Laptop verbindt met alles behalve mijn eigen Netgear WNR2000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een Compaq n610c met WinXP SP2 met een Philips SNN6500 PCMCIA Wifi kaartje die samen met alle netwerken die ik ben tegengekomen kan connecten.

Thuis heb ik sinds kort een Netgear WNR2000 Wifi router aan mijn modem hangen, maar mijn laptop krijgt hier geen verbinding mee. Hij blijft "bezig met verifiëren van identiteit."

Afbeeldingslocatie: http://stuff.rednet.nl/rommel/trash/wifinee.png

Dus alleen als de wind goed staat kan ik op internet, via het onveilige netwerk van de buren.

Twee telefoons met Wifi support en een andere laptop met Vista hebben geen probleem met het Netgear netwerk.

Wat staat mijn laptop niet aan? De naam van het netwerk?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:57

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd?, een ander netwerkwachtwoord en ssid. Ik begrijp het zijn niet de zaken die je wil veranderen, maar alleen zo kun je erachter komen waar de oorzaak ligt.

Misschien dat een driverupdate op je laptop nog soelaas biedt?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felix11
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik zeg de frequentie waar hij op uitzend (wireless channel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Channel staat op auto, anders kan ik kiezen uit 1 t/m 13, maar de omgeving is nogal dynamisch mbt wifi netwerken. En 3 (van de 4) wifi apparaten kunnen probleemloos connecten. Moet ik dan toch het kanaal statisch gaan zetten?
loewie1984 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:41:
Ik begrijp het zijn niet de zaken die je wil veranderen, maar alleen zo kun je erachter komen waar de oorzaak ligt.
Wachtwoord wel verandert, maar van SSID weet ik niet wat dat is? :o
Drivers ga ik nog even na, weet uit mijn hoofd niet welke versie ik erop heb staan.

[ Voor 47% gewijzigd door Sando op 08-01-2010 15:58 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:57

loewie1984

music addict! pizza monster!!

ssid is bij jou blaatschaap, en ik zou hem toch eens fixed op een kanaal zetten, 11 is een vaak gebruikt kanaal en volgens mij zelfs ook het voorkeurs kanaal als ik me niet vergis. Je kan het kanaal gewoon aanpassen zonder gevolgen voor je andere apparatuur verwacht ik.

Het aanpassen van je wireless netwerk wachtwoord is ingrijpender.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorbra
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb al meegemaakt dat de router op channel 13 uitzond en dat de laptop het netwerk wel kon zien, maar niet er mee kon verbinden. Ik veranderde toen het kanaal naar 11 en toen was bij het probleem opgelost. Laptop kon maar kanaal 1 t/m 11 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 19:58
Kan je wel gewoon bekabeld verbinding met het netwerk maken?

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
MrPepper schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:15:
Kan je wel gewoon bekabeld verbinding met het netwerk maken?
Ja dat werkt prima.
Scorbra schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:13:
Ik veranderde toen het kanaal naar 11 en toen was bij het probleem opgelost. Laptop kon maar kanaal 1 t/m 11 aan.
Hey dat klinkt probable. Waarom de hoeveelheid kanalen niet universeel is, is beyond me, maar dit klinkt alsof ik eens bij kanaal 1 zal gaan beginnen.
Er zijn veel wifi's in de buurt. Is er ook een kanaalscannertool die zegt welke kanalen iig al bezet zijn? Dan hoef ik die router niet 12 keer te resetten. ;)
loewie1984 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:07:
Het aanpassen van je wireless netwerk wachtwoord is ingrijpender.
Dat vind ik zo vreemd? Ik denk dat jullie me niet gaan uitlachen als ik zeg dat mijn wachtwoord alleen uit letters en cijfers bestaat. Als ik bij mijn ouders op bezoek ga met mijn laptop kan ik daar wel gewoon verbinden, en dat wachtwoord bestaat uit een (automatisch gegenereered) wachtwoord van ook letters en cijfers maar dan 3 keer zo lang. Iedere keer als mijn telefoon gereset is moet ik dan ook huilen omdat ik weer een weekend bezig ben dat ding in te tiepen. ;)

Drivers nog niet gecheckt.
offtopic:
Beetje slecht van mij, maar ik heb het te druk om even die laptop op te halen. Iets met afstuderen en alles dat fout gaat. Ik denk dat ik 'm zondagavond wel even ophaal.

Als ik dit zo hoor dan geef ik de meeste kans aan kanaalproblematiek. Ik hoop het, want een fix lijkt me dan eenvoudig.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
kanaalscanner: netstubmler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Netstumbler, of als je vista hebt:
cmd
netsh
wlan
show networks mode=bssid

En dan kijken welke kanalen bezet zijn en met welke sterkte. Meestgebruikte kanalen zijn 1, 6 en 11. Deze kanalen zijn de enige kanalen die je kunt gebruiken zonder overlapping, als die al bezet zijn zal je er iets tussenin moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Thanks voor de help iedereen! Ik heb het gefixt!

Volgens netbuster is alleen kanaal1 in gebruik en zijn er 3 netwerken (kan dat?) maar volgens Win Zero Config zijn er 12 netwerken om me heen dus dat is ziezo raar. Ik heb allerlei kanalen geprobeert en met de nieuwste drivers uit 2006 blijft de driver uit device manager 2005 zeggen. Wachtwoord veranderen vond ik een raar idee maar wie ben ik om dat niet te proberen, het hielp echter niet.

Wat uiteindelijk wel werkte, en misschien denken jullie duh als je het leest maar ik had geen idee :P is de beveiliging verminderen.. :o

Ik ging van WPA2-PSK [AES] naar WPA-PSK [TKIP] en nu kan mijn laptop ook verbinden!

-edit-

Wtf.. WPA-PSK [TKIP] + WPA2-PSK [AES] mode en de router crasht steeds..
Even wachten op nieuwe firmware mss.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 10-01-2010 04:30 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb hier afgelopen week ook een laptop gehad met Atheros chipset, dat ding vertikte het om langer dan 2 minuten aan mijn Cisco AP te verbinden, ongeacht de beveiliging (ik heb hier meerdere SSIDs op 1 AP). Ik heb uiteindelijk drivers op atheros.cz gedownload voor die laptop, waarna het gewoon fatsoenlijk werkte.
De Philips kaart die je daar hebt is een AR5006, probeer daar eens generieke drivers voor te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34
Zoal _JGC_ zegt inderdaad de meest recente drivers downloaden (site geeft wat popus maar verder ideaal) voor de AR5006 (driver is ws niet whql voor jouw kaart maar zou wel moeten werken), maar ook SP3 voor XP installeren, deze heeft (verbeterde) WPA2 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Bedankt, ik zal die generieke drivers eens proberen!
Er was alleen een reden dat ik XP opnieuw op mijn laptop installeerde en bewust SP2 - niet SP3 - installeerde. Ik weet alleen niet meer waarom. :S
Oud laptopje. Mss iets met snelheid.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 16:32

DataGhost

iPL dev

Nee, je moet niet de beveiliging verminderen. Je moet je afvragen waarom het "Wireless Networks"-schermpje van Windows zegt dat je netwerk onbeveiligd is terwijl je WPA2 in je router hebt ingesteld. Er zijn vast wel netwerken in de buurt die WEP of WPA1 gebruiken, daarbij staat wel wat voor beveiliging ze gebruiken.

Anyway, WinXP SP2 kan niet met WPA2 overweg, daarvoor moet je een patch installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Dat eerste heb je verkeerd begrepen. Windows zegt niet dat mijn netwerk onbeveiligd is. Windows kan alleen niet verbinden.

Maar die patch is de oplossing! Dank voor de link.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sando schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 07:17:
[...]

Hey dat klinkt probable. Waarom de hoeveelheid kanalen niet universeel is, is beyond me, maar dit klinkt alsof ik eens bij kanaal 1 zal gaan beginnen.
Er zijn veel wifi's in de buurt. Is er ook een kanaalscannertool die zegt welke kanalen iig al bezet zijn? Dan hoef ik die router niet 12 keer te resetten. ;)
Iets zegt me: US drivers geinstalleerd.

In de US mag je enkel kanaal 1->11 gebruiken, hier 1->13.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Dat wist ik ook al niet! En dat zou heel goed kunnen, ik ga bijna altijd automatisch naar US spul zoeken omdat de gelokaliseerde drivers vaak nog even op zich laten wachten. Denk aan Wacom enzo.

12 en 13 voor de FBI daar ofzo?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1