Toon posts:

powersupply be quiet op geforce 6100 sm-m

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe powersupply gekocht met 10 pinnen zie ik nu. Mijn moederbord heeft een 12 pins connector voor de main power supply voor connectie met mijn moederbord geforce 6100sm-m. Kan ik dat op de een of andere manier gewoon aansluiten? Of moet ik een van 12 naar 10 verloop aansluiting kopen als dat er is?

Verder heb ik wel eens gehoord dat er een zogenaamde Mhz aangeef knop op het moederbord zit, maar ik kan er geen vinden. Ook in de documentatie van het moederbord niet. Of is dit niet meer zo bij dit moederbord?

Nog een vraagje, de powerled plus min en sw en zo op het moederbord, zijn die belangrijk voor het doen van de computer? Of is dat alleen maar voor het aangeven van bepaalde lichtjes? De documentatie is namelijk niet echt helder wat waar aan te sluiten en ik wil uitsluiten dat dit wellicht een probleem kan worden bij het installeren van mijn computer.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Voor je eerste vraag: PMG FAQ

Wat bedoel je met MHz aangeefknop? De cpu snelheid dien je eventueel in de bios in te stellen zover dit niet automtisch gebeurd is.

Ledjes zjijn niet noodzakelijk voor het functioneren, power sw (switch) is wel handig om aan te sluiten (schroevendraaier methode is niet zo safe).

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de computer aangesloten op het electriciteitsnet. Kan later nog wel een overloop plug van 20 naar 24 kopen. De fan van de cpu draait, maar ik krijg geen beeld. Op mijn laptop doet de monitor het. Alles in de computer is nieuw. Nieuwe powersupply, nieuw geheugen, nieuwe CPU, nieuwe harde schijven. Dan zou je op zijn minst beeld moeten kunnen verwachten. Mis ik iets? Ik heb volgens mij alles aangesloten zoals op de documentatie van mijn moederbord is aangegeven, maar zonder beeld kan ik natuurlijk niets. Op mijn PC harde schijf staat Windows XP. In welke richting zou het kunnen liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 22:34:
Kan later nog wel een overloop plug van 20 naar 24 kopen.
Zal nutteloos zijn. ;)
Mis ik iets?
De 4 pins voor de stroom van de CPU misschien?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Kan aan heel veel dingen liggen, als je deze volgt zou je vanzelf bij de oorzaak moeten komen : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Post ook even de volledige specs en check of je mobo je cpu ondersteunt en/of daar eventueel een bios update voornodig heeft. En check de 12V P4 aansluiting voor de cpu vrm's, maar dat staat ws ook wel in de troubleshooter.

Verwijderd

Topicstarter
powersupply be quiet 400w op geforce 6100 sm-m amd athlon 6400 x2 dual core 2 gig geheugen 2 hds 160 gig LG brander Novita monitor. Enige dat ik als leek kan verzinnen is dat de powersupply niet matcht met mijn moederbord, hoewel de fan gaat lopen en ik heb de 20 en 4 pins aangesloten. Hier heb ik al eens dezelfde problemen mee gehad en toen heb ik alles nieuw gekocht. Ik had hem in de winkel gekocht en alles deed het. Na een paar maanden startte hij niet meer op en de zaak was failliet. Dus heb ik nu een nieuw moederbord, geheugen, power supply en CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de hele FAQ gelezen, maar weet niet wat het kan zijn. Wat is de meest voorkomende fout die je maakt bij het installeren van je hardware waardoor je helemaal geen beeld krijgt, terwijl de cooler van de CPU wel draait? De 20 pins in plaats van 24 pins zou het kunnen zijn, maar dan moet je toch nog altijd beeld krijgen, zoals ntldr is missing of non system disk error of wat dan ook, toch? De 4 pins zit er ook in, kan de CMOS clear iets er mee te maken hebben, want dat vond ik ook niet echt duidelijk aangegeven in mijn moederbord boekje.De powerkabel lijkt me sterk, want hij geeft power, de fan draait. Ik kan hem natuurlijk wegbrengen, maar ja, als je dan terug komt, doe maar 200 euro of zo, hm. Zou me niks verbazen als iemand dit al eens gehad heeft en tegen me zegt, even die CMOS clear er af halen en klaar is kees, of iets dergelijks. Iemand een idee?

Verwijderd

Bios reset is simpel.
Stekker uit het stopcontact, batterij uit het moederbord halen paar keer op de aanknop rammen, batterij er weer in stroom er weer op. En gaan met de banaan.

Maar eigenlijk kan dit van alles zijn. Kapot mobo bijvoorbeeld ook.

Maar 20/24 pins is het iig zeker niet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hij startte op, nadat ik het geheugen, dat volgens de verkoper zeker bij mijn specificaties zou passen verving door mijn oudere geheugen. Nadat hij niet kon booten van mijn harde schijven heb ik heb gereboot en toen kwamen er beepcodes. Eerst 5 keer lang, daarna eindeloos lang. Las ergens process error, zegt me weining eigenlijk. Heb de batterij er even uitgehaald daarna nog maar die beepcode geeft waarschijnlijk aan dat er iets mis is met mijn hardware nu. Wat is process error? Las op een andere site dat het meestal het geheugen is, maar dat deed het toch even?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Pagina: 1