Toon posts:

4 sec tussen spin-on en knop indrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views

Verwijderd

Topicstarter
dit probleem heb ik al eerder gepost, niets op gevonden vandaar een nieuwe post om het een en ander op te helderen en goed neer te zetten
eerder topic: vertraging tussen systeemstart en aanknop indrukken

allereerst... systeem

CoolerMaster Centurion 5 Case
Asrock P55-Deluxe
Core i7 860
8 GB a 4x2GB Geil DDR3 1333
Nvidia GeForce 8600GT 1 GB, vendor onbekend
Maxtor STM3250310AS 250GB
OCZ Fatal1ty 550W voeding
Scythe Kaze Master 5.25'

daarna, mijn pogingen

Nieuwe voeding
Nieuw RAM
Aanzetten via moederbord knopje (zelfde als paperclip methode?)
Eerst de voedingskabel eruit en de reststroom eruit trekken door de aanknop in te drukken

en dan probleem en bevindingen

Het probleem, zoals in de titel is dat er +/- 4 seconden zit tussen het indrukken van de aan knop en dat alle drives en fans beginnen te draaien. De lampjes van de muis en keyboard gaan overigens wel aan in deze 'pauze'.
Dit probleem doet zich echter NIET voor als de stekker er eventjes uit is geweest en als de PC net afgesloten is.
Het systeem staat overigens niet in een ge-aard stopcontact omdat het een wat ouder huis is, de enige plek waar een geaard stopcontact is, is beneden in de keuken

hopelijk heb ik het goed omschreven en ook goed samen gevat en dat iemand iets weet voor me.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-12 16:15
Draait het verder gewoon stabiel? Nooit klachten? Orthos stabiel?

Als dit zo is zou ik me er niet druk om maken :)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Topicstarter
Stabiliteit twijffel ik over, het duurt namelijk eeuwen voordat windows een IP adres heeft bemachtigd. laatst gehad dat ik moest resetten bij "welkom" (win7 RC) en er komt een naar hoog gepiep uit mijn kast.

het is gewoon heel erg vervelend en snoept nog meer tijd af van "ff opstarten"

*edit* wat overigens wel gebeurd is dat de lampjes van keyboard + muis wel aangaan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 12:16 ]

Verwijderd

het kan zijn dat je bios dan al gewoon bezig is met hardware te testen, alles in te laden etc. Dat gaat op veel moederborden idd behoorlijk traag. in principe is er ook geen echte reden voor om de fans meteen al aan te zetten. in principe is je cpu en al de rest nog gewoon koud. Niet al te druk om maken.

• Cardo
  • Laatst online: 13-12 16:15
Als je aan de stabiliteit twijfelt draai dan gewoon even een dagje orthos :) weet je het snel genoeg.

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• DaMarcus
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica