Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:10
Creative S schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:21:
Ik was altijd in de veronderstelling dat het mooier klonk met optisch ;). Ik ga het maandag even proberen. Moet dan wel wat instellingen aanpassen in de AV Receiver, maar is altijd de moeite waard natuurlijk. Bedankt voor de tip Lassy!

(nooit aan gedacht om het eens zonder optisch te proberen :$)
Voorbeeld: http://www.tested.com/new...-the-best-connection/632/

Conclusie: HDMI kan veel meer audio gegevens doorgeven dan optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Overtuiging alom :). Weer wat geleerd.
Ik ga maandag even in het TV-meubel duiken en 2 kabels verwijderen.

Edit: Mijn Onkyo HT-R518 was ten tijde van aanschaf (2008) nog niet geschikt gemaakt voor audio via HDMI. Aangezien de AV Receiver verder nog gewoon voldoet aan de eisen, laat ik het nog maar even zo zitten.

Als ik nu gewoon eerst even de handleiding had gepakt, had ik ook de optische kabels nog niet hoeven verwijderen om te testen 8)7.

[ Voor 61% gewijzigd door CreativeS op 27-02-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:18
Iemand nog een idee wanneer nu en straks programma informatie komt?

Philips, WAKKER WORDEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
aard01 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:07:
Iemand nog een idee wanneer nu en straks programma informatie komt?

Philips, WAKKER WORDEN!!
http://www.supportforum.p...Now-next-box-when-zapping

Hier reageren en neerzetten wat je hier ook neerzet.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Yep, done it.

Beste Tweakers, er waren pas 36 (ja, ZESENDERTIG) reacties op bovenstaande link.

INVULLEN SVP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie link hierboven. Philips bevestigd daarin dat now/next niet meer komt. Gelukkig, hoef ik dit forum ook niet meer te volgen. Dat deed ik namelijk in de hoop dat ik hier zou lezen dat now/next geïmplementeerd zou worden. De firmware updates heb ik al lang niet meer geïnstalleerd, want die maken meer kapot dan heel.
Geen Philips meer voor mij. Jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Graag met zijn allen REAGEREN op dit forum in plaats van je er bij neerleggen. Laat weten dat je dit graag wilt voor de 2010-modellen en dat je dit niet pikt!

Allemaal dus reageren via de link hierboven, stemmen op de poll en bovendien een post posten dat je het er niet mee eens bent. Graag massareacties. Posten in het Nederlands kan daar ook gewoon, de meeste Philipsmedewerkers die daar posten zijn nederlanders.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Ene Thomas van Philips meldt het volgende:

''Hi Guys

I'm sorry to say but I have to inform you that this function will not come anymore.
We have decided not to work on this feature anymore for actual or "older" sets, so we can put as much effort as we have into our new ranges and major updates for the actual TV's.
I know this is sad for all of you, but we had to make decisions. I guess you will understand that this function is not critical for the use of the TV while others are, and there we need to focus on.

Regards
Thomas ''

ONGELOFELIJK wat een ARROGANTIE!!!

Het gaat zelfs voor de 2011 modellen niet meer gebeuren...

NOOIT MEER EEN PHILIPS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Graag ook reageren op het forum:

http://www.supportforum.p...xt-box-when-zapping/page2

We laten het er in bij zitten!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ACTIE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik snap niet waarom jullie er zo druk over maken? Het is een logische stap van fabriekanten en eigenlijk alle fabriekanten doen het. Als er nu echt bugs in zaten, was het een ander verhaal. Maar bij mij werkt de tv gewoon naar behoren. Daarbij wist ik al voor dacht ik de tv kocht dat de nu/later balk er niet in zat. Omdat ik bij dat soort aankopen toch eerst even onderzoek doe naar wat ik koop.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
itsalwaysme schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:32:
Ik snap niet waarom jullie er zo druk over maken? Het is een logische stap van fabriekanten en eigenlijk alle fabriekanten doen het. Als er nu echt bugs in zaten, was het een ander verhaal. Maar bij mij werkt de tv gewoon naar behoren. Daarbij wist ik al voor dacht ik de tv kocht dat de nu/later balk er niet in zat. Omdat ik bij dat soort aankopen toch eerst even onderzoek doe naar wat ik koop.
Dit is geen feature waar je onderzoek naar doet. Het spijt me, maar deze feature verwacht je gewoon als klant op iedere televisie. Het is dan een nog grotere teleurstelling dat Philips, nadat er al twee jaar geklaagd is op het forum over dit onderwerp, het er gewoon bij laat en niet de klant tegemoet komt.

Wanneer Philips nooit klachten had gehad dan zou ik ook zeggen dat het niemand interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Met 2x toetsen op de afstandsbediening heb je die info toch ook... Het is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Ja...zeker nooit een apparaat gehad met now-next informatie? Je weet niet wat je mist tijdens het zappen...

Je zult ook bij deze methode altijd na het zender wisselen even moeten wachten voordat je beeld hebt, anders krijg je niks te zien. Als het zappen nou snel ging was het nog wel te doen, maar Philips heeft met de snelheid van zappen ook geen prijzen gewonnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

aard01 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:44:
Ja...zeker nooit een apparaat gehad met now-next informatie? Je weet niet wat je mist tijdens het zappen...

Je zult ook bij deze methode altijd na het zender wisselen even moeten wachten voordat je beeld hebt, anders krijg je niks te zien. Als het zappen nou snel ging was het nog wel te doen, maar Philips heeft met de snelheid van zappen ook geen prijzen gewonnen....
Misschien is er veel mis met jou tv, maar het zappen gaat bij mij sneller dan met het ziggo boxje en sneller dan met mijn oude sony. Dat het langzaam is op digitale TV is niet heel gek. Eerst moet dan de stream gebufferd worden, voordat er wat wordt laten zien.

En alleen mijn ziggo box had nu/later info tijdens het zappen, en keek ik nooit naar. Nu kijk ik ook niet heel veel tv.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeterea
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-02 12:34
De now-next informatie is er toch, alleen niet via één knopdruk maar via twee, maar is dat nou zo'n probleem?

Bereikbaar voor de mensen die het nog niet weten via:
optie menu (onderste knop op de buitenste ring), daarna kiezen voor programma.
Dan zie je boven in beeld de balk met de now-next info.
Overigens zie je dan gelijk de uitgebreide programma informatie.
Je moet het net effe weten!

tv: 7605H12 (2010 model)
laatste firmware 140.046

Culemborg, 2.720Wp Zuidzijde; PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Meeterea schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:39:
De now-next informatie is er toch, alleen niet via één knopdruk maar via twee, maar is dat nou zo'n probleem?
Ja, dat is nu net het probleem. Ik wi tijden het zappen kunnen zien welke film of welk programma er draait om dan of te blijven hangen bij het kanaal of verder te zappen. Dat kan bij alle televisies behalve bij Philips.

Jouw zogenaamde handigheid is nu uist precies het probleem. Ik wil niet al deze stappen hoeven doen, dat is ZEER gebruikersonvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Erikrijnders schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:41:
[...]
Jouw zogenaamde handigheid is nu uist precies het probleem. Ik wil niet al deze stappen hoeven doen, dat is ZEER gebruikersonvriendelijk.
Het is 2x duwen op een knop en je hebt de info. Ik stoor me er niet zo aan.
Ik heb hiervoor een Samsung gehad met now/next maar ik mis het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Erikrijnders schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:41:
[...]

