• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04 21:00

xon

Matched: serienummer
Ik pik toch nog even dit bericht van ed eruit van een week geleden
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:01:
In week 51 heb ik een 40PFL9704 geleverd gekregen. Serienr. VN1C0949... Toestel is dus zeer recent gemaakt (week 49). Aangezien ik berichten heb gelezen dat er verschillende panelen worden gebruikt met mogelijk verschillende eigenschappen hierbij mijn ervaringen:

Kijkhoek:
Deze is zeer goed, zelfs tussen de 60-80 graden geen duidelijke verkleuring waarneembaar. Rood blijft goed, geen grijze waas. Mijn referentie hierbij is een Sony V4500 deze heeft hier wel last van.

Egale achtergrondverlichting
Zwart is zwart. Geen "verticale banen" zichtbaar.

Kleurinstelling:
De voorgeïnstalleerde instellingen voor Cinema, Intens en Warm geven bij mij onnatuurlijke kleuren met teveel rood. Grote witte vlakken neigen hierbij naar roze. Door WP Red terug te schroeven naar 85 vind ik de kleuren uitstekend (85-90-127).

Hoewel de EPG traag is en minder functioneel is dan op een Humax 9200 ben ik zeer tevreden over deze TV.
Aangezien VN1C (mogelijk) een derde type paneel is naast de VN1B en VN2B ben ik benieuwd naar andere ervaringen.
Dit vind ik wel erg interessant op het moment er dus ECHT een 3e panel zou zijn en misschien dus wel een panel is van een andere fabrikant of aangepast na de problemen wereldwijd.

Ik ben meer dan nieuwsgierig of er nog meer 9704 bezitters zijn die ook zo'n nieuw serienummer hebben (VN1C0949) en de ervaringen van Ed kunnen bevestigingen?

Mocht het verschil er echt zijn betekent dit natuurlijk ook wel iets voor de bezitters van de 9704 met het " probleem panel" en kan ik me voorstellen dat er hierdoor stappen te ondernemen zijn richting Philips en panels misschien wel kunnen worden omgeruild.

Het " end of life" verhaal vind ik ook wel erg interessant maar kan hier niet veel info over vinden. Terecht natuurlijk want Philips hangt dit niet aan de grote klok want wil van een magazijn 9704's af.

Het zorgt wel dat ik even op de rem schiet met mijn aanschaf want ook ik was (ben) van plan de 9704 aan te schaffen (40")

Verwijderd

xon schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:44:
Ik pik toch nog even dit bericht van ed eruit van een week geleden

[...]

Dit vind ik wel erg interessant op het moment er dus ECHT een 3e panel zou zijn en misschien dus wel een panel is van een andere fabrikant of aangepast na de problemen wereldwijd.

Ik ben meer dan nieuwsgierig of er nog meer 9704 bezitters zijn die ook zo'n nieuw serienummer hebben (VN1C0949) en de ervaringen van Ed kunnen bevestigingen?

Mocht het verschil er echt zijn betekent dit natuurlijk ook wel iets voor de bezitters van de 9704 met het " probleem panel" en kan ik me voorstellen dat er hierdoor stappen te ondernemen zijn richting Philips en panels misschien wel kunnen worden omgeruild.

Het " end of life" verhaal vind ik ook wel erg interessant maar kan hier niet veel info over vinden. Terecht natuurlijk want Philips hangt dit niet aan de grote klok want wil van een magazijn 9704's af.

Het zorgt wel dat ik even op de rem schiet met mijn aanschaf want ook ik was (ben) van plan de 9704 aan te schaffen (40")
In dat geval zou ik het 7e panel hebben.. mijn serie nummer luidt VN1G 0943.. lijkt me dus sterk.
Mijn beeld is uitstekend, enige probleem is de kijkhoek bij voetbalwedstijden. Groen krijgt bij +45 graden een grijze waas/gloed.

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01-2025
Ik lees tot mij verbazing dat er rond de 9704 enkele horror-verhalen de ronde gaan. Om welke serienummers gaat het hier eigenlijk?

Ik heb zelf het serienummer VN1C0948, maar heb hier tot zover geen problemen mee.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:57:
[...cashback...] Nu lees ik op dat formulier dat er verwacht wordt dat je het originele aankoopbewijs mee opstuurt. Kan dit zomaar? Waarom volstaat een kopie niet?
Meestal vragen ze om te originele sticker met streepjescode van de doos, om te zorgen dat mensen niet proberen meerdere keren voor dezelfde TV aan te vragen, of dat mensen een serienummer 'gokken'. Factuur moet gewoon een kopie mogen zijn, dat is in het verleden steeds zo geweest. Anders moet je ze even bellen/emailen om het na te vragen...

@jan500: Een aantal branduren kan als hij in de fabriek een 'burn in' test gehad heeft. Dit is niet geheel abnormaal, alhoewel de getallen die je noemt wel hoog zijn. En als je hem al sinds week 46 hebt, zijn de meeste uren misschien van jezelf :) Edit overigens even je post: je hebt je tekst niet goed buiten de quote gezet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:01:
[...]

Meestal vragen ze om te originele sticker met streepjescode van de doos, om te zorgen dat mensen niet proberen meerdere keren voor dezelfde TV aan te vragen, of dat mensen een serienummer 'gokken'. Factuur moet gewoon een kopie mogen zijn, dat is in het verleden steeds zo geweest. Anders moet je ze even bellen/emailen om het na te vragen...
Dat dacht ik ook al. Bedankt voor de reply!

• heldenm
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Kan iemand mij vertellen hoe ik het serienummer (paneelnummer) van mijn 40 pfl 9704 kan achterhalen?
Oh ja, de doos heb ik al weggegooid.

Alvast bedankt.

Verwijderd

pascalbulsing schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:00:
Het paneel in de 52" is dan ook niet het type met de visgraat structuur, maar of hij nou veel beter is... 'k had het al aangegeven: 't is gewoon een drama van een scherm...
Mijn 46" is ook duidelijk een zonder visgraat structuur (komt overeen met de plaatjes van UV2A elders al bediscussieerd), te zien met een handmicroscoopje. Hij heeft wel de volgende problemen:
* Kijkhoek bij rood is erg klein, andere kleuren vallen (voor zover ik kan zien) nog mee.
* Ghosting heb ik ook onlangs gemerkt met wat bewegende nacht-shots van een stad (donkere achtergrond, heldere ramen). Zou dat ook echt niet als 1ms (of iets daar in de buurt) klassificeren.
* Bij hoge helderheid (>=60) zijn op bijna-zwart beeld onderin in het midden duidelijk wat vertikale lichtere banden te zien, vermoedelijk waar de LED backlight niet goed afgestemd is o.i.d. Dit is bij helderheid <=56 niet of nauwelijks meer te zien.

Ben wel benieuwd of er een oplossing komt vanuit Philips. Alhoewel ik het op zich geen slecht scherm vind, kun je je wel afvragen of het ruim 2000 euro waard is met deze prestaties (lage stroomverbruik is wel top). Ik ga er voorlopig in ieder geval van uit dat (gezien pascalbulsing's ervaging) een paneelwissel niet gaat helpen tenzij ze echt met nieuwe panelen gaan komen.

@heldenm: Achterop zit een sticker waar het serienummer op staat.

Verwijderd

heldenm schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:25:
Kan iemand mij vertellen hoe ik het serienummer (paneelnummer) van mijn 40 pfl 9704 kan achterhalen?
Oh ja, de doos heb ik al weggegooid.

Alvast bedankt.
Het serienummer staat midden achterop. De eerste 4 posities geven het type paneel aan. Twee maanden geleden waren er voor de 40 inch twee types: VN1B en VN2B. Nu is er in ieder geval ook een VN1C. Positie 5 t/m 8 geven productieweek en jaar aan: vb 0949: week 49 in 2009. Ik heb een VN1C.

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
wrcveen schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:22:
[...]

En ben je aan het genieten van een perfect scherm?
Doe eens gokken ????

Nee ik geniet niet en het is ook geen perfect beeld of scherm...
Had niet anders verwacht eigenlijk. Hoe kan een SSB nou de specs van een paneel veranderen.
Conclusie: het is het paneel wat niet in orde is. Duidelijker kon niet volgens de monteur.

Dus maar weer gebeld met Philips. Was al na 17u dus de persoon die mij wilde spreken was al naar huis.
Morgen word ik gebeld door 'm over de te nemen stappen.

Heb er wel een 3-tal problemen bij.

USB poort werkt niet meer
NetTV werkt niet meer en
updaten via netwerk ook niet. (.66 staat erop)

1e probleem waarschijnlijk het kabeltje niet goed aangesloten op het SSB
2e en 3e probleem komt door het nieuwe SBB dat geen typenummer van de tv heeft ingeprogrammeerd heeft gekregen. Serienummer en typenummer moeten m.b.v. een Philips apparaat (Compair) voorzien worden van het type en serienummer anders word het toestel niet toegelaten op de servers van Net-TV

Staat ook in de servicemanual een stukje over:

"A very important issue towards a repaired SSB from a service repair shop implies the reset of the NVM on the SSB. A repaired SSB in service should get the service Set type “00PF0000000000” and Production code “00000000000000”. Also the virgin bit is to be set. To set all this, you can use the ComPair tool.

In case of a display replacement, reset the “Operation hours display” to “0”, or to the operation hours of the replacement display. New here in this chassis is the “Net TV” functionality. Therefore the CTN (“set type” item in CSM1) must be filled into the spare SSB to ensure acces to the Net TV portals. The loading of the CTN can be done via ComPair (Model number programming).

Laat dit dus duidelijk zijn dat ze dit vooraf doen anders krijg je geen Net-tv meer werkend.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:58:
[...]

Het serienummer staat midden achterop. De eerste 4 posities geven het type paneel aan. Twee maanden geleden waren er voor de 40 inch twee types: VN1B en VN2B. Nu is er in ieder geval ook een VN1C. Positie 5 t/m 8 geven productieweek en jaar aan: vb 0949: week 49 in 2009. Ik heb een VN1C.
Dat is ietsjes kort door de bocht. Het 3e teken gaat over de BOM (onderdelenlijst), die onderdelenlijst zal inderdaad afwijken als er een ander paneel in zit. Het 4e teken gaat over kleine veranderingen/modificaties. De eerste 2 tekens zijn simpelweg de fabriek: VN = Székesfehérvár

• xon

xon

Martijn18 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:20:
[...]

Ik zit je berichten met veel belangstelling te lezen. Ik heb zelf een 40" 9704. Ook een VN1C.
Ik ondervind ook af en toe de "verticale" balken (vooral bij een horizontale camera beweging, waarbij de achtergrond uit een zelfde kleur bestaat). Daarnaast is mij ook opgevallen dat voornamelijk bij het spelen van xbox games ghosting optreed. Dit komt voornamelijk voor bij scene's met groene vlakken (fifa) of bij rode kleuren (forza).

