Codename Eagle op een LAN... Je pist in je broek!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Ik kreeg vandaag iemand in Gamespy die mij vroeg of dit spel nou echt zo leuk was als men beweerde. Ik heb 'm toen meteen de oren gewassen en verteld dat hij niet mocht vloeken >:) Hij gaf mij deze link en nu ben ik hier om iedereen een beetje enthousiast te maken voor dit onderschatte multiplayer spel.

Ik speel nu ondertussen 2 jaar Codename Eagle zowel singleplay als multiplay. Agreed, de singleplay is niks vergeleken bij de multiplay. Maar tot 5 maanden geleden had ik dit spel nog nooit online gespeeld (56K verbinding :( ). Toen ik naar Enschede verhuisde om EL te gaan studeren kwam ik voor het eerst in aanraking met Codename Eagle online. Ondertussen is het mijn grootste tijdverdrijf en ben ik een fanatiek speler online. Ik heb het al tot clanspeler geschopt en samen met heel veel anderen hebben we echt de grootste lol allertijden. Codename Eagle is echt zo mooi om online te spelen, dit is gewoon een te perfecte game om 'm niet te proberen. Hierover later meer...

In dit topic gaat het vooral om Codename Eagle op een LAN, maar online is het ook zeer goed te spelen, zeker de laatste tijd. Zoals bekend heb je daarvoor Gamespy Arcade of Gamespy 3D (download de trial versie gratis!) nodig en de nodige patches.
Met deze patches wordt niet alleen bepaalde crappy programmacode opgelost, maar worden ook extra opties toegevoegd aan het spel. Voor de servers die nu online zijn heb je eigenlijk altijd de 1.41 patch nodig die te downloaden is van CEnation Als je toch aan het downloaden bent, download dan ook nog even de oude patch, want het wil wel gebeuren dat je CE niet werkt als je alleen de nieuwste patch (1.41) hebt geinstalleerd. Installeer dus eerst het spel, dan patch 1.33 en vervolgens nog de patch 1.41 eroverheen. Met Gamespy kun je vervolgens de Codename Eagle room binnengaan en een server joinen.

Met de nieuwe patches krijg je onder andere als extra opties:
*Helikopter
*2 extra multiplay levels
*zeppelin (liever niet gebruiken op internet,LAAAAAG!!!!)
*gunner kan extra mee in turret op de bomber
*de motor kan nu nog iemand bijop
*betere gameplay door betere balans van de wapens

Ik heb bijna dagelijks een leuke dedicated server te draaien voor Codename Eagle die qua snelheid voor alle Nederlanders zeker moet voldoen. (thank you Campusnet!)
Kijk maar eens in Gamespy bij Codename Eagle, in de serverlist is vrijwel zeker de naam "SU3.[HMA]Massacre ME" te vinden. Op deze server zijn bijna altijd wel mensen te vinden die je willen helpen met eventuele problemen en/of vragen. Vraag gewoon ff in het engels en ze helpen je vast. Ook kun je natuurlijk meteen goed aan de slag gaan en ieders aars kicken. :P Maakt mij niet uit.

Zeker als je nieuw bent voor het spel dan zal het LOL- en LMAO-gehalte eerst zeker erg hoog liggen. Vooral het vliegen is eerst erg moeilijk maar zorgt ook voor de meeste fun. Probeer het gewoon eens, want je moet het gewoon zien.

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
En die Persoon was IK!

Het viel mij op dat er on het meest ondergewaardeerde spellen topic wel erg vaak de naam codename eagle werd genoemd.
Ik dus op zoek naar het spel. :)
DBA, hopelijk tot morgen, ik ga het zeker even proberen!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik zoek zo af en toe ook eens een CE-server op. Ik ben in de grondvoertuigen niet zo heel goed (vereist veel skill) maar in de jager ben ik in mijn element.

Wat de brakke programmacode betreft; Wanneer gaan ze die internetlag-gerelateerde muislag nou eens oplossen. Dat zou echt heel veel schelen, zoveel mensen knappen daar op af.

Heusinkveld Engineering

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46
Wat zijn de systeemeisen??(had geen zin om te zoeken) Kan ik het mischien thuis over netwerk spelen :9~

Verwijderd

Hier heb ik hem werkend op een P233, 64mb (heeft ook gewerkt met 32mb) en een Voodoo 2 12mb, redelijk goed speelbaar :)
Maar ik denk dat zelfs een mindere computer geschikt is, zolang hij maar Glide/Direct3D ondersteund :)

• dBA

dBA

Yep, ik heb 'm een tijdje zelfs met een Hercules Stingray 128/3D gespeeld (Voodoo rush, 8MB) en een Pentium I 200MMX en 64MB ram. Het was gewoon goed speelbaar eigenlijk. Toch raadt ik je wel een Pentium 2 300MHz en een videokaart die goed Direct3D ondersteunt aan.

• Schuey
Bedankt, wil hem gaan spelen op een 200mmx, 16 mb ram, voodoo3 16mb mja, pech dan

Verwijderd

Een Voodoo 3 zal wel zeker helpen :)

Maar een ander onderwerp... ik speel het spel af en toe online (ik moet het maar weer is iedere dag doen) en het valt me zo op dat er zo weinig spelers zijn.

Lag is idd een probleem, zelfs met ADSL heb je een beetje lag (met Casema Basic was het ook nog net te doen), maar het is zo leuk om te spelen dat je het gewoon niet uitmaakt (iedereen heeft wel wat lag, dus het maakt nog minder uit :))
Dus mensen, komop, spelen en wordt vrolijk :+

Verwijderd

Het mooie van weinig mensen online is dat er wel een hele leuke sfeer is al je online aan het spelen bent. Niet zoals bij CS ofzo.

Ik zal maar weer 's gaan spelen... :)

• dBA

dBA

Tijd voor wat leuke screenies...

Voor kerst was speciaal een winterlevel gemaakt met opblaasbare sneeuwpoppen en santa claus en al, en natuurlijk de ski's. Toevallig werkten de ski's overal... ook op de achterkant van de helikopter
Afbeeldingslocatie: http://w1.262.telia.com/~u26208320/meandkhl.jpg

Race op "No mans land"
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thie/race.jpg

en een echt te kickuh filmpjeter promotie van patch 1.41.

Later meer, moet eerst weer spelen :P

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Codename Eagle rocks! Ben er trots op dat ik dit spel legaal heb :Y)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• dBA

dBA

OK, ik begin dit posten leuk te vinden :)

More screenies I hear? More screenies you will get! Maar dan wat meer ingame...

Coole bikerace
Afbeeldingslocatie: http://evem.org.au/clan.nsf/docs/5B648EC75B9326EDC8256B3D002C2ABC/$file/Racing_start.jpg

Hij gaf duidelijk rechts geen voorrang. (Maar het was dan ook geen smurf :P )
Afbeeldingslocatie: http://evem.org.au/clan.nsf/docs/D4D1D566D3FF5CB0C8256B3D00262DDF/$file/Collision.jpg

Vindt de vallende bom
Afbeeldingslocatie: http://evem.org.au/clan.nsf/docs/8262BD35EDD05DC8C8256B0900435AD9/$file/Flyby.jpg

Lopuh met die vlag!
Afbeeldingslocatie: http://evem.org.au/clan.nsf/docs/6255BEFE3F9B79C9C8256B090043EE60/$file/Escape.jpg

Soms heb je de vlag, maar het je je bike niet onder controle...
<SPLAT!>
Afbeeldingslocatie: http://evem.org.au/clan.nsf/docs/0833003DEB17BAF7C8256B3D002D8FD1/$file/Stunt_jump.jpg

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit spel moet ook op de aanstaande lan party gespeeld worden, bij mij op school. :9

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Op vrijdag 18 januari 2002 00:19 schreef Mystic_Jack het volgende:
Dit spel moet ook op de aanstaande lan party gespeeld worden, bij mij op school. :9
NLstore heeft hem voor 6 Euro nogwat :) Heb er net drie binnen gekregen. Wel lange levertijd, maar ik heb hem in ieder geval :)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 21:07
OMG, STOP!
Dit wil ik niet meer zien!
/me word helemaal gek en gooit alle CD's door de lucht om CE te vinden.

Maar euh.... jah was een leuk spel :)

• pasajo
Ah ik Heb hem ook eindelijk. Vrij makkelijk te vinden zelfs :) (bedankt voor de tip D-BA!)

Vanavond eindelijk mijn eerste Codename Eagle ervaring, nou maar hopen dat het leuk is.

En D-BA, zeer leuke stukjes!

Verwijderd

IDD een super vet spel op multiplayer, maar simgleplayer valt hij wel tegen..

• Marv
Op vrijdag 18 januari 2002 10:06 schreef Polle2000 het volgende:
simgleplayer valt hij wel tegen..
Inderdaad... single player is geen bout aan... maar multiplayer... :9

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Dr. Strangelove
  • Nu online
OK, het is dus leuk op een LAN, maar hoe groot zijn de maps? Ik kan nl. neit meer dan 4 computers tegelijk bij elkaar schrapen... misschien 5.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pasajo
NIet alleen leuk op een LAN : het schijnt tegenwoordig ook erg goed te doen te zijn op het internet.

Kijk eens op gamespy , er zijn meestal wel mensen in het channel (tenminste de paar keer dat ik ben wezen kijken zat het redelijk vol)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 10:28 schreef s_roubos het volgende:
OK, het is dus leuk op een LAN, maar hoe groot zijn de maps? Ik kan nl. neit meer dan 4 computers tegelijk bij elkaar schrapen... misschien 5.
De maps zijn erg groot, maar er zijn maar een paar plekken waar een speler normaal zit, maar wil je iets anders doen kan je altijd even omvliegen/rijden/lopen/zwemmen :)
Op vrijdag 18 januari 2002 00:02 schreef dB_A_ het volgende:
OK, ik begin dit posten leuk te vinden :)

More screenies I hear? More screenies you will get! Maar dan wat meer ingame...