Ja, dat is nu net het probleem. Ik wi tijden het zappen kunnen zien welke film of welk programma er draait om dan of te blijven hangen bij het kanaal of verder te zappen. Dat kan bij alle televisies behalve bij Philips.

[...]
Ik heb het al eerder geroepen (in andere woorden): Als je dat heel belangrijk vindt, dan had je dat tijdens het kopen van de tv mee moeten nemen. Het was 'makkelijk' te vinden in reviews over de tv. Of dat vind ik dan.

En daarbij ,niet alle tv's hebben dat. Heb wel meerdere types/merken gezien welke de optie om het te tonen niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
itsalwaysme schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:54:
[...]

Ik heb het al eerder geroepen (in andere woorden): Als je dat heel belangrijk vindt, dan had je dat tijdens het kopen van de tv mee moeten nemen. Het was 'makkelijk' te vinden in reviews over de tv. Of dat vind ik dan.

En daarbij ,niet alle tv's hebben dat. Heb wel meerdere types/merken gezien welke de optie om het te tonen niet hebben.
Dit zijn features die je als klant niet hoeft te onderzoeken. Dat is gewoon kul. Als consument verwacht je dit feature gewoon op IEDERE tv. Philips is van de marktleiders de grote uitzondering.

Bij ieder andere merk dat ik had gekocht, welke ook dit feature niet had gehad wsa ik even teleurgesteld geweest. Een tv in deze moderne tijd hoor dit gewoon te hebben, en dat hoort Philips ook te snappen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-03-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Zappen is zo van het analoge tijdperk... Waarom nog zappen als je gewoon de digitale tv-gids op je tv kunt openen en in één oogopslag ziet wat er is zodat je in één keer naar het kanaal kunt jumpen in plaats van alle kanalen één voor één bij langs te lopen? Ik vind zappen maar omslachtig en mis de now-next informatie niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Valar op 04-03-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Valar schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:34:
Zappen is zo van het analoge tijdperk... Waarom nog zappen als je gewoon de digitale tv-gids op je tv kunt openen en in één oogopslag ziet wat er is zodat je in één keer naar het kanaal kunt jumpen in plaats van alle kanalen één voor één bij langs te lopen? Ik vind zappen maar omslachtig en mis de now-next informatie niet.
Dat bepaal jij niet voor mij. Overigens zap ik ook nog digitaal, dus jouw stelling slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het gewoon standaard dat je met zappen now en next kunt zien.Iedere goedkope losse digitale ontvanger heeft het!!! En een dure Philips televisie van ruim 2000 euro niet? HET IS TE ZOT VOOR WOORDEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03-2021
Ik snap best dat jullie de nu/next info willen zien, maar ik heb wel andere dingen waar ik me veel meer aan irriteer. Het ontzettend traag opstarten, het regelmatig hangen van de tv, net tv (o nee, smart tv) die retetraag is en ga zo aar door. Mijn vrouw vervloekt de tv, het is dat het beeld goed is anders had ik 'm de deur uit gegooid.
En ach, met 2 knopdrukken tover je alsnog de nu/next info te voorschijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 04:31:
Ik vind het gewoon standaard dat je met zappen now en next kunt zien.Iedere goedkope losse digitale ontvanger heeft het!!! En een dure Philips televisie van ruim 2000 euro niet? HET IS TE ZOT VOOR WOORDEN!
Nogmaals: Had hem dan niet gekocht. Je hebt je keuze voor deze tv gemaakt, waar je (neem ik aan) over na gedacht hebt. Ik denk dat op dat moment nu/later niet belangrijk hebt gevonden, anders had je deze tv niet gekocht. Dat nu je mening daarover veranderd is, hoeft nog niet te betekenen dat Philips de feature moet implementeren/ er in hoort te zitten.

Zoals je kan lezen zijn er genoeg mensen die hem niet missen en er dus geen moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
itsalwaysme schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:40:
[...]

Nogmaals: Had hem dan niet gekocht. Je hebt je keuze voor deze tv gemaakt, waar je (neem ik aan) over na gedacht hebt. Ik denk dat op dat moment nu/later niet belangrijk hebt gevonden, anders had je deze tv niet gekocht. Dat nu je mening daarover veranderd is, hoeft nog niet te betekenen dat Philips de feature moet implementeren/ er in hoort te zitten.

Zoals je kan lezen zijn er genoeg mensen die hem niet missen en er dus geen moeite mee hebben.
Je zoekt niet specifiek naar deze functie als je de specs doorneemt van een nieuwe TV aangezien je mag verwachten dat dit er gewoon op zit! Als je zo gaat redeneren had het ook een zwart wit TV kunnen zijn, nergens staat specifiek vermeld dat het een kleuren TV is ;)

Ik mis de functie trouwens wel. Zelfs mijn oude Philips TV uit 1993(!) heeft het!

[ Voor 4% gewijzigd door Lassy op 06-03-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
marcoappels schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:03:
Ik snap best dat jullie de nu/next info willen zien, maar ik heb wel andere dingen waar ik me veel meer aan irriteer. Het ontzettend traag opstarten, het regelmatig hangen van de tv, net tv (o nee, smart tv) die retetraag is en ga zo aar door. Mijn vrouw vervloekt de tv, het is dat het beeld goed is anders had ik 'm de deur uit gegooid.
En ach, met 2 knopdrukken tover je alsnog de nu/next info te voorschijn.......
Dat zijn twee knopdrukken te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:27
Begrijp ik hieruit dat alle modellen van 2010, 2011 (en misschien 2012) deze feature niet hebben?
Ben momenteel namelijk op zoek naar een nieuwe 46"/47" en dan zou een Philips dus al gelijk afvallen, ondanks dat het beeld toch best wel ok is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:35
Heb hier een 32pfl8404h staan. Zit een ziggo Ci+ kaartlezer in met ziggo kaartje. Gisteravond kon ik nog gewoon BBC1, 2 en Discovery kijken, nu opeens niet meer. Een zeer frusterende 20 minuten ziggo helpdesk leverde alleen op "Die tv is niet gecertificeerd, zak er dus maar in sukkel!"

Iemand toevallig ook een Philips van die generatie en Ziggo problemen? Heb nl. een sterk vermoeden dat er daar iets veranderd is, kreeg namelijk de laatste dagen weer dagelijks een "er zijn nieuwe zenders, zet de TV in standby" meldingen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Lassy schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:53:
[...]

Je zoekt niet specifiek naar deze functie als je de specs doorneemt van een nieuwe TV aangezien je mag verwachten dat dit er gewoon op zit! Als je zo gaat redeneren had het ook een zwart wit TV kunnen zijn, nergens staat specifiek vermeld dat het een kleuren TV is ;)

Ik mis de functie trouwens wel. Zelfs mijn oude Philips TV uit 1993(!) heeft het!
Ik kijk daar dus wel naar, ben ik blijkbaar de enige in.
Overigens als er HD staat, volgt daar via de standaard uit de het kleur is, dus die gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
itsalwaysme schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:02:
[...]

Ik kijk daar dus wel naar, ben ik blijkbaar de enige in.
Overigens als er HD staat, volgt daar via de standaard uit de het kleur is, dus die gaat niet op.
Volgens mij wordt de now/next functie nergens beschreven, ook niet bij eerdere TV's waar het wel op werkt.

De now/next banner werkte bij eerdere FW versies gewoon op de 2010 modellen!
Pas na een update is deze verwijderd.