Ik ben benieuwd of een nieuw panel de door jou genoemde problemen verhelpt en of dit eventueel kan leidt tot een terugroepactie (gezien de grote hoeveelheid klachten over het scherm). Is dit btw ook niet iets voor de consumentenbond ofzo? :)
zo zo het is nogal wat wat pascal voor informatie geeft..kijk DAAR hebben we nou dit forum voor! _/-\o_

Als het grootschalig wordt bevestigd door Philips is het gewoon een serieus probleem en zijn ze er al een tijdje achter de schermen mee bezig en zullen de nieuwe panelen inmiddels al in de containers deze kant op komen. Als ze eenmaal beginnen met omruilen na klachten dat moeten ze gewoon alle schermen omruilen.

Ik denk alleen niet dat dit met een terugroepactie gaat maar dat er niet moeilijk wordt gedaan als er een klacht binnenkomt. Zeg nou zelf...de gemiddelde huisvader die weet niet beter en laat dat ding lekker hangen.

Ben erg benieuwd wat je serienummer wordt Pascal..

• bulsing
  • Niet online
dr_dreey schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:27:
Verticale strepen en ghosting is mij niet opgevallen.
Gebruik eens het tooltje 'Pixel Persistence Analyzer' en test daar eens mee. (wel je pc op 60hz 1920x1080 zetten !!!) Kan me niet voorstellen dat je het niet ziet. Zelf mijn vrouw ziet het en als die het ziet ;-)

De banen heb ik ook vooral bij heldere beelden en die veelal egaal van kleur zijn. Dan valt het het meeste op.
Ik kan nou niet zeggen of het het LCD scherm is of de leds die er achter zitten.

Gisteren nog heel erg duidelijk ghosting zichtbaar bij Top Gear. Weet even niet welke uitzending het was maar ik dacht die van Amerika. Op een gegeven moment zie dat ze een aantal snelle pans maken om een auto te volgen. Je ziet dan een bomenpartij en de lucht daarboven. Bij de pans zie je een hele sterke ghosting van de toppen van de bomen. Zeer irritant.
Naar mate de pans langzamer zijn is ook de ghosting minder.

btw tussen jouw en mijn toestel zitten maar 230 toestellen aan het serienummer te zien 3274 > 3044

[ Voor 4% gewijzigd door bulsing op 23-01-2010 13:51 ]

Verwijderd

pascalbulsing schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:59:
[...]

Mijn toestel is de VN1C0944

Nog van de allereerste serie. De 'C' moet aangeven dat dit de 3e serviceversie zou betreffen. Wat dat inhoud ? Je zou toch zeggen dat aan de 3e serviceversie wel het e.e.a. aan gesleuteld zou zijn t.o.v. de A versie (als die er uberhaupt zou zijn)

"digit 4 refers to the Service version change code"
Beste Pascal,

met belangstelling het verhaal op tweakers gelezen aangaande de philips 40pfl9704.
Ik heb dezelfde problemen met de slechte kijkhoek.
Inmiddels contact gelegd met philips via mail. Kreeg mail retour of ik wilde bellen. Toen ik belde werd er meteen een aangegeven dat ze langs zouden komen (zonder discussie).
A.s. woensdag komen ze van E-care langs. Volgens de telefoniste hebben ze onderdelen bij zich en kunnen ze mogelijk meteen repareren.....?

Mijn vraag:
- heeft het uberhaupt zin om onderdelen (paneel) te vervangen gezien jou ervaring? En is er inmiddels inderdaad een paneel dat wel voldoet?
- Waar moet ik op letten als ze onderdelen gaan vervangen (paneel type, serie nummer?) Andere onderdelen? of spitst het zich toe op specifiek het paneel?

mijn serienummer VN1C0948013629

Benieuwd of het woensdag opgelost wordt, ik zal even berichten!

Gr.
ramdb

• bulsing
  • Niet online
pegasuspiet schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:53:
Een vraag aan Pascalbuising :

Ik heb een 46pfl9704 (koopdatum 30-10-09) en ik vind ook dat de TV een erg kleine kijkhoek heeft. Is dit genoeg om E-care te bellen ?

Voor wat betreft het tooltje 'Pixel Persistence Analyzer' hoe moet ik dit gebruiken. Dit loop via de PC maar hoe krijg ik dit signaal op het TV-scherm (Via netwerk of VGA) ??? Misschien een domme vraag maar ik heb geen idee.
Ik ga niet helemaal uitleggen hoe je een pc aan je tv koppel. Dat valt buiten dagene wat we hier bespreken. Maar dat aansluiten is ook niet nodig denk ik.

Als je een kleine kijkhoek hebt met de bijbehorende roze/grijze/blauwe kleurenwaas vanuit een hoek ≥30° graden dan ben je een van de gelukkigen met een niet goed scherm.

Het tooltje is enkel ter bevestiging, maar de bovengenoemde punten zijn kenmerkend voor een onjuist paneel. Ik zou als ik jouw was contact opnemen met Philips en ze laten zoeken naar een oplossing. Als het goed is kunnen aan de hand van je serienummer ( 123654 op de afst. bed. intoetsen om dat zichtbaar te maken) heus wel vertellen dat je toestel niet in orde is.

Succes, en laat ons weten wat ze je voorgesteld hebben.

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:14:
[...]

Ik ga niet helemaal uitleggen hoe je een pc aan je tv koppel. Dat valt buiten dagene wat we hier bespreken. Maar dat aansluiten is ook niet nodig denk ik.

Als je een kleine kijkhoek hebt met de bijbehorende roze/grijze/blauwe kleurenwaas vanuit een hoek ≥30° graden dan ben je een van de gelukkigen met een niet goed scherm.

Het tooltje is enkel ter bevestiging, maar de bovengenoemde punten zijn kenmerkend voor een onjuist paneel. Ik zou als ik jouw was contact opnemen met Philips en ze laten zoeken naar een oplossing. Als het goed is kunnen aan de hand van je serienummer ( 123654 op de afst. bed. intoetsen om dat zichtbaar te maken) heus wel vertellen dat je toestel niet in orde is.

ik ben inmiddels ook wel benieuwd welk panel ik heb.. dus 123654 intoetsen en het panel nummer wordt zichtbaar op je tv? indien ja, gaat dat dan na enkele seconden weer weg of moet je dat afsluiten? Ik wil graag zeker weten want dit is toch je service menu? Lijkt me niet handig hier een foutje te maken.

• bulsing
  • Niet online
123654 is het CSM = customer service menu
Hierin zie je niet het paneel type.

Je kan met de knoppen naar boven en naar beneden door de CSM1, CSM2 en CSM3 bladeren. Dit is een soort van opstartscherm wat je ook bij de pc te zien krijg. Er staan dingen zoals serienummer, type, software versie's voor de verschillende systemen in het toestel.

In het servicemenu is wel te zien wel paneel je hebt. Maar let op wijzig hier niets in en druk zeker niet op 'Store' daarna, want je kan je tv er stevig mee verzieken. (spreek uit ervaring met de Aurea 1 9900)

Je komt er in door achter elkaar in te drukken op de afs. bed. 0 6 2 5 9 6 i+
Niet te snel maar ook niet te langzaam. De zenders verspringen tijden het indrukken: niet op letten !
Er kom dan een waarschuwing dat alleen technische personeel hier in mag komen. Niets ernstigs.

Daarna moet je even in het menu de optie 'display' opsnorren en daar zal je een soort van productcode zien staan zoals bij de 9664 er dan LCD LGD WUF SBM2 47 zal staan.

Zit zelf niet achter de tv, dus kan de menu structuur niet even snel doorlopen, maar ik denk dat er wel iemand is die dat wel weet.

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 13:41
pascalbulsing schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:14:
[...]

De roze/grijze/blauwe kleurenwas zie ik niet echt. Wel worden de kleuren (vooral b.v. rood) duidelijk fletser
vanuit een hoek (25/30 graden)
Dus ik twijfel of mijn TV tot de 'slechte' schermen behoord.en is het zo dat Philips precies weer welke serie-nummers slechte schermen hebben indien ik hun opbel. Ben bang dat ik de procedure in ga van welles/niets met Philips ??

• Janook
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
Janook schreef op maandag 01 februari 2010 @ 06:49:
[...]

Op 23 Januari 2010 geleverd een Philips LCD TV / LED-TV - Type 42 PFL 9664H/1 27 Januari -dus 5 dagen later via dit draadje/Topic gevonden code de volgende cijfers :
Operation Hours display 0882 EN : Operation Hours 1756
Zaak online gemeld bij ARAG rechtsbijstand , Rekening en serienummer + de Hours getallen onder de scan en hupsakee ....

EP Electronic Partner , gevraagd hoe ze dit gaan oplossen met mij , de 42PFL9664H/12 zou uit een ander filiaal komen en er is nog niet bekent wie er een oud toestel in de doos heeft gestopt .. :+

1 keer verkeerde muurbeugel gemonteerd , deze stak aan beide zijde 7 cm uit , en 2e muurbeugel hangt nu uit het midden van de muur 8)7

Nieuwe 42PFL9664H/12 kan pas eind maart geleverd worden .
Ik zou een fikse korting in overweging kunnen nemen .
Ik overweeg heel sterk om de hele boel op te laten halen

Ook even verteld dat :

De deuk in mijn vertrouwen naar dit filiaal ernstig is geschaad ... :(

Verwijderd

Gisteren mijn bestelde 47PFL9664 opgehaald bij BCC. Had vooraf al aangegeven om in het servicemenu te mogen kijken voor aanschaf, was geen enkel probleem en de doos is in de zaak opengemaakt en in het servicemenu naar het type scherm en branduren gekeken. Scherm is van LG en branduren zijn 0. Serienummer begint met VN1K en tv is geproduceerd in week 03 van 2010 in Hongarije. Vers van de pers zullen we maar zeggen.

Tv is aangesloten op mijn mediacenter met MediaPortal dus het was een kwestie van de stekker en HDMI plug erin en afstellen van de beeldopties. SD kanalen zien er goed uit en HD zenders zijn uitstekend, maar HD materiaal zoals de BBC serie Planet Earth op blu ray is werkelijk adembenemend!! De 9704 zal ongetwijfeld zwart nog zwarter maken maar voor mijn ogen is dit zo zwart als maar wezen kan. Kijkhoek is bijzonder goed, kleuren vervagen niet, bij een erg grote kijkhoek neemt de helderheid iets af maar niet onacceptabel. Met Perfect Natural Motion op minimum zie je in sommige scenes toch nog iets aan artefacts, voor mij acceptabel en dit is denk ik niet te voorkomen. Ben tot op heden uitermate tevreden met deze tv, ga later deze week de draadloze verbinding eens maken hoewel ik NETtv toch niet ga gebruiken, heb die functies in MediaPortal en nog veel meer :9~ , wel handig om te updaten ;)

Heb nog wel een vraag, is het Philips opstartscherm ergens uit te schakelen? Hoeft voor mij niet zo nodig dat logo in beeld.