Coole bikerace
[afbeelding]

Hij gaf duidelijk rechts geen voorrang. (Maar het was dan ook geen smurf :P )
[afbeelding]

Vindt de vallende bom
[afbeelding]

Lopuh met die vlag!
[afbeelding]

Soms heb je de vlag, maar het je je bike niet onder controle...
<SPLAT!>
[afbeelding]
Hele mooie screenshots, als dit niet mensen overhaalt om te gaan spelen... :)

• Schuey
Weet iemand of hij toevallig niet erg bij Free Record shop ligt in BoZ ofzow? hebh geen zin om zelf te gaan zoeken en anders ben ik aangewezen op de illegale way :)

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Heb al gekeken bij FRS, ze hebben het niet meer...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• pasajo
Ik denk dat er nog wel aan te komen is hoor.
Zoek je het spel. post dan gewoon je email adres, als iemand hem vind (ik denk dat ik wel weet waar ze hem nog hebben) kunnen ze makkelijk via dit topic contact met je opnemen.

• M@NIC
Op vrijdag 18 januari 2002 11:39 schreef DinoPK het volgende:
NIet alleen leuk op een LAN : het schijnt tegenwoordig ook erg goed te doen te zijn op het internet.

Kijk eens op gamespy , er zijn meestal wel mensen in het channel (tenminste de paar keer dat ik ben wezen kijken zat het redelijk vol)
Dat zeg ik al een jaar maar niemand die me gelooft :Z |:(

• pasajo
NOu laten we eens kijken of we een vernieuwde interesse op kunnen wekken voor codename eagle :)
oh, daar waren we al mee begonnen.

(hahah ik moet het spel nog spelen, nog nooit gedaan...)

• M@NIC
Dit spel ligt alweer een tijdje buitengebruik.
Jaar niet gespeelt ofzo, maar hijs wel super vet hoor!
Als iemand een GoT clan zou beginnen zou ik zeker mee doen!
Of ff een keer een speciale server opzetten :9
Beetje ouwehoeren, over-de-kop onder lage bruggen door, basejumpen vanaf grote bergen ect.

Verwijderd

het spel roeleerd ik ben er zo'n beetje verslaafd aan :P

ik speel het elke dag en de community is echt vet.
iedereen kent iedereen, behalve dan de newB's..

btw. check mn sig en ondertitel.

• Da_RoNiN
  • Laatst online: 23-10-2025

Da_RoNiN

Oclama?

Op vrijdag 18 januari 2002 16:05 schreef Manic het volgende:

[..]

Dat zeg ik al een jaar maar niemand die me gelooft :Z |:(
Zielige jij >:)

Kenners weten waarom

• M@NIC
Op vrijdag 18 januari 2002 16:42 schreef Da_RoNiN het volgende:

[..]

Zielige jij >:)
Moeilijk he aan techpost komen |:(

Verwijderd

lookie that's me!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thie/race2.jpg

• dBA

dBA

Dit is gamespy op vrijdag 18 januari om 5 uur ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://clu4.trops.net/ce/picplace/show.php?id=315

Er zijn dus genoeg mensen online om je te helpen en zeker genoeg servers... (Heb de mijne ff in onderhoud :P )

Edit: crappy screenshot, maar vooruit :(

• dBA

dBA

Kickass! Nyrox ook op GoT! OK mensen, dit is één van mijn favoriete mensen om supersnel een vlag mee te jatten.

Strategie als volgt: (please, do try this at home >:) )

1. Een speler neemt een fighterjet en zorgt dat ie in de lucht komt
2. Een andere speler neemt een bomberjet en zorgt ook dat ie de wielen van de grond krijgt
3. Beide verzamelen ze bij b.v. de zeppelin
4. Men zorge ervoor dat de fighter ongeveer 2 à 3 seconden voor de bomber vliegt (achter de bergen blijven)
5. en op het signaal go! vliegt de fighterjet over de berg, landt bij de vlag, stapt uit, pakt de vlag en houdt de "use key" ingedrukt.
6. De bomber vliegt precies achter de fighterjet aan en zorgt ervoor dat hij precies op het tijdstip dat de andere speler de vlag pakt, hem mee kan nemen in zijn turret.
7. Samen ontsnappen in de bomber is dan de te nemen stap... een van de moeilijkste dingen

Probeer dit maar eens, je adrenalinepeil stijgt enorm! Nyrox en ik gaan het dit weekend wel eens proberen en er een paar mooie screenies van maken... Stay tuned!

Verwijderd

haha ja!

en dan alle newbies beteuterd achter laten zonder vlaggetje >:) muhahaha

Maar het leukste is om de vlag te jatten als er veel vets zijn (veterans)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Schijt, hij doet het niet meer bij mij. Ik start op, het scherm wordt zwart, knippert, en bats, terug in Windows.