Ik ben nu echt benieuwd of er in de originele specs de now/next banner werd genoemd.

Wie heeft de oude specs/gebruiksaanwijzing nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Erikrijnders schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:13:
[...]

Dat bepaal jij niet voor mij. Overigens zap ik ook nog digitaal, dus jouw stelling slaat nergens op.
Dat bepaal ik inderdaad niet voor jou, als zappen jou gelukkig maakt... natuurlijk kún je nog steeds digitaal zappen :). Je vindt dat mijn stelling nergens op slaat dus ik zal het proberen te verduidelijken. Mijn stelling is dat zappen niet (meer) noodzakelijk is als manier om snel alle zenders bij langs te gaan om te weten te komen wat er nu en straks op tv komt. In de digitale tv-gids is die informatie van alle zenders immers in één oogopslag te zien en dat maakt zappen mijns inziens overbodig (en daardoor mis ik de nu-en-straks-informatie niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Valar op 07-03-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valar schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:34:
Tijdens de pauzes zap ik ook al is gauw ze, voor te zien wat er nog is :). Denk veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Lassy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:46:
[...]

Volgens mij wordt de now/next functie nergens beschreven, ook niet bij eerdere TV's waar het wel op werkt.

De now/next banner werkte bij eerdere FW versies gewoon op de 2010 modellen!
Pas na een update is deze verwijderd.

Ik ben nu echt benieuwd of er in de originele specs de now/next banner werd genoemd.

Wie heeft de oude specs/gebruiksaanwijzing nog?
Bij mij was 1 google search genoeg om te weten dat het er niet in zat toen. Dus was genoeg beschreven. Het heeft volgens Philips nog nooit in de Firmware gezeten, dus weet je het zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met ongeloof dit topic gevolgd de afgelopen weken. Hoe moet ik het formuleren zonder opnieuw tegen een ban aan te lopen....?

Ik geloof niet dat jullie vanuit het niets hebben gegoogeld naar de now/next functie voordat je tot de koop overging. Misschien heb je het ergens opgepikt dat het niet erin zat en heb je het willen verifiëren. Ik vind het ook onzinnig dat omdat we digitaal kijken de now/next functie overbodig is. We komen soms achter tijdens het zappen dat er iets leuks gaat komen of bezig is. De now&next kan niet worden gebruikt als complete tvgids, daar is het te beknopt voor. Het is meer een hintjesbalk.

Natuurlijk kunnen we de tvgids aanzetten als we echt op zoek zijn naar wat er voor leuks komt op alle kanalen.

Ik heb het al heel lang geleden opgelost door een externe HDrecorder aan te schaffen waar de now/next al ingebakken zit. Maar het is krom dat op een tv dat me destijds 1400 kostte ik toch nog een extern apparaat moest kopen voor zoiets "standaards" als de now&next functie. Ik heb de externe apparaat gekocht voor 2 redenen, de opneemfunctie en de now&nextfunctie.

Als Philips mij een deel van de aankoopbedrag terug zou geven wegens het ontbreken van iets wat standaard erin hoort te zitten was dit wat mij betreft een gesloten zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Voor een ban hoef je met zo'n verhaal niet te verwachten ;)

Maar ik google altijd naar reviews en bekende problemen voordat ik over ga tot een aankoop van een (naar mij mening) niet goedkoop product. In zo'n review wordt meestal wel aangegeven wat er wel en niet in zit. Zo wist ik het dus, en ga ik er vanuit dat andere mensen dat ook doen. Doe je dat niet en kom je er later achter dat iets er niet in zin wat je wel verwacht heb, heb je naar mij mening geen recht om je daar over uit te spreken. Moet je maar een beetje onderzoek doen.

De statement dat nu/later balken een standaard zijn, ben ik het niet mee eens. Laat mij dan maar eens zien waar deze beschreven is, en of Philips zich daar aan houdt. Dat het een feature is die in veel tv's zitten, daar ben ik het wel mee eens. Maar om het heel slecht te zeggen: Had je die maar moeten kopen ;)

Dat je verwacht van Philips de feature er in moet bouwen, snap ik niet heel erg meer. Als ze het zouden doen, zou ik ze netjes vinden. Maar ze zijn het niet verplicht, want ze hebben nooit gezegd (voor zover ik weet) dat het er wel in zit. Daarbij bedenk je wel dat de tv's waar we het over hebben minimaal 2 jaar oude modellen zijn. Bij de meeste fabriekanten komen er dan al geen firmware updates uit, waarmee problemen opgelost worden. Laat staan nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalwaysme schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:01:
Voor een ban hoef je met zo'n verhaal niet te verwachten ;)
Ik heb mijn post dan ook zorgvuldig anders geschreven dan ik in gedachten had. ;)
Maar ik google altijd naar reviews en bekende problemen voordat ik over ga tot een aankoop van een (naar mij mening) niet goedkoop product. In zo'n review wordt meestal wel aangegeven wat er wel en niet in zit. Zo wist ik het dus, en ga ik er vanuit dat andere mensen dat ook doen. Doe je dat niet en kom je er later achter dat iets er niet in zin wat je wel verwacht heb, heb je naar mij mening geen recht om je daar over uit te spreken. Moet je maar een beetje onderzoek doen.
Het moge je duidelijk zijn dat ten tijde van het uitkomen van de 46PFL7605H geen reviews of andere postjes te vinden waren waarin stond dat de now&next ontbrak. Ik heb destijds uiteraard geprobeert uit te vogelen of dit een goed tvtje is en ik voelde me wat genaaid toen ik ontdekte dat dit er niet inzat, plus de problemen van plots zwart beeld of wegvallende geluid bij filmpjes kijken. Mijn vrienden hadden eerst bewondering voor mijn tv maar dat sloeg al redelijk snel om toen ze zagen hoe de tv presteerde en dat de nu&straks ontbrak.

Maar ik had min of meer de vertrouwen in dat Philips het wel zou oplossen. Op een gegeven moment duurde het me te lang en heb ik de HDrecorder gekocht. Na een tijdje geloofde ik er niet eens meer in.
De statement dat nu/later balken een standaard zijn, ben ik het niet mee eens. Laat mij dan maar eens zien waar deze beschreven is, en of Philips zich daar aan houdt. Dat het een feature is die in veel tv's zitten, daar ben ik het wel mee eens. Maar om het heel slecht te zeggen: Had je die maar moeten kopen ;)
Het is wel standaard omdat vrijwel alle tv's dit hebben. Philips is de enige huidige fabrikant die het niet heeft ingebouwd.
Dat je verwacht van Philips de feature er in moet bouwen, snap ik niet heel erg meer. Als ze het zouden doen, zou ik ze netjes vinden. Maar ze zijn het niet verplicht, want ze hebben nooit gezegd (voor zover ik weet) dat het er wel in zit. Daarbij bedenk je wel dat de tv's waar we het over hebben minimaal 2 jaar oude modellen zijn. Bij de meeste fabriekanten komen er dan al geen firmware updates uit, waarmee problemen opgelost worden. Laat staan nieuwe features.
Philips brengt al 2 jaar met regelmaat brakke FWupdates uit. Als ze niet telkens weer probeerden het op te lossen dmv nieuwe FW update had ik de tv allang teruggebracht en de volledige aankoopbedrag teruggeeist.