• dave k
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-02-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:39:
Gisteren mijn bestelde 47PFL9664 opgehaald bij BCC. Had vooraf al aangegeven om in het servicemenu te mogen kijken voor aanschaf, was geen enkel probleem en de doos is in de zaak opengemaakt en in het servicemenu naar het type scherm en branduren gekeken. Scherm is van LG en branduren zijn 0. Serienummer begint met VN1K en tv is geproduceerd in week 03 van 2010 in Hongarije. Vers van de pers zullen we maar zeggen.

Tv is aangesloten op mijn mediacenter met MediaPortal dus het was een kwestie van de stekker en HDMI plug erin en afstellen van de beeldopties. SD kanalen zien er goed uit en HD zenders zijn uitstekend, maar HD materiaal zoals de BBC serie Planet Earth op blu ray is werkelijk adembenemend!! De 9704 zal ongetwijfeld zwart nog zwarter maken maar voor mijn ogen is dit zo zwart als maar wezen kan. Kijkhoek is bijzonder goed, kleuren vervagen niet, bij een erg grote kijkhoek neemt de helderheid iets af maar niet onacceptabel. Met Perfect Natural Motion op minimum zie je in sommige scenes toch nog iets aan artefacts, voor mij acceptabel en dit is denk ik niet te voorkomen. Ben tot op heden uitermate tevreden met deze tv, ga later deze week de draadloze verbinding eens maken hoewel ik NETtv toch niet ga gebruiken, heb die functies in MediaPortal en nog veel meer :9~ , wel handig om te updaten ;)

Heb nog wel een vraag, is het Philips opstartscherm ergens uit te schakelen? Hoeft voor mij niet zo nodig dat logo in beeld.
Hoe lang heb je op de televisie moeten wachten?
Ben nieuwsgierig, want heb hem toch ook al enige tijd in bestelling staan.

• xon

xon

mhoogendam schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:06:
Morgen word (als het goed is) mijn nieuwe 46PFL9704 geleverd. Dit zou weer een nieuwe levering van Philips moeten zijn welke vandaag binnen komt in het magazijn van It's. Zijn er mensen die de TV vandaag al krijgen?
zo zo jij durft >:)

Ben benieuwd naar de serienummers en...nog belangrijker...de kijkhoek

Verwijderd

Enige tijd geleden heb ik het "verticale strepen probleem" van mijn 40pfl9704 aan jullie voorgelegd. Het blijkt datmeer mensen hier last van hebben.. De winkel waar ik de TV kocht wilde 'm omruilen voor een nwe maar uitlevering door Philips bleef uit. In overleg met de Harense Smid zijn we op 2-sporen gegaan; de vervanging bleef staan en ik heb in de tussentijd zelf contact opgenomen met Philips om te kijken of de TV kon worden gerepareerd. Het apparaat is gisteren teruggebracht nadat het ruim twee weken bij TVA service heeft doorgebracht.

De persoon die 'm haalde en weer bracht erkende het probleem, maar er is niets aan de TV gebeurd. Valt binnen de specificaties.... Vervelend, maar het is niet anders, alsdus deze meneer.

Inmiddels meldde de Harense smid dat ze een vervangende TV hebben voor ons. Zojuist afgesproken dat ze de TV zaterdag komen omruilen. Dat vind ik klasse. Overigens wel alvast even naar serienummer gevraagd en dat begint met VN4B1004. En das hoopvol....

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 16:47 . Reden: typo's ]

• dibrial
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:27:
Inmiddels meldde de Harense smid dat ze een vervangende TV hebben voor ons. Zojuist afgesproken dat ze de TV zaterdag komen omruilen. Dat vind ik klasse. Overigens wel alvast even naar serienummer gevraagd en dat begint met VN4B1004. En das hoopvol....
Zelf heb ik alleen het VN4B scherm gezien en ik ben dan ook erg benieuwd of het scherm echt beter is. Hopelijk kun je hier na zaterdag iets over zeggen.

Verwijderd

Vraag aan Perentaart:

Hoe is het afhandelen van jou klacht omtrent het inleveren van de Aurea 3 verlopen? Zou jij misschien willen aangeven wat het jaar/weeknummer (eerste 4 getallen van de getallen reeks in het serienummer) is van fabricage van het toestel? Wellicht dat je de pech hebt van een maandagochtend product. Ik zie verder geen reactie's omtrent de Aurea 3.

Bijvoorbaat dank voor jou reactie!

• perentaart
  • Laatst online: 12-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:27:
Vraag aan Perentaart:
Hoe is het afhandelen van jou klacht omtrent het inleveren van de Aurea 3 verlopen? Zou jij misschien willen aangeven wat het jaar/weeknummer (eerste 4 getallen van de getallen reeks in het serienummer) is van fabricage van het toestel? Wellicht dat je de pech hebt van een maandagochtend product. Ik zie verder geen reactie's omtrent de Aurea 3.

Bijvoorbaat dank voor jou reactie!
Ik had eigenlijk 3 grote problemen met de Aurea 3:
1: Ambilight bij 4:3 kleurde de zijkanten niet mee waar dat bij de Aurea 2 nog wel het geval was
2: Lightbleeding
3: Horizontale vlekken door het beeld
2 en 3 kon opgelost worden door E-Care met een nieuw paneel. Maar daar probleem 1 eigenlijk zo hoort volgens Philips is besloten om tot retournering van het aankoopbedrag over te gaan. Later kwam hier nog een probleem bij; de behuizing van de tv kraakte regelmatig, warmte ontwikkeling? Maar soms na uren nog steeds, maar dit probleem heb ik niet meer gemeld.

Ik had liever een correct werkende tv gehad, maar het volledige aankoop bedrag retour vind ik een goed alternatief. Ze hadden me ook een ander toestel kunnen aanbieden, maar helaas is er geen alternatief wat ongeveer hetzelfde heeft gekost.

Mijn Aurea kwam uit 2009, week 43. Vreemd trouwens, toen ik mijn serienummer telefonisch (vanwege de probleemmelding) meldde, gaf mevrouw aan dat dit een verse tv was die nog geen maand geleden geproduceerd was.

Maandagmorgen model kan natuurlijk, maar ik heb hiervoor 2 Aurea 2 televisies gehad elk met zwarte vlekken over het beeld. Ze hebben diverse reparaties gedaan, van schoonmaken glasplaat, vervangen van mainboard, tot vervangen van het paneel. De klacht bleef. Statistisch gezien lijkt er gewoon iets niet helemaal in orde.

De service van Philips is wat mij betreft prima in orde. Ze hebben altijd serieus geluisterd. Ondanks dat ik ben afgeknapt op de Aurea lijn, wordt mijn volgende tv toch weer een Philips.
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:48:
Ook leuk, probeer je een klacht per email in te dienen via de Philips website voor de TVs, krijg je vrolijk na je hele verhaal getypt te hebben een 404 not found error :(

Vanavond maar eens via de chat melden want dit is ook al weer een paar dagen zo, dus ze weten het zelf wellicht nog niet...
Dat komt omdat je geen lappen tekst via dat formulier kunt versturen. Ik heb ooit een epos aan ze verstuurd, zelfde fout. Heel triomfantelijk de fout gemeld, maar kreeg te horen dat alles oke werkte. Getest met een korte tekst, en toen werkte het.

[ Voor 16% gewijzigd door perentaart op 24-02-2010 16:02 ]

Verwijderd

In januari jl heb ik deze TV gekocht met als serienummer VN431004024220 en in de fabriek was de laatste software geinstaleerd op 14 december 2009 om 23:42 uur. Hoe kan ik uit het serienummer aflleiden wanneer (maand) de TV precies gemaakt is? Schijnt uit het serienummer afgeleid kunnen worden.

Intussen staat sinds een week of 2 de 26.070 firmware erop.

Het gaat om de Philips 40PFL9704H/12

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:49:
[...]

Gefeliciteerd,
Zo te zien heb je een ontvanger met BOM 4. Dat is de nieuwste versie.
Pierre
Dan moet die 40pf 9704 h/12 van mij ook een latere versie zijn, het serienummer begint bij die van mij ook met VN 431004024220

Verwijderd

Ik heb net met Philips gebeld en ze hebben mij uitgelegt dat mijn TV (een hoog seriennummer) in 14 december 2009 is geupdate maar in januario 2010 de fabriek heeft verlaten, vroegere 9000 serie's hadden volgens Philips last van een soort roze gloed op hert scherm. (zeg maar de VN1 en VN 2 toestellen)

Mijnh serienummer van de 9704 begint dan ook met VN4B10040, waarin die 4 staat voor de 4e release en 10 achter de B staat voor voor 2010.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:07:
[...]

indien je ouders alleen tv kijken en geen bluray / HD content zou ik ze zeker geen 9704 / 9705 aanraden. Daar zou je de tv tekort mee doen. mijn advies, ga voor een full hd scherm die de helft goedkoper is
Bedankt voor je reactie :)

Dat je de tv eigenlijk te kort mee doen daar moet ik je wel gelijk in geven, maar voor mijn ouwe zijn ook de looks van een tv erg belangrijk. Ze zien een tv meer als een meubelstuk en vinden dat geborsteld staal geweldig.

Wat zijn eigenlijk de problemen die spelen bij de 9704? Ik zie veel mensen klagen maar zie geen exacte klachten.

Moet ik nog ergens opletten qua serienummer als ze toch besluiten een 9704 te kopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:04:
[...]

Wat zijn eigenlijk de problemen die spelen bij de 9704? Ik zie veel mensen klagen maar zie geen exacte klachten.

Moet ik nog ergens opletten qua serienummer als ze toch besluiten een 9704 te kopen?
Problemen zijn er nauwelijks, de meeste problemen die er wel zijn zijn toe te schrijven aan de vroegere uitgaves van deze 9000 serie.
Op het serienummer hoef je alleen te letten dat het nummer begint met VN 3 of VN 4, dan zit je eigenlijk al goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:43:
Ik heb net met Philips gebeld en ze hebben mij uitgelegt dat mijn TV (een hoog seriennummer) in 14 december 2009 is geupdate maar in januario 2010 de fabriek heeft verlaten, vroegere 9000 serie's hadden volgens Philips last van een soort roze gloed op hert scherm. (zeg maar de VN1 en VN 2 toestellen)

Mijnh serienummer van de 9704 begint dan ook met VN4B10040, waarin die 4 staat voor de 4e release en 10 achter de B staat voor voor 2010.
Ik heb dus een VN2A0939001 toestel
Heb ik geen garantie dat je dan ook een VN4 toestel (dus beter) moet hebben?
Heb ook slechte kijkhoek
Moet ik philips gaan mailen/bellen? :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:09:
[...]

Problemen zijn er nauwelijks, de meeste problemen die er wel zijn zijn toe te schrijven aan de vroegere uitgaves van deze 9000 serie.
Op het serienummer hoef je alleen te letten dat het nummer begint met VN 3 of VN 4, dan zit je eigenlijk al goed.
Oke thanks, zal hier zeker op letten. Ik snap overigens niet hoe een tv zoveel prijzen kan ontvangen bij de release als de eerste uitgaves vol problemen zaten.

Vraag me trouwens wel af of op 52 inch nog wel fatsoenlijk tv kan kijken met die kwaliteit van digitenne......
Zal de ervaringen hier posten mocht hij binnen komen.

• nlrb
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-03 22:29
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:43:

Niet zozeer 4de release, maar 1004 = jaar 10 (i.e. 2010) week 04 (laatste week van januari).

Verwijderd

nlrb schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:00:
[...]

Niet zozeer 4de release, maar 1004 = jaar 10 (i.e. 2010) week 04 (laatste week van januari).
Een vriend van mijn moeder heeft dezelfde TV (gelijktijdig gekocht al ik in dezelfde winkel) maar zijn serienummer begint toch met VN1A0937.., waar die 09 staat voor 2009 en 37 voor week 37.

Verwijderd

ev66 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:32:
Vanaf begin januari ben ik al bezig met Philips om ze te bewegen tot een oplossing van de problemen die ik heb met m'n 40pfl9704.
Problemen:
Hardware:
1. Kijkhoek
2. Vertical Banding
3. Ghosting
Software:
4. Valt uit met plof
5. Authenticatie CI+ en Certificering Ziggo
6. Kinderslot laat kort afgeschermde zender zien
7. Kinderslot gaat in werking als dit niet moet
8. Guide is errug traag
Ik heb dezelfde TV, maar buiten de wat tegenvallende kijkhoek herken ik de meeste door jou genoemde problemen hier niet.

Wel is bekend dat de 9000 serie niet goed werkt op de Ziggo CAM module (heb ik zelf getest) maar op een lose (HD) decoder werkt deze TV perfect en ben ik er zeer tevreden over.
Feit is wel dat toestellen met een lager serienummer (VN 1,VN2) meer klachten en kuren (plofs, spontane reboots, roze gloed) vertonen dan de VN 3 en VN4 toestellen (de 40 pfl9704/12 van mijn is een VN 4)
Heb je software 0,71 al geprobeerd?

• sjon.geurts
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik heb zelf vanaf half maart nog een 46pfl9704 gekocht bij its. Het was het showmodel. Gezien het feit dat de tv in geheel Nederland niet of slecht leverbaar was heb ik dus dit model genomen. Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze tv. Hij heeft ongeveer 400 branduren gehad. Installatiedatum was 4-12-2009. Er was geen krasje op en stond in een aparte demo ruimte. Toen ik hem kocht wist ik in ieder geval zeker dat het apparaat functioneerde.Er zijn dus ook geen ghosting effecting, bandings en plofs die hier regematig de revu passeren. Echter de kijkhoek is uiteraard niet groot. Dit is echter algemeen bekend bij dit type full led tv's. Moet ik er ook bij zeggen dat dit alleen opvalt bij de kleur rood. Zou je de tv op cinema stand zetten valt het in het geheel niet meer op. Dat is volgens mij ook bij bezitters het geval die geen kijkhoek problemen hebben. Het serienummer begint met vnc1 en productie week is 45 in het jaar 2009. Ik heb hetzelfde paneel als iemand die in week 9 2010 deze tv heeft gekocht. Alle verhalen die ik hier lees dat philips verschillende panelen aan het gebruiken zijn wijs ik naar het rijk der fabelen. Alle bezitters die geprobeerd hebben om via philips de kijkhoek te verbeteren door een ander paneel te krijgen is dat in het geheel niet gelukt. Na wisseling paneel bleven dezelfde klachten. Alleen die kopers van de tv's die grijze vlekken hadden of plofs in de schermen of roze gloed hebben bij wisseling paneel een oplossing gehad. Ook dit duidt op het feit dat er vorig jaar een slechte batch was van panelen. Deze zijn dan ook netjes geholpen. Naar mijn mening moet je als bezitter van een lcd full led tv ermee akkoord gaan dat je kijkhoek slechter is dan van een gewone lcd tv. Echter wat is slecht aan deze kijkhoek. Het enigste is dat je onder een hoek minder rood hebt in het beeld. Het beeld zelf vervormt niet en blijft duidelijk leesbaar. Ten opzichte van gewone lcd is dit een vooruitgang. Als je daar in een te grote hoek naar kijkt kun je bijvoorbeeld geen ondertiteling meer zien of vervormt het beeld totaal. Dit is het bekende nadeel van lcd. Dit is weliswaar gedurende de jaren verbeterd maar nog niet opgelost. Wat ik wel opmerkelijk vindt zijn de testen nationaal en internationaal over deze tv. Elke test heeft het over de beste tv die er op dit moment verkrijgbaar is. Ik zie totaal geen slechte testen. Wat ook opvalt geen enkele test heeft het over de kijkhoek. Alleen de test van de consumentenbond vermeldt dit als min punt. Ik ga er dus ook vanuit dat alle andere professionele testen die tv dusdaning hebben gecalibereerd (aangepaste cinema stand) dat de kijkhoek geen issue is. Sterker nog ze spreken van een zeer goede kijkhoek. Als je dus vantevoren je hebt georienteerd aan de hand van deze testen en dan thuis komt met deze tv en iets anders constateert dan is de teleurstelling zeer groot. Echter ook ik vind de instelling die deze test instanties aanbevelen ook grote flauwekul. Je tv heeft in de hun aanbevolen stand bijna geen kleur. Het enige wat echt goed functioneert in deze stand zijn blu ray schijven van de hoogste kwaliteit. Je hebt dan een zelfde beeld als in de bioscoop. Echter de meeste tijd kijk je naar normale tv programm's die dan eenvoudig niet goed weg komen in deze stand en bijna kleurloos zijn. Je kiest dan meestal voor profiel standaard of natuurlijk. Deze profielen bieden meer kleur en dan kom je weer bij het kijkhoek probleem uit. Als ik dan van leveranciers hoor dat er 400 man op een wachtlijst staan voor deze tv dan vraag ik me af waar we het over hebben. Zijn deze mensen allemaal gek geworden om op een wachtlijst te staan voor een tv die niet goed zou zijn. Ik denk het niet. Er komt nu binnenkort de 9705 uit. Ook deze heeft hetzelfde sharp paneel. Het enige wat deze tv meer heeft is dat hij 3d ready is en naar 400 hz gaat. Ik heb zelf de 200 hz uit staan omdat het beeld te kunstmatig wordt. Philips wil verder meedoen aan de 3d hype veroorzaakt door de film avatar. We gaan dus met zijn allen met een bril op voor de tv zitten. Naar mijn mening is 3d pas interessant als we geen bril meer op hoeven te zetten. Ik wil bij deze dan ook bij idereen de zorg wegnemen dat er mensen zijn met een goed en slecht paneel in de 9704 reeks. Door al die verhalen kregen bezitters de indruk dat ze contact moesten opnemen met philips omdat ze een slecht paneel hadden. Pas als je een beetje research op het internet doet blijkt het niet het geval te zijn en kun je dus met een gerust hart genieten van je philips 9704.

• sjon.geurts
Er zijn mensen hier met terechte klachten en deze worden ook geholpen. Er wordt hier geklaagd over inkijkhoeken en panelen die zogenaamd beter zouden zijn in dit model. Men gaat zelfs zover om met een microscoop zijn televisie te bekijken of men kan aantonen dat men een ander scherm heeft dat zogenaamd beter zou zijn. De indruk ontstaat dat er bezitters zijn met betere panelen. Men probeert zelfs aan te tonen dat hogere serienummers beter zouden zijn. Nergens kan er bewijs voor gevonden worden. Sterker nog de eventuele problemen komen bij alle serienummers en productieweken voor. Dit is ook vrij normaal. Er is altijd een percentage van een productie dat problemen heeft. Daarvoor is er garantie op. Ik heb mijn verhaal gehouden om deze misverstanden uit de weg te ruimen. Ik schrok me ook rot toen ik alle opmerkingen hier zag, terwijl ik de professionele testen van deze tv had gezien. Ik heb daarop enkele uren research gedaan op alle info die mij ter beschikking stond. Was veel leesvoer en kan alleen tot deze conclusie komen. Ik bespaar hiermee de toekomstige en huidige bezitters veel werk om deze en andere forums door te pluizen. Men wil hier af en toe mensen problemen met deze tv aanpraten die er niet zijn. Dit bederft veel mensen het plezier om naar deze tv te kijken. Dit terwijl dit een van de beste tv's is die op dit moment verkrijgbaar is. Dit zeg ik niet maar vele nationale en internationale testen. Zelfs in de consumentengids van april wordt deze tv aangeraden. Dat de consumentenbond een tv in deze prijsklasse aanbeveelt is echt uitzonderlijk.

• sjon.geurts
Je zegt het zelf je hebt geen problemen met de kijkhoek en ook het paneel is prima. Dat is ook waarom ik mijn verhaal wil houden in dit forum. Op dit moment overheersen hier gewoon de negatieve reacties en als je alles door leest zou je haast gaan denken dat deze tv niks waard is en je deze absoluut niet moet kopen. Velen worden zelfs afgeschrikt en denken niet aan beginnen. Ik wil bij deze ook eens een postief verhaal brengen en ook de problemen die er zijn in proportie brengen. Zo wordt naar mijn mening dit forum ook weer in balans gebracht. Kijk bijvoorbeeld eens naar berichten die geplaatst worden over deze tv in avforums. Daar is een duidelijke balans in de berichtgeving. We moeten als Nederlanders trots zijn dat een van oorsprong Nederlandse fabrikant een product heeft gemaakt dat alom zeer hoog gewaardeerd wordt in binnen en buitenland. Daarbij mag men uiteraard een kritische noot hebben, maar dat moet niet volledig doorslaan. Ik ben dan ook blij dat je zelf ook zeer tevreden bent over deze tv. Vanwege de langere levertijd heb ik bewust voor het showmodel gekozen. Ik zou op een lijst gezet worden waar 400 mensen voor mij waren. Met dit showmodel was ik er ook verzekerd van dat het apparaat functioneerde. Een showmodel is dus niet per definitie slechter dan een model nieuw uit de doos. Met de 9704 heeft dit zelfs zeer grote voordelen. Ik belandde daardoor gelukig niet in het traject waar jij nu in zit. Je hebt daarom volledig gelijk in de levertijden. Oorzaak is een chronisch tekort aan leds.Dit wordt echter in de loop van het jaar nog erger. Dat beloofd ook wat voor de levertijden van de 9705 en daarbij ook de prijs. Deze zal ongetwijfeld nog meer stijgen. Dus ik roep ook andere tevreden 9704 gebruikers op om hun ervaringen te posten. Op die manier worden die bezitters die nu problemen met hun tv hebben ook een hart onder de riem gestoken dat ze toch een goede keuze hebben gemaakt en dat andere apparaten wel goed werken. Soms kan een instelling of firmware update al de oplossing brengen. In de Duitse forum hififorum.de heeft men de tv onder de microscoop gelegd en waren in dit forum zelfs berichten aan het posten die later volledig niet klopten. Ook de bewering van de serienummers komt uit dit forum. In dit forum is dit voor waar opgepikt en hier een eigen leven gaan leiden.

[ Voor 14% gewijzigd door sjon.geurts op 06-04-2010 12:45 ]

• williz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-12-2020
sjon.geurts schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:27:
Je zegt het zelf je hebt geen problemen met de kijkhoek en ook het paneel is prima. Dat is ook waarom ik mijn verhaal wil houden in dit forum. Op dit moment overheersen hier gewoon de negatieve reacties en als je alles door leest zou je haast gaan denken dat deze tv niks waard is en je deze absoluut niet moet kopen. Velen worden zelfs afgeschrikt en denken niet aan beginnen. Ik wil bij deze ook eens een postief verhaal brengen en ook de problemen die er zijn in proportie brengen. Zo wordt naar mijn mening dit forum ook weer in balans gebracht. Kijk bijvoorbeeld eens naar berichten die geplaatst worden over deze tv in avforums. Daar is een duidelijke balans in de berichtgeving. We moeten als Nederlanders trots zijn dat een van oorsprong Nederlandse fabrikant een product heeft gemaakt dat alom zeer hoog gewaardeerd wordt in binnen en buitenland. Daarbij mag men uiteraard een kritische noot hebben, maar dat moet niet volledig doorslaan. Ik ben dan ook blij dat je zelf ook zeer tevreden bent over deze tv. Vanwege de langere levertijd heb ik bewust voor het showmodel gekozen. Ik zou op een lijst gezet worden waar 400 mensen voor mij waren. Met dit showmodel was ik er ook verzekerd van dat het apparaat functioneerde. Een showmodel is dus niet per definitie slechter dan een model nieuw uit de doos. Met de 9704 heeft dit zelfs zeer grote voordelen. Ik belandde daardoor gelukig niet in het traject waar jij nu in zit. Je hebt daarom volledig gelijk in de levertijden. Oorzaak is een chronisch tekort aan leds.Dit wordt echter in de loop van het jaar nog erger. Dat beloofd ook wat voor de levertijden van de 9705 en daarbij ook de prijs. Deze zal ongetwijfeld nog meer stijgen. Dus ik roep ook andere tevreden 9704 gebruikers op om hun ervaringen te posten. Op die manier worden die bezitters die nu problemen met hun tv hebben ook een hart onder de riem gestoken dat ze toch een goede keuze hebben gemaakt en dat andere apparaten wel goed werken. Soms kan een instelling of firmware update al de oplossing brengen. In de Duitse forum hififorum.de heeft men de tv onder de microscoop gelegd en waren in dit forum zelfs berichten aan het posten die later volledig niet klopten. Ook de bewering van de serienummers komt uit dit forum. In dit forum is dit voor waar opgepikt en hier een eigen leven gaan leiden.
Ik zei dat ik er tot nu toe niet over heb geklaagd.. ;) mede omdat mijn bestelde toestel nog niet is geleverd.
Het leentoestel heeft wel zijn dingetjes mbt de andere technische kwaaltjes.
Ik gaf alleen wel aan dat de kijkhoek bij deze wel goed is.
Er is naar mijn weten ook niet binnen dit forum beweert dat alle 9704 toestellen per definitie slecht zijn.
In deze serie zijn gewoon veel probleemgevallen. Anderzijds kun je naar mijn mening ook niet op basis van enkele reviews stellig roepen dat alle kwaaltjes uit de wereld zijn en er niks aan de hand is.
Er worden iig zeker verschillende panelen gebruikt, telegraaf wijde er laatst nog een artikeltje aan: http://www.telegraaf.nl/d...an_in_winkel__.html?p=9,1

Ik begrijp wel je behoefte eens een positief bericht te plaatsen en ben blij dat je een goed toestel hebt. Het lijkt me dan ook wel zo dat de meeste mensen die een goed toestel hebben waar ze weinig aan tweaken of mee doen anders dan tv kijken, dat deze mensen weinig tot niet op een forum rondhangen. De meeste mensen hier zullen denk ik serieuse klachten hebben, en hier zoeken naar ervaringen en oplossingen.

Overigens is het stukje over het chronisch tekort aan led's half januari al een keer aangegeven binnen dit forum, dit helpt misschien mee maar is echt niet het enige verwijt dat Philips slecht levert.
Als ik mij niet vergis las ik laatst ook dat Philips zelf aan een leverancier gemeld had, dat deze het design van de 52" ook intern aan het vernieuwen was, vanwege problemen.

En wat nieuw in doos tov showroom betreft, heb ik ook wel zoiets van een 'unboxing' gevoel.. Als je nieuwe gadget of speeltje eindelijk binnen is wil je die vers uit het plastic rukken waarbij de nieuwigheid er vanaf spat . ;)

Verwijderd

Volg deze thread al een paar maand, terwijl ik aan het wachten was op mijn 46pfl9704, en ben ondertussen een beetje verward: is er nu eigenlijk iemand die het kijkhoekprobleem al kunnen oplossen/verbeteren heeft?

- door middel van een nieuw ontvangen toestel?
- door middel van een reparatie/vervangstuk aan zijn toestel?
- door instellingen?
- door nieuwe firmware?

Als er niemand zo is, dan ben ik van plan om gewoon te leren leven met de wetenschap dat ik een fenomenale tv heb als je er recht voor zit die als enige (opvallend) nadeel heeft dat de kleuren fel verminderen vanaf een bepaalde (kleine) kijkhoek.

kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die het kleurverschil niet zouden zien, het is zelfs niet echt geleidelijk dat de kleuren veranderen, het is echt bijna een switch vanaf een bepaalde kijkhoek (<45), je kan het best zien bij een aangezicht van een persoon, als je redelijk dicht gaat staan en je beweegt je hoofd zie je de kleuren van het gezicht echt snel veranderen van bruin/levendig naar lichtroze/bleek

heb een VN2B week9 2010 serienummer.
Is er iemand met een VN4 die kan garanderen dat dit bij hem niet gebeurt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 07:44:
[...]

Beste Floxy,

Kan je nagaan welk panel je hebt?

Bvd lkwester
Ben zeer geinteresseerd in welk panel je hebt, welk serienummer en welke firmware.

En wat gaat je vriend doen met zijn pfl9704 met slechtere kijkhoek? gaat hij Philips contacteren?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 11:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:09:
[...]

Ben zeer geinteresseerd in welk panel je hebt, welk serienummer en welke firmware.

En wat gaat je vriend doen met zijn pfl9704 met slechtere kijkhoek? gaat hij Philips contacteren?
Heb het even opgezocht, het is een Sharp

Sharp D3LA43K 46"

serienummer kan ik zo 1, 2 3 niet vinden. Heb op het moment ook weinig zin om weer de hele tv naar voren te halen e.d.

Over de tv van mijn vriend, hij heeft er weinig last van aangezien hij en zijn vrouw de enige zijn die naar de tv kijken en dit altijd recht voor de tv doen (ze hebben 1 bank staan, ja een redelijk minimalistische woonkamer maar dat is hun smaak he) dus hij heeft ook geen klacht ingediend bij Philips en gaat dat ook niet doen. Afgezien van de slechte kijkhoek werkt zijn tv namelijk perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 15:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:01:
[...]

Heb het even opgezocht, het is een Sharp

Sharp D3LA43K 46"

serienummer kan ik zo 1, 2 3 niet vinden. Heb op het moment ook weinig zin om weer de hele tv naar voren te halen e.d.
Serienummer ook maar even opgezocht, maar het wordt er allemaal niet logischer op! Het is namelijk :

VN2D 1014 020914

Volgens mij nog niet voorgekomen op dit forum?

Verwijderd

Heb ook eens even wat foto's genomen van mijn 46PFL9704 en zijn kijkhoekprobleem.

serienummer VN2B
panel: d3la43k 46"

Vinden de mensen die momenteel geen probleem hebben (VN2D en VN4 toestellen voor zover ik het nog kan volgen) dit aanvaardbaar? hebben ze dezelfde verkleuring of is het echt totaal anders bij hen?

recht ervoor

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/daviddebeule/2010-04%20001_1024.jpg

zeer kleine hoek

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/daviddebeule/2010-04%20003_1024.jpg

iets grotere hoek (maar volgens mij nog altijd minder dan 45graden)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/daviddebeule/2010-04%20004_1024.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2010 20:51 ]

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
pielle007 schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:07:
Eindelijk dit weekend de 46" 9705 geinstalleerd :) en gelukkig... geen piep!
Wat een magistraal beeld. Alleen de update uitvoeren lukt me niet. Heb nu Q5551_1.75.59.0
Via de TV zelf geeft ie aan dat er geen update is, terwijl op de site van philips wel een update staat:

http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

De usb is geformateerd als FAT32 en het betreffende bestand autorun.upg is erop gezet.
Iemand een idee hoe t anders moet of kan?
Uit welke produktieweek is die van jou ?? (te vinden in het serienummer; 2 cijfers achter de letter "B")

Voor wat betreft de update zou ik de oude laten staan als je geen ZIGGO hebt. In de nieuwe zit volgens een aantal forumleden ook een bug.

[ Voor 7% gewijzigd door H.Saes op 27-09-2010 12:36 ]

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
H.Saes schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:31:
[...]

Uit welke produktieweek is die van jou ?? (te vinden in het serienummer; 2 cijfers achter de letter "B")

Voor wat betreft de update zou ik de oude laten staan als je geen ZIGGO hebt. In de nieuwe zit volgens een aantal forumleden ook een bug.
Achter de B staat: 10
Heb de tv de 8ste sept. besteld bij It's en de 23ste kunnen ophalen.
Heb ziggo, alleen geen cam module, hij is aangesloten op de cisco hd pvr

[ Voor 5% gewijzigd door pielle007 op 27-09-2010 12:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:41:
Laat me maar eens weten hoe jullie deze instellingen ervaren.