Op mijn Celeron 850@1054 deed hij het perfect, nu ik er een XP1800+ in heb wil het niet meer. Heb al andere videokaart drivers geprobeerd (van 21.81 naar 23.nogwat vor mijn Geforce 2 MX) maar helpt nix... Ook tweaken van verschillende dingen met GTU (sidebandadressing etc. aan/uit) geen effect.

Stront! :r

Misschien dat het over is als ik mijn Radeon 8500 binnen krijg (dinsdag) maar toch, iemand een idee?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• M@NIC
Op vrijdag 18 januari 2002 17:30 schreef dB_A_ het volgende:
Kickass! Nyrox ook op GoT! OK mensen, dit is één van mijn favoriete mensen om supersnel een vlag mee te jatten.

2. Een andere speler neemt een bomberjet en zorgt ook dat ie de wielen van de grond krijgt
4. Men zorge ervoor dat de fighter ongeveer 2 à 3 seconden voor de bomber vliegt (achter de bergen blijven)
5. en op het signaal go! vliegt de fighterjet over de berg, landt bij de vlag, stapt uit, pakt de vlag en houdt de "use key" ingedrukt.
6. De bomber vliegt precies achter de fighterjet aan en zorgt ervoor dat hij precies op het tijdstip dat de andere speler de vlag pakt, hem mee kan nemen in zijn turret.
7. Samen ontsnappen in de bomber is dan de te nemen stap... een van de moeilijkste dingen

Probeer dit maar eens, je adrenalinepeil stijgt enorm! Nyrox en ik gaan het dit weekend wel eens proberen en er een paar mooie screenies van maken... Stay tuned!
Klopt, is leuk en werkt goed.
Maar de betere spelers staan dan klaar met een tank >:)

Verwijderd

Je moet met je tank in de zeppelin rijden dan proberen met je tank te vliegen :P
Is VETTE LOL !!

• dBA

dBA

Op vrijdag 18 januari 2002 21:21 schreef Manic het volgende:
Klopt, is leuk en werkt goed.
Maar de betere spelers staan dan klaar met een tank >:)
Wie zegt dat wij ondertussen geen afleiding hadden geregeld? (Had eigenlijk een leuk Heavy Metal Army (HMA) plan willen posten, maar dat mag Nyrox dan weer niet zien, want die is van een andere clan :P )
Meestal regel je voor zoiets ook even een tankaanval uit een compleet andere richting, tenminste wel als het om vets gaat. Bij newbies is dat niet nodig >:)

Nyrox heeft me ondertussen al gecontact en we gaan nu ff een paar coole screenies maken voor GoT van een perfect flagpickup. Check dit topic dus morgen maar ff :)

Verwijderd

we maken er een stripverhaal van :P

zijn er nog meer mensen die CE spelen, (online) maar hier een andere naam gebruken?

zo ja: tell me!
zo niet: boeiuh!

• pasajo
nou ik heb mijn eerste ervaring er ook op zitten:

- Het lijkt me allemaal erg leuk
- Ik zuig enorm > wat een ontzettende kutcontrols! Heeft niemand hier een goede config voor?
- Het liep minder goed als ik verwacht had...
- Wat een vrijheid! Hier was ik toch nog wel verrast over.

KOrtom: dit doen we vaker! :)

Verwijderd

DBA en ik zijn nu screens aan het maken

ze roeleren je ziet ze later >:)

nu terug naar de game!

• dBA

dBA

Op vrijdag 18 januari 2002 22:27 schreef DinoPK het volgende:
nou ik heb mijn eerste ervaring er ook op zitten:
Mooi, en ben je wat lekker ontmaagd?
- Het lijkt me allemaal erg leuk
Hehe, ik had niet anders verwacht
- Ik zuig enorm > wat een ontzettende kutcontrols! Heeft niemand hier een goede config voor?
Ik gebruik voor lopen gewoon de WSAD controls. Next weapon heb ik niet ingesteld, next item is Q en E of R is Use (voor als ik er naastzit :P )
Wapenselectie gaat gewoon met 1 tot 0 en vliegtuig besturen doen we met de muis. Gewoon proberen. Dat vliegen is eerst erg lastig, maar als je het onder de knie hebt is het het leukste onderdeel (of de bazooka, maar dat is mijn persoonlijke keuze :) ) En over dat zuigen vanavond... het was ook wel een redelijke veteranengame, dus veel goeie spelers die dit spel al meer dan 6 maand spelen!
- Het liep minder goed als ik verwacht had...
Ouch! Hmmm, ja hier kan ik wat minder aan doen. Ik heb er eerlijk gezegd weinig last meer van. Je moet er ook gewoon even aan wennen dat je soms wat vertraging hebt, maar ik schiet gewoon iets eerder en dat werkt ook goed.
- Wat een vrijheid! Hier was ik toch nog wel verrast over.
Ja cool he! Dit is waarom de meeste mensen het zo'n cool spel vinden. Je kan alles gebruiken wat je tegenkomt en het maakt gewoon niet uit waarin je zit, want alles heeft z'n voordelen. Probeer vooral de helikpter eens, die is even wennen, maar je kunt er zulke gave dingen mee doen >:)
KOrtom: dit doen we vaker! :)
Ok dan! Dacht ik ook. Als meer mensen het spel willen spelen, ik kan jullie wel verder helpen. Mail maar ff of MSN me maar :)

NB: (ook van Nyrox!) Als jullie een game joinen online, gelieve dan niet de zeppelin te gebruiken. Die zorgt namelijk voor enorme LAG in het spel en omdat ik ook spelers uit Amerika aan m'n server heb hangen wil ik de snelheid er graag wat inhouden.

Verwijderd

ik zal wel ff een nieuw draadje posten met onze flag steal

of hebben jullie bezwaar?

Verwijderd

check ---> [topic=385038/1/25]

• dBA

dBA

Om heel eerlijk te zijn was deze ook wel een beetje erg makkelijk. Er was geen hol te bekennen in het blauwe kamp en toch was het wel een redelijke veteran game. Maar ja, geniet er in ieder geval maar van :)

• Captain Pervert
Hmmm, ik heb heel wat CE uurtjes achter de rug, maar toch denk ik dat jullie mij online als n00b zullen kwalificeren... Ik speel namelijk niet echt gericht op de vlag, meer op melige stunts en coole acties (8>

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• dBA

dBA

Check deze mod voor Codename Eagle (nog steeds een beta-versie!!): Codename: Starwars
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thegrey/hoth/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thegrey/hoth/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thegrey/hoth/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thegrey/hoth/15.jpg

• Schuey
wOOOOOOOt, heb hem nu ook draaien op netwerk:
p1 200mhz
16 mb ram
voodoo3 2000 16 mb
----------------
p3 733
256 mb ram
Ge-Force2 mx 32mb

Loopt als een zonnetje met die p3 als server, vanmiddag lekker Deathmatch mijn broetjes ingemaakt >:)

• M@NIC
LOL die star wars lijkt wel lachuh :D
Maar euh voor de mensen die een kewle kick willen;

toen 1.41 net uit was was natuurlijk die chopper een dik succes (wacht rij :D).
Wat je moet doen als je in dat ding vliegt is ff de Airwolf Theme opzetten met winamp ofzo :D
Lachuh :P (Oja en dan Roger Wilco aan, hoort iedereen het :+)

Verwijderd

hey hoe kan je ook alweer muis gevoeligheid en hoever je kan kijken instellen ??

kan ergens in spel toch met f 10 of zo en dan wat intikken

en zijn er ook Nl servers ??

• Schuey
Hoe kan je bots adden?? of kan dat gewoon nog nietc :(

• M@NIC
Op maandag 21 januari 2002 23:21 schreef LooneyD het volgende:
hey hoe kan je ook alweer muis gevoeligheid en hoever je kan kijken instellen ??

kan ergens in spel toch met f 10 of zo en dan wat intikken

Ik geloof viewdist, tijd geleden.
En met die muis, geen idee ik gebruik mouseware :)

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heb dit spel een lange tijd over internet gespeeld, vetter wars gehouden!!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 17:30 schreef dB_A_ het volgende:

landen?? er uit springen en van je para gebruik maken...

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15
Is Codename Eagle tegenwoordig ook nog ergens te krijgen? Door al die verhalen van jullie ben ik ook wel ERG benieuwd geworden, maar aangezien het spel al bijna 3 jaar oud is weet ik niet of het nog ergens verkocht wordt?

Join het GoT Pulse-Team!

• Pewwy
Op zondag 20 januari 2002 12:54 schreef dB_A_ het volgende:
Check deze mod voor Codename Eagle (nog steeds een beta-versie!!): Codename: Starwars
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wooot, die wil ik ook :) Ziet er echt wel tof uit :)

• Pewwy
Op dinsdag 22 januari 2002 10:45 schreef DenMan het volgende:
Is Codename Eagle tegenwoordig ook nog ergens te krijgen? Door al die verhalen van jullie ben ik ook wel ERG benieuwd geworden, maar aangezien het spel al bijna 3 jaar oud is weet ik niet of het nog ergens verkocht wordt?
NLstore heeft hem liggen voor 6 Euro nogwat. Ik heb er pas 3 drie binnen gekregen. Wel wat lange levertijd (3 weken), maar hij is het zeker waard.

• Denman
  • Laatst online: 13:15
Op dinsdag 22 januari 2002 10:59 schreef Just_Johnny het volgende:

[..]

NLstore heeft hem liggen voor 6 Euro nogwat. Ik heb er pas 3 drie binnen gekregen. Wel wat lange levertijd (3 weken), maar hij is het zeker waard.
Is er niet een winkel die dit sneller kan? Ik heb nog wel ff op die site gekeken, en ze hebben um inderdaad wel, maar ik heb net de demo gespeeld en dit spel roeleert zo hard (echt lachwekkend) dat ik meteen al wil hebben!! :)

Is de kans groot dat ie hier in de stad bij Dynabyte of Free Record Shop ligt? Ik heb er 3 nodig :)

Join het GoT Pulse-Team!

