Gezien ik helaas nergens op het net een echt goede manual kon vinden hiervoor dacht ik, laat ik ook weer eens wat toevoegen aan deze community door een 7 stappenplan te maken voor (de nu voor mij bekende) overstap van NVidia naar ATi (en andersom zal vast ook werken).
Gebruikte OS: Windows 7 64-bits (32-bits zal zelfde zijn)
Benodigde programma's: Driver Sweeper
Overgestapt van/naar: van NVidia GeForce 8800GT naar ATi Radeon HD5870
Stap 1:
Zorg altijd voor adequate backups mocht het fout gaan dat je terug kan gaan naar je oude situatie om het zodoende op een andere manier nogmaals te proberen! Gebruik bijvoorbeeld "Acronis True Image Home 2010", te krijgen voor $ 49.99 (~€ 35,00) om een complete image te maken van je systeem!
Stap 2:
Ga naar het configuratie scherm/control panel, en verwijder hier de drivers van NVidia (of ATi), PhysX en 3D meuk in mijn geval. Als je een NVidia chipset hebt, deze dan niet verwijderen! De software zal nu vragen of je PC opnieuw moet opstarten, kies hier voor nee!
Stap 3:
Start 'msconfig' en ga naar Boot/Opstarten en kies hier bij de options 'Safe Mode' en evt. met 'Netwerk' (je weet maar nooit). Nu vraagt hij of hij het systeem mag rebooten, en nu mag je gerust op ja rammen
Stap 4:
Je PC start nu op in de safe mode, nu kan je "Driver Sweeper" gaan draaien.
Hier kies je voor NVidia/ATi en haal je dus nog de laatste overblijfsels weg van de drivers. Hij maakt zelf backups!
Stap 5:
Stap 3 moeten we nu terugdraaien, dus weer 'msconfig' uitvoeren en de vinkjes weghalen!
Stap 6:
De videokaart verwijderen uit de PC en de nieuwe videokaart plaatsen.
Stap 7:
Computer opstarten, drivers installeren van je videokaart, en ...
Ik wil er nog graag aan toevoegen dat je vroeger echt moest formatteren om de 100% uit je nieuwe videokaart en zijn drivers te halen. De drivers worden ergens diep in je systeem gefrommeld en conflicten zijn nooit goed
. Advies luidt dus, formatteren. Luie apen zoals ik, take your losses!
Gebruikte OS: Windows 7 64-bits (32-bits zal zelfde zijn)
Benodigde programma's: Driver Sweeper
Overgestapt van/naar: van NVidia GeForce 8800GT naar ATi Radeon HD5870
Stap 1:
Zorg altijd voor adequate backups mocht het fout gaan dat je terug kan gaan naar je oude situatie om het zodoende op een andere manier nogmaals te proberen! Gebruik bijvoorbeeld "Acronis True Image Home 2010", te krijgen voor $ 49.99 (~€ 35,00) om een complete image te maken van je systeem!
Stap 2:
Ga naar het configuratie scherm/control panel, en verwijder hier de drivers van NVidia (of ATi), PhysX en 3D meuk in mijn geval. Als je een NVidia chipset hebt, deze dan niet verwijderen! De software zal nu vragen of je PC opnieuw moet opstarten, kies hier voor nee!
Stap 3:
Start 'msconfig' en ga naar Boot/Opstarten en kies hier bij de options 'Safe Mode' en evt. met 'Netwerk' (je weet maar nooit). Nu vraagt hij of hij het systeem mag rebooten, en nu mag je gerust op ja rammen
Stap 4:
Je PC start nu op in de safe mode, nu kan je "Driver Sweeper" gaan draaien.
Hier kies je voor NVidia/ATi en haal je dus nog de laatste overblijfsels weg van de drivers. Hij maakt zelf backups!
Stap 5:
Stap 3 moeten we nu terugdraaien, dus weer 'msconfig' uitvoeren en de vinkjes weghalen!
Stap 6:
De videokaart verwijderen uit de PC en de nieuwe videokaart plaatsen.
Stap 7:
Computer opstarten, drivers installeren van je videokaart, en ...

Ik wil er nog graag aan toevoegen dat je vroeger echt moest formatteren om de 100% uit je nieuwe videokaart en zijn drivers te halen. De drivers worden ergens diep in je systeem gefrommeld en conflicten zijn nooit goed
Intentionally left blank.