Sony KDL-37W5500

Pagina: 1
Acties:

• cripsiee
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb de volgende apparaten aangeschaft; een Sony STR-DA2400ES, en een televisie, SONY KDL-37W5500. Sinds eergister ben ik in het bezit van digitale televisie van Ziggo via de CI+ module, nu maak ik op uit de gebruikershandleiding dat ik het geluid van de digitale televisie zenders via zowel de optische als de coaxiale digitale output poort naar mijn versterker kan sturen. Klopt dit? En zo ja, kan het geluid signaal dan beter via de coax kabel sturen of de optische kabel?
Vraag 2 is deze; Ik heb ook een Sony Vaio notebook, een Sony Vaio FW-51JFH, kan ik de video en audio signalen van mijn laptop via een HDMI kabel naar de televisie sturen en vervolgens via de zelfde digitale output als ik gebruik voor de digitale tv, het geluid naar de versterker brengen?

Dit scheelt namelijk de aanschaf van een 2e HDMI kabel (Oehlbach XXL series, dus veel geld...)

Al vast bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

cripsiee schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:41:
Ik heb de volgende apparaten aangeschaft; een Sony STR-DA2400ES, en een televisie, SONY KDL-37W5500. Sinds eergister ben ik in het bezit van digitale televisie van Ziggo via de CI+ module, nu maak ik op uit de gebruikershandleiding dat ik het geluid van de digitale televisie zenders via zowel de optische als de coaxiale digitale output poort naar mijn versterker kan sturen. Klopt dit? En zo ja, kan het geluid signaal dan beter via de coax kabel sturen of de optische kabel?
De SONY KDL-37W5500 heeft alleen een optische uitgang, dus die zal je moeten gebruiken. Die de keuze tussen digitale coax of optisch hoef je niet te maken.

Verder maakt het niet veel uit of je een optische of digitale coax kabel gebruikt. Beide kabels hebben zo hun voor en nadelen. Zo is optisch niet vatbaar voor storingen wat een voordeel is. Nadeel is dat de kabel wat fragieler is en sneller kapot kan gaan dan de digitale coax. Plus voor een optische signaal moet het elektrisch signaal eerst omgezet worden naar licht en dan weer terug. Een conversie die bij digitale coax niet nodig is. Maar al met al ga je dat verschil niet merken met dergelijke apparatuur.
Vraag 2 is deze; Ik heb ook een Sony Vaio notebook, een Sony Vaio FW-51JFH, kan ik de video en audio signalen van mijn laptop via een HDMI kabel naar de televisie sturen en vervolgens via de zelfde digitale output als ik gebruik voor de digitale tv, het geluid naar de versterker brengen?
Ik zou zeggen probeer het, dan weet je meteen of je laptop meer kanaals geluid door stuurt over HDMI. Maar dat is niet het enige: zo is er ook de mogelijkheid dat de tv het inkomende meerkanaals signaal eerst bewerkt en dat doorstuurt als 2.0 geluid. Dan ben je dus je inkomende 5.1 signaal kwijt, dat is zonde. En mocht je tv Dolby Digital ondersteunen dan is het de vraag of ook DTS wordt ondersteund.

Dus ik zou eerst uitvinden welke signalen je tv door kan sturen naar de receiver en dan de keuze maken hoe je alles aan gaat sluiten. Want als je door een bepaalde manier signalen minder binnen krijgt is het wel zonde natuurlijk..
Dit scheelt namelijk de aanschaf van een 2e HDMI kabel (Oehlbach XXL series, dus veel geld...)
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2
Zoals daar te lezen valt zijn dergelijke kabels letterlijk zonde van het geld..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.