Persoonlijk (gewenst)
Contrast 70 (75)
Helderheid 49 (50)
Kleur 43 (55)
Scherpte 4 (4)
Ruisreductie Uit (medium)
Tint Normaal (normaal)

Perfect Pixel HD
Perfect Natural Motion Minimum (medium)
400 Hz Clear LCD Aan (aan)
Superresolutie Uit (uit)
Perfect contrast Minimum (medium)
Dynamische achtergrond Optimaal beeld (standaard)
MPEG artefact-reductie Uit (uit)
Kleurverbetering Uit (medium)
Gamma 2 (2)

Lichtsensor Uit (aan - nu uit)
Boven staan mijn waardes tussen haakjes.
Als ik van Gewenst naar Persoonlijk ging had ik JUIST een duidelijke piep. Dus terug naar Gewenst.
Contrast: Als deze lager is dan 70 en in de buurt van of lager dan 60 komt, verhevigt de piep.
Licht sensor: Uit = geen piep. Aan = wel piep. Deze heb ik nu dus uit staan.

De overige settings deden weinig of niets met de piep.
Mijn belangrijkste conclusie: Persoonlijk = piep, Gewenst = geen piep
Licht sensor: Aan piep, Uit = geen piep.

Ik spring nog geen gat in de lucht want e.e.a. is wellicht afhankelijk van wat het scherm aan beeld/programma weergeeft. In het serienummer zie ik 1034 staan, dus week 34.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:48:
[...]

Boven staan mijn waardes tussen haakjes.
Als ik van Gewenst naar Persoonlijk ging had ik JUIST een duidelijke piep. Dus terug naar Gewenst.
Contrast: Als deze lager is dan 70 en in de buurt van of lager dan 60 komt, verhevigt de piep.
Licht sensor: Uit = geen piep. Aan = wel piep. Deze heb ik nu dus uit staan.

De overige settings deden weinig of niets met de piep.
Mijn belangrijkste conclusie: Persoonlijk = piep, Gewenst = geen piep
Licht sensor: Aan piep, Uit = geen piep.

Ik spring nog geen gat in de lucht want e.e.a. is wellicht afhankelijk van wat het scherm aan beeld/programma weergeeft. In het serienummer zie ik 1034 staan, dus week 34.
Wat is het verschil tussen persoonlijk en gewenst???

Gewenst is toch ook je persoonlijke instellingen?? Of heeft dit toestel dan de mogelijkheid om 2 verschillende persoonlijke beeldprofielen per ingang aan te maken???

Dat zou prachtig zijn, dat kan nl. niet met mijn 9704...Daar heb je alleen persoonlijk of die andere vaste beeldmodus (zoals cinema etc., die bij wijziging je persoonlijke instellingen overschrijven).

Iets anders; heeft iemand al een spelcomputer geprobeerd??? Dus 360, ps3 of wii?

Hoe is de inputlag bij selecteren spelmodus???

Dat werkt prima op mijn 9704.

• H.Saes
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:48:
Gisteren de 40pfl9705 binnen gekregen. Ik had een 40pfl9704, en had nog een afspraak met de winkelier om te ruilen als de 9705 beschikbaar zou zijn. Dit omdat ik niet tevreden met de kijkhoek was
Welke produktieweek is die van jou. Te vinden in serienummer achter de letter B en de cijfers 10 (produktiejaar) De volgende twee cijfers is de produktieweek.

Verwijderd

Week 36.............dus nog steeds met piep :'(
H.Saes schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:59:
[...]

Welke produktieweek is die van jou. Te vinden in serienummer achter de letter B en de cijfers 10 (produktiejaar) De volgende twee cijfers is de produktieweek.

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:11:
[...]

Kun je hier iets meer over melden, waaraan kan ik zien of de set die ik het goed of fout is ?
Ze vroegen me het serienummer wat op de doos of op de transmitter staat. Daaraan kunnen ze herkennen of het de getroffen serie betreft. Verder hebben ze me geen info gegeven tussen welke nummers de getroffen serie zich bevindt.

Peter

• Peter_F
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
funske schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:38:
Gisteren mijn nieuwe tv (46PFL9705) én home cinema set (HTS9540) geïnstalleerd.
Morgen nog even bellen voor mijn gratis SD-kaartje (4GB) en dan alles eens goedgaan bestuderen en instellen.
Die 4GB kaart krijg je vanzelf als je je bij de Philips website registreert met het serienummer van de TV.
Ik zag afgelopen zaterdag de HTS9540 bij een stand van Philips bij een evenement van de NS in Leiden. Ik heb de HTS9520 al wel gehoord. Ze hadden 'm bij de stand op de nieuwe 21:9 aangesloten alleen om de 3D te laten zien. Het waren geen ideale omstandigheden met de zon, dus erg veel geknipper, maar de 3D zag er prima uit in tegenstelling tot mijn 46".

Wat heeft je doen besluiten om toch de HTS9540 te nemen met een 9705?
Past de kleur van de speakers bij de 9705?
Hoe werkt de afstel-microfoon?
Kun je bij MKV bestanden met meerdere talen en ondertitels de juiste taal en ondertitel kiezen?
Werkt DTS wel goed met dit soort bestanden?
Is de aspect ratio met dit soort bestanden instelbaar?
Waar heb je 'm besteld?

Alvast bedankt en veel plezier met deze prachtige audio-video combinatie,
Peter

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Peter_F schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:26:
[...]

Die 4GB kaart krijg je vanzelf als je je bij de Philips website registreert met het serienummer van de TV.
Ik heb me al geregistreerd via de website én via NetTv, maar op de e.o.a. manier krijg ik maar geen bevestigingsmail.
Wat heeft je doen besluiten om toch de HTS9540 te nemen met een 9705?
de 9540 heeft als extra t.o.v de 9520 (die overigens echt zilverkleurig is)
  • WiFi voor netwerk verbinding
  • Beeldverbetering Video upscaling, High Definition (720p, 1080i, 1080p)
  • media afspelen BD 3D
  • HDMI-functies: 3D, Audio Return Channel, Deep Color, Resoluties 720p, 1080i, 1080p, 1080p24
  • Microfoon met automatische kalibratie
  • DCK3060/00 dock voor de iPod
Past de kleur van de speakers bij de 9705?
De kleur van beide toestellen is bijna gelijk; de 9705 is antrancietkleurig en de 9540 is net als de 9705 "Onyx zwart, geborsteld aluminium" alleen iets donkerder. Dus passen ze veel beter bij elkaar.
Hoe werkt de afstel-microfoon?
Als je ervoor zorgt dat niets in de weg zit, tussen de boxen én de microfoon werkt hij prima. Ik heb het getest met de microfoon precies in het midden en dan past hij alles goed aan. Maar als ik hem op de plaats zet wat zij aangeven (op je zitplaats op oorhoogte) dan werkt hij niet omdat er dan dingen tussen de microfoon en boxen staan. Maar handmatig is het ook snel aangepast.
Kun je bij MKV bestanden met meerdere talen en ondertitels de juiste taal en ondertitel kiezen?
Werkt DTS wel goed met dit soort bestanden?
Is de aspect ratio met dit soort bestanden instelbaar?
Geen idee of dit werkt. Heb nog nooit iets gedaan met MKV bestanden.
Waar heb je 'm besteld?
Bij Tummers Electro World in Roermond
Alvast bedankt en veel plezier met deze prachtige audio-video combinatie,
Dat gaat zeker lukken; het is gewoon een perfekte combinatie.

Ik heb ook nog een Kiss-recorder en die liet op mijn vorige TV hele scherpe onnatuurlijke kleuren zien en het beeld was echt niet zo goed.
Bij deze TV laat hij natuurlijke kleuren zien en is het beeld veel beter.

Kortom, wij zijn er heel blij mee :Y :Y

Have Fun Funske

• H.Saes
Peter_F schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 21:51:
[...]

De productiedatum staat op een sticker onder de knoopbatterij van de bril. De datum zou minstens na midden juli moeten zijn. Als ie ertegenaan zit, even bellen naar de servicelijn om er zeker van te zijn. Overigens zijn er bemoedigende ontwikkelingen vanuit Philips om het 3D probleem effectief aan te pakken. Spoedig meer hierover. Voor nu kan ik iedereen met 3D problemen (zoals 30% beeld in andere oog) alleen maar aanraden zich te melden bij Philips, zodat het probleem en oorzaak helder in beeld komt voor de techische dienst..
Peter,

De datum onder de knoopcel is waarschijnlijk de productiedatum van het printplaatje dat in de bril zit. Omdat ik de brillen los gekocht heb, stond op de verzegelde doos ook een serienummer. Volgens het serienummer (nieuwe) bril is de productieweek 34 (eind augustus) Op het printplaatje staat datum begin juli.
De fout van de bril is overigens softwarematig. De hardware zou goed moeten zijn.
De foute brillen die ik had waren van productieweek 29 (eind juli) Ik heb toen helaas niet naar de datum van het printplaatje gekeken.
Dus ik denk dat de datum van het printplaatje niet van belang is, doch de datum van assemblage/productie. Want dan wordt denk ik de software geïnstalleerd. En die is in een bepaalde serie niet goed.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Peter_F schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:35:
........ heb ik vandaag zelfs de HTS9540 besteld.
Die heb ik ook en samen met mijn 46PFL9705 is het een prachtige en perfecte combinatie. Ze zijn helemaal op elkaar afgestemd!!

Als de nota ook op de 22e staat kun je nog gebruik maken van het aanbod van Philips en 10 Blu-ray films uitkiezen en deze krijg je dan gratis toegestuurd. Hier staan meer gegevens. En voor die Blu-ray films moet je jezelf hier registreren.
Je moet dan wel het serienummer weten.
Ik hoop voor je dat je nog net op tijd bent. *O*

Have Fun Funske

• H.Saes
Peter_F schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:07:
[...]

Ik heb zelf de VN1A. In Duitsland is al sprake van de VN1C 1041 XXXXXX.
Ga er maar vanuit dat het allemaal Sharp panelen zijn. Ik heb echter geen idee wat de verschillen zijn, als die er al zijn, tussen de verschillende serienummers. Ik heb in ieder geval ergens gelezen dat Philips gestopt is om LG panelen te installeren. Er heeft nog een tijdje de Koreaanse firma AOI panelen geleverd. Maar die zie ik weinig opduiken. Zelfs de 21:9 panelen zijn van Sharp.
Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar de serienummerlijsten zijn. Volgens het deze lijst zou in mijn toestel een LG paneel zitten. Nou, er zit gewoon een Sharp in.

• 62vette
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 15:21
H.Saes schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:52:
[...]

Ga er maar vanuit dat het allemaal Sharp panelen zijn. Ik heb echter geen idee wat de verschillen zijn, als die er al zijn, tussen de verschillende serienummers. Ik heb in ieder geval ergens gelezen dat Philips gestopt is om LG panelen te installeren. Er heeft nog een tijdje de Koreaanse firma AOI panelen geleverd. Maar die zie ik weinig opduiken. Zelfs de 21:9 panelen zijn van Sharp.
Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar de serienummerlijsten zijn. Volgens het deze lijst zou in mijn toestel een LG paneel zitten. Nou, er zit gewoon een Sharp in.
Hoe weet je dat er een Sharp in zit? Achterkant los gehad?

Verwijderd

Rickth64 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:31:
@h Saes
deze was van productie week 40 sUUUUUUUUUUUUper beeld mijne is van week 34..

Net terug van testen met mijn eigen brillen, super beeld ook met de mijn brillen dus deze zijn goed, verschil van dag en nacht met mijn tv, ga morgen met de leverancier Tummers Roermond bellen dat ze de tv maar omruilen heb er inmiddels drie gekocht.
Getest met hetzelfde bron device op beide TV's? of alleen met hetzelfde bron materiaal? Als dit zo is klopt dan ook het serienummer van je TV tov de probleemreeks die Philips eerder in een andere forum liet zien? Ik zelf ga pas over een aantal maanden de 3d set bestellen...maar wil dan eigenlijk wel nu al weten of ik een probleem TV heb mbt 3d...

Verwijderd

Heb met Philips gebeld over slechte 3D na de laatste update. Vandaag teruggebeld door Philips, ze wilden het serienummer weten van de 3D brilletjes, omdat er een slechte serie is geweest. mijn brilletjes hoorden daar niet bij, moet dus aan de TV liggen. Wordt binnen 48 uur teruggebeld en krijg dan te horen wat er verder gaat gebeuren.

Las gisteren op een Duits forum over een functie die Philips heeft ingebouwd in de software genaamd "Joint Space" Je kunt dit inschakelen door op de afstandsbediening het volgende in te typen: 5646877223
Er komt dan een mededeling op de TV "Joint Space enabled".
Er zijn een aantal zgn. api's beschikbaar waardoor programma's op een PC of mobile telefoon toegang hebtben tot functies op de TV. Bijvoorbeeld via de iPhone (iPad of iPod touch) de TV bedienen. het programma staat in de App Store en is gratis. (TV Remote WiFi). Heb het gisteren geprobeerd met mijn iPhone, werkt heel leuk. Gaat via Wifi en is snel.
Het is "open source", dus iedereen kan er gebruik van maken om programma's te schrijven. (Als je de kennis hebt natuurlijk).

• pielle007
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:27:
Heb met Philips gebeld over slechte 3D na de laatste update. Vandaag teruggebeld door Philips, ze wilden het serienummer weten van de 3D brilletjes, omdat er een slechte serie is geweest. mijn brilletjes hoorden daar niet bij, moet dus aan de TV liggen. Wordt binnen 48 uur teruggebeld en krijg dan te horen wat er verder gaat gebeuren.
Kun je ons aub op de hoogte houden wat Philips nu gaat doen precies etc?
thnx

• H.Saes
Van welke productie week zijn jouw brillen dan??? En van welke productie week is jouw TV. Er zijn nl. eerdere berichten over de link tussen productie week en slecht 3D beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door H.Saes op 03-11-2010 16:40 ]

Verwijderd

Ook gisteren op een duits forum:
-
Ich habe gerade einige informationen zum fehlerhaften 3D bekommen. Das problem kann in drei dingen sein:

1. Die software - muss auf die version 23 aktualisiert sein
2. Die brillen - die die anfängen mit geringeren oder mit SN 0716 sind fehlerhaft. Die findet man unterm dem baterien deckel. Es ist die zweite nummer.
3. Wenn das beide oben ok ist, ist es ein fehlerhaftes LC Panel. Bei zu geringeren SN muss der ausgetauscht werden.
-

Ben beniewd naar jou update.

• H.Saes
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:08:
[...]

Ook gisteren op een duits forum:
-
Ich habe gerade einige informationen zum fehlerhaften 3D bekommen. Das problem kann in drei dingen sein:

1. Die software - muss auf die version 23 aktualisiert sein
2. Die brillen - die die anfängen mit geringeren oder mit SN 0716 sind fehlerhaft. Die findet man unterm dem baterien deckel. Es ist die zweite nummer.
3. Wenn das beide oben ok ist, ist es ein fehlerhaftes LC Panel. Bei zu geringeren SN muss der ausgetauscht werden.
-
Ik weet niet waar het Duitse forumlid zijn info vandaan heeft, maar ik heb hierbij zeker twijfels over de juistheid;

ad 1; sinds de update naar versie 23 vind ik het 3D beeld juist iets slechter. Iets meer last van ghosting maar niet zo erg als Groenlo meld. Ook Groenlo meldt dat de kwaliteit sinds de update achteruit is gegaan.
ad 2; Ik heb foute brillen (productie week 29) gehad en hiervoor nieuwe gekregen met datum 0705 en een 0729 achter de batterij. Volgens bovenstaande info zou de eerste bril dus niet goed zijn. Nou.....onzin. Totaal geen verschil. Het vreemde is echter dat achter de batterij 0705 en 0729 staat terwijl volgens het serienummer de productie week 34/2010 is. Volgens info Philips zat in de eerste serie een software fout.
ad 3; Er is hier al geschreven dat het vermoedelijk panelen betreft in de productie week 34 tot en met 37. Bron Engels forum. Geen idee of deze info klopt.

[ Voor 20% gewijzigd door H.Saes op 04-11-2010 11:23 ]

Verwijderd

rwanrooy schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:41:
[...]

Ik heb net de status gechecked. De pieptoon is geconstateerd en de software van het paneel geeft aan dat het paneel niet geschikt is voor 3D. Ik vraag me af waarom ze deze panelen dan toch gebruiken?!

Afwachten maar...
Idd en als ze "per ongeluk" gebruikt zijn dan zou het netjes van Philips zijn om in ieder geval (bijv obv registratie bij club Philips) de mensen te informeren. Ik neem aan dat ze kunnen achterhalen welke serienummers een verkeerd panel hebben..

• waxman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

Las gisteren op een Duits forum over een functie die Philips heeft ingebouwd in de software genaamd "Joint Space" Je kunt dit inschakelen door op de afstandsbediening het volgende in te typen: 5646877223
Er komt dan een mededeling op de TV "Joint Space enabled".
Er zijn een aantal zgn. api's beschikbaar waardoor programma's op een PC of mobile telefoon toegang hebtben tot functies op de TV. Bijvoorbeeld via de iPhone (iPad of iPod touch) de TV bedienen. het programma staat in de App Store en is gratis. (TV Remote WiFi). Heb het gisteren geprobeerd met mijn iPhone, werkt heel leuk. Gaat via Wifi en is snel.
Het is "open source", dus iedereen kan er gebruik van maken om programma's te schrijven. (Als je de kennis hebt natuurlijk).
Hey Groenlo, is dit met een 40PFL9705 en iPhone 4 ?

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Verwijderd

partyondude schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:33:
Ok, wat voor actie is dat precies dan?
Hoe ontvangt u de Cash refund ?

Houd uw aankoopbewijs, het serienummer van de tv (staat op de achterzijde) en eventueel uw bank/girorekeningnummer bij de hand.

Na uw registratie ontvangt u per e-mail een bevestiging. Print deze bevestiging uit en stuur hem samen met een kopie van uw aankoopbewijs en het originele streepjescodelabel uit de verpakking (zie voorbeeld) uiterlijk ..... 2010 naar:

Philips Consumer Lifestyle
o.v.v. Philips Ambilight weken
De Schakel 17
5651 GH Eindhoven

U ontvangt uw cash refund bedrag zo spoedig mogelijk op uw rekening

Deze actie geldt voor aankopen of bestellingen gedaan in de periode van ..-..-2010t/m ..-//2010
De data weet ik dinsdag!

Verwijderd

@pielle007 -> Wat is nu eigenlijk de reden dat je een nieuw panel krijgt?

Er zijn blijkbaar panels uit de beginreeks van de 9705 die 3D problemen hebben, maar zijn die al te herkennen aan serienummer of iets anders? En hebben die panels nog meer problemen dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 22:27 ]

• pielle007
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:27:
@pielle007 -> Wat is nu eigenlijk de reden dat je een nieuw panel krijgt?

Er zijn blijkbaar panels uit de beginreeks van de 9705 die 3D problemen hebben, maar zijn die al te herkennen aan serienummer of iets anders? En hebben die panels nog meer problemen dan?
Bij mij was een LED uitgevallen waardoor ik een donkere vlek in t beeld had van zo'n 10cm doorsnee.
Er is ergens eerder in dit forum benoemd waaraan je de "onjuiste" panelen kunt herkennen, blijkbaar aan de achterkant van je tv kun je door de behuizing heen kijken ... (maar vind ff niet zo snel terug waar t staat in t forum)

• H.Saes
Largo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:00:
[...]

Is een bekend probleem: komt vrijwel zeker door de Ziggo automatische zenderupdate. Volgens die post moet het "small signal board" vervangen worden. Ik heb al reparatie afspraak.

Wel de laatste reparatie voor mij, als dit niet meteen opgelost wordt gaat hij terug.
Zie reactie Pielle. Ben het helemaal met hem eens. Ik heb een satontvanger en heb ook deze problemen. Zelfs bij het kijken naar de gewone kabel-TV.

Ben net terug gebeld door Philips. Het geluidsprobleem is inderdaad bij hun bekend en men probeert de oorzaak te achterhalen. Het probleem is dat het geluid niet altijd uitvalt en er ook geen regelmaat in zit. Daardoor kan men moeilijker de oorzaak achterhalen. Men had wel het VERMOEDEN dat het softwarematig was, doch konden dit nog niet met 100 % bevestigen.
Hun dringend advies was in ieder geval dat iedereen die hier last van heeft dit ZEKER te melden bij hun. Men kon dan aan de hand van serienummers en meldingen het probleem beter onderzoeken. Kan bijvoorbeeld mogelijk een probleem van een bepaalde serie zijn.
Dus mensen met geluidsuitvallen dit melden bij PHILIPS voor zover dit nog niet gebeurd is.

Ik krijg nog nader bericht. Men verzocht wel al om de vervanging van het MoBo even in de wacht te zetten tot ik nader van hun gehoord had. Ik ben het hier mee eens omdat ik geen zin heb in nutteloos vervangen van onderdelen. (met alle risico's van dien)

Wordt vervolgt....

[ Voor 50% gewijzigd door H.Saes op 24-11-2010 16:10 ]

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 13:41
H.Saes schreef op woensdag 24 november 2010 @ 15:59:
[...]

Zie reactie Pielle. Ben het helemaal met hem eens. Ik heb een satontvanger en heb ook deze problemen. Zelfs bij het kijken naar de gewone kabel-TV.

Ben net terug gebeld door Philips. Het geluidsprobleem is inderdaad bij hun bekend en men probeert de oorzaak te achterhalen. Het probleem is dat het geluid niet altijd uitvalt en er ook geen regelmaat in zit. Daardoor kan men moeilijker de oorzaak achterhalen. Men had wel het VERMOEDEN dat het softwarematig was, doch konden dit nog niet met 100 % bevestigen.
Hun dringend advies was in ieder geval dat iedereen die hier last van heeft dit ZEKER te melden bij hun. Men kon dan aan de hand van serienummers en meldingen het probleem beter onderzoeken. Kan bijvoorbeeld mogelijk een probleem van een bepaalde serie zijn.
Dus mensen met geluidsuitvallen dit melden bij PHILIPS voor zover dit nog niet gebeurd is.

Ik krijg nog nader bericht. Men verzocht wel al om de vervanging van het MoBo even in de wacht te zetten tot ik nader van hun gehoord had. Ik ben het hier mee eens omdat ik geen zin heb in nutteloos vervangen van onderdelen. (met alle risico's van dien)

Wordt vervolgt....
Heb het geluidsprobleem van mijn TV ook aan Philips gemeld en de vriendelijke helpdeskmedewerker wilde meteen een monteur sturen.
M.a.w deze medewerker was ook niet op de hoogte van het geluidsprobleem bij de 9705

Heb uiteindelijk serienummer en koopdatum doorgegeven en nu maar afwachten

• H.Saes
pegasuspiet schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:06:
[...]

Heb het geluidsprobleem van mijn TV ook aan Philips gemeld en de vriendelijke helpdeskmedewerker wilde meteen een monteur sturen.
M.a.w deze medewerker was ook niet op de hoogte van het geluidsprobleem bij de 9705

Heb uiteindelijk serienummer en koopdatum doorgegeven en nu maar afwachten
Zodra ik wat meer weet, bericht ik dat hier. De medewerker die mij belde, was goed op de hoogte. Heeft mijn uitgebreide mail doorgezet naar de technische afdeling en de software ontwikkelaars. Ik krijg daarna nog bericht. Dus nog even afwachten.

• Seafox
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

Seafox

Offshore Tiger!

Mijn TV is uit productieweek 33 en met mijn paneel is absoluut niets mis.
In het serienummer staat VN1A. Volgens mij houdt dit in dat het een Sharp UV2A paneel is, of heb ik dit mis?
In elk geval ben ik uitermate tevreden. Alleen wel last gehad van die beruchte piep, maar dat is verholpen.

• H.Saes
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:12:
[...]

Jim,
kan je zeggen hoe bij jou 3d ziggo kanaal ingesteld is?...een film werkt wel maar bij het 3d kanaal gebeurd er 0,0...niets..njente.
Tevens vind ik dat de brillen even moeten "focussen" tijdens de film..erg irritant hierdoor zie je onscherp en soms dubbel..heb jij dit ook?..
of iemand anders die dit leest...als er een oplossing voor is hoor ik het graag.
Ohja...het is ook nog zo dat de bril(len) steeds schakelt van licht naar donker beeld.
Al met al nog niet echt super te noemen, buiten het feit dat 3d echt supergaaf is!
Als de bril blijft schakelen van licht naar donker heb je een defecte serie. Heb ik ook gehad en retour winkel. Omgeruild voor andere brillen. Brillen bleken niet automatisch uit te schakelen bij geen 3D.
Dus brillen even controleren in bv een andere ruimte (buiten bereik zender) Als de brillen licht-donker blijven schakelen heb je defecte brillen.
Als je bedoelt dat de brillen tijdens het kijken naar 3D knipperen heb je ook een foute serie. Aan de hand van het serienummer na te gaan bij Philips. In dit forum is hier genoeg over geschreven.

Verwijderd

Ik zal erop letten, maar tot dusver zie ik op de zenders, dat de ondertitels haarscherp zijn en gewoon vloeiend. Wellicht een verschil in het paneel dat erin zit. Ik heb zo'n VN1B (dit staat achter het serienummer).
Mijn 3D crosstalk (ghosting) is ook niet verbetert (is bij felle dubbele beelden nog steeds zichtbaar)

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06-2025
Gisteren bij de BCC langs geweest en nu hadden ze daar nog een laatste model staan van de 42PFL9664H.
Is het verstandig voor mij om aan dit 'oudere' model te wagen dan de nieuwe 97x5 modellen?
Deze is daarnaast ook nog eens afgeprijsd (kon hem voor 1175,- meenemen) waardoor aantrekkelijk.
Ik lees toch hier en daar (kieskeurig) dat men vaak problemen heeft met vlekken en lees vaak dat het moederbord of voeding (soms zelfs scherm) wordt vervangen.
Zijn er speciale serienummers/productieweeknummers die dit vaak meemaken of allemaal en is de kans net zo groot bij model die ik nu (misschien) wil halen?

Uiteraard ben ik van plan om de verkoper eens het servicemenu (062696i) te laten zien hoeveel uren dat deze tv al aan heeft gestaan, want het is natuurlijk wel al een ouder model ondanks dat hij zegt dat hij net is uitgepakt... :+
Weet nu eigenlijk niet of ik hem juist moet nemen bij veel branduren of juist niet.... je zou zeggen dat bij veel branduren eventuele problemen wel

Zit enorm te twijfelen en aangezien de 40PFL9705H 3D is wil ik heb die niet, want ik ga niet betalen voor iets wat ik toch niet ga gebruiken.

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

• psantman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-01 17:03
Wellicht of Topic, maar even een pluim voor de goede Service van Philips.

2 Jaar geleden een 42PFL9900d zonder bon overgenomen. Een maand geleden viel mij LCD gedeeltelijk weg.
Philips klantenservice gebeld. Bleek bekend probleem te zijn. Na één week servicemonteur aan huis gehad, die gratis naar ik meen twee inverters vervangen heeft. Het serienummer was genoeg voor deze garantiereparatie.

Ben zeer tevreden over deze handelswijze van philips.

• perentaart
  • Laatst online: 12-05-2024
BlowFish schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:04:
[...]
Gezien het feit dat deze al een jaar niet meer in productie is (give or take) zou het indd goed kunnen. Wat is de aantrekkelijke prijs die je er voor betaald hebt. 2000 - 2500 zou een "nieuwe" moeten kosten.
Hoe kom je aan die informatie? Voor zover ik weet worden ze nog steeds gemaakt (belde laatst voor reparatie en toen meldde Philips aan de hand van het serienummer dat deze in januari 2011 geproduceerd was).

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 08:41
perentaart schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:37:
[...]

Hoe kom je aan die informatie? Voor zover ik weet worden ze nog steeds gemaakt (belde laatst voor reparatie en toen meldde Philips aan de hand van het serienummer dat deze in januari 2011 geproduceerd was).
Excuus voorbarig gereageerd van mijn part, niet geproduceerd is de verkeerde verwoording, laat ik het zo zeggen ik geloof niet dat ze nog als nieuw worden geleverd aan retailers , volgens mij was deze 9904 in "ons systeem" als end-of-life aangeduid.

• Freddy2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-05-2021
fwajer schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:01:
Ik heb recent firmware 34 geinstalleerd en beide problemen die Freddy2 beschrijft heb ik niet meer. NB Het eerste probleem (led profile verkeerd) had ik eerst wel, de subtitle dimming weet ik niet. Ik heb de 32 inch versie. Kortom als sommige 32 inch versies nog wel problemen met subtitle dimming hebben zijn er dus hardware verschillen ... of ik doe iets niet goed met de subtitle dimming test.
Hallo Frank,

allereerst bedankt voor het testen! En mooi dat voor jou beide problemen al zijn opgelost. Van het eerste probleem (dark Backlight bands / LED Profiles) weet ik dat het inderdaad vanaf firmware 140.34 is verholpen. Voor het subtitle dimming probleem geldt dat helaas nog niet, dus...

Nu is de vraag: "Waarom zie jij dat niet?" Jij ziet de helderheid van de bovenkant van het beeld dus helemaal niet veranderen op die momenten dat er ondertitels verschijnen of juist weer verdwijnen?...
En je hebt wel "Dynamic Backlight" aan staan?...

Als dat zo is, dan zou ik twee dingen nog graag willen weten:

- wat is het weeknummer van je toestel (zie het serienummer: VN1? 10??);
- en hoe zijn je instellingen?...

Ik ben erg benieuwd. Hopelijk wordt het voor iedereen opgelost!

P.S.: Van anderen hoor ik ook nog graag hun resultaten!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Inderdaad een koopje! Ik zie maar 1 verschil en dat is de K in het serienummer. De H variant is overal 1399 momenteel.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-04 15:15
MedionAkoya schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:29:
Kick :+

Weet iemand hoe ik aan een Amazon dongle komt.
Ik heb een tweedehandse TV zonder bon. 32pfl9604h/12
Werkt perfect en is een van de laatste modellen met 32 inch scherm én Ambilight. :D

Aanleiding:
nieuws: Philips geeft klanten die smart-tv-functies verliezen Amazon-dongle -...
Je kan via de website van philips een mail sturen.
Je krijgt vervolgens een mail van de servicedesk met een link naar een webformulier waar je je gegevens kan opgeven. Je hebt geen factuur nodig. Wel het serienummer en een foto daarvan als bewijs.

Overigens kan je kiezen uit de fire tv stick of een chromecast.

Ik heb hem zelf 2 uur geleden ingediend, ik heb exact dezelfde tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 25-11-2016 19:47 ]

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 19:13

GS88

π raat

Trebbors schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:49:
En nog steeds in het bezit van een geweldige LCD in deze serie. Waar de televisie eerst kuren had met opstarten gaat dit spontaan al jaren goed. De beeldkwaliteit is ten opzicht van moderne televisies niet eens slecht te noemen! Top investering toentertijd.
Weet je toevallig het serienummer of modelnummer van de afstandsbediening van de PFL9705H serie? (Of iemand anders die t weet?) :)

Rotterdam

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04 08:35

Trebbors

Failure is no option!

GS88 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:48:
[...]

Weet je toevallig het serienummer of modelnummer van de afstandsbediening van de PFL9705H serie? (Of iemand anders die t weet?) :)
Deze heb ik bij de PFL9703D:

https://afstandsbediening...ening_Philips_rc4492.html
Pagina: 1