[2008R2TS] Printer wordt niet gemapt

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb een probleem bij een klant van ons, betreft het doormappen van printers.

Op het kantoor van de klant staat een sbs2003 32b bit server, met daarop een aantal netwerkprinters.
Deze netwerkprinters worden met KIX32 gemapt op elk werkstation.

De werkstations zijn windows 2000 en xp gemengd, allen 32 bit.

Sinds kort zijn alle gebruikers overgegaan naar een hosted omgeving in een datacenter, welke op Server 2008 R2 64bit draait. Als de gebruikers verbinding maken met de TS, dienen de printers doorgemapt te worden. Dit gebeurd op alle werkstations, op 2 na, beiden windows XP 32bit.

Wat ik heb geprobeerd om de HP Laserjet 1320n gemapt te krijgen:

- Drivers opnieuw installeren op client + printer opnieuw mappen, geen effect.
- 32 bit driver installeren op de 64 bit TS, naast dus de 64 bit drivers, geen effect.
- Werkstations en TS opnieuw starten. Geen effect.
- HP universal printer driver gebruiken (PCL6), als je dan print krijg je allemaal PCL XL errors, werkt dus niet.

In de bovenste 3 gevallen krijg ik event 1102 op de terminal server:
Driver hp LaserJet 1320 PCL 6 required for printer !!DC01!PR07 is not installed on the server. Contact the administrator to install the driver before you log in again.

De printerdriver op de client, de sbs2003, en op de terminal server hebben overal exact dezelfde drivernaam.

Ik heb al gekeken op google, maar vind alleen problemen dat printers bij niemand gemapt worden, niet slechts bij enkele clients. De andere clients, welke wel kunnen printen in een TS sessie, gebruiken Windows XP of 2000.

Iemand, enig idee plz?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

Verwijderd

Client opnieuw ge-imaged?

• Dark Wanderer
Is er geen manier welke minder tijd kost?
Klant heeft een oude SBS2003 omgeving, daarom overgestapt op hosted.
Enige probleem is de printer, moet hier echt een herinstallatie van het werkstation voor plaatsvinden ?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

In uiterste gevallen kan je door middel van Policies toestaan dat er Kernel-Mode Drivers toegestaan worden, maar dat is een hele ranzige/gevaarlijke oplossing :X Als dat kan tenminste in 2008R2 ?!

Afbeeldingslocatie: http://www.msterminalservices.org/img/upl/image0161176376015078.jpg

http://www.msterminalserv...al-services-printing.html

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
waarom in godsnaam drivers installeren op een terminalserver als je ook TS Easyprint (tm) kan gebruiken

nieuwste rdp client op je werkstation mikken (6.x) en het DotNet Framework 3.5 sp1 en je bent klaar..

http://blogs.technet.com/...al-services-printing.aspx

:9

[ Voor 17% gewijzigd door Zwelgje op 07-01-2010 15:54 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:29
Powershell schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:53:
waarom in godsnaam drivers installeren op een terminalserver als je ook TS Easyprint (tm) kan gebruiken

nieuwste rdp client op je werkstation mikken (6.x) en het DotNet Framework 3.5 sp1 en je bent klaar..

http://blogs.technet.com/...al-services-printing.aspx

:9
Maar dan heb je als nog een probleem met zijn Windows 2000 machines aangezien deze niet ondersteund wordt door DotNet Framework 3.5. (mits je geen drivers beschikbaar zou hebben)
http://www.microsoft.com/...splaylang=en#Requirements

[ Voor 0% gewijzigd door Black! op 07-01-2010 16:02 . Reden: typo ]

• Zwelgje
Black! schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:01:
[...]

