Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:37
Q5551-0.140.40.117

Dit is de nieuwste softwareversie. Komt waarschijnlijk deze week of volgende week online

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opmerkelijk dat de laatste 3 cijfers geen nullen meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:14:
Opmerkelijk dat de laatste 3 cijfers geen nullen meer zijn?
Tja zou kunnen dat het uiteindelijk 000 wordt. Deze software lost het NETTV probleem op.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bartvw schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:22:
Update van mijn kant:

Gister ben ik gebeld door de technische dienst van Philips met de mededeling dat ze vrijdag een monteur langssturen om het probleem met de NETTV (7605) op te lossen.

Helaas ben ik het weekend afwezig, maar ik volgende week laten horen hoe het af is gelopen!
Wat denk je dat een monteur aan je probleem gaat doen dan? Ter plekke nieuwe firmware schrijven? Waarschijnlijk vervangt ie een bordje met daarop een oude firmware waarbij het nog steeds niet werkt. Ik zou er iig niets van verwachten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-08 21:04
Erikrijnders schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:53:
[...]

Tja zou kunnen dat het uiteindelijk 000 wordt. Deze software lost het NETTV probleem op.
Ik hanteer toch nog even de uitspraak: 'Eerst zien, dan geloven'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
stefan01 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:

===================================================================================

Beste klant,

U heeft een probleem gemeld over de werking van NetTv van uw Philips televisie. Allereerst onze welgemeende excuses voor het ongemak. Wij realiseren ons hoe vervelend het is om geen gebruik te kunnen maken van de de NetTv optie.

Het Philips ontwikkelteam is met man en macht bezig om tot de juiste oplossing te komen voor dit probleem. Op dit moment wordt de test software zowel intern als door een consumenten panel getest. Voordat de software officieel wordt vrijgegeven moeten er echter nog meer testen plaatsvinden. Wij verwachten uiterlijk in week 36 klaar te zijn om u de nieuwe software toe te sturen waarna u weer eenvoudig en zorgeloos van uw Philips NetTv kunt genieten.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Mocht u toch nog vragen hebben dan staat onze klantenservice u graag te woord op het gratis nummer 0800-0230076.
U kunt ook terecht op www.philips.nl/support voor overige contact mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Diane de Vaan

Consumer Care Manager Philips Benelux
Vraagje: hoe kom je in dat consumentenpanel en zit er toevallig een forumlid bij deze club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Nou ik heb eergisteren mijn 42pfl7675 binnen gekregen, ik ben erg tevreden met het design, de kijkhoek en ook ambilight vind ik een leuke toevoeging. Toch zijn er een paar dingen waar ik van baal, het niet af kunnen spelen van de meeste mkv's. Ook moest ik alle analoge zenders handmatig toevoegen. Het automatisch zoeken leverde 0 zenders op, terwijl als ik de juiste frequenties zelf invoerde ik wel beeld kreeg en zelfs de naam van de zender werd herkend). Weet iemand voor dit laatste een oplossing?

edit:
hier een interessant post gevonden:
"I found the reason for no-audio issue on MKVs with AC3 audio: Philips TV does not support MKV using audio with a thing called "header compression" which is one of the specs of Matroska. The latest version of mkvmerge 4.1 automatically uses header compression when creating an MKV. Due to all the MKVs that are on the internet, and that are made through mkvmerge 4.1 will never give you AC3 audio on a Philips TV.
Solution: demux the MKV file into the video, audio(s),subtitle files.....then use mkvmerge with "header compression" option set to "NONE" to melt everything back into a new MKV that DOES play on Philips TV"

Ik heb nu helaas geen tijd om dit uit te proberen (tentamenweek), maar zal hier volgende week eens naar kijken.

[ Voor 50% gewijzigd door Stevie-P op 20-08-2011 13:29 ]

• Sjakie0101
--------------------------------------------------------------------------------

FW v0.140.40.0
Nieuwe software beschikbaar voor 8 en 9 series van 2010. NETTV fix

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-08-2011 18:42 ]

• stefan01
Erikrijnders schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:22:
--------------------------------------------------------------------------------

Q5551-0.140.40.117
Nieuwe software beschikbaar voor 8 en 9 series van 2010. NETTV fix
Nu de 7xx5 serie nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 12:49
Ik kreeg zojuist een email van Technorep met daarin de Q5551_0.140.40.0 firmware
die de problemen met NetTV op zou moeten lossen op mijn 46pfl7605

[ Voor 20% gewijzigd door Lassy op 26-08-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Ik heb nu helaas geen tijd om dit uit te proberen (tentamenweek), maar zal hier volgende week eens naar kijken.
Op het moment dat ik zaken moet gaan aanpassen op mijn Computer om het werkend te krijgen op mijn TV.. dat is voor mij het moment dat de functionaliteit (vrijwel) waardeloos is geworden. Ik wil gewoon media kunnen kijken zonder dat soort gekke fratsen.

Tot nu toe speelt mijn BDP8000 alles nog af qua MKV, maar het valt te bezien hoelang dit nog het geval zal zijn. Mijn 8404 heeft in ieder geval totaal géén ondersteuning voor MKV. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Lassy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:28:
Ik kreeg zojuist een email van Technorep met daarin de Q5551_0.140.40.0 firmware
Ongelooflijk. Het bestand van Technorep lost het NET TV probleem inderdaad op!
:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is dit bestandje (nieuwe firmware) ergens te krijgen? Misschien dat iemand het anders ergens kan uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:16:
Waar is dit bestandje (nieuwe firmware) ergens te krijgen? Misschien dat iemand het anders ergens kan uploaden?
http://dl.dropbox.com/u/3...Q5551_0.140.40.0_prod.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 09:49
Is het mogelijk je pc screen te clonen/duplicaten via dlna? Zoals via HDMI de tv als extern scherm te koppelen, maar dan draadloos. (40PFL8605H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! :*)

EDIT:

NetTV werkt beter dan ooit! Maar de IP-EPG werkt nog steeds niet. Deze heeft het wel een tijdje gedaan waarna ik plotseling weer de normale kreeg. Nu met de nieuwe firmware doet hij het ook nog niet!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig NetTV werkt weer zoals het hoort _/-\o_

omdat het niet via de regulire update werkt ,hier een uitleg hoe je het èèn en ander moet doen.

Software downloaden
uitpakken naar de root van je USB stick
USB stick in de TV pluggen
daarna naar configuratie scherm
dan naar software instellinggen
en dan lokale updates
installeren maar !

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
  • Laatst online: 13-03-2021
Lassy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:28:
Wat is dat voor site? Op de Philips site staat nl nog geen update voor de 7000 serie.
Ik heb de 42pfl7675, zou deze update daar ook voor werken? Mijn NET TV werkt wel, maar heel traag, maar ik heb ook al gelezen dat alle 2009 modellen daar last van hebben en dat een software upgrade dat niet gaat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
marcoappels schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:33:
[...]

Wat is dat voor site? Op de Philips site staat nl nog geen update voor de 7000 serie.
Ik heb de 42pfl7675, zou deze update daar ook voor werken? Mijn NET TV werkt wel, maar heel traag, maar ik heb ook al gelezen dat alle 2009 modellen daar last van hebben en dat een software upgrade dat niet gaat verhelpen.
Ik heb geen idee. Ik kreeg het mailtje naar aanleding van eerdere correspondentie met Philips mbt NetTV problemen.
Ik neem aan dat het ook op jouw TV zou moeten werken, aangezien de 7675 ook een 2010 model betreft (het enige verschil met de 7605 is de kleur van de rand).

[ Voor 7% gewijzigd door Lassy op 26-08-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Ik heb een probleem en ik lees er weinig mensen over die het ook ervaren. Gisteren is namelijk mijn moederbord vervangen door de monteur, echter is het probleem niet opgelost op mijn 46pfl8685 tv.

De situatie is als volgt. Op HDMI 1 is mijn satellietdecoder aangesloten, HDMI 2 mijn popcorn mediaspeler. Audio voor mijn mediaspeler staat uit voor mijn TV, deze staat alleen geconfigureerd naar mijn stereo toe (een optie binnen de Popcorn)... dus er wordt alleen beeld informatie doorgegeven over de HDMI interface.

Als ik nu een film kijk op mijn Mediaspeler en twee uur later schakel ik terug naar mijn Satelliet decoder, dan stopt mijn geluid op deze hdmi zender. De enige oplossing is dan de TV uit en aan zetten. Ook als ik terugschakel naar mijn analoge zenders, dan gaat het mis,. Ook op deze zenders geen geluid en het komt ook niet meer goed, het lijkt net dat de gehele geluidsmodule stopt voor alle ingangen.

Gisteren moederbord vervangen, hetzelfde probleem gehouden. Hebben andere dit toevallig ook een keer gezien/gehad? Als ik in binnen een redelijk kort termijn zap tussen de HDMI interfaces, dan heb ik dit probleem niet het gaat alleen mis als ik langdurig naar een zender kijk. Ik zelf denk dat het aan de software ligt, maar ik vind dit probleem toch vreemd omdat andere het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurd er als je de audio toch aanzet en op de tv zelf volume naar nul draait. Doet ie dan ook zo gek na 2 uren kijken en dan switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Lassy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:00:
[...]

Ik heb geen idee. Ik kreeg het mailtje naar aanleding van eerdere correspondentie met Philips mbt NetTV problemen.
Ik neem aan dat het ook op jouw TV zou moeten werken, aangezien de 7675 ook een 2010 model betreft (het enige verschil met de 7605 is de kleur van de rand).
Nee, dit gaat niet werken. Wachten op de juiste software!! Installeer je de verkeerde software dan gebeuren er rare dingen!

PS De Software staat gewoon op de philips site. Even je tv opzoeken en dan staat bij ondersteuning de laatste software met de installatieinstructies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Erikrijnders schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:49:
[...]

Nee, dit gaat niet werken. Wachten op de juiste software!! Installeer je de verkeerde software dan gebeuren er rare dingen!

PS De Software staat gewoon op de philips site. Even je tv opzoeken en dan staat bij ondersteuning de laatste software met de installatieinstructies
Is de software niet hetzelfde voor de hele 7000 serie? Op de Philips site staat bij de 7605 nog steeds de oude (.39).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Wisselend succes na instelleren laatste software. NetTV werkt pas na een paar keer proberen goed.

IP-EPG via Netwerk werkt nog steeds niet (CI+/Ziggo) :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Lassy op 26-08-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had vandaag ook een mailtje gehad van Technorep BV, en NET TV lijkt weer goed te werken. Nog niet uitgebreid getest, maar mooi dat het weer lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Lassy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:50:
Wisselend succes na instelleren laatste software. NetTV werkt pas na een paar keer proberen goed.

IP-EPG via Netwerk werkt nog steeds niet (Ziggo) :-(
Waarom mail je niet terug dat IP-EPG nog steeds niet werkt en dat je Ziggo en CI+ hebt en daarover zeer teleurgesteld bent. Dat geldt ook voor andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Erikrijnders schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:21:
[...]

Waarom mail je niet terug dat IP-EPG nog steeds niet werkt en dat je Ziggo en CI+ hebt en daarover zeer teleurgesteld bent. Dat geldt ook voor andere gebruikers.
Heb ik al gedaan uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
Erikrijnders schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:21:
[...]

Weer naar Nettv.support@philips.com bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
stefan01 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:11:
[...]

Weer naar Nettv.support@philips.com bedoel je dan?
Ik heb het zowel naar technorep als naar nettv gestuurd. Ik hoop dat ze nu een monteur langssturen, zodat hij kan kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Lassy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:49:
[...]

Ik heb het zowel naar technorep als naar nettv gestuurd. Ik hoop dat ze nu een monteur langssturen, zodat hij kan kijken wat er aan de hand is.
haha voor iets dat geblokt is door de software?? Ik denk dat Philips het moet losgooien. Dit zit niet in je tv. Bij mij werkt IP-EPG ook niet meer sinds een herinstallatie van zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Heel bijzonder:
ik heb een 42pfl7675 met altijd retetraag Net TV. Vanmorgen start ik Net TV: binnen een paar seconden heb ik buienradar op mn scherm: zonder enige software update of iets. Als je het mij vraagt heeft Philips iets veranderd aan de server kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
marcoappels schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 07:46:
Heel bijzonder:
ik heb een 42pfl7675 met altijd retetraag Net TV. Vanmorgen start ik Net TV: binnen een paar seconden heb ik buienradar op mn scherm: zonder enige software update of iets. Als je het mij vraagt heeft Philips iets veranderd aan de server kant!
Dat waag ik te betwijfelen. Bij mij was NETTV voor de storig ook wisselvallig. Wanneer het geheugen volloopt van je moederbord helpt niets meer (behalve de laatste update!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Erikrijnders schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:03:
[...]

haha voor iets dat geblokt is door de software?? Ik denk dat Philips het moet losgooien. Dit zit niet in je tv. Bij mij werkt IP-EPG ook niet meer sinds een herinstallatie van zenders.
Laat Philips maar een beetje moeite doen om het probleem eens en voor altijd op te lossen. Tot nu toe zijn we een soort van verkapte beta testers geweest met die talloze firmware updates en daar heb ik een beetje genoeg van eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:49:
[...]

De software kan je gewoon installeren, je kan altijd weer terug naar de oude software.

Op de site van Phillips staat nog niet de nieuwste software alleen versie 000.140.039.000 en de nieuwste firmware is Q5551_0.140.40.0 van Phillips, welke vanaf 5 september te downloaden is van af de Phillips site.

Technorep is officieel Phillips reparateur en heeft daarom als eerste de nieuwste software in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx40 geinstalleerd en werkt gewoon goed. Nettv werkte bij 1e keer erg traag en daarna supersnel. Nog sneller dan afgelopen tijd. IP-EPG werkt niet en heeft ook nooit gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik klaag al een paar maanden over dat de tv nog ff doorjengelt als ik hem uitzet. Nu ontdek ik dat dat de HDrecorder via HDMI is. Mijn HDrecorder zet ik bijna nooit uit want het duurt te lang voor ie opgestart is. Wat ik hoor via de audiouitgang aan de achterkant van de tv komt van de HDrecorder af. Soms stopt het vanzelf, soms blijft ie uren doorgaan met geluid uitzenden.

Oplossing is: HDrecorder uitzetten of de tv met de schakelaar aan de onderzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!:

Over enkele weken gaat IP-EPG werken in Nederland met CI+.

De programmatuur moet aangepast worden en dat duurt nog even, maar er komt wel degelijk een wijziging!

[ Voor 60% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-08-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Dat zou mooi zijn. Ik dacht dat het nu al zou moeten werken. Hoe kom je aan deze info als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Lassy schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:15:
Dat zou mooi zijn. Ik dacht dat het nu al zou moeten werken. Hoe kom je aan deze info als ik vragen mag?
Ik heb NETTV support gemaild. naar aanleiding van mijn mail, met referentie naar het Ziggo-forum EN de inspanning van een Ziggo-official wordt het nu eindelijk gewijzigd. Vandaag een mail teruggehad.

De mensen van NETTV hebben een 'CR' (change request) ingediend bij de programmeurs. De programmeurs moeten e.e.a. op de portal programmeren. Dus op de software van NETTV zelf (dat is niet de firm/software van je tv, maar de schil van NETTV die ingeladen wordt via de Philips-server.
Dit gaat enkele weken duren. Voor zover ik weet wordt er op het forum (van Philips denk ik, maar kan ook van Ziggo zijn) een melding gemaakt wanneer e.e.a is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:22
Betekent dit nu ook dat er nu en straks programma informatie tijdens het zappen in beeld komt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
aard01 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:20:
Betekent dit nu ook dat er nu en straks programma informatie tijdens het zappen in beeld komt??
Nee, dat heeft niets met IP-EPG te maken. Dat is een rechten-issue waar Philips denk ik nog niet uit is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit Mailtje kreeg ik van Phillips m.b.t. NetTV
Dus de software kan je gerust vertrouwen.

Beste J.xxxxxxxx,

Er is nieuwe software die uw probleem oplost.
Zou u bijgaande software willen proberen in uw TV?
http://dl.dropbox.com/u/3...Q5551_0.140.40.0_prod.zip
Installatie instructies vind u hier: http://goo.gl/WdXJl

Laat u mij weten of het werkt?

Met vriendelijke groet,
Mark Tullemans.
Philips Net TV Team.
Nettv.support@philips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceasar_w
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 13:15
Ik heb de nieuwe 40 software zo net geprogrammeerd en NetTV is super snel in beeld (duurde bij mij zeker 30 tot60 seconden of geen contact met server)
mijn toestel een 40PFL7605

geweldig werk van philips

ceasar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
ceasar_w schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:28:
Ik heb de nieuwe 40 software zo net geprogrammeerd en NetTV is super snel in beeld (duurde bij mij zeker 30 tot60 seconden of geen contact met server)
mijn toestel een 40PFL7605

geweldig werk van philips

ceasar
Bij mij werkt het nu ook sneller op de 42pfl7675. Maar om dit nu geweldig werk te noemen van Philips lijkt me wat overdreven. Ik heb de tv al een hele tijd en nu pas is het probleem opgelost, dat had best wel wat sneller gemogen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:02:
[...]

Nee, dat heeft niets met IP-EPG te maken. Dat is een rechten-issue waar Philips denk ik nog niet uit is,
Er is een 'truc' om IP-EPG te laten werken icm Ziggo en CI+. Zeker nu het NETTV probleem is opgelost werkt dit zeer goed. De truc bestaat uit de volgende stappen:

Koppel de CAI los, en sluiten een antenne aan voor Digitenne.
Zet de TV op DVB-T, en zoek de zenders.
In Nederland vindt je dan normaalgesproken NL1,2,3, en een regionale zender.
Zet vervolgens de TV op IP-EPG, ze ziet dan de IP-EPG van de vier digitenne zender.
Sluit nu de CAI weer aan, zet de TV op DVB-C, en kies "bijweken zender".
Je hebt nu volledige IP-EPG met Ziggo en CI+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
marcoappels schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:06:
[...]

Bij mij werkt het nu ook sneller op de 42pfl7675. Maar om dit nu geweldig werk te noemen van Philips lijkt me wat overdreven. Ik heb de tv al een hele tijd en nu pas is het probleem opgelost, dat had best wel wat sneller gemogen naar mijn mening.
Precies ja. Heb mijn TV nu al meer dan een jaar. In die tijd zijn het scherm en twee keer het moederbord vervangen. En nu is endelijk het NetTV probleem opgelost. Deze Philips TV heeft me ondertussen al bijna een week aan vakantie gekost. Niet wat ik verwacht had toen ik deze TV kocht.

(Voor mij ook de vraag of dat NetTV na de volgende softwarerelease ook nog zal werken, daar hebben ze naar mijn ervaring ook een handje van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:51:
[...]

Er is een 'truc' om IP-EPG te laten werken icm Ziggo en CI+. Zeker nu het NETTV probleem is opgelost werkt dit zeer goed. De truc bestaat uit de volgende stappen:

Koppel de CAI los, en sluiten een antenne aan voor Digitenne.
Zet de TV op DVB-T, en zoek de zenders.
In Nederland vindt je dan normaalgesproken NL1,2,3, en een regionale zender.
Zet vervolgens de TV op IP-EPG, ze ziet dan de IP-EPG van de vier digitenne zender.
Sluit nu de CAI weer aan, zet de TV op DVB-C, en kies "bijweken zender".
Je hebt nu volledige IP-EPG met Ziggo en CI+
Als je nog drie/vier weken geduld hebt zijn dit soort trucs niet nodig en werkt het gewoon bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:38:
[...]

Als je nog drie/vier weken geduld hebt zijn dit soort trucs niet nodig en werkt het gewoon bij iedereen.
Erik,

Vertel eens, wat weet jij wat wij niet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:20:
[...]

Erik,

Vertel eens, wat weet jij wat wij niet weten?
Volgens het Philips Net TV Team zal in september IP-EPG worden geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lassy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:03:
[...]

Volgens het Philips Net TV Team zal in september IP-EPG worden geactiveerd.
Joepie, dat zou mooi zijn. Maar ik wacht nog even af met blij zijn tot ik het gezien heb.
En hebben we dan ook now/next en programma info bij zender wissel?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcoappels
Gisteren alweer problemen met aanmelden op NET TV. Bleef maar op 'Aanmelden ...' staan.
Heb TV helemaal uit en weer aan moeten zetten, en dan eerst wachten tot de tv helemaal opgestart en 'warmgelopen' is voordat je NET TV start, anders blijft ie weer hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:08:
[...]
En hebben we dan ook now/next en programma info bij zender wissel?
Nee, helaas, dat is weer een ander verhaal, wat hopelijk nog een staartje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lassy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:00:
[...]

Nee, helaas, dat is weer een ander verhaal, wat hopelijk nog een staartje krijgt.
Dus toch te vroeg gejuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Net een voor mij nieuwe functie op mijn 7605 ontdekt.

Open teletekst, druk op OK op de afstand bediening, gebruik de richting knoppen om een woord te selecteren en druk op ok. De tv zoekt dan zijn teletekst geheugen na op dat woord, je krijgt direct de volgende pagina te zien waar het op voorkomt. Erg handig als je bijvoorbeeld alles over Ajax wil lezen :X

(geen idee of dat dit ook in vorige software versies zat. (ik gebruik Q5551_0.140.40.0)

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 13:39

Bozevkwa

The Falcons have landed

Poolijs schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:46:
Net een voor mij nieuwe functie op mijn 7605 ontdekt.

Open teletekst, druk op OK op de afstand bediening, gebruik de richting knoppen om een woord te selecteren en druk op ok. De tv zoekt dan zijn teletekst geheugen na op dat woord, je krijgt direct de volgende pagina te zien waar het op voorkomt. Erg handig als je bijvoorbeeld alles over Ajax wil lezen :X

(geen idee of dat dit ook in vorige software versies zat. (ik gebruik Q5551_0.140.40.0)
Die functie heeft mijn 37PFL8605H ook, zelfs zonder een software upgrade. Dus ik neem aan dat het standaard functionaliteit is.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Laatste nieuws:
Alle NETTV services worden vervangen door SmartTV. SmartTV zit ook op de LG en de Sharp. Dit betekent een bredere service voor meer tv's. Kortom je kan ook meer apps verwachten op dat moment.

IP-EPG wordt ook weer omgeturnt. TVTV is overgenomen en er zal een nog duidelijkere service komen met NOG meer info. Kortom dit is de eerste positieve info die ik in EEN jaar tijd zie.

Nu nog nu/straks info on screen tijden zappen. Maar wie weet gaan deze 3 fabrikanten de rechten samen kopen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Hoe kom je aan deze wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Is al langer sprake van. Google maar op NetTV en SmartTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Lassy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:09:
[...]

Is al langer sprake van. Google maar op NetTV en SmartTV.
Nee, dan ben je niet goed geinformeerd. SmartTV zit op LG en Sharp. Deze gaan de krachten bundelen met Philips. Dat heeft niets met Google te maken.

Binnenkort verdwijnt NETTV en komt SmartTV er voor in de plaats. De IP-EPG zal dan ook wijzigen (tvtv is overgenomen). Er komt dus ook een nieuwe IP-EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Erikrijnders schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:22:
[...]

Nee, dan ben je niet goed geinformeerd. SmartTV zit op LG en Sharp. Deze gaan de krachten bundelen met Philips. Dat heeft niets met Google te maken.

Binnenkort verdwijnt NETTV en komt SmartTV er voor in de plaats. De IP-EPG zal dan ook wijzigen (tvtv is overgenomen). Er komt dus ook een nieuwe IP-EPG.
Je begrijpt me verkeerd. Er is al langer sprake van het feit dat ze de krachten gingen samenbundelen.

Natuurlijk heeft dit niets met Google te maken, maar daar kun je wel opzoeken wat de verhouding is tussen de betreffende onderdelen en ook zien dat Philips al langer werkt met SmartTV.

[ Voor 6% gewijzigd door Lassy op 03-09-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekend dit dat bestaande modellen ook geupgrade worden naar Smart TV, kan het nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikrijnders schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:22:
[...]

Lees zijn reactie nog eens? Er staat "Google maar op NetTV en SmartTV". Hij schrijft niet dat het dankzij Google is maar dat je erop moet zoeken/googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:14
Philips introduceert binnenkort een nieuwe SmartTV interface voor haar NetTV toestellen. Albert Mombarg van Philips legt hoe hoe het nieuwe hoofdmenu in elkaar zit.

Ziet er mooi uit moet ik zeggen, ben benieuwd of het inderdaad naar alle NetTV toestellen komt zoals in het bericht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
®Otto schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:02:
[...]

[video]

Ziet er mooi uit moet ik zeggen, ben benieuwd of het inderdaad naar alle NetTV toestellen komt zoals in het bericht staat.
JA! Dit is voor ALLE NetTV toestellen. NetTV houdt op te bestaan.
Enige wat ik zou willen weten of we dan ook een geintegreerde nu/straks box krijgen tijdens het zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan01
®Otto schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:02:
[...]

[video]

Ik vind de nieuwe interface niet zo heel spectaculair moet ik zeggen. De NET TV portal werkt nu eindelijk lekker snel en van mij mogen ze dat wel zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark E
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Tot aan 1 september 2011 heb ik altijd IP-EPG gehad, maar na herinstallatie van de zenders (Ziggo CI+) was ik IP-EPG kwijt.
Ook na het switchen van de optie 'netwerk' c.q. 'zender' werkte IP-EPG niet meer..
Ik heb deze kwestie gisteravond gemeld bij Philips en ben daar vanmorgen al ( :) ) over teruggebeld. Service van Philips is dus prima!!
De medewerker van Philips liet mij weten dat Philips de functie IP-EPG heeft uitgeschakeld om Ziggo-gecertificeerd te zijn. Ziggo eiste dit, anders zou Philips niet de Ziggo-certificering mogen voeren!
Het was hem overigens wel een raadsel dat IP-EPG tot 1 september 2011 wel bij mij werkte, maar dat had wellicht te maken dat de zenders in het verleden waren geïnstalleerd zonder dat Philips officeel Ziggo-gecertificeerd was.
Hij gaf aan dat IP-EPG wel werkt bij DVB-T. Dat verklaart wellicht de truc om IP-EPG via deze optie te activeren. Hij kon zelf niet bevestigen dat deze truc zou werken.
Jammer dat Philips door toedoen van derden IP-EPG heeft moeten uitschakelen, maar vanuit commerciele overwegingen heb ik daar wel begrip voor, ondanks dat ik hier niet mee geholpen ben.
Wel positief is de zeer correcte en snelle reactie op mijn melding!
De kwestie IP-EPG is hiermee voor mij afgerond.
Mogelijk dat ik bij gelegenheid de eerdergenoemde truc nog uitprobeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Nou, dan mag Philips wel met een éénduidige verhaal komen. Tegen mij hadden ze van het NetTV Team in augustus nog gezegd dat in deze maand IP-EPG geactiveerd zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Engeland is de nieuwe firmware alwel beschikbaar !

http://www.p4c.philips.co...PFL7605H/12&slg=en&scy=GB

En nu ook voor NL

http://www.philips.nl/c/t...605h_12/prd/nl/?t=support

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Die is al een tijdje online en voor alle landen hetzelfde. Philips is alleen vergeten deze op de Nederlandse pagina te zetten.

[ Voor 116% gewijzigd door Lassy op 06-09-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Mark E schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:41:
Tot aan 1 september 2011 heb ik altijd IP-EPG gehad, maar na herinstallatie van de zenders (Ziggo CI+) was ik IP-EPG kwijt.
Ook na het switchen van de optie 'netwerk' c.q. 'zender' werkte IP-EPG niet meer..
Ik heb deze kwestie gisteravond gemeld bij Philips en ben daar vanmorgen al ( :) ) over teruggebeld. Service van Philips is dus prima!!
De medewerker van Philips liet mij weten dat Philips de functie IP-EPG heeft uitgeschakeld om Ziggo-gecertificeerd te zijn. Ziggo eiste dit, anders zou Philips niet de Ziggo-certificering mogen voeren!
Het was hem overigens wel een raadsel dat IP-EPG tot 1 september 2011 wel bij mij werkte, maar dat had wellicht te maken dat de zenders in het verleden waren geïnstalleerd zonder dat Philips officeel Ziggo-gecertificeerd was.
Hij gaf aan dat IP-EPG wel werkt bij DVB-T. Dat verklaart wellicht de truc om IP-EPG via deze optie te activeren. Hij kon zelf niet bevestigen dat deze truc zou werken.
Jammer dat Philips door toedoen van derden IP-EPG heeft moeten uitschakelen, maar vanuit commerciele overwegingen heb ik daar wel begrip voor, ondanks dat ik hier niet mee geholpen ben.
Wel positief is de zeer correcte en snelle reactie op mijn melding!
De kwestie IP-EPG is hiermee voor mij afgerond.
Mogelijk dat ik bij gelegenheid de eerdergenoemde truc nog uitprobeer.
Dat Philips via de klantenservice deze leugens wenst te verkopen is eigenlijk wel het toppunt. Ziggo heeft dit in hun certificering NOOIT bedongen. Dit is bovendien door Ziggo inmiddels aan Philips bevestigd.
Nog deze maand zal middels een software-change (dat is een change op de portal zelf en dus geen firmware-update) IP-EPG geactiveerd worden voor alle CI+ gebruikers in Nederland.

Even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Eerst zien, dan geloven ;)

• Lassy
Philips heeft (op het support forum) nogmaals bevestigd dat IP-EPG het binnen een paar weken zou moeten doen.

Verwijderd

Waarom? We zouden toch overgaan naar het nieuwe portal? Waarom nog energie steken in IP-EPG?

Blijkbaar is de IP-EPG onze nieuwe portal... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 16:21 ]

Verwijderd

Heb zelf sinds 4 dagen de nieuwe 7676 van philips en ook bij mij valt het geluid steeds weg..
Als ik de receiver en de tv speakers gebruik hoor je alleen de tv luidsprekers..
Ofwel, het signaal naar de receiver valt steeds weg..
NU NOG EEN OPLOSSING HIERVOOR..
Philips komt binnenkort kijken.. 8)

• Sjakie0101
Lassy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:46:
Philips heeft (op het support forum) nogmaals bevestigd dat IP-EPG het binnen een paar weken zou moeten doen.
Ja, nadat je nogmaal dezelfde vraag stelt..... Je had toch al antwoord??????

wat betreft de opmerking van bitjesmaker: nee, om IP-EPG te laten werken (ook in de nieuwe portal) moet men de software aanpassen op de portal. Er wordt wel degelijk een softwareaanpassing gedaan om het te laten werken voor nu en in de toekomst.

• Lassy
Erikrijnders schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:32:
[...]
Ja, nadat je nogmaal dezelfde vraag stelt..... Je had toch al antwoord??????
Ik heb hem gesteld naar aanleiding van het vreemde antwoord van Philips op de vraag van Mark E mbt IP-EPG.
Philips kan het dan zelf op het forum voor iedereen duidelijk maken (dat hadden ze, zover ik weet, nog niet echt gedaan). Ook hadden ze het over september, misschien hadden ze nu kunnen zeggen wanneer precies.

Waarom leg ik dit eigenlijk allemaal aan jou uit? Wat is in godsnaam jouw probleem?

[ Voor 39% gewijzigd door Lassy op 14-09-2011 22:03 ]

• Sjakie0101
Lassy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:44:
[...]

Ik heb hem gesteld naar aanleiding van het vreemde antwoord van Philips op de vraag van Mark E mbt IP-EPG.
Philips kan het dan zelf op het forum voor iedereen duidelijk maken (dat hadden ze, zover ik weet, nog niet echt gedaan). Ook hadden ze het over september, misschien hadden ze nu kunnen zeggen wanneer precies.

Waarom leg ik dit eigenlijk allemaal aan jou uit? Wat is in godsnaam jouw probleem?
Jij vraagt iets wat je al weet via NETTV-support en via mij op deze site... Dat vind ik vreemd inderdaad.... Alsof je een simpele voorbijganger op dit forum wel geloofd (of nota bene de servicedesk van Philips die van voor nog niet weten dat ze achter leven!).

• Mark E
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Aanvankelijk vond ik dit forum interessant en nuttig.
Nu verandert deze zinnige discussie in moddergooien.
Mensen die geen zin hebben om hierop te reageren en alleen iets zinnigs te melden hebben worden afgedaan als simpele voorbijganger.
Dat nodigt voor die simpele voorbijganger niet uit om nog op dit forum te reageren als er iets te melden is.

Laten we ons beperken tot waar het om gaat en wel IP-EPG.
Ik heb geen reden te twijfelen aan de mededeling van de servicemedewerker van Philips.
Pas als het tegendeel bewezen is, kan pas geconcludeerd worden dat "ze voren niet weten dat ze van achteren leven" (maar wat bereik je daarmee).

Kortom: laten we ons beperken tot het vermelden van een voor ieder nuttige informatie.
Voor het elkaar vliegen afvangen en 'moddergooien' zullen ongetwijfeld andere fora beter geschikt zijn.

• Lassy
Erikrijnders schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:35:
[...]

Jij vraagt iets wat je al weet via NETTV-support en via mij op deze site... Dat vind ik vreemd inderdaad.... Alsof je een simpele voorbijganger op dit forum wel geloofd (of nota bene de servicedesk van Philips die van voor nog niet weten dat ze achter leven!).
Weten is een groot woord. Je weet het met Philips nooit echt zeker!

[ Voor 7% gewijzigd door Lassy op 15-09-2011 19:15 ]

• Lassy
Mark E schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:14:
Aanvankelijk vond ik dit forum interessant en nuttig.
Nu verandert deze zinnige discussie in moddergooien.
Mensen die geen zin hebben om hierop te reageren en alleen iets zinnigs te melden hebben worden afgedaan als simpele voorbijganger.
Dat nodigt voor die simpele voorbijganger niet uit om nog op dit forum te reageren als er iets te melden is.

Laten we ons beperken tot waar het om gaat en wel IP-EPG.
Ik heb geen reden te twijfelen aan de mededeling van de servicemedewerker van Philips.
Pas als het tegendeel bewezen is, kan pas geconcludeerd worden dat "ze voren niet weten dat ze van achteren leven" (maar wat bereik je daarmee).

Kortom: laten we ons beperken tot het vermelden van een voor ieder nuttige informatie.
Voor het elkaar vliegen afvangen en 'moddergooien' zullen ongetwijfeld andere fora beter geschikt zijn.
Voel je niet aangesproken, alle opmerkingen over "onze" TV zijn welkom! Daar is dit forum ten slotte voor ;)

Verwijderd

Mja, ik ben zelf ook niet vies van het opnieuw vragen, gewoon omdat soms dan ineens duidelijk wordt dat de info die ik eerst kreeg niet klopt. Ik snap Lassy wel en Erik zijn reactie eigenlijk ook.

Jullie posten beiden iets "namens" philips zonder concrete linkjes of quotes om jullie verhaal te ondersteunen, vind ik jammer eerlijk gezegd. Hiermee bedoel ik niet dat 1 van jullie zouden liegen, verre van zelfs. Ik ben soms nieuwsgierig hoe het zover is gekomen en hoe het toegezegd is of tot stand is gekomen. Als dat meer gedaan werd is men minder snel geneigd om het nog eens na te vragen.

Ik wil nog ff benadrukken met geen van jullie allemaal een probleem te hebben en ben er ook niet naar op zoek.

NB: namens staat tussen haakjes, neem de zin met een korreltje zout aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:07:
Mja, ik ben zelf ook niet vies van het opnieuw vragen, gewoon omdat soms dan ineens duidelijk wordt dat de info die ik eerst kreeg niet klopt. Ik snap Lassy wel en Erik zijn reactie eigenlijk ook.

Jullie posten beiden iets "namens" philips zonder concrete linkjes of quotes om jullie verhaal te ondersteunen, vind ik jammer eerlijk gezegd. Hiermee bedoel ik niet dat 1 van jullie zouden liegen, verre van zelfs. Ik ben soms nieuwsgierig hoe het zover is gekomen en hoe het toegezegd is of tot stand is gekomen. Als dat meer gedaan werd is men minder snel geneigd om het nog eens na te vragen.

Ik wil nog ff benadrukken met geen van jullie allemaal een probleem te hebben en ben er ook niet naar op zoek.

NB: namens staat tussen haakjes, neem de zin met een korreltje zout aub.
Kijk anders ff op het forum van Philips zelf (is hier ook verschillende malen naar doorverwezen). Daar zou je in principe het laatste nieuws moeten kunnen vinden m.b.t. updates e.d..

Het IP-EPG verhaal staat bijvoorbeeld hier :)

Nogmaals, de verwarring is ontstaan vanwege de verschillende berichten van Philips. Vandaar mijn (eerste!) directe vraag op het support forum richting Philips om te kijken welke info nou eigenlijk klopt. Het was dus zeker niet omdat ik andere gebruikers niet geloof, maar meer omdat ik weinig vertrouwen heb in Philips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zo zou het niet moeten :P Je kan niet iets posten en dan verwachten dat we zelf op zoek gaan naar bevestiging van jullie postjes. (ik bedoel dus het verwijzen zonder linkjes of quotes)

En ik schreef al dat ik je begreep Lassy, mbt het opnieuw vragen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:01:
Nee, zo zou het niet moeten :P Je kan niet iets posten en dan verwachten dat we zelf op zoek gaan naar bevestiging van jullie postjes.

En ik schreef al dat ik je begreep Lassy, mbt het opnieuw vragen...
Ik had (net als Lassy) de info uit de eerste hand. Via NETTV-support! IP-EPG namenlijk een onderdeel van NETTV. Deze supportafdeling heeft een change request ingediend bij de programmeurs en deze is geaccepteerd en wordt dus uitgevoerd. Door NETTV-support is toegezegd dat het binnen enkele weken draait (ca. eind september).

Wanneer iemand die wil weerleggen door te roepen dat men met een medewerker van de servicedesk heeft gesproken: deze medewerkers zijn ongetraind en komen meestal regelrecht van het uitzendbureau (dat is ook zo bij Ziggo). Antwoorden van deze medewerkers neem ik dus niet serieus. Je kan er bovendien van uit gaan dat wanneer Lassy en ik een mail krijgen van NETTV-support dat de informatie in die mail klopt. Dat zijn immers de mensen die alles weten van NETTV. Ik vind het dan lachwekkend dat iemand naar aanleiding van uitlatingen van een servicedeskmedewerker nog eens gaat vragen hoe het zit. Je moet enige mate van vertrouwen hebben in de mensen die het dichtst bij het vuur zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Erikrijnders schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:33:
[...]
Ik vind het dan lachwekkend dat iemand naar aanleiding van uitlatingen van een servicedeskmedewerker nog eens gaat vragen hoe het zit. Je moet enige mate van vertrouwen hebben in de mensen die het dichtst bij het vuur zitten!
En daar maak jij je nog steeds druk om? Niemand heeft je iets verweten en toch voel je je om één of andere reden gedwongen om hier zo'n punt van te maken. Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven!

Anyway, ik wacht het rustig af en zal hier op het forum laten weten als bij mij IP-EPG werkt (als dat mag... :P)

• Sjakie0101
Lassy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:04:
[...]

En daar maak jij je nog steeds druk om? Niemand heeft je iets verweten en toch voel je je om één of andere reden gedwongen om hier zo'n punt van te maken. Er zijn veel belangrijkere dingen in het leven!

Anyway, ik wacht het rustig af en zal hier op het forum laten weten als bij mij IP-EPG werkt (als dat mag... :P)
Vergis je niet, jouw inbreng wordt erg gewaardeerd op dit forum! Ik ben mijn ei kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar weer ontopic te gaan. Ik heb mijn pc geformatteerd en zodoende is de DLNA instelling weg. Ik wilde vanaf mijn tv de filmbestanden op mijn pc benaderen maar weet gewoon niet meer hoe ik dat destijds gedaan hebt.

Mediacenter kent de map met filmbestanden en extender heeft een speciale code nodig en waar vind ik die dan op de tv? Bestanden delen via thuisgroep staat aan maar volgens mij heb je daar bij DLNA niets aan?

Ik heb al een beetje proberen te googlen maar krijg zoveel desinformatie te lezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 01:58:
Om maar weer ontopic te gaan. Ik heb mijn pc geformatteerd en zodoende is de DLNA instelling weg. Ik wilde vanaf mijn tv de filmbestanden op mijn pc benaderen maar weet gewoon niet meer hoe ik dat destijds gedaan hebt.

Mediacenter kent de map met filmbestanden en extender heeft een speciale code nodig en waar vind ik die dan op de tv? Bestanden delen via thuisgroep staat aan maar volgens mij heb je daar bij DLNA niets aan?

Ik heb al een beetje proberen te googlen maar krijg zoveel desinformatie te lezen.
Bij mij zijn de bestanden welke in de shared folders staan af te spelen op de TV. Ik heb volgens mij verder niets draaien om de verbinding tot stand te brengen (windows 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lassy schreef op zondag 18 september 2011 @ 08:20:
[...]

Bij mij zijn de bestanden welke in de shared folders staan af te spelen op de TV. Ik heb volgens mij verder niets draaien om de verbinding tot stand te brengen (windows 7).
pfff hier hetzelfde probleem, als ik op tv "pc openen " druk blijft hij maar zoeken.
Heb het wel werkend gehad in verleden, maar krijg nu ook niet meer in orde

iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:42:
[...]

pfff hier hetzelfde probleem, als ik op tv "pc openen " druk blijft hij maar zoeken.
Heb het wel werkend gehad in verleden, maar krijg nu ook niet meer in orde

iemand tips
Wat voor verbinding heb je? Misschien werkt een router reset?

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb de Philips 42PFL7655H-12.. Wat mij opvalt is dat het menu van NetTV nogal langzaam is.
Als ik op NetTV druk verschijn het menu schokkerig in beeld.. Vaak krijg ook niet eens verbinding met NetTV.
Ook het EPG menu is langzaam...

• Sjakie0101
renelma schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:09:
Ik heb de Philips 42PFL7655H-12.. Wat mij opvalt is dat het menu van NetTV nogal langzaam is.
Als ik op NetTV druk verschijn het menu schokkerig in beeld.. Vaak krijg ook niet eens verbinding met NetTV.
Ook het EPG menu is langzaam...
Welke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Heb nu 0.140.39.0. De tv heb ik ondertussen al een half jaar en telkens netjes de software update gedaan.
Volgens Philips zou het met een software update en/of een reset zijn opgelost. Tot op heden, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dan zou ik maar snel de xxxx40 installeren (jij hebt de xxxxxx39). Daarmee is mijn EPG en de menu en het connecten met Nettv tenminste iets vlotter geworden dan dat dat voorheen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lassy schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:15:
[...]

Wat voor verbinding heb je? Misschien werkt een router reset?
Nou ik weet niet wat ik gedaan heb, maar t werkt nu.
volgens mij is het iets met mijn firewall.

in ieder geval bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:20:
[...]

Nou ik weet niet wat ik gedaan heb, maar t werkt nu.
volgens mij is het iets met mijn firewall.

in ieder geval bedankt voor je reactie
Firewall zou ook goed kunnen. Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op PC openen druk, dan vind ie wel mijn pc maar zegt hij dat de bestanden niet zijn gedeeld. Hoe doe ik dit? Via thuisnetwerk doet ut niet, zelf handmatig delen gaat ook niet omdat het al is gedeeld.

Ga ik via de pc mediacenter, dan staat er dat een tv of xbox een extender heeft die 8 cijferige code moet weergeven zodat ik dat in de pc mediacenter kan instellen. Ik heb mijn hele tv nagekeken maar kan helemaal niets vinden over die code.

Ik heb het ooit werkend gekregen maar heb het verwaarloosd omdat mijn pc steeds disconnecte van de router. Nu onlangs las ik een artikel dat dit door een kutinstelling van mijn onboard netwerkkaart van de pc kwam en zodoende crasht de netwerkverbinding van mijn pc niet meer als ik wil streamen (getest door laptop op de tv aan te sluiten en de media op pc te laten streamen). De PC is geformatteerd, dus wat ik toendertijd ook deed (instelling of zo), het is weg.

Edit1: Nu heb ik ontdekt dat als je mediastreaming aanklikt, daar waar oa thuisnetwerk ingesteld wordt, dat de philipstv en de xbox360 beiden standaard geblokkeerd worden. Let wel, dit is een schone installatie.

Nu heb ik de xbox zover gekregen mij die 8 cijferige code te geven, wat een klus zeg...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 22:34
TV fluit / piept

Zijn er nog mensen die op een 7605 of vergelijkbaar model last hebben van een hoge piep- of fluittoon. Deze is er vrij constant, maar wordt meestal erger nadat de tv enige tijd aanstaat.

Dit schijnt een issue te zijn geweest met bepaalde tv's uit de 9000 reeks, maar van de 7000 weet ik het niet.

Vreemd genoeg lijkt mijn vrouw het wel op te merken, maar stoort het haar niet bijzonder, en mijn dochter van 6 heeft er geen last van, beweert ze. Zelf word ik er gek van.

Enig idee wat er kan worden gedaan om het te verhelpen. ik heb het ambilight al afgezet, maar dat geeft geen verschil.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

• aard01
Ik heb firmware versie 40 geinstalleerd en kan gelukkig weer NetTV kijken... pfffff

Verwijderd

Edwin_VH schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:53:
TV fluit / piept

Zijn er nog mensen die op een 7605 of vergelijkbaar model last hebben van een hoge piep- of fluittoon. Deze is er vrij constant, maar wordt meestal erger nadat de tv enige tijd aanstaat.

Dit schijnt een issue te zijn geweest met bepaalde tv's uit de 9000 reeks, maar van de 7000 weet ik het niet.

Vreemd genoeg lijkt mijn vrouw het wel op te merken, maar stoort het haar niet bijzonder, en mijn dochter van 6 heeft er geen last van, beweert ze. Zelf word ik er gek van.

Enig idee wat er kan worden gedaan om het te verhelpen. ik heb het ambilight al afgezet, maar dat geeft geen verschil.
Je zult hoe dan ook garantie moeten claimen. Hoe eerder hoe minder knettergek je wordt uiteindelijk...
Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste