, en dan pas de nieuwe kaart instaleren.
gaat het al fout bij het opstarten van de pc, dan zou ik eerst de stroomkabels controleren, als die aangesloten zitten eventueel de nieuwe kaart testen in een andere pc. als die daar ook geen beeld geeft, dan kan je je zorgen gaan maken

Verwijderd

Topicstarter
hij start windows niet op hij komt geeneens op het post scherm. heb gekeken maar de kaart is gewoon netjes geinstaleerd bij het erugzetten van de oude kaart maakte het geen verschil kwam weer geen reactie op het scherm???

zeer eigenaardig

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 20:09
Als zelfs met de oude videokaart de pc niet meer wilt opstarten lijkt het alsof ergens bij het 1e keer vervangen van de videokaart iets fout gegaan moet zijn waardoor de computer niet meer aan wil. zeker weten dat alle kabels weer goed aangesloten zijn? geen grof geweld gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
wat ik van hem heb begrepen klikte hij er in als een warm mes dor de boter dus dat moet goed zijn.

Verwijderd

Check eerst of er nergens een kabeltje los is gekomen, foutje lijkt me tijdens het inbouwen gebeurd? Hoor je de bios piepen, gaat het scherm uit standby?

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:12
of heeft hij perongeluk een geheugenreepje los gewrikt?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Overstappen van NVidia naar ATi (én vice versa) << die even doornemen voor als je weer een POST hebt.

En om weer een POST te krijgen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
• CMOS clear, alle kabels checken of ze wel aangesloten zijn, inclusief de 6pins PCI-e PEG voor de videokaart en natuurlijk de beeldschermkabels en of deze wel op de juiste input staat.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1