Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik ben al weer zo'n 3 maanden in het bezit van deze Linksys WRT320N Router, maar sinds 1 week tijd doen zich rare dingen voor bij het draadloze gedeelte.

Wanneer ik eender welke laptop aanzet (1tje met een Atheros WiFi Chip, andere met een Intel 4xxx en nog een andere) duurt het zeker 5 minuten voordat de verbinding gelegd wordt, het netwerk is al die tijd ook niet zichtbaar en dus niet bruikbaar.

Wanneer de verbinding eenmaal gelegd is blijft hij niet lang stabiel en valt zeker om de 5 minuten een 15 seconde weg, erg frustrerend is dit, vooral omdat ik al zeker 2 maanden niks aan de instellingen heb veranderd.

Ik heb vervolgens de Router gereset, gezien dit bij het bekende WRT320N probleem ook hielp (vollopen van de router wat hem erg vertraagde.) maar helaas, geen succes.

Nu kan ik de Router wel van Scratch af opbouwen door hem hard te resetten, maar wil eerst even pijlen of andere dit probleem ook niet ervaren (hebben).

P.S. Het bedrade Netwerk heeft nergens last van.

Edit: Heb nu Channel width van 20MHz tot 40MHz veranderd naar 20MHz en de verbinding lijkt niet meer te droppen,maar nog steeds raar dattie dat op 20MHz tot 40MHz wel doet.

[ Voor 10% gewijzigd door JunkieXP op 08-01-2010 12:07 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dezelfde problemen maar ook met bedraad netwerk met dezelfde router en 2 verschillende laptoppen.

Rechtstreeks op de motorola ziggo modem aansluiten resulteert in vliegensvlug snelle internet. Via kabel op wrt320n of draadloos dropt de verbinding continu. Al in instellingen gekeken maar kan niets bijzonders vinden.

De router is zo een 3 weken uitgeweest, omdat we niet in dit huis waren. Heb de motorola al gereset en de stroom van de router afgehaald en erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Een hoop van de problemen, voornamelijk op het gebied van snelheid zijn terug te leiden naar de oude Firmware (deze zie je na het inloggen op de router via (waarschijnlijk) http://192.168.1.1 terug rechtsbovenin).

Ikzelf draai V1.0.0.03 o.i.d., wellicht kun je controlleren welke versie jij draait en deze eventueel updaten. Ben benieuwd

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:09:
Een hoop van de problemen, voornamelijk op het gebied van snelheid zijn terug te leiden naar de oude Firmware (deze zie je na het inloggen op de router via (waarschijnlijk) http://192.168.1.1 terug rechtsbovenin).

Ikzelf draai V1.0.0.03 o.i.d., wellicht kun je controlleren welke versie jij draait en deze eventueel updaten. Ben benieuwd
heb deze versie al bij de aanschaf van de router. Echter mis ik een aantal tabs heb ik de indruk. Ik kan bijv niet only 20 mhz instellen en parental control aan of uitzetten.

Is het misschien een idee om over te stappen naar dd-wrt firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We waren 3 weken weggeweest en de stroom is eraf geweest. Nu de router aan heeft gestaan sinds gisteren en ik weer in de modem geplugd heb (had ff na tig disconnecties bedraad internet van laptop naar modem gedaan) blijft de verbinding ineens superstabiel.

Het is net of hij de weg kwijt is na zo lang zonder stroom te zijn geweest. Let wel, dit probleem deed zich nog voor na 2 uren aan hebben gestaan en de verwarming stond per ongeluk nog aan dus koud was het in de kamer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding blijft niet meer stabiel. Het is dodelijk irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Hmm ik heb het ook gehad, met mijn laptop..

Ik heb het volgende gedaan:

Eerst nieuwe firmware erop gezet V 1.0.0.0.3

Mijn draadloze adapter is een B/G netwerk dus max 54mbps.
Mijn router stond vanuit fabrieksinstellingen, standaard op B/G/N, deze heb ik handmatig op B/G gezet. Tot mijn verbazing was het bereik ook groter en beter geworden..

Channel Width heb ik op 20 Mhz gezet ipv 20/40
En kanaal op AUTO

Nu loopt mijn router al meer dan 3 mnd stabiel, heb altijd verbinding en ik haal het maximale eruit zowel bedraad en wireless.. icm Ziggo alles in 1 extra ( 50mbps )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank1973 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:36:
Hmm ik heb het ook gehad, met mijn laptop..

Ik heb het volgende gedaan:

Eerst nieuwe firmware erop gezet V 1.0.0.0.3

Mijn draadloze adapter is een B/G netwerk dus max 54mbps.
Mijn router stond vanuit fabrieksinstellingen, standaard op B/G/N, deze heb ik handmatig op B/G gezet. Tot mijn verbazing was het bereik ook groter en beter geworden..

Channel Width heb ik op 20 Mhz gezet ipv 20/40
En kanaal op AUTO

Nu loopt mijn router al meer dan 3 mnd stabiel, heb altijd verbinding en ik haal het maximale eruit zowel bedraad en wireless.. icm Ziggo alles in 1 extra ( 50mbps )
Die channel width is voor mij niet instelbaar. Heb elk optie nagekeken maar niks hoor. en ik heb al 1.0.03, dat was al zo bij de aankoop. In status staat dat ie only 20 mhz is, dat kan ik dan weer wel zien maar het instellen ervan kan ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:57
Is er niet iets wat stoort op je netwerk? Ik heb het laatst gehad bij iemand thuis waar het draadloze netwerk het niet deed zodra de babyfoon aan stond. Deze babyfoon was voorzien van een beeldscherm. Het ging hier ook om een WRT 320N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen babyfoon hier. Wel een ringleiding (dovenlus). Het valt me wel op dat dit probleem vooral optreed als ik en mijn vriendin tegelijkertijd aan het internetten zijn met onze laptoppen. Hij kan het niet aan of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 22:57
Ik heb dezelfde router en in het begin heb had ik soortgelijke problemen: spntaan wegvallen van de verbinding. Ik heb hierop gegoogled en kwam wat mensen met hetzelfde euvel tegen. Het lijkt erop dat de constructie van de router ietwat miniem is mbt warmteafvoer. Er waren mensen bij die de router helemaal omgebouwd hadden met een fan erin en toen werkte het wel stabiel.
Hierop heb ik nog even gevoeld aan de router en inderdaad hij was vrij warm. Wat wilde het feit nou: ik had hem netjes bovenop het kabelmodem gestapeld en die werd vrij warm! Kabelmodem verplaatst en sinds die tijd geen probleem meer!

offtopic:
wat ik wel irri vind is dat je in 20-40MHz modus geen kanaal kan opgeven: ik zit nu in overlap met de buren terwijl de band rond kanaal 11 nog helemaal vrij is

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

Pagina: 1