• dBA

dBA

Muissnelheid kan je veranderen door in het spel op F12 te hameren en dan in te tikken:
mousesens waarde
en die waarde kan iets tussen 1 en 13 zijn. Ik speel zelf altijd op 13, maar dat is in het begin niet aan te raden, probeer 9 of 10 maar eens. Dat is een mooie mix tussen controle en snelheid.

Met het commando viewdist kun je de waarde voor de horizon instellen. Bij het spelen via internet is het aan te raden om dit beneden de 500 te houden omdat anders andere mensen er ook erg last van krijgen.
Er zijn wel servers die in Nederland gevestigd zijn zoals de mijne, maar er zijn niet servers waar alleen maar nederlanders komen (hoewel dat er bij mijn server toch wel veel op lijkt soms :) ) Er zijn simpelweg niet genoeg servers (iets van 25 ofzo op een redelijke dag) om echt NL servers op te zetten.
Hoe kan je bots adden?? of kan dat gewoon nog nietc
Ook een van onze wensen, maar helaas komen er geen nieuwe patches meer voor dit spel uit, dus bots kunnen niet gebruikt worden
landen?? er uit springen en van je para gebruik maken...
Dat duurt veeeeel te lang... Gewoon heel laag vliegen en simpelweg uitstappen. Zo moeilijk is dat toch niet? Met dat vliegtuig kun je eventueel zelfs nog een tank opblazen door het er tegenaan te laten "vliegen". Een goeie flaggrab actie duurt vanaf het go sein tot de ontsnapping ten hoogste 5 seconden, anders ben je toch al lang dood. Een tank mag maximaal één keer op je kunnen schieten (bij voorkeur ernaast) anders ben je toch echt wel de l*l.
Ik heb het spel ook uit de budgetbak bij de Intertoys gehaald en omdat ik het al zo lang had gespeeld vanaf een Twilightje heb ik het toen maar gekocht. Ondertussen speel ik ook via internet en zit het er zelfs dik in dat ik straks mag betatesten voor de makers van CE bij de opvolger daarvan (Battlefield 1942) Ik ben dus wel blij dat ik kan zeggen dat ik een officiele versie heb. Op ons forum stonden ook een paar links naar een site die CE nog verkocht maar dat waren vaak internationale bedrijven waarvan de levertijd waarschijnlijk nog wel hoger ligt. Ik raad je dus aan om het bij voorgaand genoemd bedrijf te proberen. Lukt dit niet, dan help ik je wel verder...
Meer linkjes enzo :)
Wooot, die wil ik ook Ziet er echt wel tof uit
Ze hebben nu zelfs al lasers toegevoegd en ook de sounds worden nog compleet omgetoverd naar echte Starwars geluiden. Gaat nog wel even duren, maar er is vooruitgang :)

• MeneerKrab
  • Laatst online: 14-01 16:57
en waar kunnen we die mod downen :?

Verwijderd

Alles wat je zoekt kun je vinden op http://www.cebf.f2s.com
Bezoek ook eens ons forum op http://pub30.ezboard.com/bceandbfcommunity

::Thanatos::

• dBA

dBA

Op dinsdag 22 januari 2002 15:55 schreef PowerCow het volgende:
en waar kunnen we die mod downen :?
Nou.... hier!
Bedenk wel dat het nog steeds een beta versie is dus alle modellen zijn nog lang niet af. Dit is meer een voorproefje van wat er allemaal komt, maar er moet nog zoveel aan gebeuren...

• MeneerKrab
  • Laatst online: 14-01 16:57
ow sorry, ik nog niet gedacht aanzoeken, maar tering wat kewl.
eerst moest ik Ce weer ff opzoeken uit het stof. toen alle patches downen, daar ben ik nog wel ff mee bezig.

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Voor al diegene die de ceedee zoeken,

Ik heb Codename Eagle uit de Openbare Bieb in Wageningen gehaald :)

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-11-2025

jelmo

A.K.A. jelmo

Ok ik ga volgende week ff lannan met 4a5 pers. gaak dan wel ff proberen zeg ... lijkt me echt FET :D

I don't ride fast, i fly low

• Captain Pervert
Op dinsdag 22 januari 2002 15:19 schreef dB_A_ het volgende:

[..]

Muissnelheid kan je veranderen door in het spel op F12 te hameren en dan in te tikken:
mousesens waarde
en die waarde kan iets tussen 1 en 13 zijn. Ik speel zelf altijd op 13, maar dat is in het begin niet aan te raden, probeer 9 of 10 maar eens. Dat is een mooie mix tussen controle en snelheid.
Neej, de waarde kan liggen tussen 5 en 20 en op 20 heb ik nog steeds een enorme langzame crosshair... Ik moet mijn muis meerdere malen over mijn muismat heen en weer raggen om om te draaien zeg maar. Of ligt dat aan mij? Hij staat in Windows op zjn snelst en heb verder bij geen enkel spel problemen.

