dit probleem heb ik al eerder gepost, niets op gevonden vandaar een nieuwe post om het een en ander op te helderen en goed neer te zetten
eerder topic: vertraging tussen systeemstart en aanknop indrukken
allereerst... systeem
CoolerMaster Centurion 5 Case
Asrock P55-Deluxe
Core i7 860
8 GB a 4x2GB Geil DDR3 1333
Nvidia GeForce 8600GT 1 GB, vendor onbekend
Maxtor STM3250310AS 250GB
OCZ Fatal1ty 550W voeding
Scythe Kaze Master 5.25'
daarna, mijn pogingen
Nieuwe voeding
Nieuw RAM
Aanzetten via moederbord knopje (zelfde als paperclip methode?)
Eerst de voedingskabel eruit en de reststroom eruit trekken door de aanknop in te drukken
en dan probleem en bevindingen
Het probleem, zoals in de titel is dat er +/- 4 seconden zit tussen het indrukken van de aan knop en dat alle drives en fans beginnen te draaien. De lampjes van de muis en keyboard gaan overigens wel aan in deze 'pauze'.
Dit probleem doet zich echter NIET voor als de stekker er eventjes uit is geweest en als de PC net afgesloten is.
Het systeem staat overigens niet in een ge-aard stopcontact omdat het een wat ouder huis is, de enige plek waar een geaard stopcontact is, is beneden in de keuken
hopelijk heb ik het goed omschreven en ook goed samen gevat en dat iemand iets weet voor me.
eerder topic: vertraging tussen systeemstart en aanknop indrukken
allereerst... systeem
CoolerMaster Centurion 5 Case
Asrock P55-Deluxe
Core i7 860
8 GB a 4x2GB Geil DDR3 1333
Nvidia GeForce 8600GT 1 GB, vendor onbekend
Maxtor STM3250310AS 250GB
OCZ Fatal1ty 550W voeding
Scythe Kaze Master 5.25'
daarna, mijn pogingen
Nieuwe voeding
Nieuw RAM
Aanzetten via moederbord knopje (zelfde als paperclip methode?)
Eerst de voedingskabel eruit en de reststroom eruit trekken door de aanknop in te drukken
en dan probleem en bevindingen
Het probleem, zoals in de titel is dat er +/- 4 seconden zit tussen het indrukken van de aan knop en dat alle drives en fans beginnen te draaien. De lampjes van de muis en keyboard gaan overigens wel aan in deze 'pauze'.
Dit probleem doet zich echter NIET voor als de stekker er eventjes uit is geweest en als de PC net afgesloten is.
Het systeem staat overigens niet in een ge-aard stopcontact omdat het een wat ouder huis is, de enige plek waar een geaard stopcontact is, is beneden in de keuken
hopelijk heb ik het goed omschreven en ook goed samen gevat en dat iemand iets weet voor me.