Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:25
Hallo Tweakers,

Na diverse topics te hebben gelezen, graag jullie advies.
Windows Vista - Zwart scherm met cursor

HP Compaq zwart scherm na opstarten; wel cursor

[Vista] Zwart scherm met alleen een cursor

[Vista] zwart scherm

Zoals ik het hierboven lees ben ik niet de enige met dit probleem.

Het is een dell pc met 64bits vista daarop.

Zowel veilige modus en normaal werken niet, ik blijf een zwart scherm + cursor zien.
Ook heb de herstellen geprobeerd dmv de CD maar ook dit lost het probleem niet op.

Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De oplossing is dat je je PC scant op malware, en het hele Prevx verhaal er eens goed bijpakt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
alt-92 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:09:
De oplossing is dat je je PC scant op malware, en het hele Prevx verhaal er eens goed bijpakt.
Dat is het probleem waarschijnlijk niet.
Het probleem is ontstaan na een stroomstoring.

Dus stroom = weg, pc valt uit, opnieuw opstarten, en dan dit probleem.

Ook valt er niet te scannen op mallware, als ik op geen enkele manier ingelogd raak.

Verder heb ik nu via de vista DVD in de console een chkdsk /f opgestart, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Vanaf je DVD een systeemherstel uitvoeren? Malware scan vanaf een andere PC? Er zijn nog zat opties! Ik heb in je TS zelfs nog niets gelezen over de safe mode. Een zwart scherm met slechts een muiscursor kan zo veel zijn, van corrupte winlogon.exe (wat met journaling en self-recovery erg knap is, maar een stroomuitval op het foute moment kan dat veroorzaken met wat geluk) tot een hangende service/driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Umbrah schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:57:
Vanaf je DVD een systeemherstel uitvoeren? Malware scan vanaf een andere PC? Er zijn nog zat opties! Ik heb in je TS zelfs nog niets gelezen over de safe mode.
Dan zal ik wel chinees schrijven :P
Grolsch schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:56:
Hallo Tweakers,

Na diverse topics te hebben gelezen, graag jullie advies.
Windows Vista - Zwart scherm met cursor

HP Compaq zwart scherm na opstarten; wel cursor

[Vista] Zwart scherm met alleen een cursor

[Vista] zwart scherm

Zoals ik het hierboven lees ben ik niet de enige met dit probleem.

Het is een dell pc met 64bits vista daarop.

Zowel veilige modus en normaal werken niet, ik blijf een zwart scherm + cursor zien.
Ook heb de herstellen geprobeerd dmv de CD maar ook dit lost het probleem niet op.

Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem :?
Een zwart scherm met slechts een muiscursor kan zo veel zijn, van corrupte winlogon.exe (wat met journaling en self-recovery erg knap is, maar een stroomuitval op het foute moment kan dat veroorzaken met wat geluk) tot een hangende service/driver.
Ik ga zo dit eens proberen
1) Use the vista DVD to go to the repair mode.
2) From the same screen where you do the system restore, there's an option to open an administrative command prompt.
3) That should open in X:\Sources or something like that
4) Go to the windows drive by entering C:
5) Now go to the windows event log folder on your machine (C:\Windows\System32\winevt):
cd c:\windows\system32\winevt
6) ren Logs Logs_bad
7) mkdir Logs
This will create an empty folder for new event logs.

Restart the system and cross fingers.
een tip uit dit topic: Windows Vista - Zwart scherm met cursor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Wat als je uit het F8 veilige modus menu de VGA modus pakt? Ik had namelijk iets vergelijkbaars bij iemand en dat hielp.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
MsG schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:09:
Wat als je uit het F8 veilige modus menu de VGA modus pakt? Ik had namelijk iets vergelijkbaars bij iemand en dat hielp.
geen enkele optie (vga modus, met netwerk, zonder netwerk, last known good, etc.) zorgt ervoor dat ik een scherm krijg waar ik wat kan doen.

Alleen dus de command prompt vanaf de Vista DVD kan ik iets mee doen.

De chkdsk /f loopt nog steeds, dus ff afwachten :)

[edit]

chkdsk is afgelopen, en ook de logdir gerenamed, maar dat mocht niet baten.