• M@NIC
Ik hoefde nooit iets met de muis intestellen.
Mouseware rocks! :9

• joskuiper
  • Laatst online: 09:08

joskuiper

PapaCooper

lijkt me vet, ik zoch altijd al een koel LANspelletje
UT en Q3 gaan toch ewl een keertje vervelen...:+

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

• dBA

dBA

Op vrijdag 25 januari 2002 02:22 schreef Captain Pervert het volgende:
Neej, de waarde kan liggen tussen 5 en 20 en op 20 heb ik nog steeds een enorme langzame crosshair... Ik moet mijn muis meerdere malen over mijn muismat heen en weer raggen om om te draaien zeg maar. Of ligt dat aan mij? Hij staat in Windows op zjn snelst en heb verder bij geen enkel spel problemen.
Vanaf patch 1.41 is de mousesensitivity waarde veranderd. Je kan nu alleen nog maar waarden kiezen tussen 1 en 13. De superhoge mousesens is er uit gehaald en als je te snelle bochten maakt, stallt je vliegtuigje ook. Komt allemaal door die nieuwe patch. Maar ook ik moet de muis meerdere keren optillen om echte fatsoenlijke bocht te kunnen maken. Ik vind dat juist cool :)

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Hey wat zijn de Specs eigenlijk? Ik zit hier op School en we hebben vandaag Opendag ... kunnen we ff Multiplayen! :)

...Make every cut count, even if it is one frame...

• M@NIC
Op vrijdag 25 januari 2002 13:36 schreef Roland het volgende:
Hey wat zijn de Specs eigenlijk? Ik zit hier op School en we hebben vandaag Opendag ... kunnen we ff Multiplayen! :)
Friese Poort :?

• Roland

Roland

Schnitt!

Op vrijdag 25 januari 2002 13:37 schreef Manic het volgende:

Friese Poort :?
Friesland College...

Jullie ook? :)

• M@NIC
Friese Poort heeft vandaag en morgen ook opendag namelijk :)

• Roland

Roland

Schnitt!

ja klopt... Wij dus ook.

Verwijderd

waar kan ik um halen :9~

• M@NIC
Op vrijdag 25 januari 2002 13:52 schreef mr.oncreatief het volgende:
In de winkel :?

• Pewwy
Op vrijdag 25 januari 2002 13:52 schreef mr.oncreatief het volgende:
CE heb ik bij NLstore gehaald, 6 euro nogwat... Die andere is nog in de maak :(

• Captain Pervert
In de grabbelbakken rondstruinen...
De specs... Ehm, Ik speelde hem ooit eens perfect op een Celeron 333. En dat was op 800x600. Vloeiend.

Met minder kan ook wel, je kunt de resolutie zelfs naar beneden halen tot 320x240. Volgens mij heb je aan een 200mhz bak wel genoeg voor 640x480. Een beetje een aardige D3D of 3D/FX kaart is mooi meegenomen.

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

Zoomen met sniper ka je door nog's op 4 te drukken
met 4 schakel je ook over naar je snipergun.

Good luck

jep

• M@NIC
Op zondag 03 februari 2002 15:03 schreef GIAS het volgende:
Zoomen met sniper ka je door nog's op 4 te drukken
met 4 schakel je ook over naar je snipergun.

Good luck
Je kickt allemaal oude draadjes omhoog :?

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-01 17:22
ziet er phet uit ff downen :)

• Captain Pervert
Op zondag 03 februari 2002 15:41 schreef FiZz_ het volgende:
ziet er phet uit ff downen :)
Succes :+ Het is in de winkels al nauwelijks te vinden, laat staan... ;)
En dat is ook stout natuurlijk, dit spel verdient het echt om gekocht te worden, zeker aangezien het je nu toch niet meer dan €10 kost.

Verwijderd

kvinnet maar een vaag spel. in de eerste missie was er iets met een dorpsgek. vatte er geen bout van wat ik nou eigenlijk moest doen (mag je geen ventjes afschieten? want op het vliegveld wast alerm aan loeien enzo)...

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-01 10:59
Dit spel rullleezzz zo dik!!!!!!!!!!!!!!
Persoonlijk vin ik de single player ook erg leuk, alleen krijg ik het laatste level niet uitgespeeld :(
Is hier iemand die dat gelukt is?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 15:49 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
kvinnet maar een vaag spel. in de eerste missie was er iets met een dorpsgek. vatte er geen bout van wat ik nou eigenlijk moest doen (mag je geen ventjes afschieten? want op het vliegveld wast alerm aan loeien enzo)...
Als je nou eerst eens ff luisterd wat er in het begin gezegd wordt... Je verstaat engels neem ik aan?

Bij mijn versie krijg ik iig in het begin een lulverhaaltje van wat je allemaal moet doen. bewaker neersteken, kleren jatten, je eigen vermommen, enz....