Ik had voor een hele lange tijd goede hoop dat de nu&straks balkje alsnog werd ingebouwd dmv FWupdate. Het is trouwens niet zo vreemd om Philips te vragen om iets in te bouwen wat ze expres hebben weggelaten en wat is gestandariseerd omdat vrijwel alle tv's dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:21:
[...]

Het moge je duidelijk zijn dat ten tijde van het uitkomen van de 46PFL7605H geen reviews of andere postjes te vinden waren waarin stond dat de now&next ontbrak. Ik heb destijds uiteraard geprobeert uit te vogelen of dit een goed tvtje is en ik voelde me wat genaaid toen ik ontdekte dat dit er niet inzat, plus de problemen van plots zwart beeld of wegvallende geluid bij filmpjes kijken. Mijn vrienden hadden eerst bewondering voor mijn tv maar dat sloeg al redelijk snel om toen ze zagen hoe de tv presteerde en dat de nu&straks ontbrak.

Maar ik had min of meer de vertrouwen in dat Philips het wel zou oplossen. Op een gegeven moment duurde het me te lang en heb ik de HDrecorder gekocht. Na een tijdje geloofde ik er niet eens meer in.
Ik heb hetzelfde toestel alleen een maatje kleiner. Moet zeggen dat ik het 1,5 jaar geleden erg snel een review gevonden had incl dat nu/later balk er niet in zit(zover ik het nog weet). Heb voor de rest geen problemen met de tv gehad, dus daar kan ik niets over zeggen. En de prestaties zijn voor wat ik er voor betaald heb zeker goed te noemen. Dus daar klaag ik ook niet over. Maar dat is mijn ervaring.
Het is wel standaard omdat vrijwel alle tv's dit hebben. Philips is de enige huidige fabrikant die het niet heeft ingebouwd.
Ik kan je met klem vertellen dat het echt niet zo is dat alle tv's het hebben, zeker niet van minimaal 2 jaar oud. Ik heb nog een iets goedkopere Sony staan van ongeveer 18 maanden oud, en die heeft het niet. Mijn ouders hebben een Samsung uit een hogere prijsklasse en die heeft het ook niet bij digitale kabel tv. Dus dat gaat echt niet op. En neem van mij aan, ik heb echt wel bij die tv's gezocht de laatste week.
Philips brengt al 2 jaar met regelmaat brakke FWupdates uit. Als ze niet telkens weer probeerden het op te lossen dmv nieuwe FW update had ik de tv allang teruggebracht en de volledige aankoopbedrag teruggeeist.
Ik heb daar niet zo veel ervaring mee, draai nog steeds op een versie of wat terug. Omdat ik geen problemen heb met de tv. Kan er niet veel op zeggen dus.
Ik had voor een hele lange tijd goede hoop dat de nu&straks balkje alsnog werd ingebouwd dmv FWupdate. Het is trouwens niet zo vreemd om Philips te vragen om iets in te bouwen wat ze expres hebben weggelaten en wat is gestandariseerd omdat vrijwel alle tv's dit hebben.
Het blijft vreemd, aangezien je nog altijd een product gekocht hebt waar het op dat moment niet in zat. En er was geen aanleiding om op dat moment aan te nemen dat het er wel in zou komen door een update. Dus ik vind dat dat niet aan Philips ligt maar juist aan jezelf. Jij kweekt die verwachting, Philips niet.
En over die standaard, zie verhaaltje boven. Dat jij dat vindt, mag van mij. Maar zeg niet dat het de standaard is.

ps. Ik werk niet voor philips ofzo, mss dat iemand daar nu mee gaat komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark E
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Jammer dat een discussie over een optie in de TV wederom ontaard in een welles/nietes verhaal.
Laten we ieders mening respecteren en accepteren dat een bepaalde optie voor de één meer waarde heeft dan voor een ander.

Ik hoop nu eindelijk weer eens berichten te lezen over het produkt zelf en/of ervaringen van gebruikers in plaats van dit eindeloos en oeverloos gezeur.
Als Philips deze discussie leest, dan kan ik me zo voorstellen dat ze ons helemaal niet meer serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Ik wil het best met rust laten, maar ik vind niet dat men een mening weergeven als een feit. En die mening onderbouwen met echte feiten en niet aannamens, wat dat zijn ze gewoon. Heb thuis oa er een bewijs voor staan. Voor mij hoeft die balk niet, zou ik me toch alleen maar aan irriteren. Ik vind de nu/later zoals het er nu in zit genoeg. Maar het verwachtings patroon van een aantal mensen hier is naar mij mening niet echt reeel voor een model wat minimaal 2 jaar oud is. De overige problemen die de gebruikers hebben bedoel ik natuurlijk niet, die moeten gewoon opgelost worden. Maar daar kan ik weinig over zeggen, aangezien ik die niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalwaysme schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:31:
[...]

Ik heb hetzelfde toestel alleen een maatje kleiner. Moet zeggen dat ik het 1,5 jaar geleden erg snel een review gevonden had incl dat nu/later balk er niet in zit(zover ik het nog weet). Heb voor de rest geen problemen met de tv gehad, dus daar kan ik niets over zeggen. En de prestaties zijn voor wat ik er voor betaald heb zeker goed te noemen. Dus daar klaag ik ook niet over. Maar dat is mijn ervaring.
Ik heb diverse problemen gehad, anderen hierzo ook. Nu weet ik niet waar jij je tv voor gebruikt en welke kabels en dergelijke en hoe vaak jij hebt geupdated.
Ik kan je met klem vertellen dat het echt niet zo is dat alle tv's het hebben, zeker niet van minimaal 2 jaar oud. Ik heb nog een iets goedkopere Sony staan van ongeveer 18 maanden oud, en die heeft het niet. Mijn ouders hebben een Samsung uit een hogere prijsklasse en die heeft het ook niet bij digitale kabel tv. Dus dat gaat echt niet op. En neem van mij aan, ik heb echt wel bij die tv's gezocht de laatste week.
Ik heb nog geen enkele andere tv gezien die het ook niet heeft. Ik hoop dat je het niet erg vind maar ik ga liever af op wat ik zelf zie en hoor. I
Het blijft vreemd, aangezien je nog altijd een product gekocht hebt waar het op dat moment niet in zat. En er was geen aanleiding om op dat moment aan te nemen dat het er wel in zou komen door een update. Dus ik vind dat dat niet aan Philips ligt maar juist aan jezelf. Jij kweekt die verwachting, Philips niet.
En over die standaard, zie verhaaltje boven. Dat jij dat vindt, mag van mij. Maar zeg niet dat het de standaard is.
Ik kocht het, ontdekte het. Maar was zo verliefd op de ambilight dat ik hem niet klakkeloos kon terugbrengen. Ik weet mijn god niet meer of dat Philips het beloofd had te implementeren of dat het de hoop van mijzelf (en anderen) dat het voor de lol alsnog erin zou komen.
ps. Ik werk niet voor philips ofzo, mss dat iemand daar nu mee gaat komen....
Niet ontkennen, ik heb u heus wel door meneer Philips. Ik vind het wel leuk om met u van gedachten te wisselen.

:+

Maar goed, zullen we deze discussie afsluiten? Ik heb allang de hoop opgegeven dat er een nu&straks erin komt en verder heeft mijn HDrecorder de nu&straks ook en die gebruik ik dus vaak. Ik vind de tvgids van Philips maar niks btw... De tvgids van de HDrecorder is net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Ja ik wilde er al niet meer op in gaan ;)

Ik snap dat je op je eigen waarnemens af gaat, maar dat wil niet zeggen dat die de enige waarheid is. Maar dat weet je zelf ook, als ik zo tussen de regels door lees.