Maar dan heb je als nog een probleem met zijn Windows 2000 machines aangezien deze niet ondersteund worden DotNet Framework 3.5. (mits je geen drivers beschikbaar zou hebben)
http://www.microsoft.com/...splaylang=en#Requirements
klopt, gebruik je gewoon de default 'fallback' driver (pcl5,postscript)

of windows 2000 wegmikken, sowieso is de RDP client ubertraag als je 2008 wilt gebruiken, (5.2 features ipv 6.0)

http://download.microsoft...rformance_WhitePaper.docx

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows 2000 Professional is toch al uit extended support, sowieso een goed plan (helaas... was toch stiekem best wel een lekker OS).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dark Wanderer
Bedankt voor jullie reacties.

De easy print driver lijkt niet te werken. Ik heb dit geprobeerd, je krijgt geen errors, maar de printer doet ook helemaal niets bij een opdracht.

Ik heb nu de policy voor fallback drivers aangezet als de juiste driver niet gevonden kan worden, maar deze worden dan alsnog niet doorgemapt. Ik krijg vervolgens dezelfde event in de event viewer.

Ik heb op de TS wel gpupdate/force gedaan. Misschien dat hiervoor een reboot nodig is ?

hlp plz

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:06

StarWing

Huh ?!?

heb je de upd van HP al eens geprobeerd ?

Page intentionally left blank.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

nero355 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:37:
In uiterste gevallen kan je door middel van Policies toestaan dat er Kernel-Mode Drivers toegestaan worden, maar dat is een hele ranzige/gevaarlijke oplossing :X Als dat kan tenminste in 2008R2 ?!

[afbeelding]

http://www.msterminalserv...al-services-printing.html
als jij veel BSOD's wilt moet je die policy vooral aanzetten :+

• nero355

nero355

mutsje schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:52:als jij veel BSOD's wilt moet je die policy vooral aanzetten :+
Tot nu toe niet gezien + Users zijn blij en het was een risico dat werd geaccepteerd dus mijn probleem niet als het misgaat :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dark Wanderer
Mensen ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.

Ik heb nu op de terminal server 2008 deze drivers staan:
- HP Universal print driver PCL5 x86 en x64
- HP Universal print driver PCL6 x86 en x64
- HP Laserjet 1320N PCL5/PCL6 x86/x64.

Ik krijg nu geen errors meer in het event log, maar de printer wordt ook niet gemapt.

- Kernel mode drivers aan
- Fallback printer driver aan
- Client waarmee ik test is Windows 2000

• Zwelgje
http://www.microsoft.com/...A094EEEAF7&displaylang=en

zou je kunnen proberen (geen idee of ie werkt op 2008, maar op 2000 en 2003 functioneerde hij prima)

• nero355

nero355

Er zijn ook printers die simpelweg niet werken hé ... doe je weinig aan behalve een andere kopen :)

• Dark Wanderer
nero355 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:20:
Er zijn ook printers die simpelweg niet werken hé ... doe je weinig aan behalve een andere kopen :)
Daar heb gelijk in. Maar ik heb een printer die het op de ene pc wel, en op de andere pc niet doet.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:34
Je geeft aan dat de machines waarop het probleem zich voordoet beide XP 32 bits zijn. Werkt het geheel dan wel op de Windows 2000 machines? Zou natuurlijk kunnen dat de bewuste driver moeite heeft met XP (lees niet af dat hij op andere XP machines het wel doet, maar kan aan mij liggen, het is nog vroeg..)

Printer is wel zichtbaar als share en zijn het aparte TS accounts of werkt het ook met een admin account niet?

Als het op andere XP clients wel werkt, dan zou ik eens met een nieuw schoon TS account een poging wagen. (of er moet op de de betreffende clients lokaal een GPO toegepast zijn waardoor printer niet geinstalleerd kunnen worden).

Als het op twee werkplekken na allemaal werkt, zou ik bijna zeggen: plaatst er 2 andere werkstations neer (of clean image install). Bij een grote organisatie merk je dat dat vaak minder kost dan dagen in een issue blijven zitten. Zeker als je werkt met WDS of Altiris dan kan een herinstallatie minder problemen kosten. Aanzetten buiten het werktijden window van de eindgebruiker / klant en overlast is minimaal.
Pagina: 1