• Captain Pervert
Mission briefings luisteren/lezen is voor veel mensen teveel moeite :(

• Marv
Op zondag 03 februari 2002 17:05 schreef Captain Pervert het volgende:
Mission briefings luisteren/lezen is voor veel mensen teveel moeite :(
Inderdaad... meteen multiplayen met die hap :P

• M@NIC
LOL :D

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Ik heb het voor het eerst op drome gespeeld. Shit wat lachuh. Vooral de eerste keren in een vliegtuig of heli.
Heb me zeer kostelijk vermaakt met deze game.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

• Apocca
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb dit spel op drome gespeelt, 30 man in 1 game zonder enige lag. Ik lachte me kapot :P

• ThaHandy
  • Laatst online: 10-01 21:30

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 04 februari 2002 09:51 schreef Apocca het volgende:
Ik heb dit spel op drome gespeelt, 30 man in 1 game zonder enige lag. Ik lachte me kapot :P
:? wanner dan?
we hebben zowat van vrij - tot zon cne gedaan :D en gen server opgemerkt met 30 man :?

maar goed.. @ PZZ gaan we er weer voor :Y)

cne ownage :)

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Opnieuw een *kick*

Ik heb dit spel dus eindelijk sinds kort (luf joe schatjuh! O+ ). Gisteren voor het eerst online gespeeld.....
1 tip, ga niet proberen te vliegen als er ook pro's op de server zijn! :P

Dit spel is echt meesterlijk.

Voor degenen die hem willen bestellen : hijs nog te koop bij NLStore voor 11,20 EUR incl verzendkosten.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• dBA

dBA

Op vrijdag 05 juli 2002 11:47 schreef RaDKiLL het volgende:
Opnieuw een *kick*

Ik heb dit spel dus eindelijk sinds kort (luf joe schatjuh! O+ ). Gisteren voor het eerst online gespeeld.....

Dit spel is echt meesterlijk.

Voor degenen die hem willen bestellen : hijs nog te koop bij NLStore voor 11,20 EUR incl verzendkosten.
Woei, luf joe toe! :P

Maareh, probeer wel zoveel mogelijk vanaf het begin met de muis te vliegen, dat kost even tijd, maar daarna kun je wel korte bochten draaien enzo. Of als je helemaal hardcore bent doe je het gewoon met joystick. Er zijn slechts weinigen die dat kunnen (waar ik niet toe behoor) maar je bent dan helemaal unbeatable. Gewoon de joystick in windows calibreren en onder het spelen Alt+J indrukken. Dan is je joystick geactiveerd.

edit:

Jammer trouwens dat de publishers 'm niet freeware willen maken. Het spel is al dermate oud en bijna niet meer (legaal) te krijgen. De makers van het spel hebben al te kennen gegeven dat zij het wel graag als freeware gereleased zouden willen zien worden, maar de publishers e.d. liggen nog steeds dwars. Hadden ze het wel gewild, dan was het zeker een hit op alle LAN partys geweest.

• M@NIC
Op vrijdag 05 juli 2002 11:47 schreef RaDKiLL het volgende:
Opnieuw een *kick*

En ik maar wachten op een berichtje via MSN :z :P
Je moet gewoon ff de CE poorten dicht gooien en dan een LAN server maken.
Zo heb ik het ook geleerd, ik vlieg/vloog altijd volledig met m'n toetsenbord :Y)

Verwijderd

Heb CE ook veel gespeeld aleen ik vindt dat ie niet stabiel is ging laatst met een boot het land op was lachen :D :D :D :D

• dBA

dBA

Op vrijdag 05 juli 2002 16:14 schreef SolidCobra het volgende:
Heb CE ook veel gespeeld aleen ik vindt dat ie niet stabiel is ging laatst met een boot het land op was lachen :D :D :D :D
Als je het goed doet kan je zelfs een complete destroyer bij een heuvel opvaren :P maar dat is alleen in Digger's No Nill land het geval (een map gemaakt door Digger dus).

• HitmanWVU
  • Laatst online: 04-08-2025
Kamikazeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee piloten :)

• dBA

dBA

Argh, die zijn erg. Heb je die vlag, komt er zo'n malloot op je tank invliegen. Nee doe het dan goed:
kom van 300 meter hoog recht naar beneden, drop je bommen op de tank, stap uit je vliegtuig die vervolgens ook recht op dezelfde tank afkomt en gebruik je parachute om de boel eventueel met de bazooka helemaal met de grond gelijk te maken >:) Dat alles gebeurt in ongeveer een seconde :D

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~meerv-m0/oudedraad.jpg

Maaruh CNE roeleert gorte tijden [vooral op lanparties, 32 players zonder lag is gewoon vet! ;)]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• VeldKoe
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 19:00 schreef -=!ME!=- het volgende:
[afbeelding]

Maaruh CNE roeleert gorte tijden [vooral op lanparties, 32 players zonder lag is gewoon vet! ;)]
LOL
Pagina: 1 2 3 Laatste