Maarja: Over it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:42
Heeft iemand ervaring met random reboots van de 40PFL7605H ?

Het probleem doet zich op willekeurige momenten voor:
  • Wanneer ik via DLNA op mijn NAS (QNAP TS-212) aan het bladeren ben
  • Wanneer er door de OSD wordt gebladerd (bijvoorbeeld in het Help- of Instellingenmenu
Bij normaal TV kijken is er niets aan de hand (TV wordt ontvangen via een Ziggo receiver, aangesloten op een HDMI-uitgang).

Wat ik geprobeerd heb:
  • TV opnieuw installeren
  • Nieuwe firmware geïnstalleerd (van 23-12-2011)
Garantie is nog altijd op de TV aanwezig, alleen zou het mooier zijn om het probleem op te lossen zonder de TV te moeten missen. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Mint op 11-03-2012 12:58 . Reden: NAS type toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

adyta schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:57:

• Wanneer er door de OSD wordt gebladerd (bijvoorbeeld in het Help- of Instellingenmenu
Bij normaal TV kijken is er niets aan de hand (TV wordt ontvangen via een Ziggo receiver, aangesloten op een HDMI-uitgang).

Wat ik geprobeerd heb:
  • TV opnieuw installeren
Garantie is nog altijd op de TV aanwezig, alleen zou het mooier zijn om het probleem op te lossen zonder de TV te moeten missen. :)
Het zou iets met aarde te maken kunnen hebben, of iets met hitte? Dit zijn gokken hoor. Zou als ik jou was toch even navraag gaan doen bij de winkel voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
itsalwaysme schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:42:
[...]

Het zou iets met aarde te maken kunnen hebben, of iets met hitte? Dit zijn gokken hoor. Zou als ik jou was toch even navraag gaan doen bij de winkel voor de garantie.
op zoek gaan naar de laatste firmware! Je draait nog steeds oude firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
itsalwaysme schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:50:
Ik wil het best met rust laten, maar ik vind niet dat men een mening weergeven als een feit. En die mening onderbouwen met echte feiten en niet aannamens, wat dat zijn ze gewoon. Heb thuis oa er een bewijs voor staan. Voor mij hoeft die balk niet, zou ik me toch alleen maar aan irriteren. Ik vind de nu/later zoals het er nu in zit genoeg. Maar het verwachtings patroon van een aantal mensen hier is naar mij mening niet echt reeel voor een model wat minimaal 2 jaar oud is. De overige problemen die de gebruikers hebben bedoel ik natuurlijk niet, die moeten gewoon opgelost worden. Maar daar kan ik weinig over zeggen, aangezien ik die niet heb.
Het spijt met te zeggen dat alles wat je hier roept gewoon niet klopt
1) Philips kan nu/straks verwerken in het configuratiemenu, Je kan het dan aan en uitzetten. Wil je het niet dan kan het uitgezet worden

2) Nu/straks heft op de 2009 en 2010 modellen gewerkt, maar Philips heeft het er af gehaald. We vragen dus om niet vreemd: gewoon de optie er weer opzetten.

3) Als ik het niet beter zou weten dan zou ik zeggen dat je een medewerker van Philips bent die deze hele discusie sabotteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Erikrijnders schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:44:
[...]

Het spijt met te zeggen dat alles wat je hier roept gewoon niet klopt
1) Philips kan nu/straks verwerken in het configuratiemenu, Je kan het dan aan en uitzetten. Wil je het niet dan kan het uitgezet worden

2) Nu/straks heft op de 2009 en 2010 modellen gewerkt, maar Philips heeft het er af gehaald. We vragen dus om niet vreemd: gewoon de optie er weer opzetten.

3) Als ik het niet beter zou weten dan zou ik zeggen dat je een medewerker van Philips bent die deze hele discusie sabotteert.
ik ga er niet meer op in, alleen op punt 3: Zoals ik eerder al zei, ik werk er niet. Werk in een richting wat Philips al jaren (lees sinds begin jaren 90) afgestoten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Erikrijnders schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:45:
[...]

op zoek gaan naar de laatste firmware! Je draait nog steeds oude firmware!
Laatste firmware? Volgens de website van Philips en de ingebouwde updatefunctie in de TV heb ik de laatste versie. Weet jij eventueel een nieuwere firmware te vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
itsalwaysme schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:28:
[...]

ik ga er niet meer op in, alleen op punt 3: Zoals ik eerder al zei, ik werk er niet. Werk in een richting wat Philips al jaren (lees sinds begin jaren 90) afgestoten heeft.
Dat zegt dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
adyta schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:34:
[...]

Laatste firmware? Volgens de website van Philips en de ingebouwde updatefunctie in de TV heb ik de laatste versie. Weet jij eventueel een nieuwere firmware te vinden dan?
Je model opzoeken op de site en dan bij ondersteuning kijken. Deze firmware op USB zetten en installeren.

De interne updatefunctie heeft nog nooit gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Erik waar haal jij die nieuwere firmware dan vandaan ik zie alleen 000.140.046.000, 2011-12-23 welke Adyta ook heeft !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Welke tv heb je dan een uit de 8000 of 9000 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 17:21:
Beste Erik waar haal jij die nieuwere firmware dan vandaan ik zie alleen 000.140.046.000, 2011-12-23 welke Adyta ook heeft !
Volgens mij is dit ook de laatste versie voor de 2009/2010 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:05:
Welke tv heb je dan een uit de 8000 of 9000 series?
Dit topic gaat over 7000&8000 serie, de 9000&essence is in een ander topic...

Wakker worden erik :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:19
Firmware versie 000.140.047.000, 2012-03-14 is inmiddels uit.

Release Notes:

Q55xx_0.140.47.0(Publication date: 2012-03-14)
· Long movies will not play until the end. (not a download issue)
· Loss of services from channel grid in DVB-S when using ECO-Multiswitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adyta schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:57:

Wat ik geprobeerd heb:
  • TV opnieuw installeren
Ik heb dit ook, alleen dan met de 32PFL8605H en iets extremer.

Random reboots op willekeurige momenten bij;
- Normaal tv kijken (Ziggo CI+ module)
- Bladeren en afspelen vanaf USB
- Bladeren over DLNA op NAS (QNAP TS-219+)
- SmartTV

Bovendien werkt het afspelen van media over DLNA helemaal niet meer, kan er alleen nog maar doorheen bladeren, alle media wordt als niet ondersteunend omschreven. Ook de sound drops en beeld drops zijn bij mij nog steeds aanwezig.

Draai de meest recente firmware Q55xx_0.140.47.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:54:
[...]

Ik heb dit ook, alleen dan met de 32PFL8605H en iets extremer.

Random reboots op willekeurige momenten bij;
- Normaal tv kijken (Ziggo CI+ module)
- Bladeren en afspelen vanaf USB
- Bladeren over DLNA op NAS (QNAP TS-219+)
- SmartTV

Bovendien werkt het afspelen van media over DLNA helemaal niet meer, kan er alleen nog maar doorheen bladeren, alle media wordt als niet ondersteunend omschreven. Ook de sound drops en beeld drops zijn bij mij nog steeds aanwezig.

Draai de meest recente firmware Q55xx_0.140.47.0.
Hier is wel een tip voor. De tv KEIHARD (dus met de schakelaar) uitzetten en na 15 min aanzetten. Zo wordt het hele systeem een keer gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmarcel
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Wijnands schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:15:
Heb hier een 32pfl8404h staan. Zit een ziggo Ci+ kaartlezer in met ziggo kaartje. Gisteravond kon ik nog gewoon BBC1, 2 en Discovery kijken, nu opeens niet meer. Een zeer frusterende 20 minuten ziggo helpdesk leverde alleen op "Die tv is niet gecertificeerd, zak er dus maar in sukkel!"

Iemand toevallig ook een Philips van die generatie en Ziggo problemen? Heb nl. een sterk vermoeden dat er daar iets veranderd is, kreeg namelijk de laatste dagen weer dagelijks een "er zijn nieuwe zenders, zet de TV in standby" meldingen.
Heb hier een 37 PFL 8404H/12 uit 2009. Sinds gisteren avond geen ontvangst meer van NED 3 HD, Net5 HD, BBC1/2 en nog veel meer zenders. Ziggo gebeld, sorry maar niet gecertificeerd, vraag van mij, maar er moet wat veranderd zijn bij Ziggo, maar dat was niet het geval volgens de helpdesk. Opnieuw laten zoeken naar de zenders maar zonder succes. De melding nieuwe zenders kreeg ik ook in beeld.
Dit is wij balen, want nu moet ik dan toch weer een extra kastje gaan aanschaffen en naast de TV zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch al een kastje gaat kopen kan je net zo goed meteen een HDrecorder aanschaffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Er komen 3 nieuwe VOD opties op NETTV:

- SBS/Veronica/NET5
- Pathe
- Een Porno-app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
SmartTV bedoel je waarschijnlijk ;)

Bij mij werkt SmartTV erg traag en ik moet om de haverklap opnieuw registreren, zonder dat ik iets gereset heb.

Het blijft een TV met kuren. Ach, de TV is nu bijna 2 jaar oud, tijd voor een nieuwe (en dat wordt zeker geen Philips!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03-2021
Lassy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:21:
SmartTV bedoel je waarschijnlijk ;)

Bij mij werkt SmartTV erg traag en ik moet om de haverklap opnieuw registreren, zonder dat ik iets gereset heb.

Het blijft een TV met kuren. Ach, de TV is nu bijna 2 jaar oud, tijd voor een nieuwe (en dat wordt zeker geen Philips!).
Ik kan je geen ongelijk geven. Jammer dat dit door de bagger software veroorzaakt wordt, want de beeldkwaliteit blijft top. Heb bij een vriend een nieuwe Samsung gezien, maar dan is het beeld van mijn Philips 2009 TV toch een stuk mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Ook eem nieuwe NOS-app inzake sportevenementen is op komst. Kun je tijdens de spelen switchen tussen allerlei sporten. Daarnaast komt de PO met apps voor de 24-zenders die ze laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shagie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-08 18:52
Doet bij jullie smart tv wel bij mij namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou nou... 1e keer dat ik zo een mailtje binnenkrijg:
Houd uw TV up-to-date met de nieuwste software voor de beste prestaties.

Bitjesmaker,

Er zijn één of meerdere software upgrades beschikbaar voor uw TV. Klik op de links in de tabel hieronder, om naar de webpagina’s te gaan met de nieuwste software informatie. Daar vindt u het 'firmware-upgrade- en leesmij-bestand' met instructies voor de software-upgrade. In dit bestand leest u ook over de verbeteringen die deze software met zich meebrengt.

Wanneer er weer een software-upgrade is, laten we u dat weten.

Product typenummer Upgrade software

46PFL7605H/12 Download nu
Het blijkt een versie te zijn eindigend op 47. Zit zelf nog op 46 geloof ik...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Is er op smart tv ook een app die wél een volledige mediaplayer is? Die standaard player van philips kan bijna niks qua HD formaten afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 14-09 19:26
Eindelijk een goede update:/

Na 1.5 jaar werkt Nettv (smart tv) eindelijk eens

Gebruikte het nooit omdat er ook een HTPC aangesloten zit op me tv maar voor me vriendin is dit wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten we gisteren fijn Game of Thrones te kijken op de bank (via DLNA, Tversity), raakt mijn vriendin halverwege de serie per ongeluk een knopje op de afstandsbediening, waardoor we teruggegooid worden in het menu. Serie opnieuw aanzetten lukt alleen vanaf het begin. Dan ben je dus mooi de pineut, want er is wel een functie om vooruit te spoelen, maar die reageert helemaal niet.
Hebben meer mensen die probleem? Is het een probleem van Tversity? (Via PS3 mediaserver werkte het nl. wel, maar die werkt weer niet rechtstreeks via de TV, en de PS3 zelf maakt teveel kabaal).
Welke software moet ik dan nemen? Of is alleen nieuwe hardware de oplossing?
Aanvullende vraag, is er software die WEL alle subtitlesfiles af kan spelen via DLNA, nu zijn we gebonden aan ingebakken subs, of is ook hier alleen nieuwe hardware kopen een oplossing?
Slotvraag, als nieuwe hardware de oplossing is, wat is dan een goedkope oplossing, dus onder de 70 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk een mediabox. Je zet al je films daarop en dmv AB bedien je de subs, de doorspoelsnelheid en dergelijke.

Van de interne afspeelmogelijkheid van de tv zelf moet je eigenlijk gewoon wegblijven.

Ikzelf gebruik mijn laptop en stream de films vanaf mijn pc. De tv ziet wel de bestanden op mijn pc maar geeft het zo ontzettend onoverzichtelijk weer en soms ziet hij bepaalde mappen/bestanden niet, ook al zit alles in 1 hoofdmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:06:
Ik denk een mediabox. Je zet al je films daarop en dmv AB bedien je de subs, de doorspoelsnelheid en dergelijke.

Van de interne afspeelmogelijkheid van de tv zelf moet je eigenlijk gewoon wegblijven.

Ikzelf gebruik mijn laptop en stream de films vanaf mijn pc. De tv ziet wel de bestanden op mijn pc maar geeft het zo ontzettend onoverzichtelijk weer en soms ziet hij bepaalde mappen/bestanden niet, ook al zit alles in 1 hoofdmap.
Welk programma gebruik jij dan om te streamen?
Ik gebruik nu zelf namelijk ook Tversity maar dit werkt de helft van de tijd niet, of niet juist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen streamprogramma. gewoon via verkenner de thuisgroep (W7 he) zoeken en de film openen, dan opent powerdvd7.3 op de laptop de film automagisch en sleep ik hem van de laptopbeeld naar de tvbeeld. Spatie is pause en hij staat naast mijn bankstel.

Bedraad aangesloten, UTP van bankstel naar router en router naar pc. Werkt feilloos alhoewel ik soms ook semi onbedraad doe (WiFi laptop naar router, de rest bedraad), gaat 7 van de 10 keren goed en soms is er iets wat de streamsignaal stoort. vooral snachts...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je hem draadloos van je laptop streamde (tv wel bekabeld).

Zo doe ik het nu via Tversity, althans wanneer de tv de film kan openen. Dit is vaak niet het geval en hij leest bv ook geen VOB-files. Ik was dus benieuwd over een beter programma is om draadloos vanaf je laptop te streamen naar je (bekabelde) tv.

Ik ben ondertussen maar weer overgegaan op de hdmi kabel, en dan een draadloze muis bij de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Wist u dat??