Op zoek naar andere tips :(

in onderstaand topic staan ook erg veel tips, maar ik kom nog steeds niet verder :(

http://social.technet.mic...b-4d03-acc3-b8d7ffe610d5/

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 08-01-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Noem me gek, maar ik haal dat PrevX verhaal niet voor niks aan.
Het bleek uiteindelijk vrij regelmatig te zijn dat er een beschadigde entry in het register stond.
http://www.prevx.com/blog...indows--Vista-and-XP.html
http://www.prevx.com/blog...ck-Screen-Root-Cause.html
When the issue occurs the WinLogon Shell entry for Explorer.Exe becomes invalidated. The entry exists perfectly in the registry but is unusable/inaccessible and is therefore ignored by the OS resulting in the desktop and task bar not being loaded. This entry is frequently the target of malware so tightening access to it is probably a good thing. However, the black screen condition is the only sign of the problem, leaving non technical users with a major challenge.
.

Hoeft natuurlijk niet door malware te komen (deed het wel vaak) maar een poweroutage kan dat natuurlijk ook op z'n geweten hebben.
En waarom stond dat van die power outage niet in je TS? Leek me best wel essentieel!

[ Voor 38% gewijzigd door alt-92 op 08-01-2010 20:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:30
Je zou natuurlijk explorer.exe even handmatig kunnen starten als je in het zwarte scherm zit? Kan je taskmgr starten? Zoniet, dan kan je gebruik maken van een truckje met explorer om iig iets te kunnen doen. Belangrijk daarvoor is of je een inlogscherm krijgt?

Werken de toegankelijkheidsopties wel? (windowstoets+u of 5x shift?)

[ Voor 12% gewijzigd door Okki5 op 09-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
alt-92 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:05:
Noem me gek, maar ik haal dat PrevX verhaal niet voor niks aan.
Het bleek uiteindelijk vrij regelmatig te zijn dat er een beschadigde entry in het register stond.
http://www.prevx.com/blog...indows--Vista-and-XP.html
http://www.prevx.com/blog...ck-Screen-Root-Cause.html

[...]
.

Hoeft natuurlijk niet door malware te komen (deed het wel vaak) maar een poweroutage kan dat natuurlijk ook op z'n geweten hebben.
En waarom stond dat van die power outage niet in je TS? Leek me best wel essentieel!
Okki5 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:52:
Je zou natuurlijk explorer.exe even handmatig kunnen starten als je in het zwarte scherm zit? Kan je taskmgr starten? Zoniet, dan kan je gebruik maken van een truckje met explorer om iig iets te kunnen doen. Belangrijk daarvoor is of je een inlogscherm krijgt?

Werken de toegankelijkheidsopties wel? (windowstoets+u of 5x shift?)
Ik krijg dus geen inlogscherm, kan geen ctrl-alt-del of 5 x shift indrukken.

Wel via de cmd prompt winlogon gecontroleerd of explorer.exe aanwezig was, en dat is dus zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:30
Hm je pc maakt het zo wel lastig... Als zelfs windowstoets+u niet werkt, worden blijkbaar maar heel weinig benodigde services gestart en is niet alleen explorer het probleem.

Ik heb even voor je opgezocht welke programma's gestart worden voor de loginprocedure, daar kwamen een paar programma's in aanmerking. Het programma audiodg.exe was daar 1 van.

Ga in de herstelconsole met cmd naar de map c:\windows\system32 (ervan uitgaande dat je installatie op c staat)
type "rename audiodg.exe audiodg1.exe"
type "copy cmd.exe c:\windows\system32\audiodg.exe"

Start opnieuw op en dan laad in plaats van je audio service cmd.exe
gebruik vervolgens cmd om explorer te starten, dan kan je in iedergeval in windows komen. Let wel op, explorer wordt gestart met system rechten(simpelweg omdat je dan de user SYSTEM bent). Zodra je in Windows bent, voer een backup uit van je belangrijke bestanden.

Er zijn een aantal programma's die dit soort fouten kan veroorzaken met vista, een korte zoektocht leverde de volgende op:
-Magicdisk
-Roxio

Waarschijnlijk zijn er nog wel meer, zal er nog een paar proberen te vinden.

Je kan natuurlijk ook even van de gelegenheid gebruik maken om malwarebytes te installeren en prevx (en natuurlijk een scan van je reeds geinstalleerde virusscanner)

Succes

[ Voor 13% gewijzigd door Okki5 op 11-01-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
ik heb ondertussen Vista opnieuw geïnstalleerd.

@Okki5, aangezien ik alleen maar in het cmd prompt kon, was het ook nogal lastig om malwarebytes te installeren.

Pagina: 1