Ik heb van de week Windows 7 op een SSD gezet om een en ander te testen. Ik had daarvoor m'n standaard harde schijf met Windows 7 losgekoppeld. Zonet heb ik die oude schijf weer aangesloten en via het BIOS die de prioriteit gegeven: zo kan ik mooi tussen de systemen wisselen. Alleen is dat natuurlijk niet ideaal (elke keer het BIOS induiken), dus dacht ik aan een dual boot menu op een of andere manier. Maar... als ik zoek op Google of op dit forum vind ik ladingen info over dual boots met W7 en Vista of W7 en XP, maar niet over W7 met W7...! Is het mogelijk nu ik al twee keer W7 op twee schijven heb, alsnog een boot menu te maken? (Msconfig geeft alleen de actieve W7 weer.)
Heeft jouw bios geen F9/F11 of ESC -functie om bij het booten het bootdevice te kiezen? Met mijn MSI kan ik gewoon F11 drukken en de juiste harddisk kiezen.
Maar je kan natuurlijk gewoon de andere disk in je bootmenu opnemen. Hoe dat moet is wel met Google te vinden: Via [google=windows 7 add boot option] kom je terecht bij:
- http://www.kombitz.com/20...o-windows-7-boot-manager/
Win7 en Vista schelen niet zoveel van elkaar wat dat betreft.
Maar je kan natuurlijk gewoon de andere disk in je bootmenu opnemen. Hoe dat moet is wel met Google te vinden: Via [google=windows 7 add boot option] kom je terecht bij:
- http://www.kombitz.com/20...o-windows-7-boot-manager/
Win7 en Vista schelen niet zoveel van elkaar wat dat betreft.
[ Voor 47% gewijzigd door Room42 op 07-01-2010 19:50 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Even voor de volledigheid: Voor Asus F8.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
2 keer Windows7 in dualboot kan ook.
Ik heb ik 2 keer windows 7 op 2 partities geinstaleerd.
En het werkt prima in dualboot.
Omdat je de 2e schijf later heb aangesloten moet je nu eerst de bootmanager herstellen.
Met de Windows 7 dvd opstarten en kies voor repareren en laat windows het repareren.
Of kies repareren met Command Prompt en toets de volgende commandos in:
bootrec /rebuild + enter
bootrec /fixboot + enter
Ik heb ik 2 keer windows 7 op 2 partities geinstaleerd.
En het werkt prima in dualboot.
Omdat je de 2e schijf later heb aangesloten moet je nu eerst de bootmanager herstellen.
Met de Windows 7 dvd opstarten en kies voor repareren en laat windows het repareren.
Of kies repareren met Command Prompt en toets de volgende commandos in:
bootrec /rebuild + enter
bootrec /fixboot + enter
44
Mja, dat klinkt een beetje vreemd. Er is namelijk niets kapot, dus wat valt er te repareren.
Het nadeel van die windows reparatietools is dat ze zo lekker hun eigen gang gaan en doen wat hun het beste lijkt. Maar is dat ook het beste...?
Het nadeel van die windows reparatietools is dat ze zo lekker hun eigen gang gaan en doen wat hun het beste lijkt. Maar is dat ook het beste...?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Die GUI die je voorgeschoteld krijgt doet idd wat hem het beste lijkt maar je kunt natuurlijk ook zelf alles fixen als je bijvoorbeeld het probleem al weet dmv. de console in te duiken (is ook een optie voor). Zo kun je dus met bootrec je bootbestanden fixen en een nieuwe lijst aanmaken met OS'en
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Twee keer Windows 7 kan inderdaad prima. Ik hou graag prive en werk strikt gescheiden, en heb mijn werk-laptop met een 300 Gb harde schijf ingedeeld in 1x 50 Gb waarop de Windows 7 Professional KMS licentie van de zaal op staat, 1x 50 Gb waarop mijn persoonlijke Technet Windwos 7 Ultimate op staat, en 1x 200 Gb voor opslag, virtual machines, dat soort geneuzel.
Ik heb het programma BellaVista gebruikt om de boot menu's aan te passen. Ik heb er daarmee dan wat vriendelijkere opstart namen aan gegeven zodat ik die van Work en Personal uit elkaar kan houden.
Ik heb het programma BellaVista gebruikt om de boot menu's aan te passen. Ik heb er daarmee dan wat vriendelijkere opstart namen aan gegeven zodat ik die van Work en Personal uit elkaar kan houden.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Raar
Ik gebruik juist de optie om een VHD boot te doen met de tweede Windows 7 install.
Dat je dan geen hibernate kan doen met die tweede is niet eens zo'n ramp (werkt toch niet lekker met 8GB
)
Dat je dan geen hibernate kan doen met die tweede is niet eens zo'n ramp (werkt toch niet lekker met 8GB
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Bedankt voor de verdere tips, maar ik had die uit de eerste (link) al gebruikt: met bcdedit. Werkte perfect.
Pagina: 1