Er een nieuwe CI+ module op de markt is voor alle televisies waarbij het opstarten en zappen sneller gaat en je geen last meer hebt van authencicatiesproblemen tijdens het zappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 22:49
Erikrijnders schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:46:
Wist u dat??

Er een nieuwe CI+ module op de markt is voor alle televisies waarbij het opstarten en zappen sneller gaat en je geen last meer hebt van authencicatiesproblemen tijdens het zappen?
Oooh,
welke is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
De Quantis. Deze maakt gebruik van onderdelen van Neotion.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=38222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Op de site van Foka geven ze aan dat de Neotion module niet optimaal werkt met Philips TV's en dat je beter een Smit module kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:48:
Ik dacht dat je hem draadloos van je laptop streamde (tv wel bekabeld).

Zo doe ik het nu via Tversity, althans wanneer de tv de film kan openen. Dit is vaak niet het geval en hij leest bv ook geen VOB-files. Ik was dus benieuwd over een beter programma is om draadloos vanaf je laptop te streamen naar je (bekabelde) tv.

Ik ben ondertussen maar weer overgegaan op de hdmi kabel, en dan een draadloze muis bij de hand hebben.
Heb naast die UTPkabel die klaar ligt bij mijn bankstel ook een hele lange HDMI dat naar de tv gaat. ik geef het beeld dus via HDMI door. de bestanden stream ik semi of geheel bedraad van pc naar laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
TVL schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:14:
Op de site van Foka geven ze aan dat de Neotion module niet optimaal werkt met Philips TV's en dat je beter een Smit module kan kopen.
Dan hebben ze het over de OUDE Neotion modules.

De Quantis (en dat is dus een nieuw merk) is niet ontwikeld door Neotion, maar bevat alleen onderdelen van Neotion.

http://www.quantistvmodule.nl/TVmodule.html

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-04-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Kom ik net thuis, doet mijn Philips 42PFL7655H raar! :(

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TIQ4QXTUlPM]

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
Keihard uitzetten met de schakelaar. Na 10 min weer aan doen.

Kijk ook even of de CI+ module wel goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik zet hem altijd uit met de schakelaar, en eigenlijk nooit op stand-by.
Ik heb geen CI+ module erin, maar een externe STB.
Ik heb 10 minuten de stekker eruit gehad, maar dat werkt ook niet.
Ik kan niks met de afstandsbediening beginnen, want dan is ie alweer uit.
Het lijkt wel alsof ie constant in stand-by en weer eruit gaat, maar ik kom nergens aan.

Edit: Het is tijd voor GTST en hij doet het weer 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door MeltedForest op 03-05-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Heeft iemand al de nieuwe Net5/Sbs6/Veronica gemist app's op nettv(smartv) ?

Op het Philips forum staat dat deze in april zouden komen, ik kan ze echter nergens vinden.

zie forum philips:
http://www.supportforum.p...SBS6-NET5-and-Veronica-TV

[ Voor 0% gewijzigd door Ruler-Nrg op 06-05-2012 14:34 . Reden: Spelvoutjes ]

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
Ruler-Nrg schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:33:
Heeft iemand al de nieuwe Net5/Sbs6/Veronica gemist app's op nettv(smartv) ?

Op het Philips forum staat dat deze in april zouden komen, ik kan ze echter nergens vinden.

zie forum philips:
http://www.supportforum.p...SBS6-NET5-and-Veronica-TV
Ja, vreemd. Ik heb ook nog niks gezien.
Of misschien nog erger: is het alleen voor 2011+ modellen?

http://www.totaaltv.nl/ni..._op_Philips_Smart_TV.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Nu online
stefan01 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:22:
[...]

Ja, vreemd. Ik heb ook nog niks gezien.
Of misschien nog erger: is het alleen voor 2011+ modellen?

http://www.totaaltv.nl/ni..._op_Philips_Smart_TV.html
Nee philips heeft alleen een vooraankondiging gedaan: soon to come.

Dus even wachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:39
Kan iemand mij vertellen het verschil tussen onderstaande tv's van Philips.

http://www.philips.nl/c/t..._TV_SE_NL_CONSUMER%3Dtrue

Over de 7606 is genoeg te vinden. Is de 7456 zoveel anders dan? Er staat niet bij dat die 3D is maar volgens een Philips medewerker en de info PDF wel.
Deze is nu namelijk in de aanbieding voor €845.

In onderstaande test van Tweakers word de LG als iets beter aangeraden en de Philips als mooier.
reviews: Roundup: vier midrange 40"/42"-hdtv's vergeleken

Kan iemand er zijn ervaring over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
MeltedForest schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:26:
Kom ik net thuis, doet mijn Philips 42PFL7655H raar! :(

[video]

Wat nu?
Precies ditzelfde probleem heb ik ook, morgen komt er een monteur van Philips langs. Morgen meer informatie dus!

Edit:
Ik heb dit probleem trouwens erg onregelmatig. Bij het TV kijken (met de settop box van Ziggo) zie ik dit probleem zelden, maar bij het streamen vanaf mijn NAS of het bekijken van foto's op een USB stick komt het erg vaak voor.

[ Voor 24% gewijzigd door Mint op 07-05-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Bij mij is het 1x voorgekomen, en heb het tot nu toe niet meer gezien. Hopelijk blijft het bij die ene keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
Erikrijnders schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:57:
[...]

Nee philips heeft alleen een vooraankondiging gedaan: soon to come.

Dus even wachten nog.
Bedankt voor je reactie Erik. We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Kleine update wat betreft het probleem van de random reboots:
Vandaag is er een monteur van Philips hier langsgeweest en heeft het moederbord van de TV vervangen. Nu kan ik weer probleemloos streamen vanaf mijn NAS, tv kijken, Net TV gebruiken etc. Dit is onder garantie vervangen, dus misschien een goede tip voor diegenen die dit probleem ook ervaren (en nog garantie hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
configuratie
tv: 7605
versterker: yamaha

Nadat ik een stroomstorinkje heb ervaren bij mij thuis ben ik een probleem rijker...
Mijn receiver is het hart (kpn, BR, computer) van mijn opstelling. Alles is aangesloten dmv HDMI's en HDMI 1 ondersteund ARC.

Zodra ik overschakel naar SmartTV op de tv zie ik dat de versterker overschakelt naar het goede audio kanaal. Echter bij bijvoorbeeld uitzendinggemist ontbreekt het geluid!
Easylink instellingen heb ik van voor naar achter gewijzigd zonder resultaat. Ik heb mijn opstelling opnieuw toegevoegd aan het menu van de tv.
Goede toevoeging aan bovenstaande is dat zodra ik de easylink op automatisch instel de tv tijdens het opstarten de volgende volgorde weergeeft van meldingen. "Overschakelen naar versterker" --> "Mislukt, TV speakers actief"

Wat doe ik fout? hebben jullie nog briljante ideeen? Vind het raar dat het na de stroomstoring is opgetreden. Alle apparaten zouden toch gewoon alles moeten onthouden. (dit betekend ook dat ik de hele set niet geheel uit mag zetten...)

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loch
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-08-2024
Hallo allemaal,
Mijn tv, die inmiddels alweer 20 jaar oud is, is dood, en dus toe aan vervanging.
Ik heb weinig verstand van tv's dus vandaar dat ik hier even een vraag stel.

Ik had deze tv op het oog :

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips 37PFL7606H€ 629,-€ 629,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,-

Er zitten HDMI aansluitingen op, is het dan mogelijk hem als bijv. eerste of 2e scherm aan de pc aan te sluiten ? en dus bijv de films, direct vanaf de pc op de tv af te spelen. Maar ook bijv. een potje fifa spelen?

Alvast bedankt!

MVG
Thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DaLuca,

Ik herken het probleem dat jij hebt. Alhoewel ik me er niet van bewust ben dat er bij mij mogelijk ook een stroomstoring aan ten grondslag ligt.

Op mijn Philips 46PFL9705 heb ik in eerste instantie via HDMI 1 een Yamaha YSP4100 soundbar aangesloten. Werkt goed, bij beiden easylink c.q. HDMI-control ingeschakeld zodat ze met elkaar kunnen kwekken. Inschakelen TV betekent automatisch inschakelen soundbar en vice versa, ik hoef geen timers in te stellen om lip sync problemen te voorkomen en ik hab maar 1 afstandbediening nodig.

Toen kwam er een Philips BDP8000 speler bij. In eerste instantie aangesloten op HDMI 2 van de TV. Handig want beide kunnen met elkaar praten via easylink, dus ik kon het nog steeds met 1 afstandbediening regelen.
In deze configuratie kwam ik drie problemen tegen :
1) Het mislukken van de verbinding TV <--> Yamaha en daarom het overschakelen naar de interne speakers. Is af en toe op te lossen door Easylink, HDMI-ARC c.q. HDMI-control (willekeurig) in en uit te schakelen.
2) De TV stuurt het audio-signaal van de BDP alleen als stereo door naar de soundbar. Geen DTS of Dolby Digital. Is op te lossen met een aparte digitale coax kabel naar de soundbar maar dan moet ik met de afstandsbediening van de soundbar weer een andere ingang selekteren.
3) In het home-menu van de TV werden de functie icoontjes (instellingen, Net TV etc) van de BDP speler te pas en te onpas opgenomen danwel verwijderd.

Probleem 2 uiteindelijk opgelost door de BDP aan te sluiten op HDMI 2 van de soundbar. In eerste instantie met de easylink van de BDP ingeschakeld en weer met de problemen met de verschijnende en verdwijnende icoontjes. Toen de easylink van de BDP maar eens uitgeschakeld en dat had effect (probleem 3 ook weg). Sterker nog: probleem 1 komt vanaf dit moment ook niet meer voor.

Mijn indruk is dat de communicatie van de HDMI logica in de TV (google even op "HDMI instaport") zeer kieskeurig is of snel van de wijs wordt gebracht. Of dat Easylink (Philips marketing-term voor HDMI-CEC) niet goed overweg kan met een combinatie van CEC signalen van apparatuur van verschillende fabrikanten.
En misschien is het naar aanleiding van jou observatie na de stroomstoring ook mogelijk dat ik al vanaf het begin een stukje "rotte" electronica in mijn TV heb zitten.

Het enige dat ik jou kan adviseren is om eens te gaan experimenteren met verschillende aansluit combinaties waarbij je HDMI-CEC de ene wel en de andere maal niet inschakeld.

Succes,
Ben
DaLuca schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:55:
configuratie

Nadat ik een stroomstorinkje heb ervaren bij mij thuis ben ik een probleem rijker...
Mijn receiver is het hart (kpn, BR, computer) van mijn opstelling. Alles is aangesloten dmv HDMI's en HDMI 1 ondersteund ARC.

Zodra ik overschakel naar SmartTV op de tv zie ik dat de versterker overschakelt naar het goede audio kanaal. Echter bij bijvoorbeeld uitzendinggemist ontbreekt het geluid!
Easylink instellingen heb ik van voor naar achter gewijzigd zonder resultaat. Ik heb mijn opstelling opnieuw toegevoegd aan het menu van de tv.
Goede toevoeging aan bovenstaande is dat zodra ik de easylink op automatisch instel de tv tijdens het opstarten de volgende volgorde weergeeft van meldingen. "Overschakelen naar versterker" --> "Mislukt, TV speakers actief"

Wat doe ik fout? hebben jullie nog briljante ideeen? Vind het raar dat het na de stroomstoring is opgetreden. Alle apparaten zouden toch gewoon alles moeten onthouden. (dit betekend ook dat ik de hele set niet geheel uit mag zetten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loch schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:50:

KNIP

Er zitten HDMI aansluitingen op, is het dan mogelijk hem als bijv. eerste of 2e scherm aan de pc aan te sluiten ? en dus bijv de films, direct vanaf de pc op de tv af te spelen. Maar ook bijv. een potje fifa spelen?

Alvast bedankt!

MVG
Thomas.
Ja hoor, lijkt mij wel mogelijk. Heb het een keer gezien bij een kennis dat hij zijn tv als pcmonitor gebruikt. Je graka moet wel DVI of HDMI hebben. Geen VGA. VGA kan ook wel maar de kwaliteit is wat minder, zie je steeds beter op steeds grotere schermen. Is niet digitaal, dus.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
DaLuca schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:55:
configuratie

Bij mij krijg ik ARC helemaal niet aan de praat tussen mijn 46pfl7605 en Yamaha RX-V671, dus zou jij mij kunnen vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik heb alle ARC instellingen nagelopen op beide apparaten, maar alles staat voor zover ik weet goed. Ik heb de betreffende instellingen uit en weer aan gezet, maar helaas...Ik maak gebruik van HDMI 1.4 kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lassy,

Hoe heb je geconstateerd dat HDMI-ARC niet functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Er gaat geen audio signaal vanaf de TV naar de receiver (althans, de receiver geeft het in ieder geval niet door). Ook ziet de TV de receiver niet automatisch bij het instellen (geen icoontje in het home-menu). Easylink in auto stand geeft ook "Overschakelen naar versterker" --> "Mislukt, TV speakers actief" melding.
Uiteindelijk gebruik ik nu een coax kabel waar ik veel last van audio drop-outs heb bij dolby geluid (TV staat nu op "normal audio" stand).

[ Voor 11% gewijzigd door Lassy op 14-05-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lassy,

Even voor de goede orde:
- Is naast easylink is ook HDMI-ARC op de TV ingeschakeld ?
- Is de vesterker voorzien van de laatste firmware (1.18 van 29-11-2011)
- Zijn er meerdere HDMI apparaten aangesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:52:
@Lassy,

Even voor de goede orde:
- Is naast easylink is ook HDMI-ARC op de TV ingeschakeld ?
- Is de vesterker voorzien van de laatste firmware (1.18 van 29-11-2011)
- Zijn er meerdere HDMI apparaten aangesloten ?
-Ja
-Ja
-Ja

TV staat op AV4 aangesloten.
TV heeft laatste fw update
Handmatig speaker naar versterker zetten mislukt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lassy,

Zit even met je mee te denken (heb de manual van de RXV 671 even gedownload), kun je de TV ook aansluiten op HDMI out van de Yamaha ? Hier staat expliciet "ARC" bij vermeldt. Eens kijken wat er dan gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:37:
@Lassy,

Zit even met je mee te denken (heb de manual van de RXV 671 even gedownload), kun je de TV ook aansluiten op HDMI out van de Yamaha ? Hier staat expliciet "ARC" bij vermeldt. Eens kijken wat er dan gebeurt...
Sorry, ik bedoelde dat de audio via AV4 loopt. Dat is het standaard kanaal wanneer je de TV op de HDMI out aansluit, zoals ik ook heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Bedankt jongens met bovenstaande info. Ik zal het van de week eens allemaal gaan proberen..

wish me luck!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste