Telfort - Opeens last van Packet loss

Pagina: 1
Acties:

• Tantalus22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02 07:25
Beste Tweakers,

Sinds vandaag heb ik weer last van packet loss. Dit probleem heb ik drie maanden geleden ook gehad. Dit is goed merkbaar in Skype en online games, ik vind het een lastig probleem om te tackelen. Ik zit in een studentenhuis, waarbij mijn huisgenoten nu op vakantie zijn. Misschien dat jullie me kunnen helpen?

Ik ben direct verbonden via een Zyxel 2602 modem + router.

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
  • Firewall uitgeschakeld (Zowel Windows Firewall die ik normaal niet gebruik als ook ESET)
  • Modem reset
  • Splitters eruit gehaald, direct verbonden vanaf de meterkast.
  • Ping testje (100x) Na normale tijden (27ms) vindt er een time-out plaats. Waarna ik weer normale tijden krijg.
  • Line test op dslreports.com (laatste hop geeft een probleem. dat is dus bij mij)
  • Gebeld met Telfort (ze hebben toegezegd de lijn te zullen nakijken, alleen duurt dat nog een week)
  • GoT en Google afgestruind
Het is voor mij lastig om de vinger op de zere plek te leggen. De computers van mijn huisgenoten hebben er last van en via een AP heeft ook de laptop er last van. Alvast bedankt voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/161xes5.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Tantalus22 op 06-01-2010 22:04 . Reden: Plaatje aangepast ]

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-03 14:49
Ik denk dat je toch echt bij Telfort moet wezen. Wij kunnen het zo niet verhelpen ;)

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-02 20:10
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 17
Medewerkers van Telfort posten ook in het topic, wellicht kunnen zij iets sneller wat voor je betekenen :)

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Tantalus22 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:00:
  • Ping testje (100x) Na normale tijden (27ms) vindt er een time-out plaats. Waarna ik weer normale tijden krijg.
Ping test naar...?

Voer dit eens uit naar:
  • Je modem (192.168.1.254)
  • De gateway van je modem (dus als je een tracerty doet het eerste ip na het modem)
  • een website als google ofzo, paar verschillende proberen.

• Tantalus22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02 07:25
Jasper Janssen schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:14:

Ping test naar...?

Voer dit eens uit naar:
  • Je modem (192.168.1.254)
  • De gateway van je modem (dus als je een tracerty doet het eerste ip na het modem)
  • een website als google ofzo, paar verschillende proberen.
Gedaan, dit ziet er verder normaal uit. Het klapperen van de verbinding zoals ze het in dat Telfort draadje noemen schijnt vandaag wel mee te vallen. Hopelijk komt het niet terug. Ik blijf het wel vreemd vinden.

Dank voor alle hulp ;) Verdere berichten zal ik in het Telfort topic postten.