Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Access] Fout in VBA-code, maar wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Onderstaand de code die ik als gebeurtenis onder een knop heb staan.

txtcontstat = DLookup("[Status]", "[Status Contact]", "[Id] = " & [txtcontstat])
DoCmd.OpenReport "Afspraakoverzicht", acViewPreview, , "status contact = " & "'" & txtcontstat & "'"

Hij werkt alleen niet. De uitkomst van 'txtcontstat' is een nummer, die zet ik om naar de waarde die ik nodig heb. Dit werkt ook (txtcontstat wordt Orientatie ipv 1). Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het rapport (Afspraakoverzicht) op het scherm te krijgen.

Hij geeft de volgende foutmelding:

Fout 3075
Syntaxisfout (operator ontbreekt) in query-expressie (status contact = 'Orientatie').

Waar moet ik naar kijken? Zit me er al een uur op dood te staren en het is vast heel simpel, maar ik zie het niet.

Bvd,
Floris

Verwijderd

Ik heb nog nooit iets met VBA gedaan i.c.m. Access, maar moet het niet zo:

DoCmd.OpenReport "Afspraakoverzicht", acViewPreview, , "[Status Contact] = '" & txtcontstat & "'"

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:30

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik weet niet hoor, maar kon dit niet in je vorige topic? [Access] Rapport openen met record-selectie

Met die geschiedenis (en context) erbij voorkom je dat je antwoorden krijgt waar je niets aan hebt en wellicht staat het antwoord ook al gewoon in dat topic?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Ik heb verder geen zicht op de context, maar ik neem aan dat in je expressie

code:
1
DLookup("[Status]", "[Status Contact]", "[Id] = " & [txtcontstat])

[txtcontstat] verwijst naar een veld in je tabel/query. Volgens mij moet je uitdrukking dan ook zijn:

code:
1
DLookup("[Status]", "[Status Contact]", "[Id] = [txtcontstat]")

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:43:
Ik heb nog nooit iets met VBA gedaan i.c.m. Access, maar moet het niet zo:

DoCmd.OpenReport "Afspraakoverzicht", acViewPreview, , "[Status Contact] = '" & txtcontstat & "'"
Dank! Inderdaad, spatie helemaal over het hoofd gezien!

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:43:
Ik weet niet hoor, maar kon dit niet in je vorige topic? [Access] Rapport openen met record-selectie

Met die geschiedenis (en context) erbij voorkom je dat je antwoorden krijgt waar je niets aan hebt en wellicht staat het antwoord ook al gewoon in dat topic?
Sorry, ik zal het in 1 centraal topic houden. Deze mag/kan gesloten worden!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.