Scythe Ninja Mini montereren

Pagina: 1
Acties:

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 01:52
Voor mijn HTPC/server wil ik graag mijn CPU passief koelen (dus geen lawaai van de fan). De standaard boxed AMD fan gaf te veel herrie naar mijn smaak.

Via de reviews hier, en op het WWW leerde ik dat alleen de Ninja Mini in mijn kast zou passen. Gisteren deze opgehaald en zojuist poging gedaan te installeren. Inderdaad poging, vandaar dit topic.

Het was mijn eerste fan, dus het was wel even "spannend". Kast open, spanning eraf even wachten. Stekkertje van de AMD fan los, hendel omhoog en blok los pakken.
Dit laatste liep ook al niet zoals gepland, op een of andere fiets zat de boxed fan via de koelpasta ontzettend vast. Draaien durfde ik niet (AM2 heeft pinnen) dus voorzichtig trekken.
Ik eindige met koelblok + CPU, iets wat mijn hart al een slag liet overslaan. Gelukkig kon ik nu wel draaien om de twee te scheiden. wat een ontzettend smerig spul is die koelpasta..
Vervolgens de CPU schoongemaakt en teruggeplaatst.
Scythe uit de doos, boekje erbij. Eerst de betreffende beugel monteren. Van de drie geleverde was er maar een die overeenstemde met het plaatje en de oude bevestiging.
Aangezien ik niet nog een keer een koelpasta schoonmaakronde wilde eerst droog geoefend. Koelblok op de chip, en beugeltjes klippen. Dat ging niet.
De klipjes kunnen op drie standen, en heb ze alle drie geprobeerd. Met een lamp op mijn hoofd was te zien dat de beugel te ruim is voor het geen wat op het moederbord zit.

Gevolg, HTPC/server ligt uit elkaar. En ik heb geen flauw idee hoe de koeler erop moet. Dacht dat het simpel was gezien alles wat ik op internet heb gezien. Waarschijnlijk doe ik toch iets fout.

Iemand tips/suggesties?

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
ikzelf heb een scythe ninja 2 en heb ook am2, bij mijn ninja2 is het de middelste stand,.. trouwens pas op met pasta want het so giftig als ik weet niet wat..

middelste stand kunnen de clipjes er mooi omheen

ja, daag.

• significant
@Remmes_NT

Nee wilde de pasta ook niet tussen mijn pasta smeren. Op de middelste stand krijg ik dat ding er niet om heen gedrukt.

Moest je hard drukken? Ben nogal voorzichtig en niet zo lomp hiermee...

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
je moet wel wat drukken ja, want je koeler moet wel wel tegen je cpu aanzitten.. als je heel losjes hebt dan is er nauwlijks warmtedoorgeving

je moet natuurlijk niet zoo hard drukken dat je je hele bord breek maar gewoon wat kracht moet het wel tegen kunnen

ik had ook problemen met mijn ninja.. ik had eerst hele tijd lopen drukken op stand 1... tot ik er achter kwam dat je clipjes op andere standen kon zetten :P (maar ik wou het persee zelf doen want daar leer je het meeste van)

ja, daag.

• significant
Nou even opnieuw geprobeerd, maar er zit gewoon speling tussen klip en bevestigingspunt.

Op beide standen zo'n 5mm. Dus dat is denk ik niet goed?

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Zo te lezen heb je je CPU meegetrokken terwijl het staafje nog geblokt zat?
Zo ja, eerst even dat staafje omhoog doen en dan cpu er in en nog is proberen.

specs

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://users.telenet.be/chs/Temp/mini_ninja_1.jpg
http://users.telenet.be/chs/Temp/mini_ninja_2.jpg

Hier is toch niks spannends aan :? Je moet eens een Socket A CPU Cooler monteren dat is pas lastig raar als je ziet hoeveel je moet doordrukken ;)

Succes !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• significant
@Sjoerd,

Inderdaad is de CPU eruit gegaan zonder de hendel omhoog te hebben. Bij het terugplaatsen heb ik de hendel wel in de bovenste stand gezet (CPU los) vervolgens CPU geplaatst en hendel naar beneden (CPU vast).

Heb nog eens deze handeling gedaan, maar helaas zonder resultaat.

Het valt me ook op het de beugeltjes naar de "tandjes" van de bevestiging vallen, moet dat zo?

[edit]:
nero355 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:53:
http://users.telenet.be/chs/Temp/mini_ninja_1.jpg
http://users.telenet.be/chs/Temp/mini_ninja_2.jpg

Hier is toch niks spannends aan :? Je moet eens een Socket A CPU Cooler monteren dat is pas lastig raar als je ziet hoeveel je moet doordrukken ;)

Succes !!
Nee daar is niets spannends aan, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar. De foto bied goed referentiemateriaal. Zal er eens even eentje maken voor de duidelijkheid.

[ Voor 42% gewijzigd door significant op 08-01-2010 18:05 ]

Pagina: 1